Huhuketju

• 3 717 337
  • 12 507

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Virtanen oli ainakin sen verran ”Late bloomer” kiekollisen pelin suhteen että lähtökohtaisesti aika turhaa lähteä vertailemaan pelkkiä tehopisteitä.
Tässä nimenomaan oli tarkoituskin vertailla pisteitä ja Virtanenkin on viimeiset n. 10-vuotta tehnyt joka kausi 20+ pistettä aikuisissa.

Niskalan junnu-peleistä on n. 26-vuotta aikaa, Virtasen n. 15 vuotta ja Ervastilla 2-3 vuotta. Ja nimenomaan 18-19 vuotiaina.

Toinen pointti oli se, että kukaan ei koskaan koko kauden otannalla ole päässyt edes lähelle Välilän tämän kauden suoritusta Lukon junnuissa, edes vanhempana.

Ihmettelen vaan jos kokeilematta pois päästetään.

Gitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hämeenaholle ilmeisesti ihan oikeasti tarjottu mottipäinen, luotettavasta lähteestä kuullut. Tästä toki vielä pitkä matka siihen, että pelaisi Lukossa ensi syksynä. Ihan hyvin voi NHL viedä tai tulla muitakin tarjouksia. Odotukset pitäisin maltillisina, mutta en missään nimessä lähtisi munuaisia lupaamaan etteikö siirto voisi toteutua.

Naurattaa kyllä helvetisti, jos tässä käykin niin, että Hämäläisen piti siirtyä Ässiin, mutta kumpikin Lenni pelaisikin Lukossa ensi kaudella :D

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ehkä jäitä hattuun Välilä-huhujen osalta. Hänen pois "päästäminen" näyttäisi Sahlstedtin kannalta niin pirun huonolta, että en millään voi uskoa siihen.
Toki Haulakin tiedostaa tämän eli sopparineuvottelut ei välttämättä ole helpoimmat.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hänen pois "päästäminen" näyttäisi Sahlstedtin kannalta niin pirun huonolta, että en millään voi uskoa siihen.
Juu ja korostan vielä, että ei ole mitään sellaista kuulunut, että varmuudella olisi vaihtamassa maisemaa.

Ainoastaan, että ei ole tällä hetkellä sopimusta.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
No ei varmaan olekaan, ei siinä mitään. Kai sää nyt sen ymmärrät että miltä tuollainen nollahuhu näyttää huhuketjussa? Pitäisikö sitten jättää ne vihjailutkin kirjoittamatta jos kerran on kielletty itse nimikin sanomasta? Nämä mun hassuttelut on samaa sarjaa, "ensikaudella muuten kaksi varmaa maalivahtisopparia" tai "pari uutta hyökkääjää ens kauteen, ette pety."

Tuo uhrin viitta ei pue sinua, älä lähre shinne.

Hommahan meni niin, että sain etukäteen tiedon, jostakin huhusta. Laitoin sen tänne, enhän voinut siinä vaiheessa tietää, etten saakkaan sitä julkaista, vasta perjantaina tiesin tämän. Riittääkö vastaukseksi? Mulla oli siis itselläkin käsitys, että voin heittää tänne jotakin konkreettista.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hämeenaholle ilmeisesti ihan oikeasti tarjottu mottipäinen, luotettavasta lähteestä kuullut. Tästä toki vielä pitkä matka siihen, että pelaisi Lukossa ensi syksynä.
Sitä en tiedä onko tarjottu, mutta ei kyllä pitäisi ainakaan Lukossa ensi kaudella pelata. Eikä ylipäätään Suomessa.

Sitä en tiedä, onko tämä @Karvanoppaelvis huhuama pelaaja.

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Onko tuo Ylitalo minkäänlainen pelaaja kun ilmeisesti Tepsiin siirtymässä. Taitaa olla enemmän alaketjujen pelaaja? Ei mitenkään hirveästi ole jäänyt mieleen, vaikka varmaan useasti nähnyt pelaavan. Onko mitään potentiaalia myös pisteiden tekoon?

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko tuo Ylitalo minkäänlainen pelaaja kun ilmeisesti Tepsiin siirtymässä.
Entistä palstaveljeä lainaten, Ylitalo on koko SM-Liigan ylivoimaisesti paskin pelaaja. Itse en kuitenkaan allekirjoita.

Itse olen kuitenkin tykännyt ja ihan tolkuttoman hyvä mies on jäähyjä hankkimaan. Siellä se Tepsin nelosessa varmasti ihan hyvin menee.

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Entistä palstaveljeä lainaten, Ylitalo on koko SM-Liigan ylivoimaisesti paskin pelaaja. Itse en kuitenkaan allekirjoita.

Itse olen kuitenkin tykännyt ja ihan tolkuttoman hyvä mies on jäähyjä hankkimaan. Siellä se Tepsin nelosessa varmasti ihan hyvin menee.
Eli varmaan vähän samaan rooliin tulee mitä Haapanen, vaikea uskoa että tässä vaihdossa kuitenkaan voitolle jäädään muuta kuin taloudellisesti.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko tuo Ylitalo minkäänlainen pelaaja kun ilmeisesti Tepsiin siirtymässä. Taitaa olla enemmän alaketjujen pelaaja? Ei mitenkään hirveästi ole jäänyt mieleen, vaikka varmaan useasti nähnyt pelaavan. Onko mitään potentiaalia myös pisteiden tekoon?
Olen fan clubin jäsen, mutta sanon että pisteidentekokyky on rajallinen, 20 pistettä on katto ja vaatii kädelliset ketjukaverit ja kokonaisen kauden. Ei ole silti niin puukäsi kuin ehkä voisi kuvitella, vaan liike on vaan niin kova että kiekko ei pysy matkassa, laukaus jopa ok. Ei myöskään mikään syöttökone vaan laput silmillä mennään. Puolustusalueella joskus yllättävissä ongelmissa sijoittumisen kanssa. Sitähän ei toki tiedä mitä saisi yläketjuissa aikaiseksi kun ei ole montaa vaihtoa sellaisessa roolissa pelannut. Jotain läpimurtopotentiaalia on siis olemassa.
Ehdoton vahvuus on fysiikka/kunto/liike ja sitä kautta jäähyjen hankinta kun pyrkii karkuun väsyneiltä pakeilta. Siinä on liigan kärkeä ja perustelee paikkansa kokoonpanossa minusta jo sillä:
Tuo on nelosketjulaisen peliajalla aika tarkkaan yksi jäähy per ottelu. Siis keskimäärin, ts joka ikisessä pelissä. Jos joukkueen ylivoimaprosentti olisi edes 20%, niin joka viidennessä pelissä näistä ylivoimista tulisi maali. Eli 12 maalia kaudessa. Toki huomioitava että jonkunhan Ylitalo siellä nelosessa korvaisi ja tämä pelaajakin varmaan jäähyjä hankkii, ja se tietysti muuttaa tilannetta, eli jos huomioidaan vaikkapa Kainulaisen hankkimat jäähyt, niin...eiku eihän se vaikuta mitään.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Sellainen alaketjujen energiapelaaja. Suurin vahvuus varmaan luistelu ja asenne. Itse en oikein mitään pistepotentiaalia näe.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin pieni otos että voi olla myös paljon sattumaa, saa toki yllättää ja tehoilla samaan tahtiin Tepsissä.
Lukossa Ylitalo on pelannut ainoastaan tasakentin ja maksimissaan 15 minuuttia pelissä, yleensä sellaiset 6-8 minuuttia. Tuolla Sportin stintillä pelasi 13-17 minuuttia ja ylivoimaakin.

Eli näkisin että jos peliaika olisi säännöllisesti siellä 10-15 minuutin välillä, niin 20 pinnaa tulee ja edullisesti. Lisäksi hankkii joukkueelleen ylivoimaa, joka Lukossa ei nyt välttämättä ole ollut hyvä asia.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukossa Ylitalo on pelannut ainoastaan tasakentin ja maksimissaan 15 minuuttia pelissä, yleensä sellaiset 6-8 minuuttia. Tuolla Sportin stintillä pelasi 13-17 minuuttia ja ylivoimaakin.

Eli näkisin että jos peliaika olisi säännöllisesti siellä 10-15 minuutin välillä, niin 20 pinnaa tulee ja edullisesti. Lisäksi hankkii joukkueelleen ylivoimaa, joka Lukossa ei nyt välttämättä ole ollut hyvä asia.

Toki tuo suurempi peliaika sitten söisi sitä energiaa vetää joka vaihto 110% lasissa.

Suurin haaste on pelikäsitys, vähän sellainen laput silmillä ja vauhtia on enemmän kuin järkeä -tyylinen pelaaja.

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit

No luultavasti saa mahdollisuuden ottaa isompaakin roolia jos budjetti on edelleen vähän tippumassa. Sinänsä kyllä kuulostaa pelaajalta josta Miettinen tykkää. Hyvä fysiikka ja luistelu, Päkkilä, Dudas ja jne. Saanut paljon vastuuta, joilla vähän samankaltaisia vahvuuksia.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki tuo suurempi peliaika sitten söisi sitä energiaa vetää joka vaihto 110% lasissa.

Suurin haaste on pelikäsitys, vähän sellainen laput silmillä ja vauhtia on enemmän kuin järkeä -tyylinen pelaaja.
Ei esim. Henri Ikosenkaan pelikäsitys kauheasti Ylitalosta poikkea.

Tuo 20 pinnaa on ihan mahdollinen jos täyden runkosarjan pelaa ja säännöllisellä 10-15 minuutin peliajalla.
No luultavasti saa mahdollisuuden ottaa isompaakin roolia jos budjetti on edelleen vähän tippumassa. Sinänsä kyllä kuulostaa pelaajalta josta Miettinen tykkää. Hyvä fysiikka ja luistelu, Päkkilä, Dudas ja jne. Saanut paljon vastuuta, joilla vähän samankaltaisia vahvuuksia.
En mä oikein tiedä. 3-4 ketjuun hyvä pelaaja, mutta tuskin ihmeellisiä pisteitä tosiaan tulee tekemään ja tuo 20 on oikeasti tällä hetkellä se mitä voisin kuvitella olevan maksimit jos kaikki menee putkeen. Mielellään Ylitalolle kuitenkin sen kunnon mahdollisuuden jossain muualla suo, kun täältä ei sitä taida saada enää.

Kepakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tomi Lämsän Lukko
Eli varmaan vähän samaan rooliin tulee mitä Haapanen, vaikea uskoa että tässä vaihdossa kuitenkaan voitolle jäädään muuta kuin taloudellisesti.
Kyllä Ylitalosta saatte solidin Haapasen paikkaajan. Parempi pelaaja Haapanen omissa papereissani on, mutta kyllä Ylitalollakin on monia hyviä ominaisuuksia Liigaan.

Jokerikorttina vielä, että ei tiedä mitä tapahtuu jos saisikin rehellisen näytönpaikan ylemmissä ketjuissa. Ainakin Sportissa oli lupaavia viitteitä.

Viimeksi muokattu:

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä Ylitalosta saatte solidin Haapasen paikkaajan. Parempi pelaaja Haapanen omissa papereissani on, mutta kyllä Ylitalollakin on monia hyviä ominaisuuksia Liigaan.

Ja Ylitalo on hyvin edullinen pelaaja, jättää aina kaiken kaukaloon. Itse olisin toivonut omalle kasvatille enemmän peliaikaa. Tepsin kaltaisessa pikkuseurassa Nikke pääsee varmasti pelaamaan säännöllisesti.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja Ylitalo on Lukossa ollut vähän väliinputoaja, varsinkin tällä kaudella kun loukkaantui Turun matsissa huonoon kohtaan (1.12.2024). Ei ole sen jälkeen oikein saanut mahdollisuuttakaan, paitsi tänään pääsee taas irti.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei esim. Henri Ikosenkaan pelikäsitys kauheasti Ylitalosta poikkea.

Tuo 20 pinnaa on ihan mahdollinen jos täyden runkosarjan pelaa ja säännöllisellä 10-15 minuutin peliajalla.

On Ikonen mun mielestä paljonkin fiksumpi pelaaja mitä Ylitalo. Ikosen pelikäsitys toki hyökkäyssuuntaan on rajallinen, mutta puolustussuuntaan hyvinkin peliälykäs pelaaja.

Ja tosiaan Ikonenkaan ei ole aikuisurallaan kertaakaan pelannut 20 pisteen kautta runkosarjassa.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On Ikonen mun mielestä paljonkin fiksumpi pelaaja mitä Ylitalo. Ikosen pelikäsitys toki hyökkäyssuuntaan on rajallinen, mutta puolustussuuntaan hyvinkin peliälykäs pelaaja.

Ja tosiaan Ikonenkaan ei ole aikuisurallaan kertaakaan pelannut 20 pisteen kautta runkosarjassa.
Ikosella on nyt 18 pinnaa ja edelliskaudella 19 ja koko Liiga-ura Ikosella 0,29 ppg, eli täydellä kaudella 17 pinnan mies ollut. eli noin 20 pinnan pelaaja eikös vain, vaikka vähän vajaaksi onkin jäänyt? Tuohon Ylitalolla on vielä matkaa, mutta kuten sanoin, ihan mahdollista se 20 pinnaa on kaiken natsatessa. Enempään en minäkään usko, vaikka Sportissa tulosta tekikin (Samalla tavalla Ikosella on ollut "pöljiä" jaksoja + siihen perään kymmenen peliä kiikareilla)

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ikosella oli alkukaudella melkoinen suonenveto, kun lähes jokainen veto upposi sisään. Taisi laukausprosentti olla liki 50 %. Sen jälkeen on tasaantunut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy