Hupaisia virheitä mediassa

  • 711 312
  • 3 231

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tämä ei ole niinkään median virhe vaan haastatellun henkilön. Lauantain Turun Sanomissa oli kysytty suomalaisilta scouteilta nuorten kisojen tähdistä ja legendaarinen Matti Väisänen sanoi Ruotsin Bäckströmistä että kaveri varataan ensimmäisten joukossa kesällä. Matille on vaan dementia iskenyt kun ei muistanut Capsien varanneen hänet jo viime vuonna.

Edit: nettiversiosta löytyi:

Jenkkien lisäksi Väisänen kiinnitti huomiota Ruotsin superlupaukseen Nicklas Bäckströmiin.

- Hänestä tulee huippupelaaja NHL:ään. Poika pyörittää jo nyt huikeaa show'ta Ruotsin liigassa. Uskon, että hänet varataan seitsemän parhaan pelaajan joukossa.
 
Suosikkijoukkue
Lieveilmiöt
Jälleen kerran oli livahtanut virhe viikonlopun Iltasanomiin. Kyseisessä julkaisussa oli sarjataulukko, joka ei ollut aivan totuudenmukainen:

Ässät 28 pistettä
Kalpa 29 pistetä.

Niinpä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtava räjähdys

Tuoreimmassa Kuluttaja -lehdessä on artikkeli, jossa kerrotaan kiinalaisten valmistavan ilotulitteita hengevaarallisissa olosuhteissa.

"Tuorein iso onnettomuus sattui Hunain maakunnassa syyskuussa 2005. Räjähdys tuhosi kaikki rakennukset 500 neliökilometrin alueelta. 13 ihmistä kuoli."

500 neliökilometriä? Eihän se ole alueeltaan kuin 25km * 20 km. Ympyrän säde olisi laskuni mukaan tuollaiset 12,5 kilometriä, melkoinen tuhoalue.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
24:ssä Jack Bauerin käyttämän koneen IP on 292.162.12.2
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Leon kirjoitti:
24:ssä Jack Bauerin käyttämän koneen IP on 292.162.12.2
Mutta miksi kerrot sen tässä ketjussa? Tuo kun on laitettu ihan tarkoituksella, ettei se olisi vahingossakaan sama kuin mikään oikea ip-osoite.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikke73 kirjoitti:
Mutta miksi kerrot sen tässä ketjussa? Tuo kun on laitettu ihan tarkoituksella, ettei se olisi vahingossakaan sama kuin mikään oikea ip-osoite.
Koska en keksinyt parempaakaan ketjua. Hyviä nauruja tästä ei saanut, pienen hymähdyksen. Minusta olisi ollut hauskempaa, jos se olisi ollut 127.0.0.1

Ehkä tuotantoyhtiö pelkäsi oikeusjuttuja tms. Mutta tarkoitukselliselta tuo tosiaan vaikuttaa. Kuten ne 555- alkuiset puhelinnumerot.
 

d2uce

Jäsen
Aika usein menee Nelosen Kaikki Maalit ohjelmassa joukkueen logot ja nimet sekaisin. Kerran se saattaa olla huvittavaa kun on esim. HIFK:n ja Jokereiden logot vaihtaneet paikkaa keskenään, mutta kun se tuntuu olevan jo enemmän sääntö kuin poikkeus niin alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttämään.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eilisessä Conan O'Brienissa tuotantotiimi oli taas kerran löytänyt eri lehdistä paljon mainoksia, joissa oli hassuja painovihreitä. Mahtoiko olla kääntäjältä vahinko vai tarkoituksellinen? Illalla näemme, onko C.S.I:n jakson nimi taas Jakson nimi niinkuin se on yllättävän usein viime aikoina ollut.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Aina kun jenkkilän osakemarkkinat ovat lomalla, tai aloittavat kaupankäynnin myöhään, meidän YLE:n uutistenlukijat kertovat silti uutisissa miten jenkkilässä kauppaa käydään.

Esimerkiksi tänään. Kääntyvät oikein katsomaan tietokoneen monitoria ja kertovat indeksien olevan nousussa, tms.

Ehkä mulla on vaan kehno ja riittämätön huumorintaju, mutta tälläinen on vaan kertakaikkisen surkeaa. Kerta tai kaksi olisi hauska lapsus, mutta ei helvetti voi tapahtua joka kerta.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rodion kirjoitti:
Ehkä mulla on vaan kehno ja riittämätön huumorintaju, mutta tälläinen on vaan kertakaikkisen surkeaa. Kerta tai kaksi olisi hauska lapsus, mutta ei helvetti voi tapahtua joka kerta.

Tähän talousuutisten surkeuteen (MTV3) kun lisätään vielä jokapäiväinen yhteys "pörssitoimittajalle", joka toistaa jo kerrotut uutiset. Talousuutisten kannalta anti on suunnilleen nolla, mutta lähes joka armas päivä tämä kikkailu yhteyden kanssa tehdään ja kiitetään uutisista. Suoraan sanottuna tuollaiset talousuutiset eivät palvele ketään. Kurssinousut ja laskut saa netistä selville, joten mielestäni uutisoinnissa voisi keskittyä vaikkapa minidokumentteihin joistakin talouteen liittyvistä asioista. Mutta eipä taida ammattitaito riittää. On helpompaa tehdä tuollaista lähes turhaa höttöä.
 

scholl

Jäsen
Mielestäni perustalousuutislähetysten tehtävä ei ole kertoa erityisemmin valuutta- tai osakekursseista. Se on vain sellainen välttämätön paha lähetyksessä, johon ei kannata kiinnittää huomiota. Päätehtävä noilla lähetyksillä on sama kuin muillakin uutislähetyksillä eli kertoa ihmisille päivän pääuutiset koskien taloutta. Eli onko tehty jotain merkittäviä kauppoja, onko joku firma tehnyt erittäin hyvän tai huonon tuloksen. Tottakai lähetyksessä voi olla inserttejä koskien jotain yritystä, toimialaa tai jotakin muuta, joka ei ehkä niin uutisenomaista ole, vaan enemmänkin juuri dokumentteja niinkuin kaipasit. Sen sijaan alalyysiin uutistoimituksilla ei rahkeet riitä ja sitä on turha edes harrastaa. Jätetään se homma talouden kansainvälisille laatulehdille.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nimimerkki tulppaani postasi tämän kuvan palstalle, joten ajattelin toimittaa sen tähän ketjuun.

Vai onko tuossa mitään virhettä?

Miettikääpä sitä, vai miten se Saukkonen sen niin leikkisästi laittoikaan.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Trenchtown kirjoitti:
Nimimerkki tulppaani postasi tämän kuvan palstalle, joten ajattelin toimittaa sen tähän ketjuun.
Vai onko tuossa mitään virhettä?
Miettikääpä sitä, vai miten se Saukkonen sen niin leikkisästi laittoikaan.

Samaisen ohjelman mukaan Pelicans teki 3-3 tasoituksen Tepsin tyhjään maaliin.
 

Afan

Jäsen
Ylen Teksti-tv:n sivun 202 ensimmäisellä alasivulla on harrastettu varsin hauskaa uutisointia: http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/html?PAGE=202

Koska sivun sisältö ei pitkään tallessa pysy, kopioidaan tähän.

"JÄÄKIEKKO: SaiPan puolustaja Jarno Virkki pelaa loppukauden KooKoo:ssa.

*kaksi sähkeuutista välissä*

JÄÄKIEKKO: SaiPa-puolustaja Jarno Virkki edustaa loppukauden KooKoota. SaiPa-sentteri Mikko Hakkarainen pelaa kaksi peliä SaPKossa vuokralla."
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Vittu, etta naurattaa toi Iltasanomien juttu "Kilpailija hyokkasi Idol-tuomarin kimppuun"!!

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1304414

Taitaa journalistien kuningattarella, Sanna Ukkolalla olla HIEMAN jutut vahissa, kun pitaa ruveta vaantaman paskaa tolla tavalla.

Homma meni meinaan niin, etta taa kundi luuli olevansa viime kauden voittajan Taylor Hicksin kopio ja siten siis hyva laulaja. No ei ollut. Sen lisaksi han oli kylla hieman outo, se taytyy myontaa. Kundi on kuitenkin kampaaja ammatiltaan ja sen jalkeen kun Simon oli kysynyt talta jannulta toistuvasti omaan arsyttavaan tyyliinsa, etta onko han ihan tosissaan taman homman kanssa ja aija hieman hermostui (koska luuli olevansa hyva laulaja), niin han otti taskustaan hiusgeelia, jota han yritti sen jalkeen laittaa Simonin torkeaan kuutio-tukkaan. Kampaaja kun on! Tasta sitten turvamiehet pomppasivat ylos ja saattoivat kundin ulos. Kovia otteita ei tarvittu, kundi kaveli itse ulos. Ja laittoi ne geenit sitten omaan paahansa.

Joten Sanna Ukkola, jos sulla on jutut noin vahissa, niin mee sitten vaikka Siwan kassalle duuniin. Toi paskalehden "journalistin" mesta ei oo ihan sua varten. Se on huomattu ennenkin.

Tosta Seattlen karsinnasta, jossa oli baut 10.000 ihmista paasi lapi muuten vain 15 laulajaa. Sen haukuttiin olevan kaikkien aikojen heikoin sessio. Ei ihme, jos tuomaristonkin aika kavi pitkaksi.

Tassa yksi hyva esimerkki mita paskaa siella talla kertaa oli:

http://www.youtube.com/watch?v=s3xbj_KZWFs

Huh huh!
 

pak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikkei se aina niin kivaa olekaan niin, SaiPa.

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
En tiedä onko postattu jo tai kuuluuko tähän ketjuun, mutta vituttaa harhaanjohtava mainonta. Tämä uusi rahankeruuohjelma ota tai jätä mainostaa tv-historian suurinta voittopottia. 500 000e on joo paljon paalua, mutta mielestäni haluatko miljonääriksi ohjelman 1000 000e on hiukan enemmän. Vituttaa tuollainen suora valehtelu, vai onko tästä ensinmainitusta potista jo verot valmiiksi maksettu tai jotain?
 

Erik Loka

Jäsen
peno kirjoitti:
500 000e on joo paljon paalua, mutta mielestäni haluatko miljonääriksi ohjelman 1000 000e on hiukan enemmän.

Ööh, Mun käsityksen mukaan se ei ole tuossa Miljonääriksi-ohjelmassa miljoonaa euroa se potti, vaan markkoina siitä tulisi miljoona/ vähän enemmän.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Erik Loka kirjoitti:
Ööh, Mun käsityksen mukaan se ei ole tuossa Miljonääriksi-ohjelmassa miljoonaa euroa se potti, vaan markkoina siitä tulisi miljoona/ vähän enemmän.

Kyllä ne ihan euroista ainakin puhuu, joten joko mä olen sokea ja olen katsonut sen ykköspalkinnon jotenkin ihan vituiksi, tai sitten olen seonnut. Jos se olisi markkoina miltsi, niin silloinhan ykköspalkinto olisi ~200 000e.
 

Erik Loka

Jäsen
peno kirjoitti:
Kyllä ne ihan euroista ainakin puhuu, joten joko mä olen sokea ja olen katsonut sen ykköspalkinnon jotenkin ihan vituiksi, tai sitten olen seonnut. Jos se olisi markkoina miltsi, niin silloinhan ykköspalkinto olisi ~200 000e.

Hyvä ystävämme Wikipedia auttaa:

Alun perin suomalaisversion pääpalkinto oli miljoona markkaa, sittemmin 200 000 euroa. Vuodesta 2005 eteenpäin ohjelma on tullut MTV3:lta Ville Klingan juontamana, ja pääpalkinto on kasvatettu miljoonaan euroon.

Eli oikeassa olit tuon potin suhteen, meikäläisen tiedot tarvitsivat vähän päivitystä.
 

scholl

Jäsen
Erik Loka kirjoitti:
Ööh, Mun käsityksen mukaan se ei ole tuossa Miljonääriksi-ohjelmassa miljoonaa euroa se potti, vaan markkoina siitä tulisi miljoona/ vähän enemmän.

Kun Haluatko miljonääriksi oli Nelosella niin summa oli joku 200000e. Muuttivat siis Euroihin siirryttäessä sen about samanhintaiseksi. Kun MTV3 kaappasi ohjelman itselleen niin pääpalkinto nostettiin miljoonaan euroon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös