Huonoin elokuva, jonka olet nähnyt

  • 253 573
  • 1 553

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
"Kappas, kungfu elokuvista tehty parodia.. ei voi olla huono"

Näiden sanojen saattelemana katsomaan "Kung Pow":ta. Oli sen verran tuskallista että jopa minun oli pakko lopettaa katsominen kesken. Yleensä jumitan ihan mihin tahansa paskaankin elokuvaan niin, että on pakko katsoa loppuun että tietää mitä tapahtuu. Kärsin siis usein TV:n ääressä.

Toinen elokuva jonka olen jättänyt kesken oli Bruce Willisin "Breakfast of Champions". Niin käsittämättömän huonoa paskaa, että kung pow:n kanssa ansaitsevat olla kahdestaan niiden elokuvien joukossa, joita ei vaan ole pystynyt katsomaan loppuun huonouden takia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, DD on kyllä sellainen pätkä mitä ei pakosti, ihan oikeasti, ymmärrä. Aika hyvä merkki siitä, ettei elokuvaa ymmärtänyt on se, että mainitsee jättiläispupujussi Frankin olevan hirviöjänis.

En ota sen enempää kantaa tähän kun en tosiaan ole nähnyt ko. elokuvaa, mutta eikös Douppi tuossa puhunutkin "hirviöstä" eikä hirviöstä?

Olisi silti reilua katsoa arvostelemansa elokuva edes loppuun asti. Siitä tässä on kysymys.

Mutta eikös se ole jo huonon elokuvan merkki jos se ei pysty pitämään otteessaan loppuun saakka? Jos elokuva on hyvä niin sen kyllä jaksaa katsoa loppuun saakka, ei se riitä että puolet elokuvasta on hyvä jos alkupuoli on niin huono että elokuvaa ei jaksa/kiinnosta katsoa loppuun.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Näiden sanojen saattelemana katsomaan "Kung Pow":ta. Oli sen verran tuskallista että jopa minun oli pakko lopettaa katsominen kesken. Yleensä jumitan ihan mihin tahansa paskaankin elokuvaan niin, että on pakko katsoa loppuun että tietää mitä tapahtuu. Kärsin siis usein TV:n ääressä.
Tän olinkin jo unohtanut, aivan käsittämättömän paska elokuva. Pikakelauksella vedin loppuun asti, odotellen aina välillä että olisiko joku hauskakin läppä eksynyt mukaan. Ei ollut.

IMDB:n paskimmat TOP100-listaa selailin, ja törmäsin siellä Levottomat 3:seen. Kerrankin joku suomalainen leffa tuollakin sivustolla TOP-listoilla edustettuna. On kyllä uskomattoman huono tekele, jonka joskus jouduin katsomaan exän kanssa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielestäni Nicholas Cage on lähes poikkeuksetta paskaleffan tae. Onkohan hän tehnyt yhtään sellaista leffaa, jonka voisi katsoa loppuun asti ilman myötähäpeän tunnetta.

No itse tykkäsin Lord of War elokuvasta, mutta mielipiteitähän nämä ovat.

Itse taas luokittelisin paskimpien elokuvien joukkoon Pink Panther elokuvan vuodelta 2006. Elokuva oli täynnä niin äärimmäisen paskaa huumoria, että meinasin lähteä kävelemään kesken elokuvan.

Kuinka moni on muuten nähnyt näitä IMDB:n top 10 huonointa elokuvaa? Tuolta 100 huonoimman listalta löytyy jonkun verran tuttuja, mutta nuo tämän hetken 10 huonointa ei herätä mitään mielikuvia.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En ota sen enempää kantaa tähän kun en tosiaan ole nähnyt ko. elokuvaa, mutta eikös Douppi tuossa puhunutkin "hirviöstä" eikä hirviöstä?
Käsitin lainausmerkkien vihjaavan siihen, että tuo hirviö ei oikein pelottanut katsojaa hirviönä koska se näytti enemmän teini-ikäisen, käsistään näppärän nuoren itse tekemältä halloweenpuvulta kuin elokuvan hirviöltä.

Jostain syystä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mielestäni Nicholas Cage on lähes poikkeuksetta paskaleffan tae. Onkohan hän tehnyt yhtään sellaista leffaa, jonka voisi katsoa loppuun asti ilman myötähäpeän tunnetta.

Tämä. Ainoat poikkeukset Wild At Heart ja Leaving Las Vegas, tässäkin tapauksessa Elisabeth Shue pelasti suurimman osan mutta tuon juopon rooli on kuin tehty Cagelle.

Helvetin yliarvostettu näyttelijä ja jossain pitäisi olla laki joka estää Cagen pääsyn yhteenkään toimintapätkään.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kung Pow on kanssa toinen elokuva josta jotkut tykkäävät, useimmat eivät.

"Mitä saadaan, kun yhdistetään benjiköysi ja pöllö?"
"Minun perse!"

Itse nautin, täysin järjetöntä tuubaa millä ei ole mitään yritystäkään olla järkevä elokuva.
 

ditrim

Jäsen
Sattuipa olemaan sopiva ketju framilla. Tarkoitus oli napata Ärrältä joku tyhmä aivot narikkaan -raina, jolle voisi väsyneessä mielentilassa hörötellä. No, tyhmä se oli ja tekijöiltä aivot oli jääneet jonnekin narikkaakin kauemmas, mutta höröttelyt jäi väliin. Kyseessä oli siis typerä ja pitkästyttävä Observe and Report (2009, suomalaista nimeä en jaksa luntata). Ei pysty suosittelemaan kenellekään.

Minusta tuo leffa oli ihan hyvä. Ajattelin jopa katsoa sen uudestaan. Seth Rogenin elokuvissa on vähän sitä samaa vikaa kuin Will Ferrerin elokuvissa: pitää tykätä pääosanäyttelijän komediatyylistä.

Ostarin superstevarista
jäi mieleeni ainakin loistava tappelukohtaus, sekä sinänsä ihan huvittavaksi mennyt narkkausputki toisen kauppakeskusvartijan kanssa. Ja onhan se nyt yleensä ihan hauskaa seurattavaa kun mielenterveyspotilas hylkää lääkityksensä. Ainakin elokuvissa...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No, DD on kyllä sellainen pätkä mitä ei pakosti, ihan oikeasti, ymmärrä. Aika hyvä merkki siitä, ettei elokuvaa ymmärtänyt on se, että mainitsee jättiläispupujussi Frankin olevan hirviöjänis.

Tai yksi vaihtoehto on se, että noita kommentteja ei aina heitetä niin tosissaan. Jos itse kirjoitit tuon jättiläispupujussi -sanan ihan vakavalla naamalla, niin en tiedä haluaisinko edes ymmärtää tuota leffaa samalla tavalla kuin sinä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tai yksi vaihtoehto on se, että noita kommentteja ei aina heitetä niin tosissaan. Jos itse kirjoitit tuon jättiläispupujussi -sanan ihan vakavalla naamalla, niin en tiedä haluaisinko edes ymmärtää tuota leffaa kuten sinä.
Viittasin Frankiin samoin sanoin kuin Donnie kuvaili häntä psykiatrilleen, Frank the giant bunny rabbit. Ei se nyt kovin pitkältä haettua ole.

Kukaanhan ei pakota ymmärtämään elokuvaa samalla lailla kuin minä. Kaikki eivät ymmärrä Donnie Darkoa, enkä minäkään aivan kaikkea elokuvasta tajua. Sen takia se onkin hieno teos.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuinka moni on muuten nähnyt näitä IMDB:n top 10 huonointa elokuvaa? Tuolta 100 huonoimman listalta löytyy jonkun verran tuttuja, mutta nuo tämän hetken 10 huonointa ei herätä mitään mielikuvia.

Listan kakkosen eli Pocket Ninjasin katsoin jokunen aika sitten, sivusilmällä sitä ainoastaan vilkuilin mutta silti teki tiukkaa, ansaitsee kyllä paikkansa tuolla listalla, mitään hyvää siitä on vaikea sanoa
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Blair Witch Project ja oikeastaan käytännössä kaikki (muutkin) jenkkikomediat. Kamalaa kuraa.

Tekisi mieli nimetä myös kaikki scifi- ja fantasiaelokuvat, mutta loppujen lopuksi kyse taitaa olla siitä, etteivät ko. elokuvatyypit sovi minulle, eikä siitä, että kaikki ko. lajityyppejä edustavat elokuvat olisivat kamalaa kuraa. Ja kauhuelokuviahan en katso, jollei joku pidä kädestä.
 

kasipallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika vaikea topiikki, koska mielipiteisiin vaikuttaa niin moni asia. Missä katsot, kenen kanssa, humalatila yms. Esimerkiksi Paranormal Activity oli todella tehokas kun sen katsoi yöllä yksin kuulokkeet päässä, kun taas humalaisen kaveriporukan kanssa katsottaessa tunnelma "hiukan" kärsii.

Itse en ole Häjyjen jälkeen pitänyt Aleksi Mäkelän tuotannosta, vaikka mies onkin kunnioittavasti löytänyt oman tyylinsä. Suomen elokuvaposse on muutenkin niin suppea, että samoja näyttelijöitä pyöritetään edestakaisin.

Elokuvaa "Sauna" on täällä lytätty monestakin suunnasta. Itse koin sen piristäväksi tapaukseksi suomalaisessa elokuvassa, ja nautin paljon sen arvoituksellisuudesta ja kuvakerronnasta.

Ulkomaisista elokuvantekijöistä Uwe Boll on jotain todella kamalaa. Mies yrittää parhaansa, mutta ei vaan onnistu. Jason Friedbergin ja Aaron Seltzerin "komediat" (Epic Movie, Disaster Movie yms.)ovat kanssa jotain kamalaa. En tiedä pitävätkö äijät teoksiaan oikeasti hauskoina, vai tekevätkö he tahallaan epäonnistunutta komediaa. Tiedän että komedia on vaikea elokuvan laji, mutta eivät koomiset ajoitukset voi olla noin paljon pielessä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Leffan voi olla tajuamatta tyhmyyttään tai sitten siksi, ettei se vain nappaa. Mulla menee tuohon jälkimmäiseen suurin osa scifistä, ei ole koskaan jaksanut kiinnostaa muutamia populaareja poikkeksia lukuunottamatta. Tai ei ne enää mitään scifiä taida ollakaan. Koska en jaksa tieteisjuttuihin juurikaan syventyä, en lähde luokittelemaan niitä huonoiksi. Sen sijaan valtavirtatoiminnan ja -komedian perusjuonteet ovat sen verran tuttuja, että kannen, trailerin ja näyttelijöiden perusteella voi vetää kohtalaisen hyvin natsaavat johtopäätökset siitä, kannattaako minun tuhlata aikaani niihin. Yleensä ei. Transformersit olivat poikkeuksia.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Nämä tuli välittömästi mieleen:
- Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon
- The Signal
- Lion Heart - Too tough to die
- Ponterosa
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tuli liikkeestä otettua taas toinen leffa ilmaiseksi, kun niillä se tarjous on. Otin Donnie Darko -nimisen leffan, sen kummemmin takakantta lukematta. Oli kyllä niin järkyttävän paska Ö-luokan elokuva, ettei sitä ilman vahvaa myötähäpeää voinut edes katsoa. Ja keskenhän se jäikin. Ilmeisesti sen piti olla jotain scifin ja trillerin välimaastoa, mutta jäniksen näköinen "hirviö" laittoi kyllä pisteet Ö:n päälle tässä teoksessa.

"Hirviö"
http://img.listal.com/image/44137/500full-donnie-darko-poster.jpg

Lyhyt leffaseloste
http://fi.wikipedia.org/wiki/Donnie_Darko

jep jep

Tämä arvio kertoo kyllä enemmän arvioijasta kuin elokuvasta. Tokihan kaikki eivät pidä oudoista/vaikeista leffoista, mutta kyseisen pätkän nimeäminen ö-luokan paskaksi on kyllä ö-luokan paskaa.

Loistava leffa, jollei mielipiteeni käynyt vielä ilmi. =D
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Onhan noita muutamia, jotka on katsottavia vaikka Cage niissä onkin:

Adaptation, 8 mm, Leaving Las Vegas ja Wild at Heart


Onhan niitä aika paljonkin. Noiden lisäksi ainakin The Weather Man, Lord of War, Bringing Out the Dead, Matchstick Men, Face/Off, The Family Man, Con Air, Red Rock West, The Rock...

Edustavat toki eri genrejä jne, mutta ovat olleet hyviä tai erittäin hyviä katseluelämyksiä.. Nyt kun miettii, on Cage saanut aikaan ison kasan hyviä (toki myös huonoja) leffoja ollakseen syntynyt 1960 ->


Jos on sattunut katsomaan vain Cagen uusia leffoja (joiden trailerit näyttävät jo pahemman luokan kuralta), on se enemmän katsojan huolimaton valinta leffaa etsiessä.. Esim. Knowing, Bangkok Dangerous, Ghost Rider, The Wicker Man edustavat näitä...


Aiheeseen sen verran, että Dracula 3000 on ehdoton ykkönen!! Mainittavia ovat myön Manaaja 2 sekä eri Paul Walker/Vin Diesel elokuvat (XXX, Hurjapäät 1-2 jne..)..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mutta eikös se ole jo huonon elokuvan merkki jos se ei pysty pitämään otteessaan loppuun saakka? Jos elokuva on hyvä niin sen kyllä jaksaa katsoa loppuun saakka, ei se riitä että puolet elokuvasta on hyvä jos alkupuoli on niin huono että elokuvaa ei jaksa/kiinnosta katsoa loppuun.
Elokuva voi olla hyvä, siis yleisesti tunnustettu hyväksi ei vain kriitikoiden vaan myös suuren yleisön silmissä, vaikka jotkut eivät siitä pitäisikään tai sitä tajuaisi. Voisin veikata, että viimeksi katsomani Mammutti tai loistavat Rakkatta ennen/jälkeen auringonlaskun eivät pitäisi otteessaan joitain Fast and Furious-faneja, mutta ei se niistä paskaa silti tee. Huumorin suhteen liikutaan vielä kaltevammalla tasolla.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Blair Witch Project ja oikeastaan käytännössä kaikki (muutkin) jenkkikomediat. Kamalaa kuraa.
No nyt se tuli, Blair Witch Project! Räkä valuu, hirvittää ja paleltaa, taitaa vähän kakattaakin, joku kasaa jotain vitun risuja teltan eteen, nuotiotarpeiksiko?

Hype oli kaamea, elokuva ei.
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Elokuva nimeltä Teeth.
Kyseisen elokuvan pitäisi olla jotain kauhugenreä, mutta koska toteutus ja kaikki muukin on leffassa päin persettä niin lähinnä komedialta tuo tuntui.
Niille ketkä eivät ole kuulleet kyseisestä elokuvasta, jos juonena on se että muijalla kasvaa vaginassa hampaat, niin voi jo päätellä elokuvan tason...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Elokuva voi olla hyvä, siis yleisesti tunnustettu hyväksi ei vain kriitikoiden vaan myös suuren yleisön silmissä, vaikka jotkut eivät siitä pitäisikään tai sitä tajuaisi. Voisin veikata, että viimeksi katsomani Mammutti tai loistavat Rakkatta ennen/jälkeen auringonlaskun eivät pitäisi otteessaan joitain Fast and Furious-faneja, mutta ei se niistä paskaa silti tee. Huumorin suhteen liikutaan vielä kaltevammalla tasolla.

Totta. Minä tarkoitinkin tuolla nimenomaan henkilökohtaista mieltymystä. Eli jos joku elokuva ei onnistu pitämään minua otteessaan loppuun saakka siten että lopetan katsomisen kesken, niin se elokuva ei ole silloin minun mielestäni hyvä. Eli ei ole olemassa hyviä ja huonoja elokuvia noin niin kuin absoluuttisena asiana, vaan on vaan erilaisia mielipiteitä elokuvista.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Vuosia sitten käytiin vaimon kanssa katsomassa Tulivuoren juurella. Voi veljet, hiukan outo elokuva Meksikosta vainajien päivänä, sijoittuu natsien ja muiden keskinäisiin kahinoihin 30-luvulla. Vieläkin hirvittää.

Toinen on kotimainen paskapläjäys Ponterosa, apua.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jos kerran aletaan puhumaan Cagen hyvistä leffoista, niin Arizona Babyä ei saa jättää väliin. Muuten mies on niin luonnenäyttelijänä koomikkona samaa luokkaa kuin Steven Seagal, mutta ei osaa edes tapella.

Itse asiassa maailman paskinta leffaa ei ole olemassa, niitä on iso kasa. Järjestykseen ei pysty laittamaan. Asia on kieltämättä erittäin subjektiivinen, itsekin olen koukussa ö-korin college-leffoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös