Mitkä ovat kannattajien ennakko tunteet ja tunnelmat tästä uudesta joukkueesta?
Verrattaen tyytyväinen olen ja mielestäni täytyykin tällaisen poikkeusolosuhteissa pelatun kauden jäljiltä olla. Epäilemättä Sport ja moni muu joukkue on myös hyötynyt pandemiasta siinä mielessä, että osa kovemmistakin pelaajista on kerrankin ns. "tyytynyt vähempään". Korona saattaa olla yksi tekijä, miksi Sport onnistui pitämään esim. Keräsen ja Viljasen, who knows.
Pakistoon on vielä tulossa vahvistuksia. Sen jälkeen ehkä tuntumaa täytyy arvioida uudelleen. Posia on mielestäni se, että ylipäätään saatiin Heshka ja 2 uutta pelaajaa niinkin kovasta sarjasta kuin SHL. Tämä on ehdottomasti kova juttu kyllä. Jos mulle 20 vuotta sitten joku olisi tullut sanomaan, että tulevaisuudessa jonkun Djurgårdenin vakiopelaaja tai HV71:n sentteri tulis Sportiin niin enpä olisi uskonut kyllä. Holmström on mielestäni taidoiltaan todellakin ykkössentteri ainesta ihan mihin tahansa joukkueeseen tässä sarjassa ja ihmettelen hieman, että monikaan ei ole samaa mieltä. Valtava ero johonkin Luceniukseen.
Ennakkohehkutus mehevine huhuineen tulevan kauden osalta sai tässä viimeisten viikkojen aikana kyllä isosti kierroksia. Sen verran pitkään tätä touhua seurannut, että aina kannattaa se terävin kärki katkaista huhuilta ettei joudu pettymään. Niinhän se on kaikesta hyvästä huolimatta tälläkin kertaa. En kyllä missään vaiheessa täysin tosissani uskonut jonkun Puempelin tasoisen hyökkääjän tänne saapuvan. Pakki Jensen Aabo olisi nyt ehkä siinä ja siinä mahdollinen, ja itselleni se on ehkä suurin pettymys JOS sieltä ei tule toista korkean profiilin pakkia. Vaikka Heshka on Sportin resursseilla jo todella kovanluokan hankinta, niin mielestäni joukkueurheilussa ei voi koskaan satsata liikaa yhteen pelaajaan. Pelilliset ja taloudelliset riskit ovat silloin yhdessä aika isoja.
Ehkä ideaalitilanteessa yhtä maalintekijälaituria ja toista kärkipakkia huutaa vielä. Mutta historian kovin Vaasan Sport jo nyt tuossa paperilla.
Olen suhteellisen tyytyväinen kuitenkin enkä sinänsä yllättynyt ettei sieltä nyt mitään "änärimiesten" tulvaa sentään tullut.