Kyytejäkin olisi ollut tarjolla, mutta SMJK:n kuljetuksia on peruttu, kun ei vain ketään kiinnosta.
Suomi on maailman ainoa maa missä mietitään peliin menemistä sillä perusteella onko seuraavana päivänä töitä.
Tuskin on Suomi ainoa maa jossa mietitään peliin menemistä sen perusteella, onko töitä. Muissa maissa on vain keskimäärin isompi väestöpohja, todennäköisesti myös parempi julkinen liikenne ja tietystikin matsit alkavat sikäläistä aikaa paljon aikaisemmin, eli töihin meno ei haittaa pätkääkään jos matsi alkaa sikäläistä aikaa esim. 18.45 tai 19.45.
Minulle tuli joka tapauksessa Palloliiton sähköposti eilen, siinä sanottiin, että "Veritas Stadionin pääkatsomo ja Olympiakatsomo ovat jo 99 % loppuunvarattuja, mutta sinulla Musta Nuoli on vielä mahdollisuus päästä mukaan matsiin. Myyntiin avatun Suomen kannattajapäädyn lippuja voi hankkia vain tämän sinulle lähetetyn linkin kautta."
Eli kyllä tuo ottelu tuntuu kiinnostavan toisin kuin väität, jos kerran 99% paikoista on muualla loppuunvarattuja ja vain kannattajapäädyssä on vielä tilaa. Vai onko niin, että nimenomaan "kannattajia" eli Suomi-huivisia huutajia ja muita eniten kannattamisestaan meteliä pitäviä möykkääjiä ei ottelu kiinnosta? Vai onko se niin, että esimerkiksi Helsingistä asti ei lähdetä Turkuun kannattajabussilla koska matka on niin pitkä?
Mutta jos ja kun kerran peliin katsojia riittää ja enemmistö katsomoista on Palloliiton mukaan "99% sold out", niin eipä tässä sitten mitään ongelmaa ole, koska Turun alueelta kerran saadaan tupa täyteen.
Minulle riittävät näistä tästä karsintaperiodista viimesyksyinen karsintaottelu Suomi-Kosovo sekä kesäinen karsintojen ulkopuolinen ystävyysottelu Liechtensteinia vastaan. Tuhoontuomitun karsintafiaskon viimeinen ja merkityksetön matsi Turkkia vastaan kylmässä ja pimeässä keskellä yötä ei jaksa kiinnostaa. Toki toivon, että kohti islamistista diktatuuria lipuva Turkki häviäisi pelin ja ylipäätään jäisi ulos MM-kisoista, ennemmin esim. Islanti kisoihin.
Katsotaan sitten otteluita livenä seuraavissa EM-karsinnoissa uudestaan, tietysti sillä oletuksella, että joku karsintapeli pelataan Turussa. Jos ei pelata, niin sitten riittää tv-seuranta. Eikös tuo muuten ollut pitkälti sinunkin linjasi, eli telkkarista jalkapalloa ja kädessä kylmä kalja? (Minun kohdallani kädessä ei ole kaljaa, mutta näin muuten.)