HPK:ssa haisee...(täytä ite!)

• 9 382
  • 87

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti cobol

- - -
Viime kädessä jääkiekko on peli, joka perustuu sovittuihin sääntöihin. Asioista sovitaan ja sopimuksia noudatetaan. Kaukalossa ja kaukalon ulkopuolella.

Eikös periaatteessa ole niin että jos joku nimeltä mainitsematon seura tai vaikka joku toinenkin, ei toimi sm-liigan sääntöjen, määrysten ja ohjeiden mukaan niin sehän voidaan sääntöjen mukaan erottaa sm-liigasta? Jääkiekkoliiton sarjoissa sitten voi toimia ry- tai vaikka ay-pohjalta jos huvittaa. Miksi toisten seurojen täytyy toimia pykälien mukaan mutta toisten ei? Miksi mm. erään joukkueen asusteiden väritykset saavat olla vuodesta toiseen sääntöjen vastaiset?

Minäkin haluan erivapaudet. Saan siis jatkossa tulla mille tahansa paikkakunnalle ilmaiseksi istumaan parhaaksi katsomalleni paikalle. Varsinkin Hämeenlinnassa.

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Ei vaihtoehtoa

Huolimatta liigaseurojen sanattomasta sopimuksesta viihdyttää virkamieskatsojia huiskureilla, eli siis englanniksi sanottuna cheerleadereilla, ei HPK sellaisia ole palkannut. Vielä vuosi sitten vihertävänharmailla kiviportailla norui jokunen alaikäinen huiskutyttö colajuomapalkalla, mutta ei enää. Ilmeisesti talkootyökattoa madallettiin?

Tämä asettaa HPK ry:n edullisempaan asemaan muihin joukkueisiin nähden siinä mielessä, että kenttätapahtumat vievät katsojien kaiken huomion, joten pelaajilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin pelata viihdyttävää ja maalirikasta hokia.

Myös geenimanipuloiduista perunoista olen kuullut puhuttavan, mutta haluan tähdentää, että tämä lienee vain niitä hevosmiesjuttuja. Ja ei kait kukaan oikeasti usko, että joku pelaisi pelkällä perunapalkalla?

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Niin kauan kun Hpk ei ole saavuttanut ensimmäistäkään liigamestaruutta ei sitä kannata kadehtia.
Keväällä taas katsotaan kun pronssimitaleita laitetaan Lintumäen kaulaan.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti zamuel
HPK:ssa haisee marttyyriasenteella sympatiaa kalastelevia ketjuja jatkoaikaan avaavat fanit.
Meillähän on ihan oikeakin marttyyri kentällä: Tuhannen pelin mies Marko Tuulola ajettiin ilman syytä kentältä, kun joku saatanan lipputanko väitti Tuulolan laukoneen häntä kiekolla. Että ei meitä pelkästään palstalla koetella, kentällä kuohuu myös.

ifota

Jäsen
Viestin lähetti Tinde
Minua kiinnostaisi vastaus kysymykseen miksi ei?

Muistikuvani mukaan HPK:n toimistolta kysymykseen on vastattu sanomalla, että RY voi käyttää voittojaan seuraavan vuoden joukkueeseen ts. urheilullisesti, kun OY:llä on osakkeenomistajat, joille rahat kuuluu.
Lisäksi HPK:lle tehdään paljon talkootyötä, jota ei kai ole OY:ssä niin helppoa teettää(kaikki makkara- ja kaljamyyjät ovat junnujen äitejä ja isiä ja saavat työllä alennusta lasten lisensseihin).
Nämä siis minun muistikuviani.
Ja aivan totta, tällaiset marttyriketjut ovat aivan perseestä. Ihan turha inistä, että isot pojat Hesasta kiusaa. Annetaan niitten jauhaa omaa shittiään ja annetaan vastineita jos tarvitsee. Eiköhän jokainen osaa laskea 1+1 sarjataulukosta, mitä täällä tapahtuu.

Edit: Puhutaan Kerhon pelaaja budjetista. Lasketaanpa palkkoja yhteen: SMS, kaikki vanhalla sopimuksella, teinaavat varmaankin ~100t€ mieheen. Pardavy- Kuha- Laakkonen, Laakkosella 1. SM-liigasopimus varmaankin 50t€, Kuha varmaankin pikkusen SMS:ä vähemmän, mutta ~100t€. Pardavy tienannee Tuuskin kanssa eniten ~150t€. 3. Ketju: Louhi ja Rajamäki haalariosastoa 60t€, Lehterä vähän enemmän 80t€. Nelos-/vitosketju, kaikki omia junnuja, Kenig- Yli-Jumala- Sillanpää- Suutarinen- Lahti ~20t€ mieheen. Pakisto: Tuuski siis 150t€, Sicak varmaan samaa luokkaa Lehterän kanssa 80t€. Immonen, Printz, melkein junnujen palkoilla 25t€ mieheen. Eskelinen, Aalto ja Heino Rajamäki/Louhi akselin kanssa samaa luokkaa 60t€. Strbak, eikös alle puoli vuotta pelaavilla ole jokin verohelpotus? Siinä tapauksessa 50t€. Yhteensä koko paketti: 1400t€, ilmoitettu 1360t€, siihen ei sitten ollut vissiin Strbakkia laskettu. Ja sanotaan nyt vielä, että nämäkin ovat minun omia spekulaatioitani ja saa tulla nauramaan, että eihän ne tollasilla suolarahoilla pelaa. Edit: plus Mäkeä 60t€ =~1460t€

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
ifota:
Muistikuvani mukaan HPK:n toimistolta kysymykseen on vastattu sanomalla, että RY voi käyttää voittojaan seuraavan vuoden joukkueeseen ts. urheilullisesti, kun OY:llä on osakkeenomistajat, joille rahat kuuluu.

IFK:n osakkeet omistaa kaikki ry eli ei poikkea HPK:sta kuin sillä tavalla, että IFK:n pitää toimia osakeyhtiölain mukaisesti. Ei esim. IFK:lla ole "ahneita voitontavoittelijoita", jotka haluavat vaan mahdollisimman hyvän tuoton sijoittamalleen pääomalle. Ei siis vielä...

ifota

Jäsen
Viestin lähetti punaiset_lasit
ifota:
IFK:n osakkeet omistaa kaikki ry eli ei poikkea HPK:sta kuin sillä tavalla, että IFK:n pitää toimia osakeyhtiölain mukaisesti. Ei esim. IFK:lla ole "ahneita voitontavoittelijoita", jotka haluavat vaan mahdollisimman hyvän tuoton sijoittamalleen pääomalle. Ei siis vielä...

Vaikka viime vuonna taisi tuntua siltä, että taloudellisen voiton tavoittelu oli IFK:ssa urheilullista tärkeämpää? Tarkoituksena on lähinnä osoittaa sympatiaa, ei provota.
Mutta ok, verotetaanko RY:tä ja OY:tä erilailla, jos ne tuottavat voittoa? Ja hetkinen, jos IFK OY:n omistaa RY, eikö silloin voi cobolin mainostamia rahoja tulla IFK RY:n taskuun samalla tavalla kuin HPK:llekin?
Hitto, mitä mä tästä jauhan, mähän oon vaan maallikko, joka tykkää katella lätkää. Antaa isojen poikien hoitaa talousasiat, kun ne toivon mukaan osaavat. Taidan siis jättää tän kinaamisen tähän. Ei tästä tänäkään vuonna tuu kumminkaan lasta eikä paskaa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kaikki selitykset siitä, että äiskän tai iskän on helpompi myydä makkaraa HPK:n piikkiin, jos HPK on ry, ovat ihan sitä itseään. Itsekin muistan tällaisia selityksiä tarjotun. Todellisuudessa oy voi vaikka antaa erillisen ry:n hoidettavaksi makkaramyynnin. Sen kummempaa ratkaisua tähän ei tarvita. Kyllä tässä on ihan muut asiat takana kuin makkaranmyynnit.

Itse en viitsi enää jatkaa tämän tasoista keskustelua. En varsinkaan, koska HPK-kanattajien hihat palaa oudosta ja mulle tuntemattomasta syystä heti ja syyttely lähtee sitten henkilötasolle.

Tosiasiaksi jää, että HPK rikkoo avoimesti liigan päätöstä ry:n muuttamisesta Oy:ksi. Vahingosta päätöksen rikkomisessa ei ole kysymys, ei myöskään hämäläisestä hitaudesta tai ymmärtämättömyydestä. Mistä sitten on kysymys, se selviää kyllä aikanaan.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
HPK:sta Oy - Ikuisuusprojekti

Voimme vain huvittuneena seurata näitä HPK-fanien Ry puolustuspuheita ja eikä kukaan ajattele heidän omaa etuaan. Yksinkertaisesti niin kauan kuin HPK on Ry ei kukaan voi olla varma miten "heidän" seuraansa johdetaan ja kuka siitä hyötyy, koska ainoa selitys ettei se jo ole Oy on se, että se ei ole jonkun etujen mukaista, eikä se ettei se ole HPK:n etujen mukaista.
Niin kuin olen ajemmin todennut Liigassamme on yksi mahdoton yhtälö: "Hpk:ssa käytetään rahaa vaikka sitä ei ole ja ifk:ssa sitä ei käytetä vaikka sitä on."

Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastaan tähän ketjuun muutamille tuolta Myllys-ketjusta, koska topic vaikuttaa oikeammalta:

Noose:
''Minusta ei ole lainkaan yllättävää, että kerholaisten käämit palaa tämän asian kanssa. Säännöllisin väliajoin joku ottaa tämän keskustelun ylös ja alkaa vakavalla naamalla jauhavan Kerhon kiertävän veroja RY-pohjaisen firman suojissa. Sinuakin taitaisi ottaa aivoon, jos muutaman kerran vuodessa joku ottaisi asiakseen jauhaa IFK:n veropetoksista?''

Ymmärrän toki käämien palamisen perusteettomien _syytösten_ kanssa, mutten asiallisen keskustelun. Hokasin vasta sopulin kirjoituksesta, että aiheesta on ilmeisesti aiemmin käyty 'riittävästi' keskustelua aikaan ennen meitsiä. En ole etsinyt kyseisiä ketjuja. IFKssa paritus- ja raiskausepäilykirjoitukset kuuluvat vähän niinkuin 'lipun hintaan', joten sikäli niihin on paremmin tottunut.

Olkaa tekin vaan tyytyväisiä, kun seuran tekemiset kiinnostaa. Parempi hampaissa kuin jaloissa.

sopuli:
''Niin, sinä taidat käydä tätä keskustelua vasta ensimmäistä kertaa. Voin toki olla väärässä.''

Olet oikeassa.

ifota:
''Muistikuvani mukaan HPK:n toimistolta kysymykseen on vastattu sanomalla, että RY voi käyttää voittojaan seuraavan vuoden joukkueeseen ts. urheilullisesti, kun OY:llä on osakkeenomistajat, joille rahat kuuluu.''

Kyllä osakeyhtiö voi aivan yhtä hyvin käyttää tilikauden tuloksensa yhtiön toiminnan kehittämiseen a.k.a seuraan, sillä erotuksella, että osakeyhtiö maksaa voitostaan veroja, kuten myös sellaiset osakkaat, jotka ovat mitanneet sijoitustaan yhtiöstä ulos osingon muodossa. Osakkaat päättävät tilikauden tuloksen käytöstä osakeyhtiön yhtiökokouksessa usein hallituksen esitysten mukaan.

Osakeyhtiössä osakkaat vastaavat firman toiminnan kannattavuudesta ensisijaisesti sijoittamallaan pääomalla. Osakeyhtiölakia on jatkuvasti kehitetty siihen suuntaan, että tappiollisten tilinpäätösten tekeminen on mahdotonta, mikäli tilikauden tappiot lisättynä aiempien tilikausien tappiolla ylittää yhtiön osakepääoman ja omaehtoisen, osakkaiden omaksi pääomaksi luokiteltavan lainan (osakaslainan) yhteismäärän. Osakaslaina on sikäli antajalleen huonompi kuin yhtiön saama tavallinen laina, ettei sitä voi maksaa pois ilman, että yhtiöön kertyy vapaata omaa pääomaa eli puhdasta voittoa, josta taas tulee maksaa verot.

Tässä mielessä HPKlla toiminnan kasvaessa joka vuosi tulee olemaan vuosi vuodelta suurempi tuska ja rahallinen panos laitettavana, jotta oman pääoman ehdot voidaan tulevassa osakeyhtiössä täyttää. Nykyyän muistaakseni uusi yhtiö voi toimia vain kaksi tilikautta ilman edellämainittua oman pääoman ehtojen täyttymistä.

Mitä pidempi aika kuluu, numerot suurenee, jolloin tulee väistämättä tilanne, että tahot, jotka rahojansa uuteen yhtiöön laittavat, edellyttävät niille tuottoa reaalivakuuksien lisäksi. Tunnetusti vakuuskelpoista vaihto- tai kiinteää omaisuutta seuroilla ei juuri ole. Ymmärtääkseni asian siirtäminen on sikäli HPKlle epäedullista, että tehtävä se on joskus, isommilla tai pienemmillä tuskilla. Juna menee koko ajan karkuun.

''Ja aivan totta, tällaiset marttyriketjut ovat aivan perseestä. Ihan turha inistä, että isot pojat Hesasta kiusaa. Annetaan niitten jauhaa omaa shittiään ja annetaan vastineita jos tarvitsee. Eiköhän jokainen osaa laskea 1+1 sarjataulukosta, mitä täällä tapahtuu.''

Ihan oikeasti: Hyvä, että jotkut pienempien paikkakuntien seuratkin menestyy. Siitä hyötyy ihan jokainen liigaseura ja jopa jääkiekko itse. HPK toimii esimerkkinä muille, että pienemmällä markkina-alueella voidaan tehdä kiekkoa, joka pärjää. Olen monen kanssa samaa mieltä, että on hienoa seuran olevan viihdyttävää kiekkoa pelaava. Eiköhän sumputtajia siellä ole riittämiin.

Se, mikä minusta on perseestä, että monet vetävät kirjoittajien mielipiteistä johtopäätökset ainoastaan ensin tarkastamalla kirjoittajan kannattaman seuran. Silloin helposti kiekkokeskustelu yksisilmäistyy ja menettää lähes kaiken sisällön.

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tein ifotan innoittamana oman nopean arvioni:

Santala 100t€
Miettinen 100t€
Somervuori 100t€
Laakkosella 50t€
Kuha 80t€
Pardavy 150t€
Louhi 50t€
Rajamäki 60t€
Lehterä 70t€.
M.Kenig 20t€
K.Kenig 20t€
Yli-Junnila 20t€
Sillanpää 20t€
Suutarinen 20t€
Lahti 20t€

Tuuski 130t€
Sicak 80t€.
Immonen 25t€
Printz 25t€
Eskelinen 60t€
Aalto 50t€
Heino 40t€.
Strbak 60t€

Puurula 40t€
Toivonen 20t€
Heinonen 30t€

Yhteensä 1440t€ eli 80t€ enemmän kuin ilmoitettu ja käsittääkseni kaikki vähättelevät pelaajabudjettiaan.
Osa pelaajista on ollut myös vuokralla ja junnupelaajista ei kaikki saa välttämäti tätä palkkaa.

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kylläpäs sitä Kerho fanit ovat herkkänahkaisia. Viime kaudella muistaakseni ne olivat Tapparan fanit, joita haukuttiin herkkänahkaisiksi.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti zamuel
HPK:ssa haisee marttyyriasenteella sympatiaa kalastelevia ketjuja jatkoaikaan avaavat fanit.

Viestin lähetti cobol

Itse en viitsi enää jatkaa tämän tasoista keskustelua. En varsinkaan, koska HPK-kanattajien hihat palaa oudosta ja mulle tuntemattomasta syystä heti ja syyttely lähtee sitten henkilötasolle.

Eipä asiaa voisi oikeastaan paremmin ilmaista.

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti cobol

No, sinä siis sait tarpeeksesi tuosta ry - Oy vihjailusta, joten on aika siirtyä yhteen vanhaan vihjailuun:

Eli, tämän otsikon alla voinen vielä kysyä sinulta seuraavaa: Mitä siellä jo legendaariseksi muodostuneessa Valkoisessa vihossasi on J.Jalosesta ja hänen toiminnastaan? Asiasta oli puhe mailanmittauttamiskohun seurauksena, jollet muista!

Viestin lähetti cobol "HPK-Pelicans, Rinkelinmäki la 28.12."-ketjussa
Enhän minä spekuloinut yhtään. Totesin vain, että Jalosen toiminta saa hyvin lämpimiä ajatuksia liikkelle Oulussa, Espoossa ja Helsingissä. Itse asiasta en aio sanoa mitään. Vielä. Säästetään sanomiset, Musta_Kyy, keväälle. Mutta kyllä tämä episodi ja erityisesti siiihen liittyvät, ei-julkisuudessa olleet sivukäänteet ja taustatiedot on taltioituna huolella mun Valkoiseen vihkoon.

F

Flonaldo

Viestin lähetti cobol
Ry:n tilintarkastajaksi voivat alkaa vaikka Ossi tai Roman - edellyttäen toki, että ovat täysikäisiä Suomen kansalaisia. Muuta ei tarvita tilintarkastuksen osalta. Ry:n kirjanpito poikkeaa erittäin ratkaisevasti Oy.n kirjanpidosta nimenomaan valvonnan kannalta.

Eräs vaihtoehto mikä nyt äkkiseltään mieleen tulee - jotta kaikki epäilykset ry:n mahdollisesta väärinkäytöksistä poistuvat ja jotta kaikki liigaseurat ovat edes lähes samalla viivalla - on tietysti ry:n vapaaehtoisen ja asianmukaisen erityistilintarkastuksen teettäminen joka kausi. Tällöin ollaan jo hiukan samalla viivalla kaikkien muiden 12 liigaseuran kanssa. Mutta HPK:nkaan tapauksessa sellaista tuskin tullaan näkemään.
HPK:n tilit tarkastaa joka tilikausi useampi KHT-tilintarkastaja. Miksi ihmeessä siis puhut siitä, että kuka tahansa voisi ne tarkistaa? Ai niin, Jokerit putosi kakkoseksi...

Miksi HPK:ssa pitäisi suorittaa erityistilintarkastus ja muissa seuroissa ei? Minun mielestäni liigan toimesta tulisi jokaisen kauden päätteeksi tarkastaa kaikkien seurojen talous ja tilit, ulkopuolisella, ammattitaitoisella, puolueettomalla firmalla. Oy ei ole mikään pelastus, se on kyllä todettu. Jenkeissä miljardifirmoissa tehtiin sen luokan huijauksia, että Suomessa vastaavasta ei pystytä edes haaveilemaan. Jos joku huijata haluaa, niin sitä Oy ei estä - eikä edes käytännössä juurikaa vaikeuta.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Musta_Kyy
No, sinä siis sait tarpeeksesi tuosta ry - Oy vihjailusta, joten on aika siirtyä yhteen vanhaan vihjailuun

En saanut, mutta kun vastaukset menee makkaratasolle ja olin jo sanonut sen, mitä sanoa piti... Kannattaa sinunkin lukea Seniorin ansiokas kirjoitus, josta selviää hyvin se, että HPK:n olisi kannattanut toimia Oy-asiassa täsmälleen kuten muidenkin liigaseurojen. Miksi HPK ei näin toiminut, se paljastuu varmasti aikanaan.

Mitä siellä jo legendaariseksi muodostuneessa Valkoisessa vihossasi on J.Jalosesta ja hänen toiminnastaan? Asiasta oli puhe mailanmittauttamiskohun seurauksena, jollet muista!

Siellähän odottaa yllätys! Yllätykset paljastetaan aikanaan. Uskoisin niin, että tuossa joskus maaliskuun alussa on sopiva hetki - ellei joku muu asiaa sitten sitä ennen paljasta.

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti cobol

Siellähän odottaa yllätys! Yllätykset paljastetaan aikanaan. Uskoisin niin, että tuossa joskus maaliskuun alussa on sopiva hetki - ellei joku muu asiaa sitten sitä ennen paljasta.

Muista sitten kanssa, jos en ole lukemassa, niin laita yksityisviesti, ettei mene sivu suun. Tämä tästä, maaliskuulle, herkutellaan sitten... ;)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Flonaldo
Minun mielestäni liigan toimesta tulisi jokaisen kauden päätteeksi tarkastaa kaikkien seurojen talous ja tilit, ulkopuolisella, ammattitaitoisella, puolueettomalla firmalla. Oy ei ole mikään pelastus, se on kyllä todettu. Jenkeissä miljardifirmoissa tehtiin sen luokan huijauksia, että Suomessa vastaavasta ei pystytä edes haaveilemaan. Jos joku huijata haluaa, niin sitä Oy ei estä - eikä edes käytännössä juurikaa vaikeuta.

Tästä olemme täysin samaa mieltä. Minunkin mielestäni jokaisen liigaseuran talous ja tilit + vielä hallinto pitäsi tarkistaa ulkopuolisella ja ammattitaitoisella firmalla. Lisäksi verottajan kanssa asiat olisi syytä käydä läpi useamman kerran kauden aikana. Mutta siinä olen eri mieltä, että ry:n nimissä huijaus ei olisi helpompaa. Sitä on kuvitteellisen yhdistyksen esimerkiksi helpompi jatkaa ja maksaa osa palkoista pimeänä toisesta kassasta. Tämä on mahdollista juuri niistä syistä, jotka on moneen kertaan tullut todettua. Näin esimerkiksi KHT-tason tilintarkastaja ei voi olla vastuussa työn jäljestään, koska ry:n puitteissa huijaus on todella helppoa, ohi tilien. Tämä siis noin teoreettisena kuvauksena.

Suosikkijoukkue
HIFK
Pete x kiteyttää asian loistavasti toisessa ketjussa:
"Minkä takia tosiaan kerhon talous on juuri nyt niin kiinnostavaa? Päiväkerho on pelannut hyvää lätkää ja antaa kavereitten pelata. Pitäköön jokainen jengi huolta omista asioistaan ja kyllä verottaja meidät aina muistaa. Tiedän."

Allekirjoitan tämän täysin!
Cobol löysää kravattiasi ja pipoasi, kyllä se Jokereidenkin peli voi muuttua vielä hyväksi jääkiekoksi!!!

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti cobol

Aamen.
Erikoista, että perustellut kirjoitukset ammutaan alas antipatiana ja katkeruutena toiseksi tipahtamiseta runkosarjassa.

Cobol-Hpk 5-0

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Flonaldo
HPK:n tilit tarkastaa joka tilikausi useampi KHT-tilintarkastaja. Miksi ihmeessä siis puhut siitä, että kuka tahansa voisi ne tarkistaa? Ai niin, Jokerit putosi kakkoseksi...

Miksi HPK:ssa pitäisi suorittaa erityistilintarkastus ja muissa seuroissa ei? Minun mielestäni liigan toimesta tulisi jokaisen kauden päätteeksi tarkastaa kaikkien seurojen talous ja tilit, ulkopuolisella, ammattitaitoisella, puolueettomalla firmalla. Oy ei ole mikään pelastus, se on kyllä todettu. Jenkeissä miljardifirmoissa tehtiin sen luokan huijauksia, että Suomessa vastaavasta ei pystytä edes haaveilemaan. Jos joku huijata haluaa, niin sitä Oy ei estä - eikä edes käytännössä juurikaa vaikeuta.

Rauhoitutaanko hieman. Kaikki tästä asiasta keskustelevat eivät nimittäin syytä HPK:ta mistää vilpistä.

Minä esimerkiksi vain kaipaisin, yhä, vastausta kysymykseen, että KUN kerran SM-liigassa (missä varmasti on HPK:nkin ääni kuuluvilla) on tehty päätös, että KAIKKI seurat siirtyvät oy-muotoisiksi, MIKSI HPK ei sitä tee.

Täytyyhän siihen olla joku syy. Eikö?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Pete x kiteyttää asian loistavasti toisessa ketjussa:
"Minkä takia tosiaan kerhon talous on juuri nyt niin kiinnostavaa? Päiväkerho on pelannut hyvää lätkää ja antaa kavereitten pelata. Pitäköön jokainen jengi huolta omista asioistaan ja kyllä verottaja meidät aina muistaa. Tiedän."

Allekirjoitan tämän täysin!
Cobol löysää kravattiasi ja pipoasi, kyllä se Jokereidenkin peli voi muuttua vielä hyväksi jääkiekoksi!!!

Ihan hyvä kanta. Pelatkoon Kerho jatkossakin hyvää kiekkoa. Yritän kuitenkin nostaa olleellisia asioita esille. Jos ne osuvat Jokereihin, nostan silti. Jos osuvat johonkin muuhun seuraan, sama juttu. Ruotsissa tällainen toiminta pääsi käsistä takavuosina. Niitä maksuja maksaa moni vieläkin ja muutama istuu/istui linnassa.

Uskon aika kovasti, että keskustelu näistä asioista on viime kädessä ennen kaikkea pelaajien etujen mukainen. Eräs tamperelainen legenda on joutunut ilman omaa syytään ruotslaisten huijaamaksi näissä asioissa. Silloin kun tulee tiliteon hetki (maallinen), näitä oman jengin eduista huolehtivia johtajia ei enää löydykään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy