Puuttuvia palasia ovat sitten ykköslaituri ja -pakki, joista ensimmäinen löytyi tammikuun puoleen väliin asti ja toista ei kauden aikana oikeastaan olla nähtykään.
No periaatteessa Kerholla ei ole ykköspakkia ollut, mutta ollaanko tarvittu? Puhun vain omasta ideologiasta, mutta itselle ykköspakki ei ole se tärkein asia, vaan tasainen hyvin roolitettu puolustuskuusikko. Puolustuspää on toiminut hyvin tällä kaudella ja ei siellä ole ykköspakkia kaivattu. Mielestäni esimerkiksi mestaruuskaudellakaan ei ollut sitä tiettyä ykköspakkia. Larsson on tällä hetkellä varmasti tärkein puolustaja, mutta ei tuon ryhmän pitäisi kaatuakaan jos hän olisi poissa.
Mitä tulee taas ensi kauteen niin hyvältä näyttää. Piispanen ja Luomala lähtee ja lisäksi täytyisi katsoa jos Santavuoren, Saarisen ja Tuomisen sopimuksia pystyisi ulostamaan. Varsinkin Tuominen täytyisi heittää veke, ei enää mitään käyttöä. Junioreista Eerolalle jatkoa ja Vainio, Nikkilä mukaan rotaatioon. Eerolasta mulla on hyvät fibat, ihan hyvän kokoinen pakki joka oli Mestiksessä yksi sarjan parhaista pakeista heti ekalla ammattilaiskaudellaan. Larssonille tietenkin jatko myös. Tuulolasta on paha sanoa, sillä mies on edelleen parhaita omassa päässä kenttää. Mutta nyt on oikeasti ekaa kertaa tilanne, jossa Tuulolaa ei enää välttämättä tarvitsisi. Mulla on puolustuspäähän kyllä kova luotto, varsinkin meidän nuoriin pakkeihin.
Hyökkäyspää on taas hiukan kinkkisempi. Jos Viitaluoma lähtee niin homma muuttuu vielä kinkkisemmäksi. Periaatteessa on kovia lupauksia sielläkin, mutta esim. Rautiainen ja Järveläinen ei ole vielä lyönyt läpi. Sitten hyvin pelanneista A-junnuista löytyy myös pelimiehiä, jotka kärkkyy ylös. Voi kun näille jätkille löytyisi pelipaikka kaikille, mutta ei ole mahdollista. Periaatteessa siis alemmat kentät on jo täynnä. Ykköslaituri ja kakkosketjunsentteri on tärkeimmät palat vielä. Rendulicin näkisin kakkosen laidassa, mutta sitten jompikumpi Saarinen tai Santavuori saisi lähteä. En mä tiedä, mutta ihan hyvältä näyttää kumminkin. Kovia päätöksiä siellä joutuu tekemään.
Niin maalivahdeista unohdin sanoa. Siinä hommassa luotan Lehtiseen, että oikea mies sieltä tulee ja jos tosiaan näkee, että Saros on valmis kakkoseksi, niin ok. Itsellä on luotto Sarokseen, hän on aina pysäytellyt hyvin kiekkoja.