Ongelma lienee niiden lääkkeiksi kutsuminen.Eli homeopaattisia lääkkeitä saa mielestäsi markkinoida sairauksien parantamiseen?
Ongelma lienee niiden lääkkeiksi kutsuminen.Eli homeopaattisia lääkkeitä saa mielestäsi markkinoida sairauksien parantamiseen?
En nyt siihen lähtisi. Kuten moni muukin, ajan totta kai valistusta ja tietoisuuden lisäämistä. Vakavien sairauksien, kuten syöpä, kohdalla ei ole leikkiminen. Eikä homeopatiaa missään tapauksessa tulisi markkinoida siihen tepsivänä lääkkeenä. En tiedä tehdäänkö edes noin?Eli homeopaattisia lääkkeitä saa mielestäsi markkinoida sairauksien parantamiseen?
En nyt siihen lähtisi. Kuten moni muukin, ajan totta kai valistusta ja tietoisuuden lisäämistä. Vakavien sairauksien, kuten syöpä, kohdalla ei ole leikkiminen. Eikä homeopatiaa missään tapauksessa tulisi markkinoida siihen tepsivänä lääkkeenä. En tiedä tehdäänkö edes noin?
Koko sana markkinointi on nyt sanana vähän omituinen ehkä. En minä ole erityisesti homeopatia mainostavia kampanjoita nähnyt.
Pointtini oli kait se, että placebo ja suggestio voi olla tietyissä tapauksissa hyvä lisä oikean lääkinnän lisäksi. Joissain lievemmissä ja ei vaarallisissa sairasteluissa jopa suotavaa. Mielestäni kemiallisia valmisteita syödään toisinaan liikaa ja turhan heppoisista syistä.
Oletan että vahva avun saamisen kokemus voi olla myönteinen asia paranemisprosessissa. Hyödyttämän joskin täysin vaarattoman lumelääkkeen napsiminen saattaa antaa potilaalle lujan luottamuksen paranemiseen, jolloin myös mieliala kohenee. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos homeopaattisten lääkkeiden käytölle ole tämän lisäksi muuta puoltavaa argumenttia, pitäisi peli viheltää moisen humpuukin osalta vähitellen poikki.Pointtini oli kait se, että placebo ja suggestio voi olla tietyissä tapauksissa hyvä lisä oikean lääkinnän lisäksi. Joissain lievemmissä ja ei vaarallisissa sairasteluissa jopa suotavaa. Mielestäni kemiallisia valmisteita syödään toisinaan liikaa ja turhan heppoisista syistä.
Se on todiste siitä, että on mahdollista tyrmätä ihminen ilman nyrkiniskua. Kerro sinä mistä se johtuu?
Duunikaverilla on hermopistekaraten musta vyö ja tuli puheeksi juuri tämä akupunktio siinä samalla, niin kuulemma sen teho perustuu ihan samoihin hermopisteisiin. Eli viime kädessä siis sähköön jota ihmisen sisällä kulkee.
Esimerkiksi noita hermopistekaraten juttuja voi katsoa ihan youtubesta ja kyllä se voi olla vaikea ymmärtää, että läpsäisemällä hellästi oikeaan kohtaan nukahtaa mies kuin mies, ja nimenomaan hiljaa läppäisemällä, ei nyrkillä.
Eli siinä missä tuossa karatessa katkotaan niitä virtauksia manipuloimalla hermopisteitä, niin akupunktiossa taas periaate on juuri päinvastainen. Todella mielenkiintoisia juttuja ja osoittavat vaan, että paljon sitä tapahtuu meidänkin kehoissamme ilman, että siitä mitään tietää.
En minä tässä homeopatiaa puolustele, suhtaudun siihen kyllä erittäin varovaiseen sävyyn, vaikka itse teini-iässä kärsittyäni angiinakierteestä sain apua juuri homeopatiasta. Tiedä sitten oliko se sattumaa, että kierre loppui, vai tekikö placebo tehtävänsä tai mitä lie.
Haastan kenet tahansa tyrmäämään itseni jollain hiljaisella läppäisyllä (ei kaulaan). Panokseksi se, että jos ei onnistu, niin saan vetää vastavuoroisesti kaverilta hellävaraisesti kämmenlyönnillä nenän poskelle.
Uskalla vain mutta minä en näe syytä miksi hän tällaisesta olisi valehdellut. Joka tapauksessa, tuota tapahtuu, että ei se sinänsä uskon asia ole.
Eikä silläkään ole mitään merkitystä voittaako sillä karaten maailmanmestauuden yms, kun ei tässä mistään tehokkaimmasta lajista keskustella. Ainoastaan toin esiin, että kyseinen temppu on mahdollista toteuttaa.
Ei hän varmaankaan valehtelija olekaan. Hän on hyvinkin omin silmin voinut nähdä ties montako demonstraatiota aiheesta, hän on ehkäpä ollut lukemattomia kertoja itse tuollaisen tekniikaan kohteena onnistuneesti ja toisaalta myös suorittanut onnistuneesti noita monille ihmisille. On ihan luonnollista että hän ainakin jollain tasolla aidosti uskoo tuohon hommaan.
Heh, no en minä kuitenkaan ihan manaajiin tai maallikkosaarnaajiin tätä asiaa rinnastaisi. Tuo temppu kun on itselle joskus tehty niin varmasti sen aika konkreettisesti kehossaan tuntee, ei tarvitse liiemmin uskoa asiaan.
Joka tapauksessa pidän näitä sähkövirtauksia ihan mahdollisina, sekä sitä, että ne kulkevat tiettyjä reittejä pitkin kehossa. Kaikki on mahdollista, miettii jo miten vaikkapa tämä Internet pohjimmiltaan toimii, niin morjes!
Ihan sama vaikutusmekaniikka tuossa näyttää olevan. Ja sitten kun "voima" ei toimikaan henkilön X kohdalla, hänellä on yllättäen "vastustuskykyä" johtuen jostain hatusta vetäissystä syystä. Vrt. ihmeparantajien usein käyttämä veruke "negatiivisesta energiasta" joka hehkuu ihmisestä ja estää mainostetun tempun onnistumisen. Hypnoosin (suggestion) voima on osalla väestöä erittäin voimakas, ja heille tapahtunut on aina todellinen ilmiö.
No morjes ja haloo.
Heh, no ei. En minä ole puhunut mistään mystisestä negatiivisesta energiasta, vaan sähköstä.
Puhutte nyt täysin eri asiasta koko ajan.
Ei olla lähettiä lahtaamassa, mutta kyllä me samasta asiasta puhutaan. Ihmisessä kulkee jatkuvasti sähköä, joten siihen vetoaminen ei oikein nytkäytä asiaa eteenpäin. Tässäkin tapauksessa energiaa=sähköä käytetään vain järkevänä sumuverhona, vaikkei ilmeisesti edes ihmeentekijä itse tiedosta mitä tekee. Kontrolloiduissa tilanteissa, jossa poistetaan "uhrin" ennakko-odotukset tulevasta, mitään ei tapahdu. Juutubissa esitellyt näytökset ovat selkeästi hypnoosiin pohjautuvia temppuja.
Joka tapauksessa pidän näitä sähkövirtauksia ihan mahdollisina, sekä sitä, että ne kulkevat tiettyjä reittejä pitkin kehossa. Kaikki on mahdollista, miettii jo miten vaikkapa tämä Internet pohjimmiltaan toimii, niin morjes!
Ok, voi olla. Mutta pidätkö siis logiikkaa jo mahdottomana?
Eli jos sähköä kulkee, niin se kulkisi tiettyjä kanavia pitkin, tai, että sitä voisi jotenkin manipuloida?
Henkilökohtaisesti olen tällaisille siksi avoin, koska uskon ettei ihmisen biologiasta ja anatomiasta tiedetä vielä lähellekään kaikkea, etenkään aivojen toiminnasta.
No morjes!! Mitä mystistä internetin toiminnassa pohjimiltaan mielestäsi on tai sellaista mitä ei ymmärretä? Youtubesta löytyy myös karatekoita, jotka pystyvät "kaatamaan miehen kuin miehen" ilman kosketustakin "Qin voimalla". Youtubesta voit myös katsella miten Uri Geller taivuttelee lusikoita.
Internet on siis myös matematiikkaa!
Niitä kanavia sanotaan hermoiksi ja niiden anatomia toki tunnetaan erittäin hyvin - ainakin tällä tasolla mitä kyseisen "kohtauksen" ymmärtäminen vaatisi. "Hermoselitys" ei riitä tuottamaan nähdyn kaltaista ilmiötä.
Jos puhutaan aidosti fysiologisesta ilmiöstä (kuten ajatuksesi ilmiön neurologisesta pohjasta), tuo haluttu ilmiö olisi aina toistettavissa vaikka eri osatekijät vaihdettaisiin: iskun antaja, iskun kohde ja varsinkin kummankin osapuolen ennakkotieto toiminnan tarkoituksesta. Näin ei kuitenkaan ole.
Halu uskoa on yksi olennainen tekijä tässäkin asiassa.
vaikka lähtisimme siitä, että se vaatii sen kohdehenkilön halun, niin eikö itse ilmiö ole edelleen todellinen ja toistettavissa?
Toki voi olla toistettavissa, mutta se pohjautuu silloin suggestioon. Jos poistetaan nuo em. henkilötekijät, ilmiö katoaa.
edit: Ihan vain vertailun vuoksi tunnettuja ericksonilaisia hypnoosi-induktioita:
Hypnosis Rapid Induction Number 4 handshake interrupt - YouTube
Kosketus on erinomainen ja vahva tapa suggeroida vastapuolta. Tässäkin esimerkissä toki riittää "koskettamaton voima", koska koehenkilö on suggestioherkkä.
Pakko vielä halkoa hiuksia ihan mielenkiinnosta, eli mihin suggestion "teho" sitten perustuu, jos ei fysiologiaan?
Itse olen todella huolestunut siitä, miten moni tuntuu ottavan kyseisten tahojen rokotevastaisen humpuukipuheen tosissaan. Ennen pitkäähän voi olla edessä tilanne jossa taudit, jotka jo on Suomesta onnistuttu kokonaan karkottamaan voivat tehdä tuloaan mikäli porukkaa laajemmin alkaa kieltää lapsiensa rokottamisen.
Suomalaisten halu ottaa influenssarokote on koko ajan hiipunut. Vaikka viime talvena maassamme jylläsi tavallista ärhäkämpi influenssa, rokotukset eivät kiinnosta yhtä paljon kuin aiemmin.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen rokotetutkimuksen päällikkö Jukka Jokinen vahvistaa, että viime vuosina enää 15–20 prosenttia lapsista sai influenssarokotteen. Aiemmin prosenttiosuus oli 30. Myös ikäihmisten rokotukset ovat vähentyneet.