Ja mitä tulee lähteiden paljastamiseen niin eihän se kannata tai ei sitä voi kertoa, jos sellainen oikeasti on.
Ennen kaikki elite haut julkaistiin huhuina ja jos joku Kalliohovin tiskillä jotain sanoi niin se piti paikkansa, ainakin täällä ja torilla.
Sitten oli pitkään pelaajakoordinaattori joka lörpötteli juttuja ja huhuja liikkui, mutta niin myös pelaajia.
Kallen aikana taas melko hiljaista ja saadaan itse etsiä pelaajat instojen seuraajien perusteella.
Huhuja silti liikkuu ja jos jollain joukkueen sisällä laululintu, niin hyvä tai joukkueen asioista perillä oleva taho, niin hyvä.
Näin pienessä kylässä lähes kaikilla on joku kontakti Lukkoon. Itse olen moneen pelaajan tutustunut ja samalla hallilla olijoihin, joilla tuttuja organisaatiossa. Aina välillä jotain heiltä kuuluu, mutta joku luottamus niissä asioissa pitää olla ettei joka asiaa huutele minkä kuulee. Ja varmasti eri pelaajia tälläkin palstalla väki tuntee. Jotkut pelanneet samassa jengissä, jotkut ikätovereita koulussa tai sukulaiset pelannut samaa aikaan jne.
Itse voin käsi sydämmellä sanoa, että tunnen Lukon nykyisiä ja entisiä pelaajia useita. Joskus tulee juteltua peleistä tai lajista. Joskus vähän juteltua jos soppari katkolla jne.
Tällä kaudella mitä olen muutaman keskustelun käynnyt niin nykyisten kuin entisten pelaajien kanssa niin aika vähän sieltä negaa on tullut. Toki täällä osattiin kertoa, että joukkueen sisältä on tullut tietoa, että Virralla olisi ongelmia pelaajien kanssa tai sukset ristissä. Itse en taas sitä kuullut, mutta en kiellä etteikö pelaajat näkisi asiaa eri tavalla. Ja nyt on pullopostia tullut. Ja en sano, että ei pitäisi paikkaansa. Mutta pysyy "palstatotuutena" kunnes realisoituu. Jotkut osuu ja jotkut ei.
Itsellä harvemmin alussa osui kun kirjoitti jokaisen hallikeskustelun huhuna ja nykyään pitää vieläkin olla tarkkana, että mitä voi kirjoittaa ja mitä ei.
Ihan jopa siksi, että joka toinen pelaaja tai organisaatiossa oleva käy näitä lukemassa. Nopeasti jää kyllä kiinni jos väärää tekstiä kirjoittaa, mistä on luvannut pitää suunsa kiinni.
Kysykää vaikka Ilomäen Artulta mistä yksi HPK pelin maalituuletus tuli jossei tältä palstalta.
Mutta se tästä.
Hienoa kun huhuja liikkuu ja eiköhän pian päästä taas arvostelemaan hankintoja ja sopimuksia.