Väsäilinpä tässä vanhan "Huonointa lyriikkaa?"-ketjun innoittamana trivian omista inhokeistani, joita tuli mieleen. Mukana on myös omien suosikkisanoittajieni tekeleitä - eivät ne kaikki tekstit onnistu ammattilaisiltakaan. Ei muuta, kuin arvailemaan.
Ja makuasioistahan ei sovi kiistellä, joten jätetään se väittely siitä, ovatko nämä hyviä, vai huonoja tekstejä tämän ketjun ulkopuolelle.
EDIT: Ja tarkennetaan taas sen verran, että haetaan perinteisesti kappaleen nimeä ja esittäjää. Varsinaisesta sanoittajasta ei minullakaan ole kaikissa tapauksissa hajua.
1. ...Kotiinlähdön estivät sissit, veivät syvälle viidakkoon pojat. Siell kulje ei autot, ei hissit...
2. ...Jos lähdet, mun valtaa melankolia ja käytän liikaa alkoholia...
3. ...Pihapuumme yötä siivilöi, telkkarissa mies toista miestä löi...
4. ...Kun hän liikkuu, sinun tekee mieli itsees liikuttaa. Kun hän kutsuu sinut mukaan, et voi häntä vastustaa...
5. ...Kesäloma alkoi hymyillen, nyt jo tunnen sen. Kesäleikit meikit ohentaa, tule mukaan vaan...
6. ...Ihminen, mä jota rakastan, mulle tärkein oot maailman...
7. ...Et pysty nukkumaan, vanhemmat valvottaa, laitat turvallisesti nallen nukkumaan...
8. ...Paskalla istun, ja biisiä teen, mitä minäkin yritän...
9. ...Eräs leikkii traktoreillaan, se tykkää niistä aina vaan...
10. ...Kalat on mun kavereita. Kaikki kampelat ja kolme kuhaa...
11. ...Anne ja Jacques, Anne ja Jacques, Jacques oli niin kuin Donald Duck...
12. ...Tartten naisen kosketusta, koska olen hyvä jätkä, et sä voisi olla mulle armonpala tänä yönä?...
13. ...Mutsi hei, mä tahdon uuden videon! Tietsä mutsi, missä meidän faija on?...
14. ...Lailla hiekanjyvän pienoisen, tahdon kenkääsi kutittamaan. Tahdon kuulla kuinka saan sinut nauramaan...
15. ...Oon ehkä juoppo, mutta sen verran herrasmies, etten tahdo tässä vaiheessa olla sulle vaivaksi...
16. ...Mikä kumma on munakas, tuo munista tehty hassu? Asiahan se on, ja hiukan litteä. Ja pehmeä asia taas on töyhtö...
17. ...Olen niin onneton, ei autossani ole edes nastoja talvella...
18. ...Me kohtaisimme aina silloin kun on tärkeää, Se ettei kukaan häiritse tai pääse käskemään...
19. ...Laura kääntää kahvaa huutaen, "Pidä kiinni Petri Ruusunen!"...
20. ...Olen lähellä sua, sinä tarvitset mua, olen kaukana niin...
21. ...Ja kadut ovat täynnä typeryksiä, säälittäviä häviäjiä, kyynisiä kirjanoppineita, löysiä kanoja ja kukkoja...
22. ...Voit heittä lottos roskikseen, tai tunkee huoles koskikseen...
23. ...Mut sä vapaasti valita saat! Tosin vain tästä apinaläjästä!...
24. ...Pilkillä kalastin naarasolennon, ei jää pienestä kii, se varma on. Lähdetään pitämään sänkyä selässä, ei kai sitä nyt kukaan tee metässä...
25. ...John Lennon elää, hän ei kuollutkaan. Edes vaimonsa persettä hän ei nuollutkaan...
Ja makuasioistahan ei sovi kiistellä, joten jätetään se väittely siitä, ovatko nämä hyviä, vai huonoja tekstejä tämän ketjun ulkopuolelle.
EDIT: Ja tarkennetaan taas sen verran, että haetaan perinteisesti kappaleen nimeä ja esittäjää. Varsinaisesta sanoittajasta ei minullakaan ole kaikissa tapauksissa hajua.
1. ...Kotiinlähdön estivät sissit, veivät syvälle viidakkoon pojat. Siell kulje ei autot, ei hissit...
2. ...Jos lähdet, mun valtaa melankolia ja käytän liikaa alkoholia...
3. ...Pihapuumme yötä siivilöi, telkkarissa mies toista miestä löi...
4. ...Kun hän liikkuu, sinun tekee mieli itsees liikuttaa. Kun hän kutsuu sinut mukaan, et voi häntä vastustaa...
5. ...Kesäloma alkoi hymyillen, nyt jo tunnen sen. Kesäleikit meikit ohentaa, tule mukaan vaan...
6. ...Ihminen, mä jota rakastan, mulle tärkein oot maailman...
7. ...Et pysty nukkumaan, vanhemmat valvottaa, laitat turvallisesti nallen nukkumaan...
8. ...Paskalla istun, ja biisiä teen, mitä minäkin yritän...
9. ...Eräs leikkii traktoreillaan, se tykkää niistä aina vaan...
10. ...Kalat on mun kavereita. Kaikki kampelat ja kolme kuhaa...
11. ...Anne ja Jacques, Anne ja Jacques, Jacques oli niin kuin Donald Duck...
12. ...Tartten naisen kosketusta, koska olen hyvä jätkä, et sä voisi olla mulle armonpala tänä yönä?...
13. ...Mutsi hei, mä tahdon uuden videon! Tietsä mutsi, missä meidän faija on?...
14. ...Lailla hiekanjyvän pienoisen, tahdon kenkääsi kutittamaan. Tahdon kuulla kuinka saan sinut nauramaan...
15. ...Oon ehkä juoppo, mutta sen verran herrasmies, etten tahdo tässä vaiheessa olla sulle vaivaksi...
16. ...Mikä kumma on munakas, tuo munista tehty hassu? Asiahan se on, ja hiukan litteä. Ja pehmeä asia taas on töyhtö...
17. ...Olen niin onneton, ei autossani ole edes nastoja talvella...
18. ...Me kohtaisimme aina silloin kun on tärkeää, Se ettei kukaan häiritse tai pääse käskemään...
19. ...Laura kääntää kahvaa huutaen, "Pidä kiinni Petri Ruusunen!"...
20. ...Olen lähellä sua, sinä tarvitset mua, olen kaukana niin...
21. ...Ja kadut ovat täynnä typeryksiä, säälittäviä häviäjiä, kyynisiä kirjanoppineita, löysiä kanoja ja kukkoja...
22. ...Voit heittä lottos roskikseen, tai tunkee huoles koskikseen...
23. ...Mut sä vapaasti valita saat! Tosin vain tästä apinaläjästä!...
24. ...Pilkillä kalastin naarasolennon, ei jää pienestä kii, se varma on. Lähdetään pitämään sänkyä selässä, ei kai sitä nyt kukaan tee metässä...
25. ...John Lennon elää, hän ei kuollutkaan. Edes vaimonsa persettä hän ei nuollutkaan...
Viimeksi muokattu: