Mainos

Huonolaatuiset tuotteet

• 6 527
  • 42

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Re: Re: Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti scholl
Onnea sinulle, jos käytät elämässäsi vain tuotteita, jotka on valmistettu käsityönä, mutta itse olen sitä mieltä, että se rajoittaa elämää ja poistaa sen hauskuuden shoppailusta jne. Elämme kuitenkin 2000-lukua, ei 1700.

Ei, käsitit kyllä väärin tai annoin ehkä vähän väärän mielikuvan: sekä (merkki)vaatetus että shoppailu eivät ole kovin etusijalla elämässäni. Vähän päinvastoin suorastaan. Kommenttini oli vain reunahuomautus tähän ylemmän keskiluokan eli alemman porvariston stressaavaan elämäntapaan: alla ei Siperia vaan tuulipukurahvaan myrskyävä meri - "kansasta olet sinä tullut ja kansaan pitää sinun jälleen painuman". Jossain mielessä näine luokkatietoisuuksinesi olet kyllä viimeinen marxilainen. Eli pieni uutisväläys: teollinen aika on muuttunut jälkiteolliseksi ja moderni post-moderniksi - on hyvin passé enää tuoda esiin tätä porvarillisen keskiluokan ikuista angstia.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti scholl
Boss, Armani Jeans, Marlboro Classics, Gant, Ralph Laurenin Polo , Tommy Hilfigeria.

Joku sanoisi että hyvin snobimainen pukeutumistyyli. Minä sanon että persoonaton juppi, mutta kukin tyylillään.

Paskaa silti kaikki tyynni. Ylihinnoiteltua sontaa, joka ei kestä yhtään sen paremmin kuin dressmanin 5krt halvemmat kamppeet. Olen stockalta muutaman artikkelin itsekin joskus ostanut, mutta nykyään kartan koko snobilafkaa ihan tyystin. Katgoriaan paskat kampeet, voi lisätä Sand:in ihan huoleti.
Hyvännäköisia, kestäviä ja laadukkaita kamppeita saa muualtakin, huomattavasti halvemmalta.
Tietenkin asia on ihan eri, jos haluaa pitää kalsareissaan jonkun toisen jätkän nimeä. Itse asiassa Martti Huuhaa Innanen olisikin paljon komeampi nimi kalsonkien reunoissa, kuin joku hilfiger..

Yksi paskaääni philipsille lisää. TV:t toimii, mutta muut tuotteet ovat sekundaa.

Edit..

Lisätään New Balance listalle. Kerran ostin, en osta enää.

K

Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Re: Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti Kaiser Soze
Hyvännäköisia, kestäviä ja laadukkaita kamppeita saa muualtakin, huomattavasti halvemmalta.

Kerro nyt sitten ihmeessä mistä esim...

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti mikse
Kerro nyt sitten ihmeessä mistä esim...

Kannattaa ihan rohkeasti lähteä itse etsimään.

K

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Laskisin myös ruotsalaiset jääkiekkoilijat tähän huonolaatuisten tuotteiden kategoriaan. Kyllähän tuolta länsinaapuristamme on tullut ennen hyvääkin laatua, kuten esimerkiksi Ackeströmiä ja Junkkaa, mutta viimeisimmät brändit, jotka tunnettiin nimillä Printz ja Burström osoittautuivat todellla huonoiksi ratkaisuiksi.

Kuitenkin maailmalla on mielestäni sellainen käsitys, että ruotsalainen jääkiekkoilija on laatutuote. Voi toki olla näinkin, mutta epäilen että kyseessä on vaan kansankodin suuri markkinointikoneisto, joka on saanut tällaisen harhaluulon iskostetua ihmisten mieliin.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Kannattaa ihan rohkeasti lähteä itse etsimään.

K

Niin näin Pääkaupunkiseudun tarjonnan hyvin tuntevana kyseisillä kriteereillä pidän Stockaa normikauppaa parempana tai vähintäänkin yhtä hyvänä paikkana.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Viestin lähetti mikse
Niin näin Pääkaupunkiseudun tarjonnan hyvin tuntevana kyseisillä kriteereillä pidän Stockaa normikauppaa parempana tai vähintäänkin yhtä hyvänä paikkana.

Ettei vain teille "alkuasukkaille" olisi stocka hieman liiaan.. miten sen sanoisi.. hmmmm... kuin naapurin kyläkauppias jolta haetaan vanhasta tottumuksesta kaikki?

Omat viiemeiset stockan ostokseni ovat digiboksi, musta miesten puku, neulepaita ja nahkatakki. Digiboksi on susi joka tilttaa muutaman kerran illassa. Puvusta purkaantuvat upslaakit ja taskut alle kuukaudessa. Neulepaitan ilmestyi peukalon mentäviä reikiä, kun kangas repeili. Nahkatakista on revennyt vankku, taskut ja napenlävet. Palauttaahan nuo varmasti saisi, mutta eikait laatukaupan kalliin laatutavaran tuollaista kuuuluisi olla?

Esim. aleksi 13 kamppeisiin olen ollut paljon tyytyväisempi. Niin kenkiin, kuin rätteihinkin.

K

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ei se Kaiser ihan niinkään mun tapauksessa mene. Näitä mainitsemiasi todellakin löytyy mutta tarkoitin lähinnä sitä, että Stockan tavarat eivät ole sen kalliimpia kuin muuallakaan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta (räikein esimerkki varmaan kännykät ym).

Stockmanniltakin "saa" ns halvempia merkkituotteita, jotka eivät välttämättä ole yhtä laadukkaita kuin kalliimmat.

Yhtä kaikki mä tykkään, sä et, kiviäkin kiinnostaa. ;)

The Analyser

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toverit.
Re: Re: Re: Re: Huonolaatuiset tuotteet

Paskaa silti kaikki tyynni. Ylihinnoiteltua sontaa, joka ei kestä yhtään sen paremmin kuin dressmanin 5krt halvemmat kamppeet.
K
Tuohon en yhdy. Dressmannista olen ostanut parit housut, jotka kahden pesun jälkeen olivat muuten hyvän näköiset, mutta muodottomat. Yhdet Bossin farkut ovat taas olleet käytössä jo pari vuotta, kulumista tietenkin on havaittavissa, mutta muoto on kuin uusissa. Se ero on laadukkaalla ja ei niin laadukkaalla kankaalla. Molemmat kuluvat melkein samalla tavalla riippuen tietysti kankaan paksuudesta ym. ominaisuuksista, mutta laadukas tuote pitää muotonsa siihen saakka kun se kuluu puhki.

Dressmannista en ikinä enää tule yhtäkään vaatekappaletta ostamaan.

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Dressmannissa on tosiaan "halpaa", mutta esim. housut on tehty kaikki saman muotin mukaan. Samoin 90% paidoista. Ja paitojen koot tuntuvat olevan kytköksissä vain paidan pituuteen.

Ne mitä kyseisestä puljusta olen ostanut ovat olleet ihan laatukamaa. Siis kestäneet ovat.

Analysoija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Eskolan Eskot, KPV, Öja-73
Halonen

Stockasta ei kovin paljon kokemuksia, koska asun Länsi-Suomessa sijaitsevassa keskisuuressa kaupungissa.

Mutta tällaisen keskisuuren-cityn kohtuulaadukkaana pidetty Halonen ei ole kyllä myöskään "laatukaman" myyjä.

Ostinpa tammikuussa housut, hinta n.100 euroa, siis sellaiset kyseisen vaatekaupan hintatasoon nähden jopa arvokkaat, ei siis pohjalaisella sananvalinnalla "kulmahousut", vaan vähän "kevyemmät".

Toisella käyttökerralla ratkesivat 30 cm keskeltä kangasta, palautin. Sain kyllä uudet samanlaiset, mutta hajosivat tänään vasemmasta kyljestä vänkärin paikalta autosta noustessa!
Nämä tosin kolmannella käyttökerralla.

Ongelma on vain se, että "keskisuuressa pohjalaiskaupungissa" ei ole kuin Aleksi13, Dressmann, Halonen ja pari muuta. Onneks pääsee stadiin viikon päästä tekemään investointeja.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Halonen

Viestin lähetti Analysoija
Mutta tällaisen keskisuuren-cityn kohtuulaadukkaana pidetty Halonen ei ole kyllä myöskään "laatukaman" myyjä.

Itse laskisin myös Halosen huonolaatuiseksi tuotteeksi. Toivottavasti ei asetu enää ehdolle seuraavissa vaaleissa.

Ei kun jaa... et sä puhunutkaan presidentistämme.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tammerforce
Itse olen myöskin havainnut että Elektroniikka/kodintekniikkamerkki Philips tuottaa kohtuullisen paskalaatuista kamaa.
Joo mä oon samaa mieltä. Toinen merkki jota yritän välttää on HP. Kyllähän noi varmaan ihan ok-kamaa on, mutta jostain syystä ei mun suosikkimerkkejä. Mä oon kyllä ihan liiankin merkki-uskollinen. Jalassa on pakko olla Levikset, kaikki muut farkut tuntuu feikeiltä. Telkku, videot ja stereot yms. on JVC.tä. Se merkki tosin taisi olla 80-luvulla parempi kuin nykyään.

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Philipsiin elektroniikkalaitteet eivät minustakaan ole osoittautuneet erityisen kestäviksi poislukien televisiot ja radiot joissa ei ole liikkuvia osia. Kotimaisen kenkäteollisuuden tuotteet olivat myös jatkuva pettymyksen aihe kunnes vaihdoin saksalaisiin Lloydin kenkiin, jotka kestävät, kestävät ja kestävät.

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
Viestin lähetti Pete2004
Toinen merkki jota yritän välttää on HP.
Jotenkin tuosta tulee ensimmäisnä mieleen printterit. Miten ihmeessä sekä HP että Canon eivät osaa valmistaa printtereitä, jotka osaisivat printata normaalisti vielä kahden vuoden käytön jälkeenkin. En tiedä noiden huippumalleista, mutta perus mustesuihkuihin kun aina tulee jonkunlaista kränää. Ajattelin seuraavaksi vaihtaa Epsoniin jota frendi on pitkään suositellut.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Philipsistä tosin täytynee mainita, että Philips Semiconductor valmistaa valtaisan osan mikropiireistä muitten(kin) valmistajien tuotteisiin, joten kun joku toisenmerkkinen tuote hajoaa, vika voi silti olla Philipsin :)

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti puna-hundi
Jotenkin tuosta tulee ensimmäisnä mieleen printterit. Miten ihmeessä sekä HP että Canon eivät osaa valmistaa printtereitä, jotka osaisivat printata normaalisti vielä kahden vuoden käytön jälkeenkin. En tiedä noiden huippumalleista, mutta perus mustesuihkuihin kun aina tulee jonkunlaista kränää. Ajattelin seuraavaksi vaihtaa Epsoniin jota frendi on pitkään suositellut.

Niin no..mulla on tossa pöydällä HP:n mustesuihku, joka on ostettu syyskuuss 1995. Vielä toimii ja printtaan sillä lähes viikottain. Ainoastaan ne rullat jotka vetää paperin sisään ovat kuluneet, ts. joutuu paperin syöttämään manuaalisesti sisään.
Senkin voisi saada toimimaan kun puhdistaisi rullat.

Itsehän ostan Dressmanilta vaatteita ja niissä ei juurikaan ole valittamasta. Napit eivät kestä käyttöä, vaan usein lähtevät irti. Mutta nykyään kun kaikki vaatteet tehdään pikavauhdilla suurella tuotantolinjalle, ei kaikkeen voikaan kiinnittää niin paljoa huomiota. Itseäni ei tuollainen niin suuremmin haittaa.

Dressmanilta saatavat McGordonin Chinos-housut ovat jalkaa ehkä parhaimmat mitä olen ikinä käyttänyt. Erittäin pehmeä materiaali joka saa housut tuntumaan mukavilta. Arvostan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy