HPK:n kotisivut, oma some ja muu markkinointi

  • 2 420
  • 26

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Päätin alkaa pitkäaikaisena HPK:n seuraajana palstapolisoimaan asiasta, joka on häirinnyt minua. Sori siitä, mutta nyt on aika erotella tähän ketjuun kaikki, mitä Kerho itse tuottaa itsestään verkkosivujen, somen ja vastaavan markkinoinnin kautta. Mikä on hyvää ja mikä huonoa?

"HPK mediassa" -ketju voitaisiin puolestaan pyhittää sille, "mitä ne meistä ajattelee" sekä "mitä me niistä ajatellaan". Eli kuinka journalistinen media, kaupalliset viihdesivustot ja esim. MTV Katsomo kohtelevat Kerhoa. Sytyttekö ideaan?

Jollekin toiselle nämä kaksi ovat yhtä ja samaa Chromeen avautuvaa möykkyä, minusta taas olisi tärkeää kyetä tarkkailemaan erikseen kehitystä näissä erillään.

Elikkä tyytyväisyyden tylsyttäessä on kenties ketjuhistoriassa mahdollista sitten paremmin tarkastella sitä, mitä seura itse kykenee itsestään sanoittamaan, ja toisessa sitä, millaisena hämeenlinnalaisseura nähdään sen ulkopuolella. Vain toiseen seura pystyy varmuudella vaikuttamaan!

Otetaas alkuun puheenaiheita uusvanhan ketjun käynnistämiseksi:

1. Kotisivut uusittiin viime kaudella (?). Vieläkö sinne on jäänyt lapsuksia? Toisaalla kerrottiin, että lähteneitä pelaajia ei ole joulukuun aikaan ehditty paljon poistella. Tykkäättekö?

2. Mitä mieltä Kerhon somesisällöstä? Mikä tyyli toimii teihin?

3. Eikö olekin Goodmanin kyljessä oleva videotaulu yksi näistä parhaista muistuttajista, kyllä.

4. Ootteko huomanneet että etenkin Facebookissa kommentointi on aina vilkasta. Hyvä!

5. Osaako Kerho markkinoida ja myydä itseään? Onko parantunut tämän kauden aikana?

6. Mikä on suosikkimainoksesi Kerhon historiassa? Mitkä ovat jääneet erityisesti mieleen? Voi olla jonkun sponsorin mainos myös...ääni tai kuva.

7. Ehdotuksesi siitä, miten Kerhon pitäisi markkinoida itseään uudella tavalla.

8. Se hyvä aihe, joka unohtui tästä

9. Hyvää vuoden loppua ja alkavaa vuotta!!!
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Älysin vasta tovi sitten, että Hämeen Vakuutus on nykyinen Pohjantähti. Yrityksen nimi vain vaihtui sen havitellessa laajempaa asiakaskuntaa. Onkohan kyseessä Kerhon pitkäaikaisin sponsori vai tuleeko muuta mieleen?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuohan on erinomainen uutinen ja Kerhomedian tarkoituksena ilmeisesti saada vähän jalansijaa tällä toimialalla. Oikein hyvä askel eteenpäin!
 

Benkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NUFC
Eikö tuollaista "mediakuutiota" saa kyhättyä pelkillä näytöillä ? Jenkeissä noita ainakin nähnyt. Alkaa toi vanha olla jo aika kuluneen näköinen.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Itse käsitin jutusta, että tämä Brännäre on palkattu uutena juurikin vetämään tätä projektia, eli ei ole tuo ennestään oleva myyntitiimin vastuulla.
Iso savotta, kun oli myös että Praecomin myynti siirtyy HPK:n alle? Hieman jäi kyllä kysymyksiä avoimeksi tuosta julkaisusta.

No toivottavasti on intoa ja motivaatiota!

Lisäksi ulkonäytöissä on hirveästi laatu eroja. Toivottavasti ovat laadukkaita ja tarpeeksi isot varsinkin hämeensaaressa.

Mikään rahasampo tuo ulkonäyttö mainonta ei ole, tuollaisilla määrillä, mutta hyvää lisä tuloa, jos mainospaikat täynnä jatkuvasti. Yleensä näytössä pyörii 6-10 mainosta kerrallaan 1,5-3sekunnin ajoituksella. Hinnat varmaan Hämeenlinnassa luokkaa:
1 taulu, 1 mainospaikka = 300-400€/vk
+ Paketti hinnat useammalle taululle.

Mutta niinkuin sanoi, erittäin hyvä että yritetään tuoda lisätuloja. Nämä ovat myös jatkuvia tuloja kesäisinkin!
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Itse arvioin niin, että ulkonäytöt tuovat Kerholle ensisijaisesti näkyvyyttä, kiinnostavuutta ja sen kautta omaa lisämyyntiä. Lisäksi ne tavoittavat myös niitä satunnaiskuluttajia, jotka eivät seuraa aktiivisesti Kerhon somea.

Mainostulot sitten kattavat laitteistojen hankinnan ja ylläpidon - ja ehkä tuovat vähän hyvää päällekin.

Tuon paremman katukuvassa näkymisen perään tällä on paljon huudettu. Nyt sitä saatiin.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Itse arvioin niin, että ulkonäytöt tuovat Kerholle ensisijaisesti näkyvyyttä, kiinnostavuutta ja sen kautta omaa lisämyyntiä. Lisäksi ne tavoittavat myös niitä satunnaiskuluttajia, jotka eivät seuraa aktiivisesti Kerhon somea.

Mainostulot sitten kattavat laitteistojen hankinnan ja ylläpidon - ja ehkä tuovat vähän hyvää päällekin.

Tuon paremman katukuvassa näkymisen perään tällä on paljon huudettu. Nyt sitä saatiin.
Kyllä näiden taulujen tarkoitus on tuoda tuottoa. Ennemmin niin päin että oma näkyvyys tauluissa on plussaa.

Taulut eivät mitään ilmaisia ole ja niitä kerralla hommattiin 12kpl.

Hyvällä myynnillä näillä tehdään kyllä voittoa, koska käyttökustannukset ovat todella alhaiset.

Ei noi taulut kuitenkaan 100-300 katsojaa/taulu tuo jokaiseen peliin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toivottavasti tauluja löytyy jatkossa muualtakin Kanta-Hämeestä, hyvä paikka upottaa Kerhon mainontaa noihin.
Meskun eteen huudettu yksi kappale!

Ei vaan, oikeasti siis Harvialantien toiseen päähän, Turengin puolelle olisi lähes pakollinen tuollainen.
 

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eikö tuollaista "mediakuutiota" saa kyhättyä pelkillä näytöillä ? Jenkeissä noita ainakin nähnyt. Alkaa toi vanha olla jo aika kuluneen näköinen.

Meinaat varmaan hallin jumbotronia? Jeesuksen aikainen hökötys jota saa aina hävetä.

Muistanko oikein että syy miksi ei ole uudistettu on se että rakenteet ei kestä nykyaikaista painavaa näyttöviritystä?
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Mä haluan takaisin sen vanhan kellon sinne seinälle ja sitten se "manuaalinen" sarjataulukko sinne selostuskopin viereen. Ne toimi ja oli selkeet!
Missäköhän ne on? Olisi kyllä mahtava setti jonkun kerhofanin miesluolaan - tai miksei myös naisluolaan.
 

Benkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NUFC
Meinaat varmaan hallin jumbotronia? Jeesuksen aikainen hökötys jota saa aina hävetä.

Muistanko oikein että syy miksi ei ole uudistettu on se että rakenteet ei kestä nykyaikaista painavaa näyttöviritystä?
Ei kai nyt pelkät näytöt voi painaa yhtä paljoa kuin tuo nykyinen lohkare.

E: Tähän malliin tehty esim Clevelandissa. Ei nyt siis tietenkään tänne tulisi samassa kokoluokassa, mutta samalla tyylillä.
 

Liitteet

  • 23953902131_7076863b4f_b.jpg
    23953902131_7076863b4f_b.jpg
    323,1 KB · kertaa luettu: 60
Viimeksi muokattu:

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse arvioin niin, että ulkonäytöt tuovat Kerholle ensisijaisesti näkyvyyttä, kiinnostavuutta ja sen kautta omaa lisämyyntiä. Lisäksi ne tavoittavat myös niitä satunnaiskuluttajia, jotka eivät seuraa aktiivisesti Kerhon somea.

Mainostulot sitten kattavat laitteistojen hankinnan ja ylläpidon - ja ehkä tuovat vähän hyvää päällekin.

Tuon paremman katukuvassa näkymisen perään tällä on paljon huudettu. Nyt sitä saatiin.
Nyt kyllä tuntuu että menee hiukan ohitse tuo ulkonäyttöjen käyttöajatus, jos kuvitellaan että ne on jotakin HPK:n näkyvyyttä tuuttaavia mainospintoja. Eiköhän tässä nyt nimenomaan lähdetä täysin uuteen bisnekseen, jossa myydään yrityksille infonäyttöihin mainospintaa ympäri kaupunkia, mahdollisesti jatkossa muuallakin. Muita vastaavia mainospintojen myyjiähän löytyy valtakunnallieesti mm. JC Decaux ja Clearchannel jotka myy ulkomainospintoihin mainoksia. Kyllä mä ainakin ymmärrän tämän liiketoiminnan siten että kerho hankki nyt Praecomin kautta jo valmiin liiketoiminnan ja alkaa sen myötä myymään kerhomedian kautta ihan puhtaasti mainosmyyntiä yrityksille ulkomainontaan näille tuleville leditauluille. Toki se voi myös tarkoittaa nykyisille sponsoreille tarjottavia laajempia näkyvyyspaketteja Hämeenlinnassa, ja voihan niissä myös kerhon mainokset pyöriä, mutta eihän kukaan nyt osta liiketoimintaa ja kymmeniä ledipintoja kaupungille että vois vaan mainostaa itseään paremmin.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Kiitos palautteesta.

Koska taulut eivät tosiaan ole ilmaisia ja jonkun täytyy ne mainokset myydäkin, ajatukseni oli että taulujen pitää vähintään kattaa kulunsa ja toivottavasti tuottaa päälle tuloakin sen lisäksi että Kerho saa näkyvyyttä.

Jos tuo homma lähtee hyvin rullaamaan ja laajenemaan - mahdollisesti laajallekin alueelle, siitä voi tulla oikeinkin hyvä bisnes. Kilpailu mainosrahoista on kuitenkin kovaa, joten katsotaan.

Sen opin myös, ettei Kerhon itsensä mainostaminen ja näkyvyyden lisääminen taida loppupeleissä olla kovinkaan tärkeää. :)
 

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
...mutta eihän kukaan nyt osta liiketoimintaa ja kymmeniä ledipintoja kaupungille että vois vaan mainostaa itseään paremmin.

Tähän sivuosumana loistava hyvä/huono esimerkki vastaavasta on Telia, joka mainostaa Liigan mainoskatkoilla omaa pakettiaan, joka teoriassa pitäisi katsojalla olla, että tuon mainoksen näkee...

Toki selväähän se on, että jos ei mainospaikoille ole saatu myytyä mitään niin silloinhan järkevintä on luukuttaa vaan sitä omaa paskaansa tuubista - ei se hukkaan mene.

Notta mielenkiintoinen projekti on käynnistymässä. Toivotaan, ettei noita heti ensimmäisenä viikonloppuna joku urpo käy hajottamassa niin kuin yleensä kaikille uusille virityksille tehdään. Raahessahan just oli käyty vähän noita tauluja kopeloimassa - ei onneksi sen pahemmin tuhoamassa, mutta jonkun verran collateral damagea saattanut muuten aiheuttaa. Tosin myönnettäköön, että kyllä mun sisäinen 15-vuotias vähän myhäili kun kuvittelin tuon tilanteen, vaikka en sabotaasia ja tommosta perseilyä yleisesti ottaen hyväksy. Tietenkään.

(Linkki vie Ylen uutiseen tästä Raahen sabotaasi-keissistä. Uutinen ei tosikoille.)
 

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kai nyt pelkät näytöt voi painaa yhtä paljoa kuin tuo nykyinen lohkare.

E: Tähän malliin tehty esim Clevelandissa. Ei nyt siis tietenkään tänne tulisi samassa kokoluokassa, mutta samalla tyylillä.

Joo ei tommonen viritys varmasti voi painaa yhtä paljoo mitä tuo nykyinen. Luulis ettei tommosilla näytöillä toteutettu ratkasu olisi edes mahottoman kalliskaan.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Joo ei tommonen viritys varmasti voi painaa yhtä paljoo mitä tuo nykyinen. Luulis ettei tommosilla näytöillä toteutettu ratkasu olisi edes mahottoman kalliskaan.
Uusimmassa Podissa toimari kertoo, että uudesta mediakuutiosta on jo keskusteltu ja sellainen joka sopii Hämeenlinnaan, niin on noin 100k investointi. Tässä myös @Benkku sinulle todennäköisesti vastaus.
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Uusimmassa Podissa toimari kertoo, että uudesta mediakuutiosta on jo keskusteltu ja sellainen joka sopii Hämeenlinnaan, niin on noin 100k investointi. Tässä myös @Benkku sinulle todennäköisesti vastaus.
Vihdoinkin jotain toivoa päästä tuosta karmeasta hökötyksestä mistä saa kunnolla edes selvää. Toivotaan että nopeus yllättäisi ja jo ens kaudella saatais ihailla uudesta kuutiosta.

Tuskin nykyään paino enään ongelma koska eiköhän näytöt ole keventynyt huomattavasti.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Kyllä mä ainakin ymmärrän tämän liiketoiminnan siten että kerho hankki nyt Praecomin kautta jo valmiin liiketoiminnan ja alkaa sen myötä myymään kerhomedian kautta ihan puhtaasti mainosmyyntiä yrityksille ulkomainontaan näille tuleville leditauluille. Toki se voi myös tarkoittaa nykyisille sponsoreille tarjottavia laajempia näkyvyyspaketteja Hämeenlinnassa, ja voihan niissä myös kerhon mainokset pyöriä, mutta eihän kukaan nyt osta liiketoimintaa ja kymmeniä ledipintoja kaupungille että vois vaan mainostaa itseään paremmin.
Pätkäisin vähän ja boldasin tuosta sen mielestäni oleellisimman. Yhteistyökumppaneille ie. sponsoreille aika valtava lisäys näkyvyyteen, kun jysäyttää vaikka otteluisäntänä myös koko viikoksi kilkkeet pyörimään ympäri kaupunkia! Tuolla kun tavoittaa todistettavasti myös muita kuin Pallokerhon peliin itsensä uhraavia, niin takuuvarmasti on houkuttelevampaa lähteä sponnsaamaan, vaikka firman kohdeyleisö ei olisikaan lätkäpelissä käyvä masokisti.

Loistava juttu, kunhan ne mainospaikat muistetaan myös myydä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös