Hupaisia virheitä mediassa

  • 712 319
  • 3 231

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Tänään ilmestyneessä Veikkaajassa toimittaja Marko Lempinen analysoi Suomen nuorten jääkiekkomaajoukkueen mahdollisuuksia MM-kisoissa ja kirjoittaa - aivan oikein - maalivahti Tuukka Raskin olevan paljon vartijana. Hupaisaa artikkelissa on se, että Lempisen mukaan Raskin "NHL-oikeudet omistaa legendaarinen Toronto Maple Leafs". Taisi Lempinen olla kesälomalla, kun Raycroftin ja Raskin junat kohtasivat puolimatkassa Torontosta Bostoniin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Siinä siis Smells Like Teen Spirit, ja esittäjänä Kiss.
Näin siis Radio957:n aamulähetyksen toimittaja.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Designer kirjoitti:
Siinä siis Smells Like Teen Spirit, ja esittäjänä Kiss.
Näin siis Radio957:n aamulähetyksen toimittaja.
Loistavaa! Radio Cityn mantelin_perijä! Eikö tätä joku jossakin ketjussa hehkuttanut että niin on kiva kanava nyt kun rocci soi? Ihanaa!

Rok rok!
 

Rocco

Jäsen
Iltalehdestä listausta parhaista joululahjoista:

Koko perheelle

1. Pentago-taktiikkapeli, valittu vuoden aikuistenpeliksi, 15,90 €
2. Moccamaster-kahvinkeitin, 99 €
3. Suomirokkia-triviapeli, 34,90 €
4. Giuness World Records -kirja 2007, 19,95 €
5. Kenwood-yleiskone, 149 €
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tämän päivän Iltalehdessä oli jaettu 3 lammasta Billy Tibbetsin palkkaamiselle. Muuten asiat oli melko oikein mutta IFK:n logo tekstin vieressä laittoi hymyilyttämään.

Ilmeisesti oletusarvio on että IFK palkkaa kaikki hullut
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Päivän Satakunnan Kansa otsikoi ytimekkäästi:

Cannonball-jengi tappeli aseen kanssa Vantaalla.

Miksi ihmeessä, kysyn minä?
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Uusi Veikkaaja tietää Hellas Veronan olleen kiinnostunut MIKA Ikävalkosta. Scoutti ollut paikalla jossain taxikuskien turnauksessa ja silmä iskeytynyt tähän ex-HJK:n liigapeluriin..
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jääkiekon Sm-Liigan tulospalvelu kertoo seuraavaa :

Pelicans - Blues

Blues

Bernd Brückler 6+10+9=25
(pois 59.05-59.42)

Kova jätkä tuo Brückler. Lähtee ihan huvikseen maalilta vastustajan pelatessa kuudella ja menee takaisin Kohnin iskiessä häkin. Vai oliko se ns. lentävä veska?
 

scholl

Jäsen
Iltalehdessä tituleerataan juuri parhaillaan itävaltalaishyppääjä Schlierenzaueria ihmelapseksi, mutta kuvassa on norjalaishyppääjä.
 

Liitteet

  • kansigregorTM_410_ur.gif
    kansigregorTM_410_ur.gif
    27,7 KB · kertaa luettu: 561

d2uce

Jäsen
scholl kirjoitti:
Iltalehdessä tituleerataan juuri parhaillaan itävaltalaishyppääjä Schlierenzaueria ihmelapseksi, mutta kuvassa on norjalaishyppääjä.

Itse olen aina tällaisen virheen huomattuani miettinyt, kuinka tyhmiä noiden virheiden tekijät ovat / kuinka tyhminä he lukijoita pitävät. Johtuvatko nuo virheet osaamattomuudesta, laiskuudesta vai mistä?

"Jahas, itävaltalainen mäkihyppääjä..Pistäs Reksa googlen kuvahakuun hakusanaks vaikka skijump ja nappaa sieltä joku hyvä kuva tähän juttuun."
 

d2uce

Jäsen
Lakaisija kirjoitti:
Lauri Tähkä ja Elonkerjuu yhtyeen levymainoksessa tyyppi laulaa "Tässä oikea käteni" ja nostaa vasenta kättään. En tiedä onko tahallinen mutta vähän ihmetytti.

Itse olen tuolle naureskellut myös jo pidempään.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Lakaisija kirjoitti:
Lauri Tähkä ja Elonkerjuu yhtyeen levymainoksessa tyyppi laulaa "Tässä oikea käteni" ja nostaa vasenta kättään. En tiedä onko tahallinen mutta vähän ihmetytti.

Näin tapahtuu aina keikallakin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
d2uce kirjoitti:
Itse olen aina tällaisen virheen huomattuani miettinyt, kuinka tyhmiä noiden virheiden tekijät ovat / kuinka tyhminä he lukijoita pitävät. Johtuvatko nuo virheet osaamattomuudesta, laiskuudesta vai mistä?

"Jahas, itävaltalainen mäkihyppääjä..Pistäs Reksa googlen kuvahakuun hakusanaks vaikka skijump ja nappaa sieltä joku hyvä kuva tähän juttuun."

Itse olen lehtialalla töissä ja sen verran voin sanoa että noita virheitä vaan tulee. Vaikka yrittäisi olla miten tarkkana ja tarkistaa kaiken moneen kertaan, sitä on vaan niin sokea omille virheilleen että jotain jää lähes aina huomaamatta. Kyllä ne virheet paistaa silmään kuin huutomerkit lehteä lukiessa, mutta yritäpä löytää niitä siinä teko-/tarkistusvaiheessa niin et varmasti huomaa. Ainakin kun kyseessä on itsensä tekemä ilmoitus/juttu. Lehden teko on välillä aika hektistä hommaa ja kiire on kova deadlinen painaessa päälle, siinä vaiheessa näitä virheitä vaan aina tulee. Ja kun tällä(kin) alalla henkilöstö on painettu minimiin, erillisiä oikolukijoita ei monessakaan paikassa enää ole vaan tekijä lukee itse ilmoitukset/jutut. Ihmisethän niitä lehtiäkin on tekemässä, ja näytä minulle ihminen joka ei koskaan tee virheitä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
-OO- kirjoitti:
Näytä minulle ihminen joka ei koskaan tee virheitä.
Vähän ohi aiheen, mutta muistaisin jonkun kansanedustajan joku aika sitten sanoneen jotain, joka tulkittiin kansansuussa valheeksi, sitten taisi kokoontua joku suurivaliokunta ja päätös asialle oli , että edustaja ei ollut valehdellut vaan kertonut muunneltua totutta.
 

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkoajan HIFK-Lukko otteluraportissa.
Tshekkipuolustaja Jiri Hunkes yritti peittää irtokiekkoa maalin edustalla, mutta Steve Guolla sai tökättyä pelivälineen Kimmo Kuhdalla, joka laukoi nopeasti ja ohitti Lawsonin.
Mahtoi olla näky..
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Sportti.com kirjoitti:
Rallin MM-sarja on ollut viime vuosina hienoisessa kriisissä. Kaudella 2006 MM-ralleissa kilpailivat tehdastalleina ainoastaan Peugeot ja Subaru.

Siinä taitaa olla taustatiedot tarkastettu.

Että silleen...
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kai tämä varsinaisesti virhe ole, eikä edes huvittava, mutta jotenkin hämmästyttävä kuitenkin kirjoitusasultaan:

http://www.kaleva.fi/plus/juttu624923_page0.htm

Otsikossa viitataan rattijuoppoon, mutta jos se vain nukkui autossa, niin eikö se sitten olisi pelkkä juoppo? Tekstin lopussa kyllä epäillään rattijuoppoudesta, jolloin tämä oletettavasti ajoi myös autonsa sinne ojaan, eikä ainoastaan nukkunut siellä? Ja jos kyseinen tyyppi ajoi autonsa ojaan ja sammui sinne, niin otsikko kertoo kyllä ihan muuta ja johtaa harhaan. Olen sekaisin, menen nukkumaan.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Media kait tämäkin, nimittäin Hakametsän hallin valotaululla mainostettiin tänään fanimatkaa otteluun JYP - SaiPa. Ilmeisesti tarkoitus oli pyytää tamperelaisia farmijoukkueen avuksi. No vitsi vitsinä ja oikeastihan kyseessä on SaiPa-Tappara -matka.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Nyt Loppiaispäivänä on tekstiTV:n uutisotsikoissa kupruja:

YLE/ tekstisivu 108: "Poliseja amupunutta piiritetään"
NELONEN/ tekstisivu 100: "Maanvyöryhmä surmasi Brasiliassa"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös