Huonointa lyriikkaa – omat ehdotukset kehiin!

• 165 112
  • 582

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
tj:
Lauantai-iltana mä en kaipaa sua
mä en kaipaa sua ei ei
mut sunnuntaiaamuna mä kaipaan sua
silloin mä kaipaan sua joo joo

(Insert the fingers! Vomit!)

Ihan oma lukunsa ovat myös loistavaa camp-huumoria tarjoilevat lasten suomeksi dubatut piirretyt.

aamen I kohtaan.

se nainen joka noita piirrettyjen lauluja rääkyy, on myös ilmeisesti sanoittanut ne :)

tähän voisi lisätä Laura Voun: neon valot mulle huutaa, huutaa, huutaa, huutaa.......

muut tässä on jo mainittukin.

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Höhöö!

Kyllähän huonoja biisien riimejä on vaikka kuinka paljon mutta eihän niitä muista tosta vaan. Noista jo mainittuihin Ilkka Alangon sanoituksiin voin kyllä yhtyä sillä ne on kyllä todellista sontaa mitä kaveri pukkaa maailmalle. Kyllä sais oikeesti Ismo hävetä pikkuveljen puolesta. Miten on muuten mahdollista,että pikkuveli on niin helvetin paljon huonompi sanottaja kuin isoveljensä? Tosin kyllähän Ismokin on muutaman surkuhupaisan rallin on väätänyt.

Hassisen Kone: Reippaina käymme rekkain alle,kun se tuntuu niin ihanalle hyvästi jätämme maailmalle reippaina käymme rekkain alle
Tää kertosäe oli luonnollisesti Reippaina käymme rekkain alle kappaleesta.

Seuraavaksi Hassisen koneen Älä syö liisteriä sanoja:
Älä syö liisteriä se ei ole kiisseliä. Lyö liisteri seinään paperia päälle ja valtuusto vastaa LÄPÄTILÄÄ/ Älä syö puuroa se ei ole puuroa. Lyö puuroa seinään paperia päälle ja valtuusto vastaa LÄPÄTILÄÄ

Nuo sanat on mulle ainaskin hiukan liian vaikeita tajuta. Saattaishan se olla jos vetäis pari jointtia niin noistakinsanoista löytys jotain järkeä. Mut täytyy antaa Ismolle kuitenkin muutamat harardit anteeksi sillä kyseessä on kuitenkin Hassisen koneen eka levy vuodelta 1980.

Sit täytyy laittaa hiukan Popedaa! Laitan sanoja Keskiyön blues biisistä. Arvatenkin sanottajana löytyy Pate Mustajärvi!

Pöllö huusi huu huu/ keskiyön blues/ huu huu ja pulu kaatuu/ huu huu keskiyön blues
ja jätkät pelas raminaa

Ai,että on hienosti riimitelty.

Sit toinen ralli jonka nimi on Arskan kone! Oikeestaan laita kokonaan tän biisin,kun ei ole niin pitkästä sanotuksesta kyse. Voin vannoa,että tää sanotus on pelkkää rautaa!

Nyt beibi pidä kii / pidä lujaa kii / kohta sonta lentää / kohta pääset extaasiin

Mun uusi kone on / voittamaton / pellolla perkele / tavoittamaton / se on niin kaunis / sitä emäntäkin rakastaa

Mä lähdin joroihin / kanssa gimulin / beibi oli vahaa / kun se näki mun traktorin

kun yössä kynnetään / multa pöllyää / meteli on kauhee ja musta savu jää

se on niin kaunis / sitä emäntäkin rakastaa

se kiipee vaikka puuhun / sillä lennän kohta kuuhun / se on viiltovarma Volvo B valmetti!

Jumankauta mitkä sanat! Noista on varmaan Pate koittanut tehdä jotain hauskaa mutta koittamiseksi jäi.

Viimeksi muokattu:

wapiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artukaisten Rypistys
"Hei pure korvaan mua......" tai "Mä kuuntelen tomppaa......"
Ja esittäjänä kai Meiju Suvas ?
Voi Jeeeesus ! hei ihan oikeesti miten tässä maassa voi kaikki tämmönen paska päästä radioihin ?????

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Viestin lähetti wapiz
"Hei pure korvaan mua......" tai "Mä kuuntelen tomppaa......"
Ja esittäjänä kai Meiju Suvas ?

Eikös se ole Paula Koivuniemi ? Ensimmäisen kerran kun kuulun radiosta, niin luulin, että koko juttu oli herja. No eipäs se sitten ollutkaan, sillä yhtenä päivänä ne haastatteli "superjulkkis" Mikea js tämä paljasti, että "Tomppa" on hänen ja Jasminin lempibiisi !
jotain rajaa ...

wapiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artukaisten Rypistys
Viestin lähetti TwilightZone

Eikös se ole Paula Koivuniemi ? Ensimmäisen kerran kun kuulun radiosta, niin luulin, että koko juttu oli herja. No eipäs se sitten ollutkaan, sillä yhtenä päivänä ne haastatteli "superjulkkis" Mikea js tämä paljasti, että "Tomppa" on hänen ja Jasminin lempibiisi !
jotain rajaa ...

Sorry... muisti petti. TwilightZone on oikeessa ...esittäjänä tietysti koko suomen "rakastama" Paula ??! :D

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakin tulee mieleen J. Karjalaisen On kaikki niinkuin ennenkin biisin riimi "Ehkä mennään Turkkuseen, kaadetaan viinaa kurkkuseen".

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
No tämä jossa

Reijo Kallio ( ? ) menee siinä biisissä haudalle todetakseen , että " kukkaset nauraneet ei " . Siinä on jotain niin mystisen syvällistä , että ! Mä en muista biisin nimeä , mutta kaikki sen kuulleet kyllä tietävät tämän legendaarisen säkeen.

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siinä Moton mainitsemassa Karjalaisen biisissä on myös toinen typeryys: "San Fransisco kuuskytyhdeksän, äkkiä kaiken ymmärrän". Täysin tyhjänpäiväinen ja naurettava lause. San Fransiscossa ei tapahtunut mitään merkittävää kyseisenä vuonna, ja Karjalainen tuskin on kovin aktiivisesti siellä silloin sählännyt...

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hauskaa että muutkin ovat siteeranneet Ilkka Alankoa ja Hectoria, puhumattakaan umpiyliarvostetusta J.Karjalaisesta:

"se vene oli verta tulvillaan silloin Marjaniemessä, silloin Marjaniemessä.." AAAAGH

"voi jos oisinkin varaani, osaisin pitää varani..." WHAT?

"mullon nauhalla dynastia, lempiohjelmasi, pian sen päälle jalkapalloa nauhoitan" biisistä Irmeli ja ei mennyt varmaan ihan sana sanalta kohdalleen mutta sisältö oli tuota. Rankkaa aikuisen miehen rakkaustilitystä!

Ja Hector:

"joku Nixon heittää tikkaa minun taideteokseen, Marlon Brando nuorta likkaa köyrii keskiluokan hulluuteen..." Symboliikka on hieno asia

"olet jane mun mä tarzanis oon, sut vien viidakkoon" Freemanin esittämä Osuukaupan Jane, lyriikka by Iso H

Pelleä:

"kadut ovat täynnä typeryksiä, pikkutakeissaan käveleviä porsaita, pikkusieluisia porvareita, pikkuvanhoja kakaroita.."
Biisistä Juokse villi lapsi - legendaarista yleistämistä, hyvä Pelle! Olisit vielä lisännyt perään "itse olen helvetin viisas ja oikeassa"

Ja osaa se Martti Syrjäkin tosiaan:

"mä itkin vähän kun tiskasin ja lakaisin, tahdon tähän taloon sinut takaisin..." HUH!

Suurlähettiläät on kokonaisuudessaan niin tuubaa, että epäilen Ilkka Alangon sanoittavan salanimellä heidän biisinsä.

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Onhan Pelle vetäissyt myös seuraavan lauseen:

"Isänmaa on vain sotahullujen keksintö."

Hieno suomalainen, ei voi muuta sanoa. Biisin nimikin taitaa olla joku "Ei oo järkee mennä armeijaan" tai ainakin joku hyvin samantapainen.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Aloitetaan Popedalla, kappaleen nimeä en muista. "Joo kaikki joo, joo kaikki joo, joo kaikki joo, joo kaikki joo joo joo, kaikki joo joo joo, yeaa". Tuo on vain pätkä tuosta kappaleesta, mutta kokonaisuudessaan se on samaa tasoa.

Joitakin vuosia sitten joku tyttöbändi yritti pinnalle kappaleella, jonka kertosäkeessä laulettiin näin: "Yhteen yöhön tää romanssi saada jää". Siis täh? :confused:

Tapani Kansan Bryan Adams-cover Rakastella naista (tms) on huonoudessaan legendaarinen. Kuulin sen ensimmäisen kerran armeijassa yhdellä leirillä. Spadet pitivät radiota aika kovalla, ja kun kappale alkoi, käänsivät nappulat kaakkoon. Voitte kuvitella, miltä satakunta hervottomana pitkin sammaleita nauravaa varusmiestä näyttää. Jos joku osaa kertoa linkin, mistä nuo sanat löytää, tai laittaa ne sanat tänne, saa osakseen kiitollisuutta ja kunnioitusta.

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Kolme legendaarista

1)

Jokunen vuosi sitten oli listoilla tähdenlento nimeltä Plussa, tyttöyhtye, jolla oli yksi pikkuhitti "Yhteen yöhön". Kertosäe (paljoa muuta tekstiä ei laulussa ollutkaan) meni näin:

"Yhteen yöhön tää
Romanssi saada jää"

Joopasen joo. Pari vuotta olen tuota miettinyt, enkä vieläkään ymmärrä.

2)

Kaisu Liuhala teki joskus aikoinaan iskelmätekstin, jossa oli häkellyttävä kielikuva:

"Puseron alla jyskyttää
Akilleen kantapää"

Olen sanaton. Tämä kuva on piirtynyt takaraivooni ikuisiksi ajoiksi.

3)

Tämä kolmas on gag:

Menolipussa "Juna jyskyttää vanhaa ystävää..."

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Neumann, jota yleisesti ottaen pidän persoonallisen otteensa takia ihan kelpo tekstittäjänä (tiedän, täydellinen mielipidekysymys) on joskus yltänyt mainioihin eipäätäeihäntää juttuihin:

"perheeni vie huumeita Japaniin, Nipponiin me viedään juhlaa..."

"jäätelö sulaa kosketuksilta, jokainen aamu jokainen ilta..."

"ristikon taakse heitän avaimen, rakkaus repii heikkoo rintaa rintaa lähetyssaarnaajan"

Jokainen edellä mainituista olisi sellaisenaan Neljän ruusun/Ilkka Alangon parhaimmistoa

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti JHag

-Pelle Miljoona/TV: "TV on kuin WC sen ulosteet pahalle haisee". Kuka on nähnyt ulostavan WC-pöntön?

ööhh samalla tavalla se WC-pönttökin ulostaa (viemäriin) kuin muutkin nisäkkäät. Toisesta päästä tavaraa sisään, vähän vettä perään ja viemäriin :)

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Janos

Huonointa biisiä etsiessä moni muisti Janos Valmusen loistavan (?) bussipysäkillä biisin. Linkkiä napsauttamalla pääsee tutustumaan siihen ja muutamaan muuhun biisiin.
http://tomppamania.cjb.net/
Harmi, että tuolta puuttuu Tähti -biisin sanat, siinä vasta jotain. Noista kappaleista voisin nostaa esiin seuraavat pätkät niille, jotka eivät vaivaudu sivustoa tutkimaan:

"Voisin laulaa laulun kauniille naiselle,
Hyvännäköisille sinisilmille
Voisin laulaa laulun märille unille,
Mutta mä vain laulan seinille"

"Lauantai-iltana join kotona jaffaa
Miten muutenkaan tässä vois aikaa tappaa "

"Yhtenä aamuna kouluun tultaessa sanoit jotain vakavaa
Sanoit muuttavasi kauas pois - jo huomenna
Itkit olkapäähän nojaten - sanoit: "ettei kannata"
Hoo-oo-ooh, Hoo-oo-oo-oo-oooh, Hoo-oo-ooh, Hoooh, Hoooh..."

"Tuntee sielussaan miehen, aidon sademiehen
Sademies hän tanssii sadekengissään "

Juu. Janos Valmusen musiikki on kaikessa karmeudessaan varsin hyvää huonoa musiikkia... tai jotain.

-Maila

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Huonointa lyriikkaa! Omat ehdotukset kehiin.

Viestin lähetti JHag

-Pelle Miljoona/TV: "TV on kuin WC sen ulosteet pahalle haisee". Kuka on nähnyt ulostavan WC-pöntön?

Viestin lähetti tapio

ööhh samalla tavalla se WC-pönttökin ulostaa (viemäriin) kuin muutkin nisäkkäät. Toisesta päästä tavaraa sisään, vähän vettä perään ja viemäriin :)

-Jos oikein pilkkua nussitaan, niin Pellen tokaisu "sen ulosteet" viittaa siihen, että wc kykenee itse tuottamaan ulostetta. On totta että wc päästää jonkun muun ulosteet viemäriin, mutta silloin pitäisi kai sanoa "sen sisältämät ulosteet". Että semmosta, Pellen biisi saa nyt vihdoin ansaitsemaansa keskustelua ja tulkintojen monikirjoisuutta. Ei ole mies turhaan opettajaksi lukenut - kuvitelkaa ohimennen visiota, jossa isät ja äidit vievät märkäkorvaisia ekaluokkalaisia ensimmäisenä päivän kouluun ja opettajan katederin takana venttailee Pelle army-varusteissaan. Jes!

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Olen Paskalistan uhri

Eli mieleen tulee lähinnä tässä radiohupailussa soineita kappaleita. Tero Moilasen legendaariset "Fränti ja Vahanen" sekä "Vantaa" -renkutukset. Jälkimmäisestä kappaleesta en muista juuri muuta kuin pätkän "Vantaa, tahdon käydä sun rantaa". tripla-uuh..

Niin, ja se Popedan Hilipatipippaa on aivan uskomatonta tuubaa. Niin on tosin koko orkesterin muu tuotantokin (anteeksi vaan, tamperelaiset). Puolustukseksi voidaan tosin sanoa, että ko. viisun sanoituksista taitaa vastata Alivaltiosihteeri-retkue.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Hilipatipippaa- kappaleenhan teki Hotelli Sointu- ohjelmassa maisteri Frangen alivaltiosihteerikamunsa kanssa. Sanat oli ilmeisestä päättömyydestään päätellen Simon.

Mutta suuresti ihmettelen, ettei Mika Alatalo, siis Mikko, ole listoilla. Tai ne Reetun uskomattomat...

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ihan periaatteesta on pakko vastata, että Mikko Alatalon kaikki kappaleet. Samoin Kari Vepsän tuotanto on "todella" sisältörikasta. Mitä tapahtuukaan, kun Mikko ja Kari lyövät päänsä yhteen ja perustavat yhteisen kantriduon?

Joskus satuin kuulemaan miestä nimeltä Mikko Perkoila(tai jotain sinnepäin). Aaaaargh.......

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko ja Reetu

Mikon ja Reetun tuotannossa on mielestäni se ongelma, että ne ovat kauttaaltaan totaalista tuubaa - sävellykset, sanoitukset, tuotanto ja esitys. Sieltä ei oikein erotu mikään erityinen hirvittävyys ainakaan meikäläiselle. Vähän sama kuin alkaisi etsiä erikoisen näköistä lumihiutaletta. Ei ole mielenkiintoista. Nyt oli tarkoitus kaivella nimenomaan pelkkiä tekstejä. Ja huono teksti huonossa sävellyksessä on jo eräänlainen itsestäänselvyys, niitä ei jaksa edes noteerata.

Huono lyriikka pääsee oikeuksiinsa kun se ei ole tasalaatuisen huonoa: vaikka Pellen, Ilkka Alangon ja Suurlähettiläiden + Hectorin ja J.Karjalaisen kaikki tekstit ovatkin huonoja, löytyy niistä monia erillisiä helmiä. Ja useimmilla heistä on muuten hyviä biisejä, jotka vain raivostuttava lyriikka pilaa. Tosin J.Karjalainen on umpiyliarvostettu myös säveltäjänä, mies kopioi muita ja myös itseään sen minkä ehtii. Esim se Marjaniemessä-biisi ja Villejä lupiineja sisältävät yksi yhteen saman sävelkulun, joka ei ole edes Jiin oma, vaan vanhasta karjalaisesta kansanlaulusta "ylen oli hyväine...". Enpä muista nimeä. Mikä mahtaa olla in -biisin väliosa "pyhä paavi maalaa...jne" on yksi yhteen Doobie Brothersin Slow train coming (tänkin biisin nimen muistan huonosti, mutta se minkä kertsi menee "without love, where would you be now...").

Mutta huonot/kopioidut sävellykset vaatii sitten taas oman ketjunsa ja eiköhän sellainenkin kohta löydy.

Mikko Alatalolta jos oikein funtsii niin ehkä paskin on "Ihmisen ikävä toisen luo" hyi helvetti sentään....

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikko Alatalo ja kappale Maalaispoika oon... huh huh...
'Oon täällä poika varjoisten kujien ja syön vain viiliä. Tapa norjalaisten hiihtäjien lujien on syödä hiiliä.'

KAUHEAA!

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Neumann:
(Levoton tuhkimo)
...pikimustat tähdet tuijottaa takaisin (mustat?).
..ennen taivas oli avoinna sinullekin, kunnes paha sormi tavoitti karkurin (paha sormi:p )
...rakkauden hinta on nimensä veroinen (mikä se nimi on?)...

Tämä on häirinnyt minua jo 80-luvulta. Onneksi täällä oli paikka, johon pääsin purkamaan itseäni;)

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Suurin osa 80-luvun biiseistä

No, ehkä vähän lliioittelen, mutta olen ikuisesti katkera siitä, että 80-luvun musiikkibisnes pilasi muuten niin hienon teini-ikäni. Sukkahousuhevi ja raskaampikin kama ynnä nämä kotimaiset melodiapopit olivat ja ovat yhä hirveintä musiikkia mitä tiedän. Ja niitähän tuli 80-luvulla joka tuutista.:mad:

No, sanoituksista täytyy mainita sellainen biisi, jossa laulettiin jotenkin näin: "Korallia, korallia, ovat helmeni minun". Taisi olla Claudia. Aaargh! Maailmankaikkeuden typerin biisi. Huonompi kuin huonoista huonoin. Samantyyppisiä muka syvällisiä bullshit-sanoituksia oli tuohon aikaan muitakin, esim se yksi biisi missä laulettiin mustasta timantista. Oksettaa...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy