Mainos

Huonolaatuiset tuotteet

• 6 525
  • 42

scholl

Jäsen
Olen törmännyt tuotteisiin, mitkä eivät ole halpismerkkejä ja joiden imago ei ole kovinkaan huono, mutta jotka ovat silti täyttä paskaa. Ja kun sen suuntaista ketjua ei löytynyt niin avataanpa uusi.

Siis tarkoitus ei ole keskustella halpiskamasta, koska siinähän hintakin jo kertoo, että on paskaa, vaan kalliimmista tuotteista, jotka ovat paskaa.

Ei ole myöskään tarkoitus kertoa yhtä huonoa kokemusta, vaan tässä on kyse siitä, että on todella monien tuotteiden kokemus kyseisestä merkistä ja voi todeta sen perusteella tuotteet paskaksi.

Tässä nyt pari heti heittämällä:

1. Airam
pikkupoikana radio-ohjattaviin kun osteli paristoja lähikaupoista niin Airam oli ainoa vaihtoehto ja ne tuntuivat aina olevan muita paristoja (siis muun merkkisiä ostettiin kun oltiin vanhempien kanssa kaupungilla) heikompia. Saman olen huomannut hehkulampuissa. Olen pyrkinyt välttämään Airamin tuotteita viime aikoina, mutta erityisesti ensiasennuksena niihin on törmännyt. Viimeksi hiljattain asennutin Stockmannilta ruotsalaisen plafondin kattooni ja siihen ostin samalla heiltä kolme hehkulamppua, jotka sattuivat olemaan Airamin. No yllättäen yksi paloi erittäin nopeasti Airamin tapaan. Erityisen mukavaa oli tänään sitten yrittää leikkiä remontti-reiskaa ja kiivetä portailla tuonne neljättä metriä korkealla väijyvälle lampulle ja vaihtaa se. Lopulta onnistui, mutta pakollinen sähköisku siitä luonnollisesti tuli

2. Gant
Täytyy myöntää, että Gant on vaatteissa hieman halpiskamaa, muttei kuitenkaan ihan halvinta, joten kelpuutan sen mukaan. Nuorena opiskelijana tuli ostettua paljon Gantia, koska Stockalla merkkivalikoima oli huonompi kuin tänä päivänä ja opiskelujen takia ei ollut oikein hyvin aikaa matkustaa ulkomaille ostamaan vaatteet. Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että laadultaan tuotteet ovat täyttä retaletta. Pesussa vaatteet kuluvat, jopa värit eivät aina pidä hyvin ja kankaanlaatu on aika huonoa. Mukavanpirteitä designia heillä on ollut, mutta tuotteet ovat paskaa. Nykyään en luonnollisesti osta niin halpaa kuin poikkeustilanteissa kuin Gant, mutta vaikka ostaisinkin niin paskaa se silti on

Lisäilen myöhemmin muita merkkejä, kun tulee mieleen.

Viimeksi muokattu:

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti scholl
Olen törmännyt tuotteisiin, mitkä eivät ole halpismerkkejä ja joiden imago ei ole kovinkaan huono, mutta jotka ovat silti täyttä paskaa.
Näköjään. Tai no, lasketaan toi Klubi pois.

scholl

Jäsen
Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti Twite
Tosi kiva, niin me muut osaamme sitten varoa.

Varoa mitä?

Voisitko kertoa, mikä kontribuutio viestilläsi on tähän ketjuun?
Kanna nyt kortesi kekoon kertomalla ainakin yhdestä tuotemerkistä.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti scholl
Varoa mitä?

Voisitko kertoa, mikä kontribuutio viestilläsi on tähän ketjuun?
Kanna nyt kortesi kekoon kertomalla ainakin yhdestä tuotemerkistä.
Tarkoitti varmasti niitä tuotteita. Eli varoa tuotteita..

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Asics lenkkitossut.

Kun merkki on saavuttanut tietyn statuksen, niin sen jälkeen on laatu pudonnut. Asicsin tossut ovat monelta kaverilta hajonneet tosi nopeasti.

Tuotteen hintahan on osa merkin brändäystä.

Luodaan kuvaa laadukkaasta tuotteesta pitämällä sillä kovaa hintaa. Aivan kuraa ei silti kannata tehdä, maine lähtee nopeasti.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti scholl
Stockmannilta
.
.
.
Stockalla

Toinen vaihtoehto tietenkin olisi se, että lopettaisi Suomen kalleimman törkymarketin käytön ja ostaisi tuotteet erikoisliikkeistä joissa keskitytään laatuun.

Törkymarkettien ja Stockmannin liikeidea on sama - aasian maista ostetaan tavaraa isoja määriä halvalla. Ainoa ero on siinä, että Stockman repii aivan vitunmoiset katteet samoista tarvikkeista rikkaiden kakaroilta joille Stocka on se ainoa oikea vaihtoehto.

No, eiköhän elämä vielä opeta ja jossain vaiheessa tämä Stockman-sukupolvi oppii vaatimaan rahoilleen vastinetta oli sitten kyse tarvikkeesta tai palvelusta, ja silloin on aika kääntyä kunkin alan erikoisosaajien puoleen.

scholl

Jäsen
Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti Ohmi
Toinen vaihtoehto tietenkin olisi se, että lopettaisi Suomen kalleimman törkymarketin käytön ja ostaisi tuotteet erikoisliikkeistä joissa keskitytään laatuun.

Täytyy muistaa, että elettiin 90-luvun alkupuolta, jolloin erikoisliikkeitä ei juurikaan ollut (Nicolas tietysti poislukien). Ja on vieläkin tilanne se, että Bossia lukuunottamatta ei ole kovin paljon vaatemerkkien omia liikkeitä Helsinkiin avattu. Markkinat ovat niin kapeat. Sen sijaan Stockmann on parantanut valikoimaansa pakon sanelemana, vaikkakin ei pysty missään nimessä paikkaamaan Kuusisen jättämää aukkoa. Varsinkin paitavalikoima Helsingin keskustassa on kaventunut huimasti, samoin myyjien ammattitaito. Positiivista on kuitenkin esim. se, että Armani Jeans palasi jälleen Stockalle.
Mutta se mitä Stockmannia kritisoit, ei pidä lainkaan paikkansa. Heillä on myöskin ei nyt ihan Nordiska Kompanietin tasolle viety, mutta kuitenkin jossain määrin havaittavissa oleva shop in shop ajattelu käytössään. Esim. Marlboro Classics ja käsittääkseni myöskin kritisoimani Gant ovat näitä shopeja. Eikä se ole Stockmannin vika, että Gant on moskaa, eikä Kämp Gallerian, koska heidän liike löytyy sieltäkin, vaan sen vika, että Saltsjöbadenissa asuva henkilö, joka kyseisen tuotemerkin omistaa, on pystynyt luomaan sille laatuaan paremman imagon. Se taas johtuu siitä, että esim. Ralph Laurenin Polo malliston tuotteita, jotka ovat Gantia laadukkaampia, ei ollut siihen aikaan Suomessa tarjolla. Sama koskee vielä modernimpaa nuorille suunnattua Tommy Hilfigeria, joka myöskin on lyönyt läpi täällä vasta hiljattain. Siis ei jakelukanavaa voi syyttää siitä, mitä Gant on.

Stockmann ei ole muutenkaan mielestäni missään nimessä kallis. Se on normaaleille kaksikielisille heteroseksuaaliporvareille tehty liike, josta saa kaikkea maan ja taivaan väliltä suhteellisella palvelulla. Tietysti palvelu on heikentynyt viime vuosikymmeninä ja huonompaa tavaraa on tullut myyntiin, mutta ehdottomasti paras ja ainoa tavaratalo se on ja näin ollen ansaitsee paikkansa. Aivan samalla tavalla kuin supermarketit. Kellä on tänä päivänä aikaa mennä erikseen leipomoon, lihakauppaan, hedelmä/vihanneskauppaan, kalakauppaan, kuivatavarakauppaan sekä vielä torille/halliin. Kyllä suurin osa tekee mieluusti ostokset yhden katon alla. Tottakai kun tilanne tulee eteen niin erikoistavarakaupoissakin tulee käytyä, mutta se ei poista tavaratalojen tehtävää.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti mjarkko
Asics lenkkitossut.

Kun merkki on saavuttanut tietyn statuksen, niin sen jälkeen on laatu pudonnut. Asicsin tossut ovat monelta kaverilta hajonneet tosi nopeasti.

Tuotteen hintahan on osa merkin brändäystä.

Olen vähän samaa mieltä Asicsista, mutta siinä syyttäisin Patrolin vahvaa asemaa liittyen jakelukanaviin tuolla urheiluvälinealalla.
Itse muutaman marathonin juosseena tiedän sen, että jokaisella juoksijalla on joku merkki, joka sopii omalle jalalle ja on äärimmäisen ärsyttävää urheilukaupassa se, kun eri merkkiset tossut ovat sekaisin ja aletaan sitten tuputtaa sellaista, mitä et ole halunnut ostaa. Itse ostin kerran tällä tavalla Asics Gel Kayanot ja ne olivat paitsi kalliit niin aivan sudet. Pari kertaa pystyin niillä juoksemaan, mutta se pinta oli niin vetelä ja kenkä muutenkin sellainen, ettei sopinut minulle. Asics ei ole edes samalla tavalla suuri urheiluvälinebrändi kuten Adidas tai Nike, joten on mielenkiintoista, että on pystynyt hankkimaan Suomessa niin valtavan suuren markkinaosuuden. Ja kun kilpaileville maahantuojille olen soittanut niin eivät ole jotain huippukenkää edes toimittaneet Suomeen muualle kuin Tampereelle. Aivan uskomatonta.

Se, mitä tulee faktiseen Asics laatuun niin siitä en tiedä kovin tarkasti, mutta sen tiedän, että menettivät suunnittelijansa jossakin vaiheessa Adidakselle. Se ilmeisesti vaikuttanee jatkossa.

Itse yritän ostaa juoksukengät ulkomailta useimmiten. Joskus tietysti täältäkin, mutta niitä on niin hankala löytää Suomesta. Urheiluliikkeet taitavat vain olla sellainen ala, millä täällä ei markkinoita oikein ole, vaan myydään halpaa bulkkikamaa 99% ja yhtään oikeasti hyvää urheiluliikettä, missä olisi joka merkillä iso tila ja laajasti uusi mallisto esillä, ei täällä ole.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olipa myös tuolla Stockalla ainakin yhdessä vaiheessa myös Katariina Kulve myymässä vaatteita, kun saapui palvelemaan meikäläistä niin kyrpähän siinä räjähti. Ts. aika iso plussa, pisteet himaan Stockalle.

Yleisesti ottaen sanoisin notta omalla kohdallani tulen jatkossakin pulittamaan tarvittaessa itseni kipeäksi yhdessä asiassa ja se on kengät. Mikään ei materialistisessa mielessä vituta niin paljon kuin kengät jotka ovat paskana kahden kuukauden käytön jälkeen. Olen päättänyt notta vaikka muuten menisin pelkissä Black Horsen pitkissä tykeissä niin kenkien pitää olla toimivat, komeat ja pätevät tallausmasiinat.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko

Scholl, en quotannut pitkää tekstiäsi turhaan tähän mutta et voisi puhua enempää mun suulla. ;)

Stockasta sen verran, että vaikka palvelu onkin ehkä huonontunut, niin jos jotain tarvitsee sinne esim palauttaa niin mun kohdalla ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa. Lisätään nyt vielä ettei palautus ole johtunut välttämättä tuotteessa olleesta viasta ym.

Editoidaan nyt sitten vielä jotain tuotteitakin. Hiusgeelit Lorealin ym Garnierien on melkein järjestään täysiä susia. Mega Strong näissä tarkoittaa selvästi jotain muuta. No ratkaisin asian ja vedin 6mm kaljun. Eipä tarvii kärvistellä.

Viimeksi muokattu:

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti scholl
Olen vähän samaa mieltä Asicsista, mutta siinä syyttäisin Patrolin vahvaa asemaa liittyen jakelukanaviin tuolla urheiluvälinealalla.
Jaa SkiPatrol? Älä nyt ainakaan Peden mersua lyttää.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Viestin lähetti scholl
Mutta se mitä Stockmannia kritisoit, ei pidä lainkaan paikkansa. Heillä on myöskin ei nyt ihan Nordiska Kompanietin tasolle viety, mutta kuitenkin jossain määrin havaittavissa oleva shop in shop ajattelu käytössään.

Kysymys oli siis näistä tuotteista eli Airamin lampuista, joita myydään törkymarketeissa, Gantin paitoja niissä yleensä on vähemmän. Se oli lähinnä pointtini, että kannattaa kokeilla ensin sähköalan erikoisliikkeestä ostettua Airamin lamppua, ennen kuin haukkuu tuotteen. Tämä tietenkin koskee kaikkea muutakin tilpettä mitä Stocmannillla on myytävänä.

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Viestin lähetti mjarkko
Asics lenkkitossut.

En ole samaa mieltä, tosin en ole vähään aikaan ostanut, kun entiset ovat sadoista kilometreistä huolimatta vielä erinomaisessa kunnossa.

Sen sijaan Philips on aina ollut mielestäni huono elektroniikkamerkki; joka samperin laitteessa on aina jokin kosketushäiriö (kokemusta: TV, DVD-soitin, stereot, korvalappustereot). Vaatteiden puolella mielestäni entinen suosikkimerkkini Cottonfield on nykyään silkkaa paskaa; vanhat paidat eivät mene kulumallakaan rikki, nykyisten rispaantuessa parista pesusta. Vaihdoin suosiolla Sandiin.

Tammerforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse olen myöskin havainnut että Elektroniikka/kodintekniikkamerkki Philips tuottaa kohtuullisen paskalaatuista kamaa. Philips on ollut joskus 50-60 -luvulla laatumerkki ja ilmeisesti edelleen yrittää ratsastaa kyseisellä maineella. Jotain hyviäkin yksilöitä Philipsin tuotevalikoimaan toki osuu, mutta itse vältän tätä kuraa kaikin keinoin.

Jaa, ja muistakaa välttää CDeurope.com -nettikauppaa. Jää meinaan sekä cd:t että rahat saamatta!

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tammerforce
Itse olen myöskin havainnut että Elektroniikka/kodintekniikkamerkki Philips tuottaa kohtuullisen paskalaatuista kamaa. Philips on ollut joskus 50-60 -luvulla laatumerkki ja ilmeisesti edelleen yrittää ratsastaa kyseisellä maineella. Jotain hyviäkin yksilöitä Philipsin tuotevalikoimaan toki osuu, mutta itse vältän tätä kuraa kaikin keinoin.
Komppaan minäkin, kokemuksena stereot, korvalappustereot ja videonauhuri (kaikki hajonneet). Ikinä en ole JVC:n tuotteita hankkinut, mutta sen perusteella, mitä olen kuullut, niin ko. merkki on kyllä hieman yliarvostettu.

Jos jollakin on kokemuksia, niin mielestäni tänne voisi myös laittaa kommentteja halpamerkeiksi mielletyistä tuotteista, joista on hyviä kokemuksia ja jotka tuntuvat olevan laatukamaa. Siis jos se ei sodi kovin pahasti tätä topiccia vastaan.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet

Viestin lähetti scholl
Stockmann ei ole muutenkaan mielestäni missään nimessä kallis. Se on normaaleille kaksikielisille heteroseksuaaliporvareille tehty liike, josta saa kaikkea maan ja taivaan väliltä suhteellisella palvelulla. Tietysti palvelu on heikentynyt viime vuosikymmeninä ja huonompaa tavaraa on tullut myyntiin, mutta ehdottomasti paras ja ainoa tavaratalo se on ja näin ollen ansaitsee paikkansa.

Se mikä alemmassa porvaristossa ärsyttää, on juuri tämä pakkomielteenomainen suhtautuminen rahaan ja tietty pinnanalainen halpahalli-mentaliteetti. Ei kaikille köyhyys ole niin järkyttävän suuri pelonaihe. Jos ottaa vaatteensa vakavasti, teettää ne Saville Row'lla, muuten on sama vaikka olisi se Tarjoustalon vaaleansininen tuulipuku päällä. Jos joutuu turvautumaan tuotemerkkiin, tinkii pakosta laadusta. No, ellei ole varaa käsityöhön, niin ei ole. Mitä tuohon heteroseksuaalisuuteen tulee niin oletko varma ettet missään muodossa osallistu Nelosen Sillä silmällä -ohjelmaan?

edit: lisätty tarkentava määrite "alempi" schollin taidolla edustamaan yhteiskuntaluokkaan.

Viimeksi muokattu:

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti Lawless
Komppaan minäkin, kokemuksena stereot, korvalappustereot ja videonauhuri (kaikki hajonneet).

... Ja Philipsin kuulokkeista menee sitten piuhat ja liittimet sököksi alta aikayksikön... Rupeaa ääni pätkimään.

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, Canadiens
Viestin lähetti Lawless
halpamerkeiksi mielletyistä tuotteista, joista on hyviä kokemuksia ja jotka tuntuvat olevan laatukamaa

Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta, mutta "piireissä" näytetään ylistävän Bilteman SCART-kaapelit lähes taivaisiin. Täytyypä itsekin kokeilla kun joskus saan aikaiseksi käydä ostamassa.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Lawless

Jos jollakin on kokemuksia, niin mielestäni tänne voisi myös laittaa kommentteja halpamerkeiksi mielletyistä tuotteista, joista on hyviä kokemuksia ja jotka tuntuvat olevan laatukamaa. Siis jos se ei sodi kovin pahasti tätä topiccia vastaan.

Ihan hyvä huomio.
Ei henk. kohtaista kokemusta, mutta se, mitä olen lukenut ja ystävien kokemuksia kuullut niin LG:n taulutv:t ovat ilmeisesti hyvää kamaa, vaikka merkki onkin tunnettu aiemmin vähän erilaisena.

scholl

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti Ohmi
Kysymys oli siis näistä tuotteista eli Airamin lampuista, joita myydään törkymarketeissa, Gantin paitoja niissä yleensä on vähemmän. Se oli lähinnä pointtini, että kannattaa kokeilla ensin sähköalan erikoisliikkeestä ostettua Airamin lamppua, ennen kuin haukkuu tuotteen.

Airamin hehkulamppu on aivan identtinen ostat sen sitten mistä tahansa. Se on aivan varma. Hinta voi vähän vaihdella ja on varmaankin Stockalla kallis, kun niitä ostaa valaisimeen ensiasennuksena, mutta tuote on aivan sama joka paikassa.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti er_bai_wu
Vaihdoin suosiolla Sandiin.

Sand on muuten merkki, jota pitkään pidin ehkä maailman huonompana, mutta se oli yhden huononkokemuksen vuoksi. Ostamani vyö purkautui parissa päivässä kymmenisen vuotta sitten. Jossain vaiheessa viime vuonna tuli sitten ostettua pari Sandin viihdepaitaa ja huomasin, ettei merkki olekaan niin huono. Oli vain sellainen täydellinen negatiivinen asenne yhden huonon kokemuksen vuoksi peikkona.

scholl

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti mjr
Jos ottaa vaatteensa vakavasti, teettää ne Saville Row'lla

Itse en ota vaatteita vakavasti. Shoppailu on hauskaa ja juuri valmisvaatteet tuovat mielihyvää. On hauskaa olla kaupassa ja havaita jotain uutta, mistä pitää, ostaa se ja laittaa kotiintultuaan päälle.

Puvut ja nahkakengät ovat sellaisia, mitkä otan vähän vakavammin, mutta ei minulla ole mitään tuollaista pakkomiellettä jonkun tietyn paikan suhteen, missä ne pitäisi teettää. Joskus valmispuku, joskus mittatilauspuku. On tietysti hienoa, että on käsityöläisiä, joiden tekemät vaatteet ovat hyvälaatuisia ja kestävät valtavan kauan, mutta onko se tarkoituksenmukaista.

Viestin lähetti mjr

Jos joutuu turvautumaan tuotemerkkiin, tinkii pakosta laadusta.

Voi olla, mutta itse olen uskonut syntymästäni asti brändeihin. Ne ovat olennainen osa markkinataloutta. On yrityksiä, joita sympatiseeraa ja toisia taas inhoaa tai ovat yhdentekeviä. Ja sen mukaan on ihan kiva ostaa joku vaate ja kantaa sitä tyytyväisenä. Ei toki äärimmäisyyksiin ja olla pelkästään yhden merkin tuotteita, mutta kaikki me olemme jollain toimialalla ja kaikilla on jotain miellyttävämpiä firmoja. On se sitten vaate, auto, polkupyörä, golfmaila tai mikä tahansa tuote niin yleensä sitä ostaa sen firman tuotteen, mistä jossain määrin pitää. Pitää myös muistaa se, että mikä on riittävä laatu. Jossakin vaiheessa vaatteita ei enää jaksa katella ja ne lentää uffelle riippumatta siitä, vaikka olisivat uudenveroisia. Ja jos pitää semikovaashoppailutahtia niin vaatteita kertyy oikeasti tosi monta kaapillista melko nopeastikin. Ei niitä ikuisesti voi säilyttää, vaan ne menee kaatopaikalle eli uffelle. Valmisvaatteiden laatumerkit ovat riittävän laadun tae, joka on korkeampi kuin retaleilla.

Viestin lähetti mjr

No, ellei ole varaa käsityöhön, niin ei ole.

On hienoa, jos sinä ostat vain käsityötuotteita. Itse uskon siihen, että nykyaikaan kuuluu teollisuus ja sitä kautta teollisuustuotteet. Brändit ovat vain tae siitä, että saa sitä, mistä maksaa. Ns. riittävän laadun ja tuotteen joka edustaa jonkinlaista tiettyä tyyliä, imagoa, elämäntapaa. Ei se ole missään tapauksessa rahakysymys ensisijaisesti, vaan itse en edes pidä kovin paljon käsityöpuuhastelusta. Tottakai on tuotteita, jotka ovat parempia käsintehtyinä, mutta ei ole mielestäni missään mielessä nykyaikaa pidättäytyä käyttämästä teollisesti valmistettuja tuotteita. Onnea sinulle, jos käytät elämässäsi vain tuotteita, jotka on valmistettu käsityönä, mutta itse olen sitä mieltä, että se rajoittaa elämää ja poistaa sen hauskuuden shoppailusta jne. Elämme kuitenkin 2000-lukua, ei 1700.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti scholl
Airamin hehkulamppu on aivan identtinen ostat sen sitten mistä tahansa. Se on aivan varma. Hinta voi vähän vaihdella ja on varmaankin Stockalla kallis, kun niitä ostaa valaisimeen ensiasennuksena, mutta tuote on aivan sama joka paikassa.

Niin, ja tämähän ei pidä paikkaansa. Pelkästään jännitteen kestävyydessä on eroja 230 voltista aina 260 volttiin saakka. Ja sen kai jokainen ymmärtää, että paksumpi metallilanka kestää paremmin kuin ohut. Energiansäästölampuissa taas ei voida puhua edes samasta tavarasta törkymarkettien "kolme lamppua 10 eurolla"-lamppuja verrattuna lamppuihin, jotka maksavat sen 10-15 euroa kipaleelta ja joissa on takuu kolmesta viiteen vuoteen.

Samalta valmistajalta löytyy sekä halpisversioita, oli sitten kyseessä Airam, Philips, Osram tai Ge, , että laatukamaa, joka on tarkoitettu ns. "ammatilliseen" käyttöön.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti scholl
Urheiluliikkeet taitavat vain olla sellainen ala, millä täällä ei markkinoita oikein ole, vaan myydään halpaa bulkkikamaa 99% ja yhtään oikeasti hyvää urheiluliikettä, missä olisi joka merkillä iso tila ja laajasti uusi mallisto esillä, ei täällä ole.

Suomessa on vähän alalla kuin alalla tapana, että ennemmin otetaan kaikilta valmistajilta jotain, kuin että otetaan yhdeltä ja kahdelta laaja valikoima ja keskitytään niihin. Ainoastaan autokauppa toimii toisin.

Mitä tulee Asicsin kenkiin, niin osittain kyse on schollinkin mainitsemasta Patrolin (entiseltä nimeltään SkiPatrol) vahvasta asemasta. Asicsilla on kuitenkin hyvä kenkä ja aika moni ihan maailman huippumaratoonari juoksee Asicsilla. Yhtiö on kuitenkin viimeisen 5-6 vuoden aikana lisännyt markkinointiin tungettuja rahoja aika runsaasti, se näkyy jo pelkästään siinä, että Asicsin asuja näkee GP-kisoissa urheilijoilla huomattavasti enemmän kuin aiemmin. Ei toki ole samanlainen brändi kuin Adidas, Puma, Nike tai Reebok, koska on niin puhtaasti profiloitunut juoksuun eikä ole lähtenyt haihattelemaan golfiin, futikseen, lätkään jne.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy