Mainos

HPK:n talutusnuorassa

• 9 481
  • 72

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Twite kirjoitti:
Tydytyytyy, tydytyttyttyy. Tydytyytyy, tydytyttyttyy.

--
Saattaa asiaan vihkiytymättömälle näyttää salakieleltä.

Anteeksi kuokkiminen, mutta itse olen asian mieltänyt, jo 20 vuotta seuraavasti.

dididiidii, didi did did dii. dididiidii didi did did did did dii, didi dii, didi did did did did dii, dii dii.

Tuo on mielestäni ainoa ja oikea tulkinta.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Olkku kirjoitti:
Anteeksi kuokkiminen, mutta itse olen asian mieltänyt, jo 20 vuotta seuraavasti.

dididiidii, didi did did dii. dididiidii didi did did did did dii, didi dii, didi did did did did dii, dii dii.

Tuo on mielestäni ainoa ja oikea tulkinta.
Uskon että olet tässä asiassa suurempi asiantuntija kuin minä. Vaikkakin hyvin harvoin olet kantaasi tällä kaudella päässyt vahvistamaan.

Edit: Saanko nyt tästä jotain perseennuolu-yv:tä kun olin samaa mieltä?

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Twite kirjoitti:
Uskon että olet tässä asiassa suurempi asiantuntija kuin minä. Vaikkakin hyvin harvoin olet kantaasi tällä kaudella päässyt vahvistamaan.

Olkku voisikin valaista mua, montako kertaa tuota saatiin kuulla tällä kaudella Ässiä vastaan ;).

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
cobol kirjoitti:
.

.

.

Kärjistäen voi siis todella heittää, että HPK ja Lintumäki vie koko liigaa kuin pässiä narussa.
QUOTE]

Tämä Lintumäki tuntuu olevan vaarallisiempi mies kuin lintu-influenssa !
Ainakin samoja tunnusmerkkejä on lievästi sanoen olemassa. Lintumäki nimenä herättää kyllä näinä aikoina pelonsekaista kunnioitusta, se on ehdottomasti myönettävä, miestä en tunne "sanoi Ketola Jeesusta", mutta ilmeisesti kannattaa olla varuillaan. Ilmeisesti tämä Da-da voi helposti muuttua "Tipi-tii tipi-tii kevät on", ja silloin on piru merrassa !

veini

Ps. Ei muuta kuin mäelle, ja haulikko mukaan :)

Ps.2 anteeksi tuo tyhjä tila kirjoituksessa, jätin varmuuden vuoksi, ettei yhdistä nimimerkkiini, niin helposti !

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ah niinpäs tietysti, joo ei heti tullut mieleen.

Hyvä vinkki Twite.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
cobol kirjoitti:
Ihan alkuun: Kerhon Lintumäki on SM-liigan kovin vallankäyttäjä.

Tuosta en tiedä mitään, mutta kova jätkä se ei ainakaan voi olla, koska ajoimme jollain Hämeenlinnan reissulla automme Lintumäen varatulle paikalle ja juotiin kaikessa rauhassa autossamme keskiolutta kolmannen erän alusta sen puoleenväliin saakka. Kuski oli tietenkin selvinpäin ja jäi loppupeliksi paikalle kuuntelemaan musiikkia. Peli oli kotijoukkueelle muistaakseni 7-1 ja saimme toimia kaikessa rauhassa kenenkään häiritsemättä.

Pelin jälkeen poistuimme paikalta reteästi kaasutellen ja Ässälippua ikkunasta leuhutellen. Tästä on aikaa jo ainakin pari vuotta eikä ole Lintumäestä kuulunut mitään. Vieläkö pitää pelätä kostoa, vai onko kyseessä ns. pussy, joka alistuu nöyränä muutamalle juopolle patafanille noin karkeasti?

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Uusiskin on hiljentynyt, koska Lintumäki on niin määrännyt.

Tämän päivän pelissä pelkään pelillisesti KalPan jopa pärjäävän nyky-HPK:lle, mutta vain siksi, että se kuuluu suunnitelmaan.

Kyylä

Jäsen
cobol kirjoitti:
Nykyinen malli tuottaa hyvin pienen jäähallin omaavalle Kerholle rahaa. Lintumäen ajatusmaailma kulkee niin, että on parempi kun köyhyys jaetaan kuin se, että isot hallit seuroineen pääsisivät edes vähän rikastumaan. HIFK:n Matikainen syyttääkin tällaista ajattelua julkisesti siitä mistä siinä on kyse: sosialismista.

Juurikin näin. Tulot omalle seuralle, tämä olisi oikein jos mikä. Tästä syystähän HPK voi huoletta pitää yhden arvokkaan katsomon seisomakäytössä. Saa sitten halvoilla lipuilla joukon koulukiusattuja humalaisia miehiä vastustajan penkin taakse soittamaan suuta.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Kumpaa sitä ollaankaan äänekkäästi siellä sun täällä kaivattu, lisää aitioita ja rahaa vai seisomakatsomoita ja tunnelmaa? Mr. salaliitto Lintuinfluenssamäki on hoitanut asian tyylikkäästi etäsijoittamalla aitiot ja rahankeräämisen muihin halleihin jättäen kotipesään seisomapaikat ja tunnelman. Mies on nero!

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Nyt yritän kirjoittaa täysin vakavissani ilman vittuilua ja huumoria.

On olemassa erilaisia näkemyksiä siitä kuinka SM-liigaa tulisi kehittää. Lisäksi eri joukkueilla on olemassa erilaisia intressejä. HIFK ja Jokerit naamioivat omien etujensa tavoittelun (play off's rahat järjestäjille) SM-liigan kehittämiseksi: On hyvä että on suurseuroja ja sitä kautta tähtiä. HPK edustaa keulakuvana joukkueita jotka ajavat omaa etuaan (play off's rahat kaikille) kertoen sen kehittävän SM-liigaa: Edes suunnilleen tasainen sarja on kaikkien etu.

Se että HPK (Lintumäki) on juuri se joka ajaa omaa etuaan ja muut (Matikainen, Harkimo) SM-liigan yhteistä etua on täyttä paskaa. Kaikki ajavat omia etujaan. Sekö tässä harmittaa että Lintumäki on onnistunut paremmin kuin muut?

Totta helvetissä joukkueita edustavat tahot ajattelevat 'SM-liigan etua' oman joukkueensa kannalta mutta lisäksi pyydän muistamaan että näkemys siitä että SM-liigan kannalta olisi parasta että on olemassa rikkaita suurseuroja on vain näkemys, ei fakta. Samoin tasaisen sarjan hyödyllisyys on näkemys, ei fakta. Toisten näkemysten halventaminen ja vääriksi väittäminen sylettää.

Minua valtavasti ihmetyttää cobolin missio HPK:ta kohtaan. Esim. Eisenhowerin HPK/Jalonen-vihan voin ymmärtää sillä hän ei edes yritä selittää sitä millään järkisyillä vaan viha on vihaa. Cobol nyt ilmeisesti vaan sattuu tietämään asioita ja kokee suurta tarvetta tuoda julki. Ei tuoda julki tietonsa, vaan tuoda julki sen että hän asioita tietää.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Jos Hämeenlinnaan rakennettaisiin uusi jäähalli ensisijaisesti HPK:n käyttöön, niin kuinka suurella summalla valtion tulisi rakentamista tukea? Riittäisikö puolet siitä, mitä Hartwall Arenan rakentamiseen annettiin, vai tulisiko ottaa inflaatio huomioon?

Lintumäki on siitä harvinainen mies, että hän ajattelee oman joukkueensa etua. Kaikki muut liigapomothan ajattelevat ensisijaisesti muiden etua. Hittovie.

Designer kirjoitti:
Lintumäki on siitä harvinainen mies, että hän ajattelee oman joukkueensa etua. Kaikki muut liigapomothan ajattelevat ensisijaisesti muiden etua.

Niin ja kuinka moni muu liigapomo on toiminut oman kaupunkinsa hallituksen puheenjohtajana? Jäävuorot ainakin järjestyvät ja varmaan vähän jotain muutakin...

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Nännimäinen kirjoitti:
Niin ja kuinka moni muu liigapomo on toiminut oman kaupunkinsa hallituksen puheenjohtajana? Jäävuorot ainakin järjestyvät ja varmaan vähän jotain muutakin...
Minä vaadin, että Masasta tai Pentistä tehdään välittömästi Hellsingin kaupungin hallituksen pj. Ainakin asiat järjestyisivät ja vähän muutakin.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
cobol kirjoitti:
Toki HPK kärsii asiasta sekin, mutta toistaiseksi Lintumäki on voinut luottaa siihen, että HPK:n systeemi scouttaa pelaajia muita paremmin ja valmentaa heistä pelaajia muita paremmin.

Miksei se Hjallis hanki Lintumäkeä jokereiden toimariksi jos se tommonen kunkku?

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Designer kirjoitti:
Riittäisikö puolet siitä, mitä Hartwall Arenan rakentamiseen annettiin, vai tulisiko ottaa inflaatio huomioon?
Aloittaisitko kertomalla paljonko valtio antoi Hartwall Areenan rakentamiseen?

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Gags kirjoitti:
Aloittaisitko kertomalla paljonko valtio antoi Hartwall Areenan rakentamiseen?
Googlella löytyy. Mutta jos ei etsiminen huvita niin tehdään niin, että kerrot, paljonko mielestäsi valtion tulisi antaa ja kerron sitten, onko se mainitsemassani suhteessa Hartwall Arenan saamaan avustukseen.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Twite kirjoitti:
On olemassa erilaisia näkemyksiä siitä kuinka SM-liigaa tulisi kehittää. Lisäksi eri joukkueilla on olemassa erilaisia intressejä. HIFK ja Jokerit naamioivat omien etujensa tavoittelun (play off's rahat järjestäjille) SM-liigan kehittämiseksi: On hyvä että on suurseuroja ja sitä kautta tähtiä. HPK edustaa keulakuvana joukkueita jotka ajavat omaa etuaan (play off's rahat kaikille) kertoen sen kehittävän SM-liigaa: Edes suunnilleen tasainen sarja on kaikkien etu.

Se että HPK (Lintumäki) on juuri se joka ajaa omaa etuaan ja muut (Matikainen, Harkimo) SM-liigan yhteistä etua on täyttä paskaa. Kaikki ajavat omia etujaan. Sekö tässä harmittaa että Lintumäki on onnistunut paremmin kuin muut?

Sehän tässä ongelma onkin, että SM-liigan seurat ajavat omia etujaan. Nyt ei ole olemassa SM-liigan etuja, joita ajettaisiin yhteisesti, vaan kunkin liigaseuran etuja, joita seurat ajavat. Lopputuloksen näemme kaikki. SM-liigasta on tullut maakuntaluokan sarja Euroopassa. Ja sama kehitys jatkuu edelleen. Ei tämä voi palvella jääkiekon etua, ei taatusti.

On ihmeellistä, että ns. Ruotsin malli koetaan HPK:ssa ja sen kannattajien keskuudessa jotenkin vääränä. Ruotsissa joukkueita opetettiin suunnilleen kädestä pitäen bisneksen tekemiseen ja siihen oli myös mahdollisuudet playoff-tulojen jäädessä seuralle. Miten Ruotsi pärjää nyt? Entä Elitserienin seurat? Entä kiinnostus Elitserieniin maailmalla? Miten Elitserien voi houkutella parhaita suomalaisia pelaajia koko ajan? Miten voi olla mahdollista, että Suomessa ja Ruotsissa oli lähes samat pelaajilla, mutta nyt ruotsalaiseurat tekevät voittoa ja maksavat paljon enemmän? Miten voi olla mahdollista, että pieni Timrån seura työllistää kaikkineen lähes 100 henkilöä.

Suomessa on jääty jälkijunaan ja pahasti. Se ei tietenkään ole yksin HPK:n johdon vika. Mutta koska tiedän Lintumäen olevan faktisesti SM-liigan kovin kaveri, kyllä jälkijunaan jäämisestä voi häntä osaltaan syyttää. Lintumäki pelkää, että HPK ei enää menesty samalla tavalla, jos toimintaolosuhteita SM-liigassa muutetaan. Minusta se pelko on aiheeton, sillä eihän Ruotsissakaan niin ole käynyt. Isot tukholmalaisseurat - missä on niiden menestys. Tai missä on AIK :)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Twite kirjoitti:
Minua valtavasti ihmetyttää cobolin missio HPK:ta kohtaan. Esim. Eisenhowerin HPK/Jalonen-vihan voin ymmärtää sillä hän ei edes yritä selittää sitä millään järkisyillä vaan viha on vihaa. Cobol nyt ilmeisesti vaan sattuu tietämään asioita ja kokee suurta tarvetta tuoda julki. Ei tuoda julki tietonsa, vaan tuoda julki sen että hän asioita tietää.

Ei tässä mistään missiosta ole kysymys. Luetaan niitä tekstejä, jookos. Katso vaikka tuo yllä oleva teksti. Voi vain kuvitella sitä vittuilujen määrää, jos Hjallis Harkimo olisi jarruttamassa SM-liigan kehitystä. Siihen ei riittäisi Jatkoajan serveritkään.

Ylipäätään olen huolissani suomalaisesta jääkiekosta SM-liigassa. Yritän näissä asioissa kirjoitella ilman värilaseja ja analysoida myös Jokereita vastaavalla tavalla. Kannattaa tutustua esim. tämän aamuiseen kirjoitukseeni Jokerien osiossa Virmasen Masan ketjussa. Siinä pyrin analysoimaan syitä, joiden takia Jokerien resursseilla ei saada tulosta aikaan ja pyrin myös löytämään uusia ratkaisuja henkilötasolla. Mä olen pirun huolissani myös Jokerien tilanteesta ja osaamattomuudesta, jos vertailupohjana on HPK:ssa oleva jääkiekkotuntemus. Se on Jokereihin verrattuna aivan toiselta planeetalta.

Myönnän avoimesta ihailevani HPK:n organisaatiota. Saman asian olen tuonut esille jo vuosia sitten. Jääkiekkotuntemus ja -perinteet on siinä seurassa kohdallaan. Mutta en mä silti hyväksy kaikkia HPK:n johdon kabinettitoimia SM-liigassa.

Viimeksi muokattu:

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
cobol kirjoitti:
Myönnän avoimesta ihailevani HPK:n organisaatiota.

Kai olet muistanut viidesti päivässä kumartua Hämeenlinnan suuntaan rukoillen?

Kyllähän tuolla suomalaisen kiekon johtoportaissa kieltämättä on useita Hämeenlinnalaispohjaisia jannuja, joista sitten voi kehitellä erilaisia salaliittoteorioita itse kukin. Mutta senhän voi kertoa, että mitä pahempi teoria sitä todellisempia ne ovat...

Että silleen...

Miksiköhän tässä ketjussa niin kovin moni lause päättyy kolmeen pisteeseen? "Minulle on kerrottu..."

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
ifota kirjoitti:
1. Miten play-off rahojen pitäminen itsellä lisää seurojen panostusta play-off'seihin pääsyyn? ( )

2. Mielipiteeni on siis, että PO-rahojen seuroille suoraan meneminen todennäköisesti kasvattaisi seurojen keskinäistä taloudellista kuilua joka ei ole liigan etu. Rahamäärä pysyisi vakiona, mutta jako siis muuttuisi. Tällä perusteellahan Lintumäki ajaa (ehkä sosialistisin keinoin) siis myös SM-liigan etua.

1. Jos seura ei mene playoffeihin, se ei saa playoffeista pääsylipputuloja. Hallin koosta riippuen bruttotulot voivat olla esimerkiksi kahdeksalta playoffien kotiottelulta 1 000 000 eurosta (á 5 000 henkeä, lipput 25 €) aina jonnekin 1 800 000 euroon (á 9 000 henkeä, liput 25 €). Jos lasketaan seuran osuudeksi 50 prosenttia brutosta, puhutaan 500 000 - 900 000 euron menetetyistä tuloista, jos playoffeihin ei päästä. Tämä lisää 100 prosenttisen varmasti panostusta joukkueen rakentamiseen ja vahvistusten hankintaan. Nyt tuloksella on merkitystä. Viittaan tässä edelleen Ruotsin malliin, joka on osoittanut toimivuutensa muutenkin kuin vain playoffien yleisötulojen osalta. SM-liigan malli (= a) playoffit liigalle ja b) kukin seura ajaa omaa etuaan) taas on johtanut siihen, että liiga on tällä hetkellä mutasarjaa Euroopassa. Ei tämä voi olla niin vaikea ymmärtää?

2. Playoff-rahojen meneminen seuroille pakottaisi kaikki seurat satsaamaan laatuun. Syntyisi todellista kilpailua, koska nyt olisi vihdoin panosta. Jos joku luulee, että pelkkä urheilullinen panos riittää ammattilaisseuroissa, hän on valitettavasti siinä ajassa, jolloin Mäntyranta hiihti puusuksilla. Tänä päivänä SM-liigassa on periaatteessa tietyille seuroille aivan sama, ovatko ne kuudes vai kolmas. Avaamalla ovi todellisella kilpailulle (= a) playoff-tulot seuroille ja b) liiga auki) luodaan vihdoin yritystoimintaa ja samalla uusia työpaikkoja.

Oma mallini tästä (löytyy ao. ketjusta Jatkoajassa) on se, että seurojen osuutta kasvatetaan siten, että jatkossa osa playoffien tuloista menee liigalle. Sopiva määrä voisi olla 30-50 % nettotuloista. Seurat saisivat siis kulut + selvän palkkion menestyksestään.

Toki voidaan jatkaa sillä tiellä, joka pitää kaikki köyhinä.

Mutta jos vihdoin ei tunnusteta sitä, että tämä tie on johtanut SM-liigan rappiolle, niin se on tosiasioiden kieltämistä. Varsinkin kun Ruotsin malli tuossa vieressä toimii erinomaisesti SM-liigan malliin verrattuna. Ja korostan sitä, että kyseessä on SM-liigan muuttaminen Ruotsin tapaan kokonaisbisnekseksi. Siinä liigalla on keskeinen rooli, jota seurat hyödyntävät ja saavat rahat itselleen. Kyse ei siis ole yksin playoffien tulonjaosta.

HPK:n johdon ja samalla liigan voimamiehen Lintumäen näkökulma tässä asiassa on mielestäni totaalisen väärä.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
tuuski kirjoitti:
Nyt on käynyt ilmi, että HPK todellisuudessa on suurin määräävä taho Hämeenlinnan ja sitä kautta myös lopun Etelä-Suomen läänin politiikassa. .

Siis hetkinen onko HPK syypää siihen, että Hämeenlinna on Etelä-Suomen läänin pääkaupunki? Tietääkö HPK:n johto missä Hoffa on ja mitä pahaa Kennedy teki RY:lle? Jääkö tämä tähän vai onko HPK:n tavoitteena mahdollisesti tehdä Hämeenlinnasta oma kaupunkivaltionsa, jossa olisi oma jääkiekkoliiga josta voisi tulla se kauan kaivattu prons.. kulta.

Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
cobol kirjoitti:
Mutta jos vihdoin ei tunnusteta sitä, että tämä tie on johtanut SM-liigan rappiolle, niin se on tosiasioiden kieltämistä
....
HPK:n johdon ja samalla liigan voimamiehen Lintumäen näkökulma tässä asiassa on mielestäni totaalisen väärä.
Pyydän sinua ihan tosissasi pysähtymään hetkeksi miettimään tuota. "Tosiasioiden kieltämistä" on täysin eri asia kuin "näkökulma on mielestäni täysin väärä".

Näkökulmia ja näkemyksiä on erilaisia. Omien näkemystensä pitäminen ehdottomina totuuksina on hyvin hyvin vaarallista.

Kuten joku muukin kirjoittaja en pysty ymmärtämään sitä että jos pudotuspelirahat annettaan ottelujärjestäjän pitää niin siitä kokonaisuutena SM-Liigassa olemassa oleva rahamäärä lisääntyisi.

Itse asiasta olen kanssasi samaa mieltä. Siis siitä että olisi ihan hyvä "että seurojen osuutta kasvatetaan siten, että jatkossa osa playoffien tuloista menee liigalle. Sopiva määrä voisi olla 30-50 % nettotuloista.". Siitä olen myös samaa mieltä että SM-liigan kehittäminen ei taida kiinnostaa ketään. Olisiko niin että on suuri virhe että SM-liiga on Oy jonka joukkueet omistavat? Mikäli SM-liiga olisi joukkueista erillinen, päätösvaltainen yhtiö/järjestö niin asioita voisi hoitaa toisin?

Ja se että sinulla on missioita muuhunkin suuntaan ei poista sitä että missio-HPK on olemassa. Kirjoitustyylisi on sietämättömän halveksuva ja ylemmyydentuntoinen. En tiedä onko se tarkoituksellista vai ei, mutta ei sillä voi mitään oikeaa keskustelua aikaansaada. Tässä ketjussa ensimmäisen viestisi jälkeen tosin olet kirjoittanut hyvin asiallisesti, kiitos siitä.

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Twite kirjoitti:
Cobol nyt ilmeisesti vaan sattuu tietämään asioita ja kokee suurta tarvetta tuoda julki. Ei tuoda julki tietonsa, vaan tuoda julki sen että hän asioita tietää.

Minulle on kerrottu... Satun tietämään...

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Twite kirjoitti:
Kirjoitustyylisi on sietämättömän halveksuva ja ylemmyydentuntoinen.

Aivan Jatkoajan alusta asti olen valinnut tyylini nimimerkille cobol ja itse kuvaisin sitä tahalliseksi asioiden kärjistämiseksi. Kyse on tehokeinosta, jolla maksimoin tekstini huomioarvon. Aivan viime vuosina olen pikkaisen antanut periksi ja kirjoitellut hieman sovinnollisemmin. Nyt väritetään riittävästi, jotta lukija reagoi tekstiin. En kuitenkaan pyri olemaan ainakaan tietoisesti ylemmyydentuntoinen tai halveksuva, vaikka minua monta kertaa vituttaakin se, että enemmin tai myöhemmin asiassa kuin asiassa kirjoitetaan sen asian sijasta nimimerkistä cobol. Se on oikeasti rasittavaa. Varmasti vikaa on nimimerkin tyylissäkin, joten katsotaan jos on syytä jatkossa muuttaa tyyliä. Tai vähentää kirjoittamista.

Jatkoajan toimitukselliseen työhön olen yrittänyt antaa hieman toisenlaisen panoksen ja ainakin saadun palautteen sekä tutkitun lukijamäärän mukaan nimellä X kirjoitetut artikkelit ovat olleet eräitä kaikkein kiinnostavampia Jatkoajan historiassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy