Noniin, ensimmäinen peli kohun jälkeen. Pelaajilla pitäisi virtaa sekä peli-iloa riittää, kun häiriötekijät on saatu poistettua. Nyt on heidän aika astua esiin, tekosyitä pelin luistamattomuudelle ei enää ole.
Peli-ilo oikein loisti katsomoon. Meinaan poissa-olollaan. Mikähän syy nyt löytyy miksi peli ei kulje. Olihan tuossa ihan hyvää yritt...Ja vitut! Ei ollut yhtään mitään! Mikään pelkkä yritys ei enää riitä. Nyt tarvitaan tekoja kentällä!
Maaleja ei osata tehdä, mitä parempi paikka sen varmemmin kiekko pelataan huonompaan paikkaan. Laukauksissa odotetaan niin kauan, että vastustaja kerkiää sen peittämään.
Odotin, että keskialue ylitettäisiin taas yhdellä nopealla syötöllä niin kuin parhaimmillaan tällä kaudella on ollut tapana. Mutta ei, kiekko syötetään paikallaan olevalle tai yritetään viedä se itse alueelle. Syöttöjä yritetään monen pelaajan läpi joka ei voi toimia. YV:stä en edes odottanut mitään ja mitään uutta ei sieltä myöskään saatu. Kahden miehen yv:llä ei tapahtunut yhtään mitään. Kiekko ehkä liikkui mutta ne lopulliset ratkaisut!
Olihan pelissä uuttakin. Puolustuspeliä oli viilattu heikompaan suuntaan. Miehiä ei saatu tai sitten ei vaan viitsitty ottaa kiinni. Alivoimamaalissa olisi riittänyt, että sitoo Blues-pelaajan mailan mutta sekin oli liian vaikeaa Koivistolle. Toisessa maalissakin mies aivan vapaana.
- Syötöt yv:n aikana liian hitaita
- Pelaajien ratkaisut alkavat olla epätoivoisia. Saarisellakin tänään hyvä paikka laukoa niin kuljetta vielä vähän ja tilanne ohi. Sama monella muullakin
- Santavuori (oliko kentällä edes?) ja Saarinen. Mä en odota näiltä enää yhtään mitään. Mulle ne on vain täytemiehiä kokoonpanossa.
- Vihkolla ei onnistu yhtään mikään. Edes 10 maalia jää haaveeksi näillä otteilla
- Bruunilta heikko esitys. Virheitä toisensa perään, yv:llä luokaton. Miksi pelaa yv:llä, kun kaveri ei uskalla laukoa?
- Viitaluomalla liike jotenkin hidasta, niinkuin monella muullakin
- Rendulicin voi siirtää minne tahansa, kunhan ei ole minkään ketjun peliä sotkemassa. Liike hidasta, ratkaisut kestää ikuisuuden.
Taitaa käydä tällä kaudella niin kuin aiemmin totesin, että jos uuden valmennuksen myötä ei pelit lähde aukeamaan niin Tammikuussa odottaa tyhjennysmyynti. Tosin näillä otteilla ei paljon kaupattavaa ole.
Vielä peräänkuulutun pelaajien vastuuta. Ette te voi näin jatkaa enää yhtään peliä! Te ette saa mitään sympatiapisteitä. Vaikka Rautio oli suurin syy huonoon ilmapiiriin niin ette ole silti minkään uhrin asemassa ja siksi puolusteltavissa. Nyt se asenne ja tekeminen siellä kentällä kuntoon. Muuten yleisömäärät alkavat 2:lla ja porukka alkaa kääntää teille selkänsä. Nyt jo kuulu buuauksia eikä mikään ihme.
Kyllä tää pahasti alkaa Rindellin kautta muistuttaa. Kaikki merkit viittaavat siihen. Säälipaikatkin alkavat jo karkaamaan. Pelaajat, joiden pitäisi kantaa joukkuetta eivät pysty kuin ajoittain hyvään suoritukseen. Vaikka omiin ei mene montaa kiekkoa niin se ei silti riitä voittoon, koska viimeistään erikoistilanteet tekevät eron vastustajaan.
Ihmeellistä on se, että aiemmin ollut hyvä luistelu on tipotiessään. Blues vei ottelun loppua niinkuin halusi vaikka peli oli heille jo kolmas neljään päivään, kun taas HPK:lle vasta viikon eka!
Jonkun mielestä tää voi olla oikea itkuvirsi mutta ihan sama! Alkaa kärsivällisyys vihdoin loppumaan mullakin, kun ei mitään edistystä tunnu tapahtuvan. En mä odottanut, että peli olisi jotenkin valmista heti Arvosen ekassa pelissä mutta tuntuu kuin pelaajia ei ihan täysillä kiinnostaisi. Mä oikeasti kuvittelin, että joukkue tulisi sisuuntuneena ja näyttämisen tahtoisena kentälle ja luistelisi vastustajan yli ja hallitsisi peliä. Turhaksi osoittautui sekin luulo.