Pelistä palattu ja kivaa oli.
Ensimmäinen erä ei mielestäni ollut Tepsin hallintaa kuin korkeintaan torjuntatilastojen perusteella. Aika tarkkaa puolustuspeliä molemmilta. Toisessa Kerho sitten laittoi ison vaihteen päälle kaikilla neljällä ykkösketjulla ja Tepsi saa kiittää onneaan, että pääsi kolmanteen erään vain kahden maalin tappioasemassa. Kolmannessa Tepsi kyllä vei ja Kerho oli ajoittain jopa pienessä paniikissa. Rankkareissa oli toooodella lähellä, että Tepsi olisi kuitannut sen ylimääräisen pisteen, kun Voden päin suuntautunut veto lirui jostain suojuksien kautta juuri ja juuri maaliin.
Tämä taisi olla kahvattomin peli miesmuistiin (tässä tapauksessa se mies olen minä). Peli oli rehtiä ja vauhdikasta, erittäin hyvää viihdettä koko rahan edestä. Vaikka en edes maksanut lipustani kuin korkeintaan muutaman litran dieseliä. Söin ja join sitten senkin edestä. Kiitoksia Kolmeksille.
Levonen hoiti suht virheettömästi pelin himaan. Pari pientä mylväisyä kuului sikakatsomon suunnasta, mutta nehän kuuluvat aina asiaan. Sissy-ryhmäkään ei juuri tilanteisiin reagoinut, joten voidaan hyvillä mielin todeta, että tuomarit eivät olleet tänään pääosassa. Pelaajat tekivät tosin itse pelin tuomareille helpoksi. Tuomarilinjaan taisi olla myös tyytyväinen itse A. Aallon rytmiorkesteri. En ainakaan pannut merkille, että hänelläkään olisi ollut Levoselle asiaa missään vaiheessa.
Vuoden tulokkaista kumpikaan ei tänään esittänyt mitään ihmeitä. Ainakin Wiikmanilla oli muutamassa maskin takaa tulleessa vedossa enemmän tuuria kuin taitoa mukana. Jatkoajallakin meinasi hörpätä sen ainoan vedon sisään. Ei se Valicevicin kuti niin kamalan vaikea ollut. Korpikoski oli taas täysin näkymätön, joten menkööt sekin taistelu tasoihin. Nurmisen vedolle Wiikman ei voinut mitään, mutta se tasoitus meni luvattoman helposti siniviivalta ilman maskia takakulmaan. Ehkä huomenna on jo Jonin vuoro. Haastattelussa Jalonenkin vihjasi kohteliaasti, että nuoressa miehessä saattoi näkyä hieman väsymisen merkkejä.
NHL-miehistä Hahl pelasi juuri niin perusvarman pelin kuin odotinkin. Rita pääsi kerran yksin läpi, mutta laukoi suoraan hiukan epävarman oloisen Lassilan räpylään.
Kerhosta onnistuivat tänään parhaiten juuri ne miehet, joita tarkkailin hiukan kriittisemmällä silmällä (pl. Wiikman). Väisänen oli todella hyvä ja avausmaali osui ihan oikealle miehelle. Louhi on kuin uusi mies, ei jälkeäkään tyhmistä turhautumisjäähyistä, kovaa yritystä, taklauksia ja upea veivi vielä läpiajon päätteeksi, mutta valitettavasti muutaman millin yli. Mäkkäri pelasi hyvin kummassakin päässä kenttää, kävi vielä huomauttelemassa Tepsin vaihtopenkillekin, kuka Ritarihallissa määrää. Pari pientä kalastusta tosin tuli, mitkä olisi voinut jättää tekemättä. Mutta uurastus palkittiin sitten rankkarikisassa ja tuuletus oli sen mukainen.
Tepsi kasasi itsensä hyvin kolmanteen erään, mikä on hyvän joukkueen merkki. Kyllä tuolla pelillä vielä tulostakin tulee. Yllättäen heikkoudet löytyvät puolustuspäästä ja varsinkin maalivahtiosastolta. Tämän kauden Tepsistä voisi jopa pitääkin, jos ne rottailut pysyvät jatkossakin piilossa. No ei nyt sentään. Taisin vain innostua liikaa.