Pääsin jälleen pitkästä aikaa seuraamaan HPK:ta rinkelinmäellä, ja täytyy sanoa, että surkeaa oli. Todella surkeaa. Nimittäin peli kaikin puolin, päätuomaria myöten. Tässä ketjussa on kirjoitettu jo kaikki olellinen Tapparan kokemasta oikeusmurhasta, jonka toki allekirjoitan täysin, mutta kyllähän kotijoukkuekkin todella helppoja jäähyjä sai. Mm. Rajamäen saamat kampitusjäähyt olivat aivan naurettavia. Olkapääolkapäätä vasten, heikompi mies kaatuu, ja Eki saa jäähyn. Tämä toistui kaksi kertaa. Lisäksi muutama muu kotijoukkueen pelaaja sai samanlaisista mies-miestä vastaan väännöistä käsittämättömästi jäähyn kampituksesta. Sitten kun mäkkärille vihellettiin yhtä mitättömästä tilanteesta jäähy, niin miehen oli pakko vielä mennä puhumaan itselleen kymppi. Täytyy kyllä sanoa, että lähestulkoon hävettää Aki Heinon puolesta. Vedän sanani takaisin, jos miestä todella oikeasti sattui Kukin taklauksessa, mutta kun nykyään tapana on melkein joka kerta kalastella vastustajalle isoa rangaistusta makaamalla jään pinnassa, niin empä ihmettelisi jos tässäkin tilanteessa kyse olisi ollut siitä. Lisäksi mies kaatuili kentällä lähes joka kontaktin yhteydessä. Onneksi niistä ei seurannut Kukin ulosajon jälkeen kuin se mäkkärin kyseenalainen kampitusjäähy.
Joku kirjoitti, että tapparan ylivoima oli huonoa. Kyllä se vaan monta kertaa paremmalta näytti kuin Kerhon. Ihmetellä täytyy että edes kaksi yv-maalia saatiin niistä ylivoimista aikaiseksi. Miehet liikkuivat kuin täit tervassa, ja kun syöttöpaikkaa ei löytynyt, lyötiin kiekko punaisen jälkeen tappara-päätyyn, missä oli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ensimmäisenä kirvesrinta purkamassa kiekkoa. Aivan älytöntä! Sitten kun kuvio viimein saatiin kuntoon, niin kyllä se muuten ihan hyvältä näytti, mutta Aallolle ei pelattu yhtään vetopaikkaa. Oliko kärpät-pelin sivallus unohtunut näin nopeasti?
Onko kerhon omanpään pelaaminen todella ollut tuolla tasolla koko kauden? Joksin selostuksiin kun olen suurimmaksi osaksi joutunut turvautumaan niin olin kyllä selvillä, että välillä omassa päässä ollaan kusessa, mutta että noin paljon? Millä helvetillä Kerholla voi olla noin paljon pisteitä? Hyökkäys toimi ainakin tänään hieman paremmin, mutta kyllähän sillekin osastolle kaivattaisiin yhtä Vujtek-luokan vahvistusta. Ykkönen on ihan ok, kakkonen saa joka toisessa vaihdossa paineen vastustajan päätyyn, mutta kolmosessa ja nelosessa pelaa ainoastaan yksi pelaaja, kenet pitäisi päästää jäälle, nimittäin Erkki Rajamäki. Miksi helvetissä kerhon suurin turisti Janne Lahti oli nostettu kolmoseen? Ja miksi molempien alikasvuisten piti olla pelaavassa kokoonpanossa järkälemäistä tapparaa vastaan? Itse olin Tero Lehterän palkkaamista vastaan jo ennenkuin hän edes oli esiintynyt yhdessäkään ottelussa ritaripaidassa, mutta onpa mies silti onnistunut pettämään jopa minun odotukseni. Tämän illan pelistä mieleen jäi kaksi peräkkäistä 100-0 omanpään aloitustappiota, joista molemmista seurasi vaarallinen tappara-tilanne.
Mitenkäs sitten tämä juomapulloepisodi? En enää yhtään ihmettele, että tuomarit ovat niin paskoja kuin ovat, jos juomapullo saa olla kaukalon laidalla 15 tehokasta peliminuuttia, eikä kukaan huomannut mitään, vaikka peli pyöri tuolloin lähes yksinomaan kerhon päädyssä ja tuomarit luistelivat useaan otteeseen todella läheltä juomapulloa. Sikakatsomo huusi koko tämän ajan ääni käheänä pulloa, mutta ei mitään vaikutusta. Pelissä olevat tietävät mistä puhun...
Kaiken kaikkiaan todella huonolaatuista kiekko"viihdettä", jollaista toivottavasti ei usein tarvitse paikanpäällä todistaa. Toivottavasti lauantain matsi tarjoaisi jotain parempaa...
edit: Joku mietti, että mistä se tapparan toinen jäähy tuli kukin vitosen aikana. No sehän tuli siitä, että tappara pelili tuolloin noin puoli minuuttia viidellä.