Huijaatko sinä tietokilpailuissa?

  • 2 942
  • 36

Huijaatko Kesätietäjässä?

  • Kyllä, etsin netistä vastauksia

    Ääniä: 10 7,8%
  • Kyllä, luen muiden vastauksia

    Ääniä: 13 10,1%
  • Kyllä, olen häikäilemätön sontiainen

    Ääniä: 20 15,5%
  • En huijaa, olen kunnon kansalainen

    Ääniä: 86 66,7%

  • Äänestäjiä
    129

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
peikko#13 kirjoitti:
Pointtini ei oikeastaan ole kysymysten vaikeus vaan se miten kaikki tietää johonki kysymykseen vastauksen, mikä ei ole kuitenkaan lapsellisen helppo.

Kyllä tuo Stan Laurell, Oliver Hardy, Esa Pakarinen ja Masa Niemi homma on ennen -70 syntyneitä "lapsellisen" helppo, yhtään ylituomaria vähättelemättä. Se vaan on kuulunut lapsuuteen. Ei ollut tietokoneita eikä isompaa ajanviétettä. Pipo kiristi ja puujuna oli patterin välissä, piti katsoa telkkaria ja lukea hesaria.
 

krobbe

Jäsen
Olkku kirjoitti:
Kyllä tuo Stan Laurell, Oliver Hardy, Esa Pakarinen ja Masa Niemi homma on ennen -70 syntyneitä "lapsellisen" helppo, yhtään ylituomaria vähättelemättä. Se vaan on kuulunut lapsuuteen. Ei ollut tietokoneita eikä isompaa ajanviétettä. Pipo kiristi ja puujuna oli patterin välissä, piti katsoa telkkaria ja lukea hesaria.

Aivan, tietoisesti olen laittanut mukaan näitä ns. piisovkeikkejä, menee muuten liian hebreaksi, jos kaikki kysymykset olisi luokkaa tivvikalt.
 

krobbe

Jäsen
Valistunut veikkaukseni on muuten sellainen, että noista 10:stä huijaan äänestä suurin osa on sellaisilta henkilöiltä, jotka eivät ole osallistuneet täällä ainoaankaan kisaan.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
peikko#13 kirjoitti:
Pointtini ei oikeastaan ole kysymysten vaikeus vaan se miten kaikki tietää johonki kysymykseen vastauksen, mikä ei ole kuitenkaan lapsellisen helppo. Myös monissa vaikeissa kysymyksissä yllättävän moni tietää vastauksen, mutta voihan se tietenkin olla, että täällä on oikeasti viisasta porukkaa. Tiiä sitte montako ristikoiden täyttääjää täälläkin on, mutta se on sitte ihan toinen juttu se.

Asian voisi kääntää näinkin päin. Tiedätkö peikko, paljonko maksoi koskenkorva pullo 01.10-85. Ahti Karjalainen tiesi paljonko se maksoi 20 vuotta aikaisemmin. Eri ajanjakso antaa eri kirjoittajille mahdollisuuden tietää asioita, joita sinä et tiedä. Olet vielä ihmeissäsi, jos sinua yli 20 vuotta vanhempi henkilö tietää vastauksen. Ihan oikeasti -60 ja -70 luvulla nuorien, kuten minä, piti seurata uutisista maailman menoa, ei ollut valittavia kanavia, joten jotain jäi mieleen, väkisinkin.
 

peikko#13

Jäsen
Olkku kirjoitti:
Asian voisi kääntää näinkin päin. Tiedätkö peikko, paljonko maksoi koskenkorva pullo 01.10-85. Ahti Karjalainen tiesi paljonko se maksoi 20 vuotta aikaisemmin. Eri ajanjakso antaa eri kirjoittajille mahdollisuuden tietää asioita, joita sinä et tiedä. Olet vielä ihmeissäsi, jos sinua yli 20 vuotta vanhempi henkilö tietää vastauksen. Ihan oikeasti -60 ja -70 luvulla nuorien, kuten minä, piti seurata uutisista maailman menoa, ei ollut valittavia kanavia, joten jotain jäi mieleen, väkisinkin.

No onko kaikki kilpailuihin osallistujat "köpöjä", anteeksi huono sanavalinta, en vain keksinyt parempaa. Enkä ihmettele sitä, että vanhemmat ihmiset tietävät esimerkki kysymykseen oikean vastauksen vaan sitä että kaikki tietää ja muistaa ilman pientä "vilkaisua". Voi tietenkin olla, että kysymys oli kaikille lapsellisen helppo, minusta se ei sitä ollut.

EDIT. Enkä "muista" paljonko kossu pullo maksoi heti syntymäni jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Periaatteena on ollut että kysymyksiin vastataan yhdeltä istumalta, vähän niin kuin pubivisassa. Jos alkaa ottaa parin päivän tuumaustaukoja, niin sitähän jo töissä tai vapaalla johonkin vastaukseen törmää.

Niin, ja vieläkin potuttaa kun ei muistanut Jethro Tullia.

edit.

Vastaamisen jälkeen totta kai katsoo muiden vastaukset, että pääsee kiroilemaan omia kömmähdyksiä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Lyrinna kirjoitti:
Tunnustan, että joskus olen huijannut katsomalla edellisen viestistä vastauksen johonkin, jonka tiedän tietäväni, mutta jota en sillä hetkellä ole saanut päähäni. Samoin olen silloin tällöin käyttänyt jompaakumpaa vanhempaani dopingina ns. "vanhojen ihmisten kysymyksissä". Joskus näistä visoista löytyy nimittäin kysymyksiä, joita tämän ikäinen ei vain VOI tietää (which is quite unfair, I think). Näistäkin seuraa morkkis ja huono omatunto siitä, kun ei ollut täysin rehellinen.
Ainakin minun mielestäni noista kuuluukin seurata huono omatunto. Toi "tiedän mutta just nyt en muista, siis on ok tarkistaa" ei kyllä minun makuuni millään uppoa rehelliseksi touhuksi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En huijaa, mutta enpä juuri osallistukaan - mahtavasti ihmiset täällä kyllä tietävät, näihin tietäjiin verrattuna tuntuu siltä ettei oma muisti pelaa ollenkaan...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Lyrinna kirjoitti:
Tunnustan, että joskus olen huijannut katsomalla edellisen viestistä vastauksen johonkin, jonka tiedän tietäväni, mutta jota en sillä hetkellä ole saanut päähäni. Samoin olen silloin tällöin käyttänyt jompaakumpaa vanhempaani dopingina ns. "vanhojen ihmisten kysymyksissä". Joskus näistä visoista löytyy nimittäin kysymyksiä, joita tämän ikäinen ei vain VOI tietää (which is quite unfair, I think). Näistäkin seuraa morkkis ja huono omatunto siitä, kun ei ollut täysin rehellinen.
No enhän minäkään voi sitten millään tietää esim.kirjallisuus-aiheisia kysymyksiä, kun en ikinä ole lukenut yhtäkään kirjaa..
Eikö nämä kyseiset kisat yleensäkin ole yksilölajeja? Ei joukkue-kisoja ole vielä ollut, kuka järjestää ensimmäisen?
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
En huijaa. Monesti on tehnyt mieli kysyä jolta kulta apua kysymyksiin, mutta silloinhan se selvää lunttausta ja filunkipeliä. Omatunto alkaisi kolkutella!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Katsottuani Kesätietäjän välierä kysymykset, tuntuivat ne kiusallisen helpoilta. Olisiko vain pari mitä en tietäisi..No tästä ei tarvitse kenenkään vaivata sen koommin päätään, kunhan vain itse pohdiskelen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös