HPK:n juniorit

  • 662 529
  • 1 896

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tässä onkin se dilemma, kyllä se joukkue todellakin sen tuen ansaitsee, sitä tuskin kukaan kiistää. Huikean hienon kauden ovat junnut pelanneet. Se on todella suuri sääli, mikäli siellä sitten edustuksen johto perseilee tän touhun lippujen ylihinnoittelulla. Hämeenlinnalaiset on jääkiekkokansaa, kyllä porukka haluaa kannustaa, mutta rajansa sentään rahastuksellakin. Toki tämän jälkeen voidaan sitten haukkua kaikki paskoiksi, jos ei hallissa ole 4000 ihmistä, jos/kun ei "kiinnosta" edes finaalit.
Itkua, sitä vaan piisaa. Oisitko vitosella tullut paikalle?

Muuten, tuo 2660 on mielenkiintoinen luku, ilmeisesti niitä sisään maksaneita, kausikortteja ei luettu.

Lippuihin liittyen koin hassun tapauksen. J.Jalonen, J.Louhi ja R.Helminen tulivat peliin. Ennen lipunlukua Jalonen ja Helminen supisivat siinä edessäni ja Jalosen kuulin toteavan, että kai ne nyt tajuaa päästää tms. No ovilla sitten oli monta järkkäriä, Raipe alkoi siinä säätämään ja järkkärit sanoivat, että "Uskotaan, uskotaan, hyvää peliä." Taisi siinä 99% varmuudella Raipe tulla pummilla sisään!

Kyllä se vähän on hölmöä, että annetaan tasoitusta tässä kisassa. Saros olisi pitänyt olla jo tänään maalilla, mikäli Toivonen itsekin oli sitä mieltä, ettei riitä. Muita en lähtisi vaihtamaan, mutta Saros on ihan oikean ikäinen ja kuuluisi hyvin näihin kuvioihin. Nikkinen teki parit maalit, miksi hänet vaihtaisi, Toivosen poissaoleminen antaisi mahdollisuuden ottaa joukkueeseen tavallaan kuuluvan Vainion kehiin, jos tarvetta. Mentäisiin silloinkin ihan puhtaana HPK:na.

Tänään kaaduttiin joukkueena, mutta valitettavan hyvin sen näki, että Saroksella olisi voitettu. TPS:llä on liigajamppoja hurumycket. Valitettavasti Saros on kantansa julkaissut ja pysynee siinä, mutta harmittaisko enää ketään, jos Juuse tulisi kehiin?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Rantanen 3+1, Siiki 1+4...
Joillain pelaa parhaat.
Patrik Virran tilastot kaudella 2014-15
Koodi:
                         O  M  S  P  P/O
Runkosarja              43 29+46=75 1,74
Puolivälierät (vs Ässät) 4  4+ 2= 6 1,50
Välierät (vs Ives)       5  6+ 2= 8 1,60
Finaalit (vs TPS)        2  0+ 0= 0 0,00
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Niin minä en edes viitannut pelkkään Sarokseen, jos Sarosta ei kiinnosta, niin pakkoahan ei missään nimessä ole. Paitsi toki se että kukas sitä palkkaa maksaa, missä on ammattiurheilijan etiikka maksajaa kohtaan? Mutta siis on tuolla todellakin muitakin joita heittää kehiin kuin pelkkä Saros ja vieläpä sellaisia joiden kanssa ei varmana 8 maalia tarvi katsella omaan päähän.

Minä kyllä vähän myös ihmettelen tätä "heidän tarinaa". Jätkät vetää pitkän kauden ja jos ne nyt ei paria viimestä peliä pelaa ja saa kultaa, niin onko se huonompi kuin pelata ja saada hopeaa? Kyllä itää ymmärtää myös seuraa ja sen menestyksen eteen tehtäviä uhrauksia. Toki nyt on toki helppo huudella, mutta silti. Kyllä mä ainakin mieluummin lopettaisin A:ssa kultamitaliin, kuin hopeaan. Pelaisin sen vikan pelin tai en, mutta tämä toki oma mielipide.
Niin eikös kaikki pelaajat jotka ovat pelanneet Liigassa suurimman osan kaudesta ole oikeutettu tuohon kolmen viikon lomaan joka alkaa heti viimeisen pelin päätyttyä? Ja sehän olisikin hienoa kun ruvetaan Sarokselle vielä huutelemaan, että hei me maksetaan sun palkkas joten nyt menet sinne A:n matkaan hyvällä tai pahalla. Kohta sitten täällä on taas joku huutelemassa, että kuinka omia junnuja sorsitaan taas.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin eikös kaikki pelaajat jotka ovat pelanneet Liigassa suurimman osan kaudesta ole oikeutettu tuohon kolmen viikon lomaan joka alkaa heti viimeisen pelin päätyttyä? Ja sehän olisikin hienoa kun ruvetaan Sarokselle vielä huutelemaan, että hei me maksetaan sun palkkas joten nyt menet sinne A:n matkaan hyvällä tai pahalla. Kohta sitten täällä on taas joku huutelemassa, että kuinka omia junnuja sorsitaan taas.
Juuri näin. Ei siinä, voishan A-junnut itse miettiä joukkueena vielä, mitä haluavat. Ja ehkä ottaa Juuseen yhteyttä. Sitten tiistaina nähdään, mihin se on johtanut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin eikös kaikki pelaajat jotka ovat pelanneet Liigassa suurimman osan kaudesta ole oikeutettu tuohon kolmen viikon lomaan joka alkaa heti viimeisen pelin päätyttyä? Ja sehän olisikin hienoa kun ruvetaan Sarokselle vielä huutelemaan, että hei me maksetaan sun palkkas joten nyt menet sinne A:n matkaan hyvällä tai pahalla. Kohta sitten täällä on taas joku huutelemassa, että kuinka omia junnuja sorsitaan taas.
Harjoitusvapaan kyllä, peli vapaata ei ainakaan sopimuksessa lue. Enkä minä ole sanonut että pitäisi pakottaa ketään, kyse on ammattiurheilijan etiikasta palkkaa maksavaa tahoa kohtaan.
Itkua, sitä vaan piisaa. Oisitko vitosella tullut paikalle?
Ensinnäkään en ole kyyneltäkään asian takia vuodattanut, mutta sehän on normaalia että kaikki omasta mielipiteestä eroava on aina itkemistä, kyynel vaan. En ymmärrä miten minun tulemiset ja menemiset ensinnäkään kuuluu sinulle, tähän ketjuun tai liittyy lippujen hintaan. Provoo vaikka YV:llä jos on pakko, keskustellaan mieluummin HPK:n junnuista tässä ketjussa.
 

Pravda

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itkua, sitä vaan piisaa. Oisitko vitosella tullut paikalle?

Kyllä se vähän on hölmöä, että annetaan tasoitusta tässä kisassa. Saros olisi pitänyt olla jo tänään maalilla, mikäli Toivonen itsekin oli sitä mieltä, ettei riitä. Muita en lähtisi vaihtamaan, mutta Saros on ihan oikean ikäinen ja kuuluisi hyvin näihin kuvioihin. Nikkinen teki parit maalit, miksi hänet vaihtaisi, Toivosen poissaoleminen antaisi mahdollisuuden ottaa joukkueeseen tavallaan kuuluvan Vainion kehiin, jos tarvetta. Mentäisiin silloinkin ihan puhtaana HPK:na.

Tänään kaaduttiin joukkueena, mutta valitettavan hyvin sen näki, että Saroksella olisi voitettu. TPS:llä on liigajamppoja hurumycket. Valitettavasti Saros on kantansa julkaissut ja pysynee siinä, mutta harmittaisko enää ketään, jos Juuse tulisi kehiin?
No ei se toki mikään takuu ole, että olisi voitettu vaikka Juuse maalilla olisi ollut. Ei ole taattua, että joukkue olisi edes loppuottelussa, jos Juuse olisi pelannut välieriäpelit. Kyllä niitä pelejä on hävitty kaikissa ikäluokissa, vaikka Juuse maalilla olisi ollutkin.

Itse en tänään valitettavasti peliin päässyt, mutta paljon olen joukkueen pelejä nähnyt tänäkin vuonna ja tiedän, että hyviä maalivahteja A:ssa on, vaikkakaan ei tällä hetkellä toki Juusen tasoisia. Tällaisten yleisömäärien edessä pelaaminen varmasti on pistänyt pientä puristusta pelaajille, jos siellä kuulemma on puolustuspelaaminen uinahdellut ja lisäksi maalivahditkin. Tämä toivottavasti on kuin pistäisi rahaa pankkiin ja voidaan nostella korkoa lähitulevaisuudessa.

Noita -94 pelaajia laskettaessa ei muistini mukaan lasketa maalivahteja mukaan... voin olla väärässäkin - en jaksa tarkistaa. Vainiota olen odottanut rosteriin, mutta ainakaan itsellä ei ole tietoa, että miksi ei ole mukana - loukkaantunut? Käsittäkseni valmentaja Salo sanoi jossain vaiheessa, että vain tutut pelaajat kiinnostavat ja itse tulkitsen sen niin, että Salminen ja Saari eivät niitä ole.
 

J.Petke

Jäsen
Huhuhuh...olipahan brutaali esitys Kerhon kassarilta. Varsinkin 1.,2. ja 4. maali. Näytti kun siellä olisi ollu korttelikiekko veskari tolppien välissä.

Saa aika kivasti käsittämään, että minkälainen lahjakkuus siellä edustuksen maalilla viime kaudella torjui.

Vai siirtyikö se Myllykoski A:n maalille? Samanlainen tyyli oli.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Kyllä mua vähän hävettää lukea näitä juttuja. Suureen ääneen väki huutaa urheilullisuuden perään joka asiassa, ja sitten kun A-nuoret pelaa pelejään nimenomaan urheilullisuuden kannalta sillä joukkueella, joka on tuohon asti päässyt, niin täälä gloryhuntterit huutaa semmosia jätkiä kehiin jotka ei ole kauden aikana käynyt edes kopin ovella. Vittu mitä touhua. Pitäs vissiin muistaa että nuoret pelaa vielä tasan tarkkaan ittelleen ja toisilleen eli joukkueelle, ei yleisölle tipan tippaa. Suurinta paskaa olisi tässä vaiheessa tuoda ulkopuoliset jäälle pelailemmaan vaan sen takia, että fanipojat ja tytöt saisivat runkata itsensä uneen mestaruushuuruissaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tänään on sitten veitsi kurkulla ja ilmeisesti tulossa melko paljon porukkaakin peliin. Toivottavasti saavat käännettyä tämän voimavaraksi ja kiusataan ainakin sen verran, että kotona eivät mestaruuttaan saa juhlia. Tänään voittamalla ollaan hyvinkin pelissä mukana ja kaikki paineet on Tepsillä.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Markus Niemelainen ja Eetu Tuulola valittu U18 maajoukkue leirille. Molemmat vielapa alaikaisia, joten hyva saavutus olisi paasta kisoihin asti. Niemelainen paasee melko varmasti, mutta Eetulla tekee viela tiukkaa. Eetu tosin voi yllattaa, kyseessa on kuitenkin isokokoinen maalintekija, jolle sopii rooli kuin rooli.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ei vaan riittänyt junnuilla ihan loppuun asti tänä vuonna. Iso käsi silti tuolle porukalle, kova saavutus on tämäkin. Yleisömääräksi ilmoitettu yli 10 000, voiko tuo pitää paikkansa? Komea uusi ennätys varmaan joka tapauksessa tuli.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yleisömääräksi ilmoitettu yli 10 000, voiko tuo pitää paikkansa?

Veikkailin hallissa, että illan yleisömäärä on 9000+, mutta näköjään mentiin reilusti yli kymppitonnin. ilmeisesti yläkatsomossa oli paljon enemmän jengiä, kuin mitä alas oli nähtävissä. Tuo 10 620 katsojaa on muuten kauden yleisöennätys kiekon osalta kaikki sarjatasotkin huomioiden. Aiempi ennätys oli sekin Turusta, kun Liigan kuluvan kauden kotiavausta Kärppiä vastaan oli katsomassa 10 362 silmäparia.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
B2-junnut finaaliin, kun voittivat Pelicansin tänään vl-kisassa ja koko ottelusarjan 3-1. Vastaan asettuu Jyp. Oiskohan tää nyt kolmas kerta, kun Kerho pääsee tuon ikäluokan finaaliin. Heti sarjan ekalla kaudella 07-08 tuli mestaruus, jos en nyt väärin muista.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Ei vaan riittänyt junnuilla ihan loppuun asti tänä vuonna. Iso käsi silti tuolle porukalle, kova saavutus on tämäkin. Yleisömääräksi ilmoitettu yli 10 000, voiko tuo pitää paikkansa? Komea uusi ennätys varmaan joka tapauksessa tuli.

Kyllä tuo aika lähelle totuutta on.
Ylhäällä oli todella hyvin jengiä ja alakertakin näytti olevan ihan tukossa. Hieno peli ja onnittelut kerhon junnuille hopeasta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä tuo aika lähelle totuutta on.
Ylhäällä oli todella hyvin jengiä ja alakertakin näytti olevan ihan tukossa. Hieno peli ja onnittelut kerhon junnuille hopeasta.
Josta päästään siihen, että miksi helvetisä näitä ei videoida, saati markkinoida? TPS:n keskiarvo taisi kaudella olla alle 200... Gloori hunttaus ei voi olla ainoa syy, että 10 000 muuttuu 200 kun kausi alkaa. Toki finaalit vetää väkeä, mutta olisiko ihan joka paikassa, aika herätä siihen että se kiekko kiinnostaa, myös junnuissa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Josta päästään siihen, että miksi helvetisä näitä ei videoida, saati markkinoida?7

Luultavasti käsitin "videoinnin" nyt jollain lailla väärin, mutta kyllähän tämä ottelu videoitiin, se oli kepit.tv:n välityksellä suorana nähtävissä viiden euron hintaan, tai ainakin sellaiseen käsitykseen jäin kun hallilla sivukorvalla kuuntelin joidenkin keskustelua noiden matsien televisioinnista. Tai meinasitko, että ihan runkosarjamatsejakin tulisi markkinoida ja videoida nykyistä enemmän? Suhtaudun melko kyynisesti siihen, että ne pelit kuitenkaan siinä mittakaavassa katsojia kiinnostaisivat, vaan mistäpä sitä varmaksi voi tietää.

Mestaruuden ratkaisseen ottelun markkinoinnista ja järjestelyistä muutenkin TPS ansaitsee kyllä sulan hattuunsa. Lainaan meidän hiekkalaatikon positiivisuusketjusta pätkän, josta selviää, että tällä kertaa jotain tehtiin oikein:

Niin paljon on tullut monista asioista annettua kritiikkiä seuralle viime vuosina että nyt on moraalinen velvollisuus kehua A-junnujen ottelun järjestelyjä.

Markkinointi varsinkin somessa, #tiedän11820, kissat, kepit.tvssä laadukas kuvaus, Auranaaltojen selostus, lippujen ennakkomyynnin nopea järjestäminen Edisoniin ja Intersportiin, nuo mitkälie valot sisääntulossa, maammelaulu (onko yleinen junnupeleissä(?)), ja varsinkin erittäin kohtuulliset viiden euron liput ja ilmainen pysäköinti, kun on selkeästi rahastuksen sijaan haluttu luoda positiivista hypeä ja hieno tapahtuma junnuille jne.jne.

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että näiden pelien osalta jää ainakin jonkin verran potentiaalia käyttämättä, niitä voisi vielä enemmän tuoda suuren yleisön tietoisuuteen, koska uskoisin niiden kiinnostavan ympäri Suomea, toki vähän riippuen joukkueistakin. Tepsillä oli tänään verrattain helppo tehtävä täyttää Turkuhallin lehterit, kun edustuksen kausi meni taas kerran reisille. Huippuyksilöiden ja menestyksen lisäksi voittavalle jääkiekolle oli ja on kaupungissa tai jopa koko talousalueella valtavan suuri tilaus.

---

Vasta nyt tajusin missä ketjussa ollaan, mutta jätän siitä huolimatta tämän OT-viestin näkyville ja onnittelen HPK:n A-junioreita sm-hopeasta, joka ei missään nimessä ole häpeä. Kerho laittoi viimeiseen saakka hanttiin ja teki sarjasta ja erityisesti sen viimeisestä pelistä huippuviihdyttävän ja -jännittävän.

*e*
TPS:n keskiarvo taisi kaudella olla alle 200...

Näin oli, tarkemmin ottaen runkosarjan katsojakeskiarvo oli Turussa kaikki 116 katsojaa.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
HäSan mukaan Olli Salolle ei löytynyt työpaikkaa Kerhosta eli ei jatka.

Tää on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Näytöt Salolla ovat junnupuolelta melkoiset ja silti ei kelpaa. Syitähän tähän päätökseen en tietenkään tiedä, mutta kyllä tämä oudolta tuntuu. Mitähän ne pukuherrat oikein ajattelee?
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Tää on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Näytöt Salolla ovat junnupuolelta melkoiset ja silti ei kelpaa. Syitähän tähän päätökseen en tietenkään tiedä, mutta kyllä tämä oudolta tuntuu. Mitähän ne pukuherrat oikein ajattelee?
Mestikseen hakemaan kokemusta sen jälkeen tänne ottamaan edustus haltuun. Aika harvaa on taidettu nostaa suoraan junnuista edustuksen vastuukoutsiksi.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Mestikseen hakemaan kokemusta sen jälkeen tänne ottamaan edustus haltuun. Aika harvaa on taidettu nostaa suoraan junnuista edustuksen vastuukoutsiksi.

On siellä valmennusryhmissä muitakin paikkoja, kun vastuukoutsin paikka. Kerholla muutenkin ohut ryhmä, kun fysiikkavalmentaja hoitaa kakkoskoutsin hommia. Valmennus ei onnistunut viime kaudella, niin olisiko ollut hyvä tuoda ryhmään vähän uusia näkemyksiä, jos kerta valmennusta ei pystytä vaihtaa ja samalla palkita hyvää työtä tehnyt juniorivalmentaja opiskelemaan edustuksen valmennusta?
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
On siellä valmennusryhmissä muitakin paikkoja, kun vastuukoutsin paikka. Kerholla muutenkin ohut ryhmä, kun fysiikkavalmentaja hoitaa kakkoskoutsin hommia. Valmennus ei onnistunut viime kaudella, niin olisiko ollut hyvä tuoda ryhmään vähän uusia näkemyksiä, jos kerta valmennusta ei pystytä vaihtaa ja samalla palkita hyvää työtä tehnyt juniorivalmentaja opiskelemaan edustuksen valmennusta?
Opiskelemaan? Sittenhän meillä olisi kohta Arvonen vol2. Ja sitä paitsi tiedätkö sinä tai kukaan muu täällä mitä Olli on itse halunut? Näissäkin asioissa on aina kaksi osapuolta ja uskalla suurella todennäköisyydellä sanoa että Salo nähdään täällä taas muutamien vuosien päästä.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Opiskelemaan? Sittenhän meillä olisi kohta Arvonen vol2. Ja sitä paitsi tiedätkö sinä tai kukaan muu täällä mitä Olli on itse halunut? Näissäkin asioissa on aina kaksi osapuolta ja uskalla suurella todennäköisyydellä sanoa että Salo nähdään täällä taas muutamien vuosien päästä.

En tiedä, mutta Hämeen Sanomissa Salo itse sanoo, että "HPK:lla ei ole tarjota minulle mitään tehtävää", joten ei tuo nyt ainakaan siitä kieli, että Salo itse olisi ollut halukas lähtemään. Enhän minä ehdottanut Arvosen toimintaa opiskeltavaan, vaan juurikin edustuksen valmennusta. Ei ole Arvosestakaan tullut Jalonen tai Rautakorpi vol2, vaikka näiden kanssa onkin valmentanut. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
En tiedä, mutta Hämeen Sanomissa Salo itse sanoo, että "HPK:lla ei ole tarjota minulle mitään tehtävää", joten ei tuo nyt ainakaan siitä kieli, että Salo itse olisi ollut halukas lähtemään. Enhän minä ehdottanut Arvosen toimintaa opiskeltavaan, vaan juurikin edustuksen valmennusta. Ei ole Arvosestaan tullut Jalonen tai Rautakorpi vol2, vaikka näiden kanssa onkin valmentanut. ;)
Ehkä tuokin selviää tässä kesän aikana miksi Salolle ei apukoutsin virkaa nyt edustuksesta annettu, mutta kuten sanoin itse uskon siihen että Salo nähdään tulevaisuudessa edustuksen puikoissa.

Juu Arvonen otti syksyn oppia Jalosesta ja kevään Rautiosta :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös