Huonointa lyriikkaa – omat ehdotukset kehiin!

• 165 112
  • 582

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Iker
Järkyttävään paskaan on tuhlattu studioaikaa myös Mojo Nixonin biisissä Elvis is Everywhere. Tässä pätkä lyriikasta...
Nyt on joltain mennyt vitsi ohi ja pahasti. Kuinka kukaan pystyy kuuntelemaan tuota kappaletta nauramatta? Ehkä ne, jotka ottavat sen vakavissaan ;)

Viestin lähetti JHag
Ai niin, entäs nyttemmin kai lopetellut Jaana Rinne, jota ihailivat lähinnä naistenlehdet. Oli aika helmiä Clifterisille, mm:

"jim wilde, kaiversin valaan luurankoon, tiistai, siivoon eläinmuseoo.." (Kids are allright)

Mutta samasta sanoituksesta löytyy mielestäni koko Cliftersin tuotannon riemukkain riimitys:

Hei mun nimi on Jim,
Mult loppu on Vim!

Nyt kun Vimistä tuli Cif (huoh), voidaan muutaman vuoden päästä ihmetellä, että mikä vitun Vim.

Pellen lyriikoista olet maininnut moneen otteeseen ja totta on, että aika kömpelöä tekstiä mies on suoltanut. Kannattaa tosin muistaa se, että Pellen tekstit ovat hyvin paljon aikaan sidoksissa ja se (tahattoman huvittava) paatos, joka lietsoi vasemmistonuoret hurmioon 70-luvun lopulla, saa tänään olon tuntumaan pelkästään vaivautuneelta.

Laittakaapa mielessänne soimaan seuraavat rivit:

Älkää kysykö, mistä johtuu väkivalta!
Älkää kysykö, mistä johtuu päihdeongelma!

Koko tekstihän on tänään kovin kiusallista kuultavaa, mutta moni vanha pieru pitää sanoitusta vieläkin yhtenä Pellen parhaista.

Syrjän Martilla on loistavia sanoituksia etenkin 'Tie Vie' -levyn aikoihin, mutta nykyisin radiossakin soi vain ne samat itkuvirret, jotka vituttavat ihan kybällä.

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Sympatiat K-Espoo & Minnesota Wild
Viestin lähetti Iker
Mutta kukaan ei tykkää paskasta musiikista.
Kuka määrittelee paskan musiikin? Kaikilla on lähes poikkeuksetta erilainen musiikkimaku, jo tuskin kukaan tullistaa kuuntelevansa paskaa musiikkia...Paitsi B1, joka ilmeisesti hakee uskovuutta tuolla :D

Okei, tämä meni nyt offtopikiksi. Lupaan tästä eteenpäin pysyä aiheessa, mutta nyt oli niin suuri houkutus vastata...

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuunteleeko täällä kukaan Martti Servoa? Työkaverit kiduttaa mua aina soittamalla Marttia...

"Rakkauden ajopuu
mikset voi jo rantautuu
meitä kohden ajautuu
rakkauden ajopuu"

tai

"Litti Litti Litmanen
vei kahville puolustuksen
soi maalilaulu jälleen
oli Litti iloinen"

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistelen, että myös Hausmyllyn tyypit väsäsivät Matti Nykäsen levyille biisejä.

Lauloin muuten sunnuntaina samassa studiossa, jossa Nykäsen levyt on tehty. Se ei kyllä liene mikään meriitti...

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti jounster
Kuunteleeko täällä kukaan Martti Servoa? Työkaverit kiduttaa mua aina soittamalla Marttia...

"Rakkauden ajopuu
mikset voi jo rantautuu
meitä kohden ajautuu
rakkauden ajopuu"

tai

"Litti Litti Litmanen
soi maalilaulu jälleen
oli Litti iloinen"

mä en sinänsä kuuntele sitä mut joskus ku oon suomipoppia sattunu kuuntelemaan ni sieltähän sitä tulee... hirveetä jööttiä ..
mut hei kiitos.nyt toi soi epäivireisesti mun päässä..prkl

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti #77
mä en sinänsä kuuntele sitä mut joskus ku oon suomipoppia sattunu kuuntelemaan ni sieltähän sitä tulee... hirveetä jööttiä ..
mut hei kiitos.nyt toi soi epäivireisesti mun päässä..prkl

Ja näitähän riittää... =) =) =)

"Tää hyvältä näyttää
mä tiedän sen itsekin
tosi hyvältä näyttää
eturessun tyhjensin..."

merzyk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Edmonton Oilers
Suomen huonoimpia bändejä

Tämän bändin sanoituksia edes viitsi laittaa tänne, katsokaa vaikka biisien nimet. Niistäkin voi jo päätellä paljon.

Linkki sivuille

Tämän olisi voinut pistää "Hyvät naurut netistä"-ketjuunkin...

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Luin yhtyeen kotisivuilta loputkin Asemalla-albumin sanoitukset, ja paskaahan nekin oli.

Aivan. Esimerkiksi tämä riimi:

"Toisinaan on tunne oon hukkumassa hiekkaan
toisinaan on tunne oon nukkumassa miekkaan"

Argh! Pommiin nukkumisesta olen kyllä kuullut, mutta että miekkaan...

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
En tiedä, onko näitä täällä mainittu, mutta etenkin Ramonesin Adios Amigos -albumilla on pari sanoituksellista helmeä: CJ`n ilmoille kajauttama "I`ve got a lot to say" ja Joeyn tulkitsema "Life`s a gas". Kyseisellä orkesterilla on muutenkin ajoittain mielenkiintoisia sanoituksia. :)

Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Henkilökohtaisesti ehdottomin suosikkini on Manowarin Kings of Metalin kakkospiisin (en muista piisin nimeä, mutta onko sillä niin väliä) kertsi:

"Other bands play, Manowar kill, yeah,
when other bands play, Manowar kill"

Missä kohta "Manowar kill" lauletaan kuorossa yleisön toimesta

Klassista.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti jounster
"Litti Litti Litmanen
soi maalilaulu jälleen
oli Litti iloinen"

Servo on huumorilla tehtyä musiikkia, joka on niin huonoa, että sen on pakko olla helvetin hyvää.

Tuo kohta on muuten oikeasti "Hitti Litti Litmanen..."

Muita Servon legendaarisia:

Lätkän ihmemaa:

"Ja Tampereella Rike Siltanen
lämäsi niin että parrut soi
Ja Forssan palloseuran Mika Helkearo
Silloin ykkösdivaria dominoi"

"Mutta ei saa unohtaa
Kun pelit kulje ei
Täytyy joukkuettaan kannustaa
Se on ou-kei"

Muita hittejä:

Miksi mies käpälöi:

"On naisen maailma arvoitus
Ei siellä toimi yks plus yks"

Kappale "Ufo tarjosi kaakaon" on yksi huvittavimmista.

Servo on legenda.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Re: Re: Heikki Saalou, anyone?

Viestin lähetti Sistis
Hirveä biisi kyllä. Varsinkin kertosäe. A-osa on jopa jotenkin hyvin tehty tekstiltään, mutta... biisin pilaa se, että esittäjä on TOMMI LÄNTINEN.

Minusta koko teksti on paskaa kyllä. Kotitehtävänä voidaankin sitten selvittää, millä 'nerokkaalla' tavalla A-osan teksti on tehty..

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Sistis
Servo on huumorilla tehtyä musiikkia, joka on niin huonoa, että sen on pakko olla helvetin hyvää.
Ja taas on pakko puuttua...

Itse asiassa Servon&Napanderin musiikki on melko laadukasta. Suurin osa parodian kohteeksi joutuneista kotimaisista iskelmäsepoista ei edes osaa tehdä noin hyviä kappaleita. Esimerkiksi 'Maailman sinisin taivas' on aivan täydellinen iskelmä. Esitystavasta ja sanoituksista en sitten sanokaan mitään ;)

Servo pitäisi kyllä nähdä livenä. Keikoilla on kuulemma hillitön meininki.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Ossi
Ja taas on pakko puuttua...

Itse asiassa Servon&Napanderin musiikki on melko laadukasta.

Jep. Tässä olet oikeassa. Itse viittasin lähinnä sanoituksiin, mikä onkin tämän ketjun aihe, mutta ilmaisin ehkä itseni vähän huonosti. Iskelmänä Servo on musiikillisesti loistavaa, ja lisäksi kunnia miehelle siitä, että kykenee tekemään niin eri tyylisiä kappaleita. Tässä suhteessa mies häviääkin oikeastaan vaan Ismo Alangolle.

Ja Servosta sanoittajana (tekeekö mies itse tekstit?) täytyy sanoa, että jos mies osaa tehdä noin huonoja tekstejä, on hänen oltava oikeasti helvetin lahjakas sanoittaja. Tuollaiset eivät synny vahingossa.

Servo on kuulemma loistava livenä. Huhujen mukaan mies olisi ensi syksynä bommareissa soittamassa.... toivotaan niin.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Re: Re: Heikki Saalou, anyone?

Viestin lähetti DAF
Minusta koko teksti on paskaa kyllä. Kotitehtävänä voidaankin sitten selvittää, millä 'nerokkaalla' tavalla A-osan teksti on tehty..

Niin, mielestäni A-osassa on ihan hyvin yhdistelty suomalaisen rockin legendaarisista biiseistä lainattuja säkeitä. Ei silti, on tuollaisia tehty ennenkin ja Turo´s heavy Gee on tehnyt kaksi parempaa saman metodin kappaletta, nimittäin I only want to be with Juice sekä Härmärock on poikaa.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Him:in kaikki sanoitukset ovat samanlaista lässytystä alusta loppuun. Villen laulamana tämäkin uppoaa kuitenkin 14v pissiksiin kuin veitsi kuolleeseen ihmiseen :

Love's the funeral of hearts
And an ode for cruelty
When angels cry blood
On flowers of evil in bloom

The funeral of hearts
And a plea for mercy
When love is a gun
Separating me from you

Ja samaa linjaa jatketaan koko levyllisen verran.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti Satellite
Kuka määrittelee paskan musiikin? Kaikilla on lähes poikkeuksetta erilainen musiikkimaku, jo tuskin kukaan tullistaa kuuntelevansa paskaa musiikkia...Paitsi B1, joka ilmeisesti hakee uskovuutta tuolla :D
Hei, mun ei tarvi hakea uskovuutta tuolla. Mulla on sitä jo.
Olen #jatkoajan Huonon Musiikin Virallinen Pää-Äänenkannattaja.

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Sistis
Ja Servosta sanoittajana (tekeekö mies itse tekstit?) täytyy sanoa, että jos mies osaa tehdä noin huonoja tekstejä, on hänen oltava oikeasti helvetin lahjakas sanoittaja. Tuollaiset eivät synny vahingossa.

Servo on kuulemma loistava livenä. Huhujen mukaan mies olisi ensi syksynä bommareissa soittamassa.... toivotaan niin.
Servo on kirjoittaja tai yksi kirjoittajista suurimmassa osassa bändin kappaleista. Ihan oikeita muusikoitahan kyseessä on, sillä Martti Servo & Napander on alunperin Elevators-nimisen jazz-/lounge-yhtyeen humoristinen sivuprojekti, joka sitten hieman ironisesti breikkasi sata kertaa tunnetummaksi kultti-ilmiöksi kuin tuo alkuperäinen orkesteri.

Itse voin Napanderit muistaakseni kolme kertaa lavalla nähneenä vahvistaa, että bändin huumori aukeaa kunnolla vasta livenä. Meno on todellakin aika railakasta, joten suosittelen. Varsinkin Martin välispiikit ovat lähes taidetta.

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti OldTimeHockey
Varsinkin Martin välispiikit ovat lähes taidetta.

Öhh... todellakin. Muutaman kerran olen joutunut kuuntelemaan Martin live-kiekkoa läpi töissä. Maailman sinisin taivas -biisin jälkeen Martti spiikkaa mm.

"Taivasasiat, ne ovat pään asioita, ja pään asiat, ne kuuluvat kypärän alle... ja jos kypärä on hieno, se näyttää hyvältä. Hyvältä näyttää!"

tms. jotenkin noin sen muistin... ja sitten veivataankin jo biisiä "Hyvältä Näyttää". Nngh... =)

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
En tiedä, onko näitä täällä mainittu, mutta etenkin Ramonesin Adios Amigos -albumilla on pari sanoituksellista helmeä: CJ`n ilmoille kajauttama "I`ve got a lot to say" ja Joeyn tulkitsema "Life`s a gas". Kyseisellä orkesterilla on muutenkin ajoittain mielenkiintoisia sanoituksia. :)

Totta puhut. Etenkin bändin kolmea ensimmäistä levyä kuunnellessa tulee aina mieleen, että tällaista eivät tee kuin nerot tai ääliöt.

Muistan aina nuorena kloppina ihmetelleeni, että voiko joku todella laulaa:

"Now I wanna sniff some glue/Now I wanna something to do/".

Sitä paitsi taitaa tämä kertosäe "Hey Ho/Lets go" olla vieläkin ylittämätön.

Viestin lähetti Erkenholt
Totta puhut. Etenkin bändin kolmea ensimmäistä levyä kuunnellessa tulee aina mieleen, että tällaista eivät tee kuin nerot tai ääliöt.

Muistan aina nuorena kloppina ihmetelleeni, että voiko joku todella laulaa:

"Now I wanna sniff some glue/Now I wanna something to do/".

Sitä paitsi taitaa tämä kertosäe "Hey Ho/Lets go" olla vieläkin ylittämätön.

Aika lähelle pääsee Subterranean Jungle -levyltä biisi 'Everytime I eat vegetables, it makes me think of you'.

Mielestäni Ramojen lyriikka on loistavaa!

Tästä Tommi läntisen biisitä se on rock se on roll
teki Läntisen entinen bändi Boycott 80 luvulla tosihyvän version englanniksi.Itellä tämä suomenkielinen versio on tökkinyt kokoajan kun sen on kuullut.
Kaikkea sontaa ne antaa julkaista.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti vision
Him:in kaikki sanoitukset ovat samanlaista lässytystä alusta loppuun. Villen laulamana tämäkin uppoaa kuitenkin 14v pissiksiin kuin veitsi kuolleeseen ihmiseen

Itse tykkään parista ensimmäisestä Himin levystä, mutta jo silloin Razorbladen aikoihin ihmettelin, että kuinka kauan oikeastaan tuollaisella musiikilla voi pysyä pinnalla. Siis "love-metallin" luulisi kuluvan aika nopeasti puhki, kun aina hoilotetaan rakkaudesta ja kuolemasta jne. mutta ainakin toistaiseksi bändi jaksaa porskuttaa....

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
"Elämäni kevät söi elämäni eväät" -Markus Laios

siis että mitä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy