Humble brag, eli nöyrä kerskailu keskuudessamme

  • 252 817
  • 953
Oikeasti olen kateellinen. Itsellä on viime aikoina kutitellut ajatus espanjan kielen opiskelusta. Jotta jotain muka älykästä viisastelua pääsen harrastamaan, kateuspäissäni totean lainauksen nöyräksi kerskailuksi.
Näinhän tuo oli osittain tarkoitettu. Tosin myönnettavä että yhtään latinokieltä mukana ei ole.Suomen lisäksi vain germaani- ja slaavikieliä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oikeasti olen kateellinen. Itsellä on viime aikoina kutitellut ajatus espanjan kielen opiskelusta. Jotta jotain muka älykästä viisastelua pääsen harrastamaan, kateuspäissäni totean lainauksen nöyräksi kerskailuksi.
Kelpaako humble braggiin kahdeksan ohjelmointikieltä? Olen kielitaitoinen myös peitteen alla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kelpaako humble braggiin kahdeksan ohjelmointikieltä? Olen kielitaitoinen myös peitteen alla.
Voin uskoa jompaa kumpaa väitettä, mutta molemmat yhdessä aiheuttavat yhtälöiden tuottamislaitteessani vain pelkkiä error-viestejä. Vain toinen noista väitteistä voi pitää kerrallaan paikkansa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voin uskoa jompaa kumpaa väitettä, mutta molemmat yhdessä aiheuttavat yhtälöiden tuottamislaitteessani vain pelkkiä error-viestejä. Vain toinen noista väitteistä voi pitää kerrallaan paikkansa.
Heh, osaan useita ohjelmointikieliä, joista mainittakoon nörteimmät assembly ja c, mutta olen myös keskustellut Linda Liukkaan kanssa. Voitte ihmetellä millaisista jutuista puhuimme, mutta emme asm:stä tai c:stä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Heh, osaan useita ohjelmointikieliä, joista mainittakoon nörteimmät assembly ja c, mutta olen myös keskustellut Linda Liukkaan kanssa. Voitte ihmetellä millaisista jutuista puhuimme, mutta emme asm:stä tai c:stä.
Eikös se vain vahvista edelläkirjoittaneiden pointtia, jos nörtti kertoo humble bragina että hänet on nähty kerran naisseurassa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heh, osaan useita ohjelmointikieliä, joista mainittakoon nörteimmät assembly ja c, mutta olen myös keskustellut Linda Liukkaan kanssa. Voitte ihmetellä millaisista jutuista puhuimme, mutta emme asm:stä tai c:stä.
Hän todellakin on liukas, koitko asian? Hän kuullostaa suihin otettavalta. Ilmeisesti olut ja kieliseksi eivät sovi keskenään, koska herkemmät naiset voivat saada kiusallisen kutisevan hiivasienitulehduksen.
Onkohan tuo tosi?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos viittisin niin kysyisin tätä schollilta. Ehkä kysyn, ehkä en. Vittu, minähän kysyn! Kysytty.

Jumalauta, Turha Kaukalo tuntee schollin!! Ja tollee vaan viattomasti siitä muka huomauttaa, vaikka oikeesti paukuttelee henkseleitään niin perkeleen tavalla tietokoneensa ääressä!
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Ollakseni kertoikin sen juuri. Itselläni molemmista yhtä aikaa antaa myös 404 not foundia. Yksittäisinä asioina molemmat herättävät kateutta.
Jos peitteen alta tulee tulee se ikävä koodi 404, niin sinun pitää varustautua paremmin. Seuraavan kerran peitteen alla epätoivosena ryömiessäsi käytä otsalamppua. Hieman niin kuin suunnistuksessa: kartta, lamppu ja kompassi. Kyllä se pimppa löytyy. Toisaalta... pimeäsuunnistuksessa voi sattua vahinkoja: väärä rasti eli väärä pimppa? Joskus elämä paiskoo...
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tuli tuolla toisessa ketjussa otettua puheeksi pöllöt, josta tuli mieleeni että mä olin jumaliste paikan päällä kun tämä kuuluisa huuhkaja, josta jalkapallomaajoukkue on saanut nykyisen lempinimensä, lensi Telia 5G Areenalle (silloinen Finnair Stadium). Kyllä vaan muistelen jälkikäteen lämmöllä tuota iltaa, vaikka en edes enää muista paljon kyseinen Suomen peli päättyi. Belgiaa vastaan taisivat silloin pelata. Taitaa siitä tosin jo ollakin sellanen 11 vuotta aikaa. Ikimuistoinen hetki yhtä kaikki.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tuolla toisessa ketjussa otettua puheeksi pöllöt, josta tuli mieleeni että mä olin jumaliste paikan päällä kun tämä kuuluisa huuhkaja, josta jalkapallomaajoukkue on saanut nykyisen lempinimensä, lensi Telia 5G Areenalle (silloinen Finnair Stadium). Kyllä vaan muistelen jälkikäteen lämmöllä tuota iltaa, vaikka en edes enää muista paljon kyseinen Suomen peli päättyi. Belgiaa vastaan taisivat silloin pelata. Taitaa siitä tosin jo ollakin sellanen 11 vuotta aikaa. Ikimuistoinen hetki yhtä kaikki.

Taisi olla kuitenkin Olympiastadion, ei se pienempi naapuri.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Taisi olla kuitenkin Olympiastadion, ei se pienempi naapuri.
Aika hämärtää taas muistot :D Mietin kyllä jo viestiä laittaessani että olikohan se sittenkin Olympiastadionilla. Olihan se.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Stadikallahan tuo oli. Olin myös paikalla, lopputulosta en muista.

Minä muistan että Suomi voitti, arvaisin 2-0. Yksi maali ainakin tuli hyvin nopeasti sen jälkeen kun Bubi oli kierroksensa tehnyt ja säikyttänyt belgeille paskat housuun. Ja muistaakseni nuori Roman Eremenko teki tuossa matsissa maajoukkuedebyttinsä ja heti näki että siinä on pelimies vimosen päälle, eikä siinä kauaa nokka sen jälkeen tuhissutkaan kun jamppa oli jo majun parhaimmistoa.

Ja siis totta kai minäkin siellä paikalla olin. Onko muka olemassa joku joka ei ollut?
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Hitto kun en osaa vielä käyttää ton uuden tellkarin kaukoa ilman, että pitää katsoa sitä. Eiköhän sen kohta opi ja sit pystyy kontrolloimaan telkkaria sokkona.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on kyllä totta että sähköauton omistajana pitää kaikkea suunnitella vähän enemmän. Paljon ihmiset silti matkaavat sähköautolla pitkiäkin reissuja, mutta siinä pitää kyllä tehdä aika tarkkaa reittisuunnitelmaa ja varata sitä aikaakin lisää. Meillä ei ole koskaan tullut mitään "ongelmia" sähköauton lataamisen kanssa, arjessa siis toimii kyllä. Toisaalta ei olla koskaan lähdetty mihinkään erityisen pitkälle matkalle. Toinen mökkimme sijaitsee niin lähellä, että sinne pääsee yhdellä latauksella. Toinen mökki sijaitsee sitten taas niin, että siinä on latinkipiste vieressä. Itseäni matka- ajan pidentyminen ei kyllä ole koskaan haitannut, kun sen tietää etukäteen että ladata pitää, ellei halua jäädä tien päälle. Ajatus voisi kyllä olla erillainen, jos perheessä olisi vain ja ainoastaan sähköauto. Nyt on kuitenkin toisaalta helppo myös lähteä polttomoottorilla liikenteeseen jos sellainen fiilis tulee.
Sähköauton omistajan elämää. Toinen mökki vähän kauempana, mutta onneksi latauspisteen lähellä kuitenkin.
Ja ei siis pahalla, tämä vaikutti ihan vilpittömältä kerronnalta, mutta vähän esim tuon lähemmän mökin oleellisuus tässä kertomuksessa jää hämärän peittoon.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Ja ei siis pahalla, tämä vaikutti ihan vilpittömältä kerronnalta, mutta vähän esim tuon lähemmän mökin oleellisuus tässä kertomuksessa jää hämärän peittoon.

Viittasi ketjussa aijemmin tulleeseen aiheeseen, että mökille mentäessä pitäisi ladata. Kerroin miksi meillä sähköauton omistaminen onnistuu, mökit sijaitsee latauksen päässä. Ihan ymmärettävää että kaikilla ei näin ole. En edes ajatellut että joku voisi ottaa tuota minkäänlaisena kerskailuna. Eikai kukaan nyt muutenkaan millään sähköautolla tai mökillä jaksa kehuskella. Palaillaan asiaan sitten kun on tullu lottovoitto tms.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä räsäytinkö Käyttäjänimettömän miinaan, mutta siellä on varmaan muutto edessä kun tuo Beverly Hillssin postinumero on 90210. Nimim. aikoinaan 90210:ssa asunut.
Aika tyylikkäästi huomautetaan oikeasta postinumerosta. Kuka nyt ei entistä postinumeroaan muistaisi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös