Melkein kaikki kenen pelipaikka on lähtökohtaisesti edes sentteri.
Katottiinkohan me samoja pelejä, silloin kun Nelli pelasi keskellä? Sentterilaituri se on, en minä nähnyt siinä mitään ongelmaa, joukkueessa ei vaan ollut vaihtoehtoja ykkösen laidalle.
Santala, Sallinen, Ramstedt jo ihan kotimaisistakin tulee nopeasti mieleen.
Sallinen on ihan hyvä kolmossentteri, kiekolliset avut ei riitä pidemmälle. Santala viisi vuotta sitten olisi ollut mitat täyttävä kakkossentteri, mutta täytti juuri 38. Kummatkin pelaajat käy mulle, mutta kolmosen keskelle. Ramstedt on arpa jonka henk.koht jättäisen katsomatta, ei se jullius vaan taso mua epäilyttää.
Euroopasta ainakin jo mainittujen Zohornan, Da Costan ja Boydin lisäksi näyttäisi vapaina olevan vielä ainakin seuraavanlainen lista, joista ainakin osan voisi kuvitella olevan vahvistuksia:
Zohornalla on soppari. Boyd ehkä. DaCostaan tuskin on saumoja tai varaa. Loktinovin luulisi saavan venäjältä sopparin.
Erik Christensen,
Jeff Taffe,
Andrei Loktionov,
Colby Genoway,
Zach Boychuk,
Jim Slater,
Rob Schremp,
Kyle Wilson
Zohornalla on soppari ensi kaudeksis (?); DaCostaan tuskin on saumoja tai varaa, mutta Dustin Boyd kieltämättä.
Christensen oli hyvä kausia sitten, eikä varsinaisesti pelintekijä. Taffen kanssa ikä mietityttää. Boychuk voisi toimia, viime vuonna kai huhuiltiin, mutta vähän samaa sarjaa kuin Sallinen, kuten myös Genoway ja Slater. Schempillä on huikeaa potentiaalia, ja takana enemmän joukkueita kuin kausia, että jos haetaan kakkosketjun vakaata ankkuria niin kiitos ei. Wilson on mulle ihan tuntematon ntapaus.
Amerikasta paha sanoa vielä mitään, mutta tällä hetkellä näyttäisi muutamia mielenkiintoisia nimiä olevan vapaana. Ei ole mitään tietoa heidän jatkostaan tai halustaan/aikeistaan tulla edes Eurooppaan, mutta ajankuluksi kaivoin muutaman nimen:
Carter Camper,
Frederick Gaudreau,
T.J. Hensick, Austin Czarnik,
Rocco Grimaldi,
Tanner Richard,
Brendan Leipsic
Camper on etupäässä pelannut oikeaa laitaa, Gaudreau saa kaiken järjen mukaan NHL-sopimuksen playoffien jälkeen, Leipsic kai menee Vegasiin? Grimaldi on ihan samaa sarja kuin Nelli, pieni rightin kaveri joka on etupäässä pelannut laitaa.
Hensick mullakin käynyt mielessä, mutta sekin ehkä enemmän kolmossentteri
Kuvittelisin että saadaan Santala, Salminen lähtee, ja hyvä niin. Mutta mä kyllä sanoisin että kakkosessa pelaa tuolloin Nelli, tai ehkä Jenssen, ja Santala kolmosessa.