Jos Siklenka minua tarkoitit, niin olen tätäkin ajatellut. En ole ottanut puheeksi, koska tuollainen ajatustapa ei sovi faneille täällä eikä se ole sopinut Lukon johdollekaan - ainakaan tähän asti.
Sitä mieltä edelleen olen, että kolmos-neloskentän pelaajia ei kannata hankkia. Pari-kolme-neljä (määrä riippuu nykypelaajien jatkosta) parempaa tarvitaan ja jos se toteutuu, löytyy nykykokoonpanosta riittävästi pelaajia kolmoseen ja neloseen.
Jos mennään entiseen malliin, tulee pari-kolme lähtökohtaisesti kolmos-nelosketjun tyyppiä ja pari-kolme muuta, joiden piti olla parempia. Tuloksena on kuusi ketjua + nuoret, joista kaksi ketjua istuu katsomossa hyvin tyytymättöminä.
Siklenka, sijoitit Riskan neloseen. Minä epäilen, että jos sopimus on tehty, on lupailtu paljon isompaa roolia. Yleensäkin muualta hankituille ei varmasti luvata kilpailua mahdollisesta nelosen paikasta vaan heille luvataan peliaikaa, todennäköisesti isompaa roolia kuin lähtöseurassa.
Kyllä minä olisin valmis hyväksymään Bertrandin ja Elon kärkiketjuihin (tämä tosin vaatisi Elon ryhdistäytymistä ja kovaa työtä nyt kesäaikana). Edelleen olen sitä mieltä, että Keräseltä puuttu se jokin, joka tekee pelaajasta huipun. Erään syksyn suonenvedosta huolimatta. Ja olen tässä mielelläni väärässä.
Mitä tule nyt huhuttuihin, siis Koskenkorva, Riska, Jääskeläinen, Mäkilä....kukaan ei minusta ole riittävän hyvä sellaiseen Lukkoon, joka virallisen tavoitteen mukaisesti on joka vuosi kuuden joukossa ja vähän väliä mitaleilla. Jos tavoitteena on tapella säälipaikasta niin olkoon.
Loppukaneetiksi, viime kauden Lukko olisi tapellut paikasta kuuden joukossa ihan tosissaan, jos joukkueella olisi ollut jonkunlainen kunnollinen pelisysteemi. Enkä tarkoita tällä johtavan analyytikon "meidän peliä" vaan yleensä systeemiä, jota kaikki noudattavat - tosissaan ja koko ajan. Lisäksi - minulle on kahden viime kauden aikana tullut vaikutelma, että Lukko ei ole fyysisesti ollut riittävän hyvässä kunnossa, että tempo Uraman harjoituksissa on ollut liian löysä. Vuori sitten lisäsi tahtia....