Pakko jossitella tänne vähän teoriaa ja mutuilla menneitä. Jos Dufva olisi ollut viime kaudella alusta-asti valmentajana mukana valmentamassa viime vuotista joukkuetta. Missä Sport olisi ollut? Itse veikkaan hyvin samoja sijoja, missä KOOKOO tällä kaudella.
Nämä on loppujen lopuksi aika pienestä kiinni. Viime kaudella meillä oli helvetin hyvä joukkue pelaajia, jotka pelas törkeän hyvin yhteen, ihan oikeasti. Oli Kivirantaa, Robakia, Sundia, Tikka!, Vauhkonen!, Jyri Niemi, Rapuzzi...Sekä Kalapudas, Kallela, Ainali ja Nevalainen olivat tuplasti parempi versio itsestään, kuin tällä kaudella! Mun oma fiilis on, että viime kausi olisi voinut meille olla se superkausi, muttakun...
Se, että joukkue onnistuu ja menestyy tarvitaan hyvin paljon myös hyvää onnea ja sattumaa. Että kemiat natsaa, löytyy tutkapareja, tulee onnistumisia, yksilöiden itseluottamus kasvaa, luotto pelitapaan ja valmentajaan kasvaa valmentajien luotto pelaajin kasvaa, pelitapa inspiroi pelaajia, toiminnasta tulee rentoa ja tekemisestä luottavaista ja energistä. Hyvä alkaa kiertää joukkueen sisällä. Peliesitykset paranee ja pistesarake karttuu tasaiseen tahtiin, fanit alkavat luottamaan, että pisteitä tulee ja tulevat katsomaan hienoa peliä hallille. Urheilujohto haistaa menestystä ja luottaa joukkueeseen ja palkkaa siirtorajalla kovia nimiä pari vahvistukseksi. jne jne... Tällaisessa skenariossa taivas on rajana. Tuolla nipulla ja tsempillä mitä joukkueessa viime kaudella parhaimmillaan oli olisi ollut mielestäni potentiaalia todella pitkälle.
Jotain kuitenkin vielä siitä tunteesta puuttui, kun tuli se kooma siellä Kouvolassa back to back peleissä viime kaudella ja alamäki oli lopullinen, siitä ei enää noustu.
Kyllä se joku päivä Vaasassakin taittuu paljon paremmaksi, itse veikkaan että tämä kausi mennään räpiköiden jumbosijalla loppuun asti. Peli ei anna odottaa muuta.
Mutta ensi kausi... Se voi olla jo ihan toisenlainen....