Sportillahan on sikäli mielenkiintoinen tilanne, että rightin pakeista on jopa ylitarjontaa. Näistä Mäkelä on kiinnitettynä, mutta mennee näillä näytöillä rotaatiossa. Westermarck jää auttamatta ilman jatkosopimusta. Tommilan suhteen olen vähän epävarma. Percyn kanssa yhteispeli on toiminut kelvollisesti, mutta olisiko Percystä saatu vielä enemmän irti, jos rinnalla olisi varmempi kaveri?
Gröndahl on parantanut alkukaudesta ja omaan silmään näyttää että on pitkähkön oppimisprosessin jälkeen vihdoin oppinut miten on tarkoitus pelata, joten löytää nyt paremmin kaverin ekalla syötöllä. On myös ollut parempi hyökkäysalueella, esityö Viljasen maaliin
5.3. HPK:ta vastaan pelatussa ottelussa käynee esimerkkinä (olen aiemminkin jakanut kiitosta tavasta, millä Sport luo trafiikkiä maalille). Edelleen saisi hyödyntää kroppaansa paremmin omalla alueella. Tuon kokoiseksi kaveriksi häviää luvattoman paljon kamppailutilanteita. Kuitenkin on lähes oma poika, joten pienemmällä vastuulla näkisin mielelläni jatkavan.
Viljasen jatko olisi hyvin toivottu, mutta edellisen tykkikauden jälkeen uskon että kosiskelijoita on ollut liikkeellä heti alkusyksystä, enkä ole kovin optimistinen.
Percystä olen todennut, että ei ole ollut niin dominoiva että mitään mottipäisiä tarjouksia olisi sadellut. Potentiaalia tuohon dominointiin varmasti löytyy. Sport on kyllä vaikeassa tilanteessa jos sekä Viljanen että Percy menetetään. Noiden kahden kiekollista osaamista ei helpolla korvata. Vähintään toiselle pitäisi välttämättä saada jatkot tehtyä. Se todellinen viivapelote olisi toki myös mukava kerrankin nähdä Sportissa. Vanttajalle ja Ylitalolle tekisin myös jatkot.
X (/Viljanen) - Percy / X
Tommila - X (/Percy)
Gröndahl-Vanttaja
Mäkelä-Ylitalo
(Canade)