Huonon lyriikan trivia

• 2 011
  • 25

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vastaukset

1. Tero Moilanen / Fränti ja Vahanen
2. Eppu Normaali / Njet Njet
3. Yö / Hetki kahden
4. Matti Nykänen / Pidä Varas
5. Tapani Kansa / Kalajoen hiekat
6. Meiju Suvas / Kun lähdet armeijaan
7. Janos Valmunen / Hei pikku tyttö!
8. Hassisen Kone / Vähän kiirettä yläpäässä
9. J.Karjalainen / On kaikki niin kuin ennenkin
10. Ultra Bra / Hauki
11. Juice Leskinen / Anne ja Jacques
12. Ismo Alanko / Masentunut Ameeba
13. Tommi Läntinen / Syvälle sydämeen sattuu
14. SIG / Hyvää Syntymäpäivää
15. Mikko Alatalo / Ihmisen ikävä toisen luo
16. Ultra Bra / Laulu asioista
17. Suurlähettiläät / Pitääxunaina
18. Zen Café / Todella kaunis
19. Anssi Kela / Puistossa
20. Dingo / Tuulen Viemää
21. Pelle Miljoona / Juokse villi lapsi!
22. Hector / Takataan Roos
23. Popeda / Kansainvälisen herran pelko
24. Matti Nykänen / V-tyyli
25. Kari Peitsamo / Lennon Elää

Viestin lähetti Miguel
Itse pidän yksinkertaisista sanoituksista enemmän kuin taiteellisista virityksistä. Jos olisin itse tehnyt 'erikoisten sanoitusten listan', olisi Ismo Alangon laulut täyttäneet sen. Ismon musiikki on toki hyvää, mutta sanoitukset huvittavia ja järjettömiä.

Juu, kyllä yksinkertaisetkin sanoitukset voivat olla hyviä, vaikkakin itse olenkin juuri tämän Ismo Alanko ja co. -lyriikan kannattaja. Näistä yksinkertaisemmasta - tai sanotaanko suoremmasta tyylisuunnasta suosikeitani ovat mm. Juice Leskinen, Gösta Sundqvist ja Juha Lehti. Sen sijaan nuo ylläolevat ovat yksiä kauheimmista sananparsista, joita tiedän - kliseisiä tai yli-imeliä tai niin järjettömän kuuloisia riimejä.... Kamalimmat tekstit ovat ylivoimaisesti tuo Tero Moilasen Fränti ja Vahanen, niin lähti leivän päältä rasva... ja Nykäs-Masan Pidä Varas, hän on varas sekä V on tyylinä toimivin....

No joo, nyt saa heittää kommenttia näistä lyriikoista, jos haluaa. Visailu julistetaan päättyneeksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy