Huonoin elokuva, jonka olet nähnyt

  • 253 864
  • 1 553

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo Donnie Darko on just sellainen mitä kollektiivisesti on pakko kunnioittaa koska isot pojat välkällä sanoi, tai vaihtoehtoisesti siksi kun pari nokkelaa rillipäätä jossain bileissä sitä suositteli. Erittäin keskinkertainen ja oikeastaan varsin unettava tuotos.

MACK
 

TML

Jäsen
Joskus varmaan reilu 10 vuotta sitten tuli nähtyä Eyes Wide Shut joka ei kyllä auennut missään vaiheessa. Se leffa levelöi meikeläisen alusta loppuun eikä sitä pelastanut kyllä edesä Nicole Kidmanin alaston perse ja tissit.

Erittäin heikko elokuva IMO. Ei kuitenkaan varmaan paskin mitä olen koskaan nähnyt, mutta onneksi olen unohtanut niitä kaikista surkeimpia.

Tiedä sitten miten tuo leffa tänä päivänä toimis...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Se oli varmaan se, minkä kylkiäisenä tuo Donnie Darko tuli otettua.

Aika lähelle meni, sillä Rööperissä meno oli vähän samantyyppistä välillä. Samoilla seudullakin on taidettu kuvata.

Ilmeisesti olet katsonut tuon Donnie Darkon Leonin kanssa sylikkäin, ja tulitte sitten siihen tulokseen, että tämähän oli kerrassaan hyvä elokuva. Ja jos joku tätä jänis-elokuvaa haukkuu, niin annetaan sen kyl kuulla kunniansa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tuli liikkeestä otettua taas toinen leffa ilmaiseksi, kun niillä se tarjous on. Otin Donnie Darko -nimisen leffan, sen kummemmin takakantta lukematta. Oli kyllä niin järkyttävän paska Ö-luokan elokuva, ettei sitä ilman vahvaa myötähäpeää voinut edes katsoa. Ja keskenhän se jäikin. Ilmeisesti sen piti olla jotain scifin ja trillerin välimaastoa, mutta jäniksen näköinen "hirviö" laittoi kyllä pisteet Ö:n päälle tässä teoksessa.

"Hirviö"
http://img.listal.com/image/44137/500full-donnie-darko-poster.jpg

Lyhyt leffaseloste
http://fi.wikipedia.org/wiki/Donnie_Darko

jep jep

Niin ne maut menee ristiin. Tuo kun on minulle yksi 2000-luvun parhaita elokuvia. DVD löytyy hyllystä ja ei se siellä pölyty. Onhan se toki vähän vaikea, saattaa selittää paljon.

Niin ja tuo Wiki-artikkeli taitaa olla paskin kuvaus koskaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tuosta tuli mieleen homoeroottinen seikkailudraama Aleksanteri, joka Blondi-Colin Farrell poikaihailuineen lopetti leffan 30 minuuttiin. Mitäs me Spartalaiset oli parempi kuin Aleksanteri.

Sehän ei tee elokuvasta "huonoa", jos elokuvan katsominen edellyttää katsojaltaan edes vähän pohjatietoja. Jos ei yleissivistykseen kuulu tieto siitä, että tietäisi Aleksanterin ja ylipäätään muinaisten kreikkalaisten kulttuurin olleen myös ns. poikiin päin kallellaan, niin sitten kannattaa suosiolla jättää historialliset draamaeepokset vähemmälle ja keskittyä bulkkiviihteeseen.

Aleksanteri-elokuva oli kylläkin suht kankea epookki ja draaman kaareltaan hutera, eikä lähelläkään Stonen parhaimpia teoksia, mutta turha on kaunistella sitä faktaa, että länsimaisen sivistyksen peruspilareihin kuuluvassa kreikkalaisessa kulttuurissa äijät painoivat pederastisesti nuoria poikia ja toisia miehiäkin minkä filosofoinniltaan, keksinnöiltään, taiteeltaan ja protodemokratialtaan ehtivät.

Naisillahan ei sen suurempaa arvoa edes ollut, mitä nyt vallanjakovälineinä ennalta sovituissa avioliitoissa ja uusien suvun jäsenten synnyttäjinä. Heillä ei toki mitään turhaa äänioikeutta ollutkaan. Äänioikeutta ei ollut myöskään orjilla tai ulkomaalaisilla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Saksalaisen toimittajan ja salaliittoteoreetikon Jutta Raben Estonia-kuvaus Baltic Storm on elokuva, mikä tulee ekana mieleen huonointa elokuvaa kysyttäessä. Kaikilla osa-alueilla elokuva on aikamoista rimanalituksen "juhlaa" alkaen kököstä teknisestä toteutuksesta ja näyttelijäntyöstä todella paskaan tarinaan. Surullisinta siinä kait on se, että Jürgen Prochnow, mies Sukellusvene U-96:sta on sekaantunut elokuvaan pääosaa esittämään. Tiedä sitten kuinka täydellä pakalla toi Jutta pelaa muutenkaan.

edit: 2012 oli aika nolo myös
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ilmeisesti olet katsonut tuon Donnie Darkon Leonin kanssa sylikkäin, ja tulitte sitten siihen tulokseen, että tämähän oli kerrassaan hyvä elokuva. Ja jos joku tätä jänis-elokuvaa haukkuu, niin annetaan sen kyl kuulla kunniansa.

Aika moni muukin on tullut samaan tulokseen. IMDB:n arvosana 8,3/10 oikeuttaa sijaan #124 TOP250-listalla. En nähnyt Rööperiä ainakaan pikavilkaisulla samalla listalla.

Kyllä mä annan kuulla myös kunniansa kaikkien jotka tänne tulee ehdottelemaan vaikka Kummisetää, Fargoa, There Will Be Bloodia tai The Wresteleriä jotka esiintyy tuolla samalla listalla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Air Force One ansaitsee maininnan tässä ketjussa. Aivan järkyttävää tuubaa ja jopa keskivertojenkkikin varmaan ihmettelee kuinka joku voi tarjoilla noin epäuskottavaa tarinaa.

Erityismaininta loppukohtauksesta jossa 6 Mig-29iä ampuu ohjuksia lähietäisyydeltä jumbo-jetin perään ja Harrison Ford vääntää jumbon rattia kuin Tommi Mäkinen väistellessään ohjuksia. Veti ensiksi sanattomaksi ja sen jälkeen aiheutti hillittömän repeämisen.

Ei uskoisi että tuon paskatekeleen on ohjannut sama heebo joka ohjasi Das Bootin kaltaisen klassikon.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
The Truman Show on jostain syystä jäänyt mieleeni paskana leffana. En pystynyt samaistumaan Jim Carreyn esittämään päähenkilöön millään tavalla ja kaiken kukkuraksi samoihin aikoihin kotimaisen televisiohistorian yksi rasittavimmista, eli Joonas Hytönen, suitsutti leffaa joka toisessa Jyrkin jaksossa. Vituttaa vieläkin, että leffa sai Oscar-ehdokkuuksia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aika moni muukin on tullut samaan tulokseen. IMDB:n arvosana 8,3/10 oikeuttaa sijaan #124 TOP250-listalla. En nähnyt Rööperiä ainakaan pikavilkaisulla samalla listalla.

Kyllä mä annan kuulla myös kunniansa kaikkien jotka tänne tulee ehdottelemaan vaikka Kummisetää, Fargoa, There Will Be Bloodia tai The Wresteleriä jotka esiintyy tuolla samalla listalla.

Aika paljon on leffoja tullut nähtyä, kun vapaa-ajan harrastuksiin osittain kuuluu. Ja minulle on kyllä aivan se ja sama, miten joku muu (kuka tai mikä tahansa) on elokuvan arvostellut. Monesti on tullut nähtyä "huonoksi arvosteltu" elokuva, joka on kuitenkin ollut hyvä. Ja täsmälleen sama toisinpäin. Toki moni kohdilleenkin osuu omasta mielestä.

Ja muutenkin. Jos joku leffa on jonkun mielestä huono, ja olet eri mieltä, niin onko sinulla aina sama selitys/kysymys: Eikö leffa auennut?.
Aika mielenkiintoinen kommentti kyllä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika moni muukin on tullut samaan tulokseen. IMDB:n arvosana 8,3/10 oikeuttaa sijaan #124 TOP250-listalla. En nähnyt Rööperiä ainakaan pikavilkaisulla samalla listalla.

Kyllä mä annan kuulla myös kunniansa kaikkien jotka tänne tulee ehdottelemaan vaikka Kummisetää, Fargoa, There Will Be Bloodia tai The Wresteleriä jotka esiintyy tuolla samalla listalla.

Se on ihan vitun sama onko joku elokuva jossain IMDB:n listalla tai ei, kun kyse on kuitenkin henkilökohtaisista mielipiteistä. Itse en ole koskaan välittänyt paskaakaan mistään listoista vaan katson niitä elokuvia mistä pidän välittämättä siitä onko ne joidenkin kriitikoiden tai muiden arvostelijoiden suosiossa. Tätä kyseistä Donnie Darkoa en ole edes katsonut kun ei vaikuta yhtään minua kiinnostavalta elokuvalta joten en osaa siihen ottaa kantaa, mutta minun mielestäni ei ole olemassa mitään "oikeaa mielipidettä" siitä mikä on hyvää ja mikä ei, ja kenenkään ei tarvitse alkaa tylyttämään toisia siitä jos ei satu pitämään jostain elokuvasta joka yleisesti on määritelty "hyväksi elokuvaksi".

Suututellaan nyt vielä lopuksi joku itseään jalustalle nostava kriitikko ja sanotaan että minusta Kubrickin 2001 on aivan järjettömän paska elokuva. Aivan käsittämättömän pitkäveteistä haahuilua.



The Truman Show on jostain syystä jäänyt mieleeni paskana leffana. En pystynyt samaistumaan Jim Carreyn esittämään päähenkilöön millään tavalla ja kaiken kukkuraksi samoihin aikoihin kotimaisen televisiohistorian yksi rasittavimmista, eli Joonas Hytönen, suitsutti leffaa joka toisessa Jyrkin jaksossa. Vituttaa vieläkin, että leffa sai Oscar-ehdokkuuksia.

En minä tuota ihan paskana pidä, mutta ehdottomasti suurena pettymyksenä kuitenkin. Minusta tuo idea nimittäin kuulosti todella hyvältä ja kun luin ennakkojuttuja elokuvasta niin odotukset oli tosi korkealla. Jotenkin tuossa oli toteutus jäänyt minusta vähän puolitiehen ja aiheesta olisi saanut paljon enemmänkin irti.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
2012 ja kuolemattomat sankarit.

Ensin pako limusiinilla maailmanlopun Los Angelensista, jonka jälkeen matkailuautolla läpi purkautuvan supertulivuoren.

Joku roti nyt sentäs, saatana.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos pitää Donnie Darkon jänistä hirviönä, ei ole ehkä ihan oikeutettu edes arvostelemaan leffaa, koska selvästikään ei ole katsonut sitä kuin hiukan alusta. Minusta on ihan sama, kuka tykkää tai on tykkäämättä mistään leffasta, mutta paskanpuhumiseseen suhtaudun astetta vakavammin. Mutta Footless ei ole ihan metsässä IMDB-perustelunsa kanssa. Tuolla on kuitenkin hiukan enemmän ja hiukan laajemman katselijapohjan arvosteluita kuin joidenkin paikallisten tapanimaskuloiden.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Sehän ei tee elokuvasta "huonoa", jos elokuvan katsominen edellyttää katsojaltaan edes vähän pohjatietoja. Jos ei yleissivistykseen kuulu tieto siitä, että tietäisi Aleksanterin ja ylipäätään muinaisten kreikkalaisten kulttuurin olleen myös ns. poikiin päin kallellaan, niin sitten kannattaa suosiolla jättää historialliset draamaeepokset vähemmälle ja keskittyä bulkkiviihteeseen.

Ei tullut mieleen kun kauhistelin aluksi sitä tukkaa ja sitten luotiinkin niitä katseita. Kankea on oikea sana kuvaamaan näyttelijätyötä. Pidän historiasta ja historiallisista draamoista.

Arthur, Arnit ja jopa Troija ovat mestariteoksia tähän verrattuna. Puhumattakaan Arabian Lawrencesta, Ben-Hurista, Spartacuksesta upeina klassikkoina.

Onneksi toisella kerralla jaksoin katsoa tätä kauemmin koska nyt pääsin kohtaan missä näkyivät Rosario Dawsonin tissit. Mutta huono se silti oli.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Donnie Darkosta tulee oikeastaan vain mieleen Trumpin Diileissä välillä vieraillut Donny Deutsch, jolla myös oma talkkari CBNClla. Donny Deutsch pesee Donnie Darkon. Vai oliko se Donny Darko ja Donnie Deutsch?

Truman Show oli kyllä jumalattoman huono. Klassinen esimerkki nokkelasta pikkurillileffasta, missä Jim Carrey on olevinaan vakava ja Ed Harris vetää baskeri päässä. Tämän aikana tuli joskus teatterissa mieleen, että näitä tunteja ei elämästä saa takaisin ja jokainen markka(siihen aikaan)meni todella pönttöön.

MACK
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ja muutenkin. Jos joku leffa on jonkun mielestä huono, ja olet eri mieltä, niin onko sinulla aina sama selitys/kysymys: Eikö leffa auennut?.
Aika mielenkiintoinen kommentti kyllä.

Ei toki. Jos sulla olis edes jotain pohjaa haukkua kyseistä leffaa, hyväksyisin kyllä asian. Mutta jos perustelut on se, että paska scifitrilleri ja hirviöjäniskin on ihan paska, niin siinä tapauksessa voi kysyä että eikö oikein auennut? Vai jäikö ihan kokonaan kuitenkin katsomatta. Koska tuossahan sä olet ihan vitun pihalla koko leffan suhteen.

Sama jos mä haukkuisin Terminaattorin paskaksi romanttiseksi komediaksi ja itse terminaattorin vitun huonoksi ihmissudeksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
The Truman Show on jostain syystä jäänyt mieleeni paskana leffana. En pystynyt samaistumaan Jim Carreyn esittämään päähenkilöön millään tavalla ja kaiken kukkuraksi samoihin aikoihin kotimaisen televisiohistorian yksi rasittavimmista, eli Joonas Hytönen, suitsutti leffaa joka toisessa Jyrkin jaksossa. Vituttaa vieläkin, että leffa sai Oscar-ehdokkuuksia.

Elokuvista keskustelu, kuten kaikista muistakin mielipideasioita, on aihe josta riittäisi väännettävää vaikka kuinka. Kunnioitan mielipidettäsi, itse taasen pidin (ja pidän) the Truman Showta eräänä Carreyn parhaista roolisuorituksista - hyvin hän minusta veti vakavamman roolin naamanvääntelyroolien oheen. Niistä häneltä löytyy monta pakempaa suoritusta mutta ei nyt aivan elokuvahistorian paskimpia leffoja kuitenkaan eikä ehkäpä huonoimpia leffoja joita minäkään olen nähnyt.

En nyt muista mitä kaikkia leffoja olen tänne listannut mutta huonoja löytyy (poikkeuksetta) van Dammelta, Seagalilta - joskus olen niitä katsonut kun ei muuta tekemistä ole ollut ja ihmettelen suuresti nyt, että miksi olen niitä katsonut. Maalin kuivumisenkin seuraaminen tuntuu järkevämmältä puuhalta. Ja löytyy Stalloneltakin likimain tusinan verran tuotoksia joita voi roskaksi huoleta kutsua.

vlad.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Sama jos mä haukkuisin Terminaattorin paskaksi romanttiseksi komediaksi ja itse terminaattorin vitun huonoksi ihmissudeksi.
Well put.

Donnie Darko on kyllä sellainen elokuva joka joko aukeaa tai sitten ei. Eikä sitä pidä ottaa kauhean henkilökohtaisesti, useat elokuva-arvostelijatkaan eivät ole päässeet elokuvaan sisään. Ohjaaja Richard Kellyltä on muuten tullut uusi pätkä nimeltä The Box, missä ainakin minun silmään on todella paljon "prologia" Donnie Darkolle. Erikoisia juttuja tapahtuu.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sattuipa olemaan sopiva ketju framilla. Tarkoitus oli napata Ärrältä joku tyhmä aivot narikkaan -raina, jolle voisi väsyneessä mielentilassa hörötellä. No, tyhmä se oli ja tekijöiltä aivot oli jääneet jonnekin narikkaakin kauemmas, mutta höröttelyt jäi väliin. Kyseessä oli siis typerä ja pitkästyttävä Observe and Report (2009, suomalaista nimeä en jaksa luntata). Ei pysty suosittelemaan kenellekään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta Footless ei ole ihan metsässä IMDB-perustelunsa kanssa. Tuolla on kuitenkin hiukan enemmän ja hiukan laajemman katselijapohjan arvosteluita kuin joidenkin paikallisten tapanimaskuloiden.

Mutta koska kyseessä ei ole mikään fakta vaan ihan puhtaasti mielipiteisiin perustuva asia niin silläkään ei ole yhtään mitään merkitystä vaikka miljoonat ihmiset kehuisivat elokuvaa. Jos joku elokuva on minun mielestäni paska niin se ei muutu minun mielestäni hyväksi vaikka jokainen maailman ihminen kehuisi sitä maailman parhaaksi elokuvaksi. Ja minun mielipiteeni on tässä ihan yhtä lailla "oikea" kuin noiden miljoonien ihmisten tai Tapani Maskulan mielipide.

Joten minusta on jotenkin ihan turhaa alkaa vähättelemään muita jos joku ei satu pitämään jostain elokuvasta jota yleisesti pidetään mestariteoksena. Siitä voi olla aina toki eri mieltä mutta sellainen itsensä jalustalle nostaminen ja muiden leimaaminen tyyliin "et vaan pidä siitä koska et ymmärrä" on minusta aivan turhaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mielestäni Nicholas Cage on lähes poikkeuksetta paskaleffan tae. Onkohan hän tehnyt yhtään sellaista leffaa, jonka voisi katsoa loppuun asti ilman myötähäpeän tunnetta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
No, DD on kyllä sellainen pätkä mitä ei pakosti, ihan oikeasti, ymmärrä. Aika hyvä merkki siitä, ettei elokuvaa ymmärtänyt on se, että mainitsee jättiläispupujussi Frankin olevan hirviöjänis.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joten minusta on jotenkin ihan turhaa alkaa vähättelemään muita jos joku ei satu pitämään jostain elokuvasta jota yleisesti pidetään mestariteoksena. Siitä voi olla aina toki eri mieltä mutta sellainen itsensä jalustalle nostaminen ja muiden leimaaminen tyyliin "et vaan pidä siitä koska et ymmärrä" on minusta aivan turhaa.
Olisi silti reilua katsoa arvostelemansa elokuva edes loppuun asti. Siitä tässä on kysymys.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mielestäni Nicholas Cage on lähes poikkeuksetta paskaleffan tae. Onkohan hän tehnyt yhtään sellaista leffaa, jonka voisi katsoa loppuun asti ilman myötähäpeän tunnetta.

Onhan noita muutamia, jotka on katsottavia vaikka Cage niissä onkin:

Adaptation, 8 mm, Leaving Las Vegas ja Wild at Heart
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös