Kaikkien paskatoimittajien kokoontumisajo, rippileiri ja hiekkalaatikko, Aamulehti, kysyy mainoksessaan, "Miten sinä haluat Aamulehtesi lukea?"
Sinänsä hienoa ja onnistunutta markkinointia, että mainoksen sanajärjestys on yhtä päin persettä kuin otsikot ja tekstisisällöt itse lehdessä - painetun AL-aviisin verkkoversiosta puhumattakaan. Hermostutin taannoin avovaimoani keräämällä muistioon paskimpia uutisotsikoita Aamulehden verkkosivuilta. Lopulta jouduin tunnustamaan, etteivät resurssini riitä tarpeeksi mittavan tietokannan ylläpitoon, ja muistiokin lienee sittemmin kadonnut. Muutama otsikko on jäänyt kuitenkin erityisesti mieleeni:
Kaksi suttako jolkotteli järven jäällä Ylöjärvellä? (Aamulehti.fi, 2/2011), sekä mahdollisesti huonoin koskaan kirjoitettu suomenkielinen uutisotsikko:
"Nostin automaatista" totesi mies poliisille kasasta 5 senttisiä (Aamulehti.fi, 5/2011).
Painettu Aamupaska on niin ikään todella surkuhupaisaa luettavaa, etenkin mitä otsikoihin tulee. Kuten olen aiemminkin tässä ketjussa maininnut, lehdellä on aivan uskomaton tapa otsikoida painetun versionsa juttuja "Tämä tässä on..." -tyyppisesti (vrt. "Tässä on vuoden koulukuski"). Myös Aamulehden "perinteiset" otsikot ovat järjestään aivan käsittämätöntä kuraa, mistä osoituksena toimikoon seuraava, parin vuoden takainen ilmiömäinen suoritus:
Vuonna 2015 kaatuneesta puusta pitää ilmoittaa erilliseen hätänumeroon (Aamulehti, 12/2011).
On varsin sääli, etten ole vieläkään oppinut tunnistamaan metsässä puita, jotka ovat kaatuneet tulevaisuudessa.