HPK-Pelicans, Rinkelinmäki la 28.12.

  • 21 041
  • 218

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti TosiFani
Tämä on uskomatonta, siis HPK fanius. Olen toistuvasti törmännyt HPK:n toimintaa käsittelevissä kirjoituksissa HPK:n fanien täydelliseen yksimielisyyteen ( tai mielipuolisuuteen ) ja tullut siihen tulokseen että HPK ja sen kautta aikojen paras valmentaja on aina oikeassa ja muut liigassa väärässä, näin pienen ihmisen on turha kamppailla tätä totuutta vastaan.
Yksimielisyyttä Kerho-fanien keskuudesta et ainakaan tästä ketjusta löydä, mutta mielipuolisuutta ilmeisesti kylläkin. Kerro nyt saman tien uteliaille, ketkä tuota mielipuolisuutta ilmentävät, ja millä tavalla. Vai tahdotko ehkä korjata tuota lausuntoasi?
 

Lipton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän Jalonen väärin teki. Joitakin ajatuksia Jalosen puolustukseksi on kuitenkin aivan pakko kirjoittaa.

Pelicans olisi luultavasti voittanut ilman Jalosen kepulikonstia. Latvala on melkoinen uhka sinisellä käyrine lapoineen - ainakin 5-3 ylivoimalla.

Latvalalle ilmoitettiin, että maila saatetaan mittauttaa. Jalonen rikkoi silti herrasmiessopimusta.

Mikäli nykysääntöjen mukaan ylikäyrät lavat ovat niin yleisiä kuin tässä ketjussa on annettu ymmärtää, miksei sääntöä muokata pelin hengen mukaiselle tasolle. Maalivahdin varusteet ovat asia erikseen; niiden kokoa lisäämällä saa joukkueelle selvää hyötyä.

On se Jalonen aika rohkea, kun uskalsi mailan mittauttaa. Itse en olisi siihen samassa tilanteessa pystynyt. Jalonen herättää ainakin keskustelua. Kerho pelaa ajoittain Jalosen haluamaa viihdyttävää kiekkoa. Se harmittaa muita. Kehuja siitä ei paljon tule. Mieleeni tulee ainoastaan JHag, joka on avoimesti kirjoittanut arvostamansa Jalosta valmentajana (ennen kirottua mailaepisodia). Haukkuja Jaloselle tulee kyllä joka suunnasta. No, tulehaan keskustelua.

Jalonen ei tempauksellaan hakenut muuta kuin sitä, ettei Latvala pyssytä toista yv-maalia jatkoajalla Kerhoa vastaan. Nythän puntit tasattiin ja pelattiin tasakentällisin. Peli ratkesi Pelicans-virheeseen.

Harmittaa koko juttu. Olisi saanut jäädä tapahtumatta. En silti käännä selkääni HPK:lle tai Jaloselle, se on varma.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Lipton
Harmittaa koko juttu. Olisi saanut jäädä tapahtumatta. En silti käännä selkääni HPK:lle tai Jaloselle, se on varma.
Siitäkö tässä on kyse? Että jos omassa joukkueessa tapahtuu jotain häpeällistä, niin sitä on puolustettava hamaan loppuun asti, vaikka puolustuspuhetta kirjoittaessa täytyy käydä muutaman kerran oksentamassa oman itseinhon takia?

Luuletteko vai oletteko te sitä mieltä, että sellainen ainoa oikea jääkiekkofani hyväksyy kaiken mitä oman joukkueen nimissä tehdään? Vai onko kyse itsetunnosta? Eikö Sikakatsomosta löydy enää tilaa, jos täällä ollaan sitä mieltä, että Jukka Jalosen tempaus oli epäurheilijamainen?

Mutta saatatte te olla oikeassa. Kenties olen kulkenut laput silmillä kaikki nämä vuodet. Olen ollut ylpeä joukkueestani, mutta myös joskus hävennyt sitä. Mutta aina siitä huolimatta rakastanut joukkuettani. Nyt näen että tuo kulkemani tie on ollut väärä.

Siinä tapauksessa alan itsekin käännynnäiseksi:

Siistii, hyvä Sjögren, harmi vaan että se Kovanen jäi henkiin. Meidän mies. Paita kattoon. Cool cool. Kaikki keinot sallittuja. Voitosta pelataan. Vastustajan halvaantumiset palvelevat meidän etua. Ei kuule toimi pojat, minua alkoi oksettaa...
 

Lipton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Siitäkö tässä on kyse? Että jos omassa joukkueessa tapahtuu jotain häpeällistä, niin sitä on puolustettava hamaan loppuun asti, vaikka puolustuspuhetta kirjoittaessa täytyy käydä muutaman kerran oksentamassa oman itseinhon takia?

Jumalauta, juustokorva! Lue uudestaan viestini. Näet varmasti, että tuomitsin teon yksittäisenä tapahtumana, mutta siinä kaikki.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Lipton

Näin näin. Mutta silti loppuun tarvitsi laittaa uskollisuudentunnustus Kerholle. Ettei kukaan vaan kyseenalaistaisi faniuttasi.

"Juustokorva"? Eiköhän näin kirjoitettun kommunikoinnin maailmassa ymmärtämisvaikeudet liittyvät lähinnä lukihäiriöön.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Pakko on minunkin vielä kommentoida jotain, jäi sen verran hampaankoloon.

ensikerralla (21 tammikuuta) voitaisiin sitten mittauttaa jonkun kerhon pelaajan maila Lahdessa, näin tasapuolisuuden nimissä.
eikös joo?

hyvä sentään että piste edes tuli, playoff-paikkaan on vielä saumat. kaksikin oli tarjolla.
 

Lipton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Lipton

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Näin näin. Mutta silti loppuun tarvitsi laittaa uskollisuudentunnustus Kerholle. Ettei kukaan vaan kyseenalaistaisi faniuttasi.

"Juustokorva"? Eiköhän näin kirjoitettun kommunikoinnin maailmassa ymmärtämisvaikeudet liittyvät lähinnä lukihäiriöön.

En ollut huolissani siitä, että joku saattaisi kyseenalaistaa faniuteni. Halusin korostaa sitä, että Jalonen on tehnyt niin paljon hyvää, ettei yksi kyseenalainen - mutta selvästi tuomittava - tempaus hänen mainettaan silmissäni himmennä. Ei ainakaan merkittävästi. Lähinnä se oli siten uskollisuudentunnustus Jaloselle. Suosikkijoukkueen hylkäämiseen vaaditaan paljon muuta kuin valmentajan tekemiset.

Pahoittelen edelliseen viestiini sisältyneitä epäolennaisuuksia.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Halusin korostaa sitä, että Jalonen on tehnyt niin paljon hyvää, ettei yksi kyseenalainen - mutta selvästi tuomittava - tempaus hänen mainettaan silmissäni himmennä.

Tästä mailanmittausasiasta on puhuttu jo ihan riittämiin, mutta totean vain liittyen tuohon lainaamaani kommenttiin, että joidenkin mielikuviin yksittäinen teko vaikuttaa paljon...

Olen pitänyt ERITTÄIN PALJON HPK.n tämän ja viime kauden otteista ja olen myös ajatellut, että suuri osuus tässä on J.Jalosella ja niin varmasti onkin. Silti tämän yksittäisen tapauksen jälkeen mielikuvani musteni HPK:sta ja Jalosesta täysin. Itse olen ennen nähnyt mailanmittauksen vain Rauno Korven tekemänä ja sen jälkeen en osannut ottaa vakavasti tätä miestä ollenkaan. Millään tasolla. Kysymys ei ole siitä, onko hyvä valmentaja vai ei, tai onko mailanmittaus sääntöjen mukaista vai ei, vaan kysymys on siitä arvostaako jotakin tekoa tai ihmistä vai ei.

Samanaikaisesti kun kuulin tästä, luin erään kiekkomiehen kirjoittamaa joululahjakirjaa tämän päivän urheilun vinoutumisesta. Sairaasta menestymisen ja voittamisen tavoittelusta. Kun sen rinnalla luin lehdestä Jalosen kommentteja tyyliin ”teemme kaiken mahdollisen”, ymmärsin kuinka oikeassa tuo kirja monin paikoin olikaan. Sellaiset tietyt arvot, jotka ovat olleet sisäänrakennettuina kamppailulajeissa, kuten jääkiekko, ovat kadonneet. Voitto on tärkein, ei se miten se otetaan. Uskon kuitenkin olevani oikeassa, jos väitän, että HPK:n pelaajat eivät mailaa olisi mittauttaneet. (Tuulolan anteeksipyyntö oli osoitus tästä ”häpeämisestä”.) Sääli heidän kannalta on kuitenkin se, että tämä hetken vallitseva halveksunta kohdistuu koko joukkueeseen. Pelaajia on kuitenkin turha syyttää – mutta Jaloselle sen sijaan voi kuitenkin suositella tästä eteenpäin lukemiseksi Hämeenlinnassa näppärästi ilmestyvän Hämeen Sanomien nettiversiota:


www.hameensanomat.fi
 

GM

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders
Viestin lähetti Daespoo
Kuka voi nyt faktatietona kertoa milloin joku toinen koutsi on mitauttanut vastustajan mailan käyryyden? Onko näin tapahtanut aikaisemmin? Ja puhun nyt siis vain ja ainoastaan lavan käyryydestä, en veskojen syndien koosta.

Muistelisin,että J.Tamminen mittautti 3-4vuotta takaperin,Ilveksen tai Tappara pelaajan mailan.Joukkueesta en ole aivan varma.

Ja toinen hämärä muistikuva olisi,että joskus 90-luvulla jonkun kerhopelaajan maila mitattiin hämptonissa,en muista kenen toimesta...

Kyllähän näitä kaikkea muistuu mieleen...muistan kun HPK ja Jyppi väänsi playoffeissa Finaalipaikasta ,niin nykyinen kakkosvalmentajamme joutui lyhentämään pelipaitaansa helmasta.Muistaako kukaan tämmöistä tapausta?

Itse en kyllä hirveän innoissani ollut tuosta mittaushässäkästä,enkä hyväksy sitä.Mutta pitää muistaa,että se piste voi olla ratkaiseva kun runkosarja on pelattu loppuun.
Meinaan kokemuksia on siitä yhdestä pisteestä,siellä toisessa päässä.
 

#76

Jäsen
Säännöt kieltävät liian käyrällä mailalla pelaamisen. Tuomarit eivät kuitenkaan oma-aloitteisesti sääntöä valvo, vaan vastustajan pitää jäähyn uhalla pyytää mittausta. Mikäli peliväline koetaan luvalliseksi saa mittausta pyytänyt jäähyn.

Miksi mittauttaminen on epäurheilijamaista, mutta väärillä varusteilla pelaaminen ei ole? Tarinahan kertoo, miten asiasta on useammin k.o pelaajaa huomautettu. Sääntöjen rikkominen on epäurheilijamaista voiton tavoittelua keinolla millä hyvänsä. Sääntöjen ylläpitäminen on jokaisen valmentajan ja pelaajan vastuulla.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
 
Viimeksi muokattu:

peltoju1

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
mäkihyppy

Jotta myös sikakolaisetkin ymmärtäis näitä jääkiekon sääntöjä - ajatellaampa, että hanavaltilla on liian iso hyppypuku tai liian pitkät sukset. Teorissahan kaverille koituu tästä ylimäärtäistä etua, sanotaan etää voittaa ton onnellisen janne 3 metrillä. Mikäö oli voiton syy vai sukset/puku?

Ei saa lätkässäkään käyttää liian suuria hyppyhaalareita!

Ehdottomasti mittaamisen kannalla. (Ei ollu tällä kaudella eka mittaus, olisiko hookkan blööskin mitannu joskus jonkun mailan...)
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: mäkihyppy

Viestin lähetti peltoju1

Ehdottomasti mittaamisen kannalla. (Ei ollu tällä kaudella eka mittaus, olisiko hookkan blööskin mitannu joskus jonkun mailan...)
Täysin järjetön viesti kaikin puolin. Toi viimeinen lause vaan kiinnitti huomiota. Jos siinä tosiaan väitetään Espoon Bluessin mitanneen mailan tällä kaudella, puhutaan siinä paskaa. Siitähän se meteli olisi noussutkin... Tietääkseni muuten oli eka kerta tällä kaudella, jos tiedät muuta, todista se.
 

KiekkoRitari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Sanokaapas arvon herrat, kumpi on enemmän oikein: Se että tekee vääryyttä, luottamalla siihen, että jotkut henkilöt ovat mukamas sopineet että vääryyteen ei puututa, VAIKO se, että joku henkilö puuttuu vääryyteen, rikkomalla muka tehdyn sopimuksen,että vääryyteen ei puututa, tekemättä kuitenkaan itse mitään väärää?

Eikös näitä herrasmiessopimuksia ole paljon muitakin ja niitä rikotaan koko ajan, ja silti niille ei täällä porata? Eikö esim. pelaajien kesken ole sopimuksia vastustajan kunnioittamisesta, jota jotkut pelaajat rikkovat säännöllisesti? Esim. on sovittu, ettei sukelleta, silti esim. Jaana rikkoo sitä jatkuvasti? Puhumattakaan esim. päähän kohdistuvista taklauksista, mailalla hakkaamisesta jne...

Itse arvostan JJ:tä vieläkin enemmän kuin ennen. Nyt viimeistään mies näytti, että tekee mitä vain silmien eteen. Hienoa!!! Kunnianhimoinen, voitontahtoinen, uskollinen!
Tuo yksi "saatu" piste voi olla vielä käsittämättöman arvokas.

Minun puolestani JJ saa mittauttaa vaikka joka pelissä mailoja, jos se tuo HPK:lle enemmän silmiä, ja päinvastoin myös tietysti.
 

Action man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matinkylän Mahti
3 ottelun kakku Mäkelälle

SM-liiga.fi sivujen mukaan Tuukka Mäkelä sai 3 ottelun pelikiellon selkääntaklauksesta.

Minkälainen tilanne oli, en jaksa koko ketjua lukea kun siinä suurin osa koskee mailan mittausta.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Aivan

Pelaaja #76 kiteytti sekavat päässä pyörineet ajatukseni, eli: Miksi varusteiden mittaaminen on epäurheilijamaista/neitimäistä/whatever, mutta sääntöjenvastaisilla varusteilla pelaaminen ei ole? Tätä en oikein tajua.

Esim. pelatessani itse innebandya lapani käyristys on useinkin väännelty sinne kolmen sentin tuntumaan, mutta jos joku haluaa sen mitata niin allright, ei siinä mitään, hyväksyn mahdollisen kakkoseni.

Joku toinen kirjoittaja täällä heitti myös hyvän pointin: Jalonen todnäk pelasi voiton joukkueelleen yhdellä päätöksellä. Ei ihan joka pelissä valkku pääse noin ratkaisevasti yhdellä päätöksellä vaikuttamaan pisteiden jakautumiseen. Latvala on vaarallinen häiskä sininviivalla ja Pelicans olisi varmasti ollut erittäin lähellä äkkikuolemamaalia mikäli olisi päässyt pyörittämään viidellä kolmea vastaan.

Ja nyt kaikki mukaan: Juuuuukka Jaaaalonen, Jukka Jalonen!
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Viestin lähetti KiekkoRitari
Itse arvostan JJ:tä vieläkin enemmän kuin ennen. Nyt viimeistään mies näytti, että tekee mitä vain silmien eteen. Hienoa!!! Kunnianhimoinen, voitontahtoinen, uskollinen!
Surullista. Säälittävää. Kunniatonta.

Ike

PS. Ritari... Yeah, right!
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti Flonaldo
Missä tuon herrasmiessopimuksen muoto on ilmoitettu? Tuo ensinmainittu se ei varmastikaan ollut, mutta onko yhtä varmaa, että se puolestaan on tuo jälkimmäinen? Voisiko herrasmiessopimuksen muoto myös olla, että mailoja ei mittailla - niin kauan kuin kaikki pelaavat suht järkevissä mitoissa olevilla instrumenteilla? Joku roti sentään, ihan mistä tahansa nipoteta.

Tarkoituksenahan oli saada Latvalalta ko. peliväline pois käytöstä. Jos Latvala olisi mailaansa vaihtanut, niin kenenkään muun mailaa ei olisi kannettu mitattavaksi vain sen takia, että Pelikaaneille olisi saatu jäähy. Latvala ei tähän suostunut, vaikka asia tehtiin harvinaisen selväksi.

Sopimuksen muoto on ilmoitettu useina vuosina - kun aihe on keskustelua herättänyt - mediassa, sekä itse olen kyseisen asian kuullut kahdelta liigajoukkuetta valmentaneelta henkilöltä. Kyse on ollut nimenomaan siitä, että koska kaikilla joukkueilla on sääntöjenvastaisia mailoja ja sääntöpykälä jälkeenjäänyt, ei mailoja mittailla. Kuten kaikki huomannevat, itse en ottanut kantaa ko. 'sopimuksen' järkevyyteen, itse asiassa en pidä sitä järkevänä, mutta sovittuna asiana kyllä, joista ehkä olisi syytä pitää kiinni, vrt. vaikkapa tuo ulkomaalaiskiintiö. Sinänsähän liiga saa vapaasti pelisääntöjään mulkata, ehkä nyt olisi siihen aihettakin..

Itse en usko tuohon jälkimmäiseen selitykseen, vaan pidän mailan mittailua Jalosen taktisena vetona - vaikka olisi sitten Latvalalle jo aiheesta huomauttanutkin. Kyllä joukkueessa joku toinenkin varmasti ylikäyrällä pelaa, ja toisaalta Jalonenhan puhui runkosarjan voittamisesta, sekä siitä, että kaikki keinot ovat käytössä. Eiköhän tarkoitus kuitenkin ollut eliminoida Pelicansin ylivoima; oiva taktinen veto sinänsä. Jaloselle vain kova julkikuvan riskeeraus, mutta onhan JJ aiemminkin osoittanut, että tulos ratkaisee, ei se, mitä muut ajattelevat.
 

lelu78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Toronto Maple Leafs, Ottawa Senators
Viestin lähetti Eisenhower
Surullista. Säälittävää. Kunniatonta.

Ike

PS. Ritari... Yeah, right!


Laskeppas nyt välillä tämän ketjun kirjoitusvirheet, että kaikki pysytään laskuissa...
 

puusilmä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liiga, Pelsut, Tuomarit
Kaikki tuntuvat unohtavan (lukuunottamatta maalivahtien räyskistä puhuvaa kaveria) mailanmittausjupakasta kiisteltäessä sen tosiasian, että jopa puolet pelaajista pelaa "laittomilla" mailoila. Jalosen teko oli harkittu ja tarkoin puntaroitu. Se, että valtaosa mailoista on "ylikäyriä" on asian pointti. Myös kerhon pelaajista vähintään kolmasosa pelaa "laittomalla" työkalulla. Mutta mittauttaako niitä kukaan? Ei varmasti. Sen sijaan Kerhon pelaajille soitetaan vastedes vieraspaikkakunnilla sisääntulomusiikiksi Baccaran legendaarista" Sorry I`m a Lady" - laulua !
 

jerry

Jäsen
Viestin lähetti puusilmä
Kaikki tuntuvat unohtavan (lukuunottamatta maalivahtien räyskistä puhuvaa kaveria) mailanmittausjupakasta kiisteltäessä sen tosiasian, että jopa puolet pelaajista pelaa "laittomilla" mailoila. Jalosen teko oli harkittu ja tarkoin puntaroitu. Se, että valtaosa mailoista on "ylikäyriä" on asian pointti. Myös kerhon pelaajista vähintään kolmasosa pelaa "laittomalla" työkalulla. Mutta mittauttaako niitä kukaan? Ei varmasti. Sen sijaan Kerhon pelaajille soitetaan vastedes vieraspaikkakunnilla sisääntulomusiikiksi Baccaran legendaarista" Sorry I`m a Lady" - laulua !

Juuri näin.
Sama laulu kuultaneen myös keväällä, kun Jalosen hame nostetaan Rinkelinmäen jäähallin kattoon.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Viestin lähetti lelu78
Laskeppas nyt välillä tämän ketjun kirjoitusvirheet, että kaikki pysytään laskuissa...
Hieno repliikki. Ihanko itse keksit vai auttoiko äiti?

On parempi olla hiljaa ja antaa toisten luulla tyhmäksi, kuin avata suunsa ja vahvistaa epäilykset.

Ike
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti jerry
Juuri näin.
Sama laulu kuultaneen myös keväällä, kun Jalosen hame nostetaan Rinkelinmäen jäähallin kattoon.

Aika paha, hehehehe.

Tämä siis sen jälkeen kun Jukka on itkenyt silmät pihalle jonkin 'väärän' puhalluksen takia.

EDIT: Unohtu kokonaan, mikäs tää 3 ottelun pelikielto juttu oli? Oliko kyseessä juuri se tilanne missä Jääskeläinen sai osakseen viheltelyjä?
 
Viimeksi muokattu:

lelu78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Toronto Maple Leafs, Ottawa Senators
Viestin lähetti Eisenhower
Teepäs itsellesi kysymys. Otanko turpiini vai olenko kunniaton kusipää?

Luulen tietäväni vastauksesi. Itse vastaan toisin.
Kunniattomaksi kusipääksi en ala milloinkaan.

Viestin lähetti Eisenhower

Huh-huh, minkälaista puberteettipaskaa täällä kirjoitetaan. Kotiin kasvamaan sieltä nettikahvilasta.

Ike

PS. Kielioppi käteen ja opiskelua, Erkkiseni. Laskin vuodatuksestasi ennätykselliset 72 virhettä.


Kyllähän näistä viesteistä jo huomaa, että vaikka sinut olisikin jo vierotettu tissistä parikin kymmentä vuotta sitten niin kaipuu äidinhelmoihin ja pätemisen tarve on kova.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Kuulehan Leikkikalu. Luehan vielä kerran viestisi. Eihän siinä ole mitään järkeä. Kaipuu äidin helmoihin...? Oletko ottanut lääkkeesi?

Sitä paitsi vanha mutsi on parempi kuin oidipussillinen uusia... ;o)

Ike
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös