HPK mediassa

  • 1 277 450
  • 6 329

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuosta UTJ:sta keskustelu on mielestäni nyt turhaa, kun Kerholla on siellä pelaajia kartoittamassa jo Vode. Pendo on kuitenkin puheiden mukaan luonut sitä Kerhon nahkaa urheilupuolella muuten, niin sille puolelle tuskin nyt tarvitsee paljon koskea ja siksi pelaajien värvääjä riittää. On kaiketi myös halvempaa. Se on mielestäni taas hieman ohi menevää perustelua, miten muualla on milloinkin pärjätty UTJ:n kanssa tai ilman. Jos rahaa on kylvettäväksi asti reilusti, niin ei siinä ole mielstäni kummoinenkaan tehtävä käsissä, kun tarjoat riittävää summaa, niin allekirjoittajia löytyy. Ja tätä kautta oletettavasti myös menestystä. Vai miten se Nybari meni? Mielestäni oleellisin pointti on miettiä sitä, miten mahdollinen UTJ:n palkkaus muuttaisi Kerhon tilannetta. Tuoko lisäarvoa? Jos hommat toimivat nykyisellään ja roolit ovat selkeät, niin mitä UTJ toisi lisää? Kaiken muun hyvän lisäksi UTJ:n pitäisi olla mielellään juuri oikea henkilö Kerhon tarpeisiin, ei liian kovalla liksalla jne. Jossain homma on toiminut hyvin UTJ:n johdolla, mutta jossain pärjätään ilmankin. Jos Kerho meinaisi saada jonkun pätevän, kokeneen ja kaiken oikein nappiin tekevän UTJ:n, niin mistäs ne perunat tällaiseen heeboon löytyvät? Pitäisikö Kerhon käydä ryöstämässä Ahvenanmaalta Taffelin varastot? Vai menikö se jo konkkaan? Pointtina kuitenkin se, että jos joku juttu on toiminut jossain, niin se ei suoraan tarkoita sitä, että se toimisi automaattisesti myös Kerhossa. Tietenkin tilanne on sama myös toisinpäin.
Tähän on mielestäni jo vastattu useaan otteeseen varsin kattavasti. Mutta vastataan nyt jälleen kerran.

Kyse on taakanjaosta ja vastuun kantamisesta. Jos sama mies hankkii pelaajat, joka sitten päättää kuka pelaa, niin kyseessä ei ole kauhean avoin ja rehellinen tilanne. Vastaavasta tilanteesta muualla jäävättäisiin itsensä, koska intresseissä on selvä ristiriita. Kun itse hankit pelaajan, niin haluat sitten viimeiseen asti olla myöntämättä omaa virhettäsi ja toivot ja peluutat sitä vaikka hamaan tappiin, koska muutoinhan sinä joudut myöntämään itse tehneesi virheen tuon pelaajan valinnassa, eli vedät itse itsesi sen kölin ali. Samalla tavalla jos tarpeeksi moni pelaaja epäonnistuu niin joudutaan kysymään, että kuka silloin kantaa vastuun kaikkien näiden pelaajien hankinnan epäonnistumisesta. Kun sama henkilö on myös päävalmentaja, voidaan olla tilanteessa, tai no nyt ollaan, että pitäisi ihan oikeasti miettiä potkujen antamista päävalmentajalle, ei välttämättä valmennuksen takia, vaan sen takia että hankinnat meni aivan vihkoon.

Kusiko Kerho oman kautensa myös väärillä hankinnoilla ja sillä että jääräpäisesti peluutettiin jotain Lehtosta, vaikka kaikki pystyi sanomaan että vituiksi meni? Mitenkäs Lahti, Viitaluoma yms. Kun kaikissa näissä on syyttävän sormen edessä se yksi ja sama taho, joka on ollut päättämässä niiden hankinnasta ja sitten jääräpäisesti niitä peluuttanut tappiollisesti peleissä, niin pitäisi olla kaikille täysin selvää miksi edes koko UTJ:stä edes puhutaan.

Toki Liigasta voi löytää asiasta esimerkkejä suuntaan ja toiseen, mutta viimekädessä pienellä seuralla ei ole varaa antaa etumatkaa muille. Minä en tiedä missä välissä se Pennanen käy scouttaamassa, roolittaa yms. niitä hankintoja. Kun samaan aikaan pitäisi valmentaa. Minä en oikeasti siis tiedä, sen toki tiedän että isossa maailmassa ei kukaan voi sitä työmäärää tehdä samaan aikaan. Scouteilla, agenteilla yms. on taas ihan eri intressit omalle toiminnalleen ja ne eivät välttämättä ole ollenkaan samat kuin Kerhon intressit. Mutta ilmeisesti siis Pennanen on sellainen velho, että se voi käydä scouttaamassa sen tuhat matsia kaudessa, tietää kaiken roolituksista, sekä pelaajista mitä haluaa, osaa sitten niitä valmentaa just miten pitää, saa henkilökemiat täysin toimimaan, osaa olla kriittinen joka hetki omia päätöksiään kohtaan ja puhtaasti pelillisin syin penkittää, potkii yms. ja päälle vielä ehtii valmentaa sitä koko joukkuetta. Lisäksi päivän ja kauden päätteeksi seisoo aina siellä kaikkien ratkaisuidensa ja valintojensa takana selkä suorassa ja tarvittaessa vaikka ilmoittaa lähtevänsä, kun ei kerran toimi.

Paskapuhetta, mutta uskon.

Minä en pidä Lehkosista hirveästikkään, mutta Lehkonen (Ika) oli NFL:n Bowli lähetyksessä mukana ja ihan hyvin se siellä veti. On kuulemma kova fani. Miten liitty asiaan, niin veti siellä oikeasti ihan hyvän pointin esiin. Siellä on tyyliin 30 valmentajaa joka joukkueessa. Kun se homma viedään sille tasolle että joka jätkästä halutaan repiä kaikki irti, niin siellä ei ole sillä joka naruja vetelee, aikaa oikeasti valmentaa. Liigassa me olemme vielä todella, todella kaukana siitä päivästä kun siellä ihan oikeasti alettaisiin valmentamaan niitä pelaajia yksilöinä. Puhua voidaan jostain pienistä asioista ja eduista, kun samaan aikaan mesotaan miten se olisi pois sieltä ja täältä ja ettei se ja tää kannata. Joskus se on ihan huvittavaa seurattavaa tämä keskustelu, kun samaan aikaan pitäisi olla 10 miljoonan pelaajabudjetti ja koko hommaa pitäisi pyörittää 1 miehen voimin, koska joku muu jossain on joskus pystynyt sen tekemään.

Samaa mantraa muuten kuuli kun aikanaan alettiin miettimään että pitäisikö A:ssa, B:ssä jne. olla ammattikoutsit. Samaa on kuultu kun on mietitty kaikkia muita paikkoja organisaatiossa, että onkohan noissa nyt mitään järkeä kellekkään maksaa, mitä vittua sillä jollain fysiikkavalmentajalla tekee, tai valmennuspäälliköllä. Ihan turhia jätkiä! Ennen tehtiin samat jutut ja hei ne on kuitenkin pois sieltä ja täältä ne rahat.
 
Viimeksi muokattu:

Gemondo

Jäsen
Kun itse hankit pelaajan, niin haluat sitten viimeiseen asti olla myöntämättä omaa virhettäsi ja toivot ja peluutat sitä vaikka hamaan tappiin, koska muutoinhan sinä joudut myöntämään itse tehneesi virheen tuon pelaajan valinnassa, eli vedät itse itsesi sen kölin ali.

Ottamatta nyt muuhun kantaa, niin jotenkin vaikea nähdä että henkilö joka ei pysty myöntämään omia virheitään, vaan mieluummin hirttäytyy niihin kiinni, voisi olla edes menestyvä valmentaja. Saati sitten UTJ tai nämä kaikki yhdessä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ottamatta nyt muuhun kantaa, niin jotenkin vaikea nähdä että henkilö joka ei pysty myöntämään omia virheitään, vaan mieluummin hirttäytyy niihin kiinni, voisi olla edes menestyvä valmentaja. Saati sitten UTJ tai nämä kaikki yhdessä.
Kyse on ihmisen luonnosta. Ei niinkään halusta. Et sinäkään halua myöntää omia virheitäsi, et välttämättä edes itsellesi. Sitten jos niillä sinun päätöksilläsi olisi vielä näkyviä vaikutuksia, taloudellisia tms. niin vielä vähemmän olisit siihen valmis. Jotkut ihmiset toki helpommin, toiset vähemmän helposti, mutta vielä ei ole tullut ketään vastaan, joka olisi niin itsekriittinen että moiseen pystyisi aivan tuosta vain. Ulkopuolelta sitten se asia näkyy toisin. Meinasin kirjoittaa tähän pitkät esimerkit käytännöstä, mutta ei liittyisi enää aiheeseen, niin antaa olla.
 

Gemondo

Jäsen
Kyse on ihmisen luonnosta. Ei niinkään halusta. Et sinäkään halua myöntää omia virheitäsi, et välttämättä edes itsellesi. Sitten jos niillä sinun päätöksilläsi olisi vielä näkyviä vaikutuksia, taloudellisia tms. niin vielä vähemmän olisit siihen valmis. Jotkut ihmiset toki helpommin, toiset vähemmän helposti, mutta vielä ei ole tullut ketään vastaan, joka olisi niin itsekriittinen että moiseen pystyisi aivan tuosta vain.

Ei siihen tuosta noin vain tarvitsekaan pystyä, mutta sellaisissa työtehtävissä joista tässä puhutaan, on lopulta myös oman edun mukaista myöntää omat virheensä. Ja mitä nopeammin sitä parempi.

Ei kai kukaan nykypäivän valmentaja tai UTJ ole omasta mielestään erehtymätön? Eikä toivottavasti mikään seurajohto tällaista keneltäkään valmentajalta tai UTJltä odotakaan?

Sen sijaan sitä luulisi jo vaadittavan että kyseiset toimijat pystyvät rehellisesti myöntämään ja tunnistamaan omat virheensä, joka mahdollistaa kyseisten henkilöiden kehittymisen omassa työssään.

Tosin suomalaisen urheilujohtamisen tasosta jonkin verran tietäen, mikä vain on tällä saralla mahdollista.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tähän on mielestäni jo vastattu useaan otteeseen varsin kattavasti. Mutta vastataan nyt jälleen kerran.

+ Koko muu teksti.

Joo kyllä, asiaa on käyty läpi jo monet kerrat ja olen itsekin sitä mieltä, että pidemmällä tähtäimellä UTJ voisi olla Kerholle hyvä juttu ja yksi niitä tekijöitä, joilla hakea edgeä. Tähän liittyy tietenkin itsessään jo monta muttaa. Silti se voisi olla Kerholta kannattava veto.

Tarkoitin itse edellä lähinnä sitä, että nyt tuosta UTj:sta keskustelu on turhaa sikäli, että Kerho näyttää valinneen linjan, jossa pelaajakordinaattori Vode Voutilainen täyttää tätä tiettyä osa-aluetta UTJ:n toimenkuvasta. Ratkaisu on todennäköisesti selkeästi halvempi palkkakustannuksiltaan kuin UTJ:n. Onko se sitä kokonaisuutena monine sdääreineen, sitä on nyt vielä vaikea sanoa.

Itse käsitän asian niin, ettei Pendon tarvitse nyt enää Voden johdosta kiertää niitä 100 peliä skauttaamassa, vaan Vode kartoittaa mahdollisia tarketteja ja lyö näistä raportit Pendolle. Samalla Pendon harteilta häviää vastuu hankinnoista, vaikka Pendo sanoisikin, että haluan näistä tuon ja tuon ja tuon. Vode on ne vaihtoehdot kartoittanut.

Toimiiko tämä Kerhon systeemi, sen näyttää vasta aika. Kitinää kaikista ratkaisuista on aina ja muutos johonkin uuteen aiheuttaa usein vastarintaa, kun ollaanhan siinä hyppäämässä tuntemattomaan. Kerhon tapauksessa taustalla saattaa olla vielä sellaista ajattelua, että on parempi pitää tilanne tällaisena, niin saa vielä ehkä itsekin vaikutettua jollakin tapaa asioihin.

Itse koen kuitenkin asian nyt niin, ettei Kerhon kannata palkata sitä UTJ:aa vain palkkaamisen innosta, vaan kyllä siihen kannattaa valita sitten se oikea henkilö oikeaan aikaan. Helppoa! Juuri nyt vaan tuntuu siltä, ettei kaikki muutokset tapahdu ihan vaan sormia napsauttamalla ja jouhean smoothisti.

Itse en ainakaan näe Kerholle kovin järkevänä ratkaisuna esim. Ipan tapaa toimia, jossa Kake Heikkilä palkattiin kesken kauden ja nyt tuo määräaikainen soppari on jo ohi. Tällaisessa toiminnassa en näe järkeä Kerholle. Tietenkin kiekon parissa noi hommat ovat lyhyehköjä.

Yhteenvetona totean, että UTJ Kerholle olisi kiva, mutta tuskin on tulossa. Oletan, että johto katselee Voden kyvyt ensin ja se vie pari kautta. Jos UTJ joskus tulee, taitaa Vode saada tällöin lähdöt, ellei ole itse se UTJ.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kyllä tonne Kerhon toimistolle joku somevastaava tai vastaava(hih) pitäis saada. Mainosta ja juttua pitäisi tulla päivittäin. Eikös se kausikorttimyynnin ja sponsoreiden hankinnan vuoksikin oli enemmän kuin järkevää, että Kerho olisi ihan jatkuvasti esillä ja kaikki mahdolliset kanavat käytössä? Somessa spämmääminen ei kai kauheasti maksa?

Näkyvyyttä, näkkyvyyttä ja vielä vitusti lisää näkyvyyttä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kyllä tonne Kerhon toimistolle joku somevastaava tai vastaava(hih) pitäis saada. Mainosta ja juttua pitäisi tulla päivittäin. Eikös se kausikorttimyynnin ja sponsoreiden hankinnan vuoksikin oli enemmän kuin järkevää, että Kerho olisi ihan jatkuvasti esillä ja kaikki mahdolliset kanavat käytössä? Somessa spämmääminen ei kai kauheasti maksa?

Näkyvyyttä, näkkyvyyttä ja vielä vitusti lisää näkyvyyttä.
Mielestäni Kerhon "some-osasto", jos joku, on toiminut tällä kaudella edes kohtalaisesti, ainakin viestinnällisestä näkökulmasta. Tämä ei toki tarkoita, etteikö organisaatio voisi ryhdistäytyä silläkin saralla tuntuvasti.

Kerhon myynti- ja markkinointipuolen tehtävät, resurssit ja toimenkuvat olisi sen sijaan järkevää katsoa ihan kokonaan uusiksi. Optimitilanteessa toimisto-organisaatio voisi olla nykyisen järjestelyn sijaan esim. seuraava:

Toimitusjohtaja
Urheilutoimenjohtaja (pelaajakoordinaattori)
Myynti- ja markkinointipäällikkö
Viestintäkoordinaattori ("some-vastaava")
Asiakkuusvastaava (myyjä)
Toimistopäällikkö/-sihteeri
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kerhon myynti- ja markkinointipuolen tehtävät, resurssit ja toimenkuvat pitäisi katsoa sen sijaan ihan kokonaan uusiksi.

Tulkitsen kommenttisi, että myynti/markkinointitiimi on epäonnistunut? Aina tietysti saa ja pitää kehittyä, mutta lukujen valossa Kerhon liikevaihto on noussut ainakin viimeiset kaksi vuotta. Toki kiekkojoukkueen liikevaihtoon vaikuttaa muutkin kuin myyntitulot palkintorahoineen ja NHL korvauksineen. Tämän vuoden lukuja emme vielä tiedä, mutta kyllä minun mielestäni liikevaihdon nousu ja kausikorttien myyntiennätykset indikoivat ihan positiivista myynti/markkinointiosaston toiminnasta, joten tuskin sitä nyt tarve on ihan täysin räjäyttää.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tulkitsen kommenttisi, että myynti/markkinointitiimi on epäonnistunut? Aina tietysti saa ja pitää kehittyä, mutta lukujen valossa Kerhon liikevaihto on noussut ainakin viimeiset kaksi vuotta. Toki kiekkojoukkueen liikevaihtoon vaikuttaa muutkin kuin myyntitulot palkintorahoineen ja NHL korvauksineen. Tämän vuoden lukuja emme vielä tiedä, mutta kyllä minun mielestäni liikevaihdon nousu ja kausikorttien myyntiennätykset indikoivat ihan positiivista myynti/markkinointiosaston toiminnasta, joten tuskin sitä nyt tarve on ihan täysin räjäyttää.
En toki tarkoita, että tiimi olisi epäonnistunut: on todella hieno juttu, että liikevaihdossa on tapahtunut kehitystä parempaan, minkä ohella kausikorttien myynnin kasvu ja kannattajien sitouttaminen on niin ikään erinomaisen hyvä asia seuran kannalta. Samoin on ehdottoman tärkeää, että Kerholla on tukenaan pitkäaikaisia, sitoutuneita yhteistyökumppaneita.

Jotenkin tuo toimiston organisaatiorakenne vain näyttäytyy kummallisena, kun varsinaisia myyntipuolen henkilöitä ei - ainakaan nimellisesti - ole kuin myyntipäällikkö. Toki esim. Savolaisen Hanski tekee oletettavasti suurimmaksi osaksi B-to-B-myyntiä asiakkuuspäällikön tehtävässään, mutta silti rakenne tarvitsisi mielestäni selkiyttämistä - ja täsmävahvistuksia. Esimerkiksi voi taas ottaa SaiPan, jolla on organisaatiossaan viestintä- ja markkinointijohtaja, asiakaspalveluvastaava sekä kaksi (yritys)myyjää, joista toisen tehtäviin kuuluvat myös mm. toimisto- ja fanituotetehtävät.

Urheilumarkkinoinnissahan on käytännössä kyse näkyvyyden myymisestä ja ostamisesta, mikä tarkoittaa some-aikakaudella paljon, paljon muutakin kuin laatikkomainoksia pelipaidan hartioissa. Hyvä myynti- ja markkinointitiimi pystyy tuottamaan nykyisille ja uusille asiakkaalle suurta huomioarvoa hyvinkin kekseliäin ja kustannustehokkain keinoin.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Juuri näin. Monessa organisaatiossa titteleiden perusteella on vaikea hahmottaa todellista toimenkuvaa. En tiedä kuinka selvä tämä on organisaation sisällä. Sanotaan kuitenkin Antti T:n mediakyvyistä tai urheilujohtamisesta mitä hyvänsä, niin myydä ja johtaa myyntiä mies ainakin todistettavasti osaa. Luottaisin siihen että osaa tuon myyntimarkkinointi porukan organisoida.

Muistaakseni viime kevään puhuttiin että Hanskin viimeinen vuosi ennen eläkettä lähtisi liikkeelle. Miten on? Ollaanko tilalle johonkin toimenkuvaan hakemassa vahvistusta?
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Mielestäni Kerhon "some-osasto", jos joku, on toiminut tällä kaudella edes kohtalaisesti, ainakin viestinnällisestä näkökulmasta.

Tämä ei toki tarkoita, etteikö organisaatio voisi ryhdistäytyä silläkin saralla tuntuvasti.

Jaoin viestisi kahtia. Tässähän se Kerhon SoMe on hyvin tiivistetty.

Siellä on tehty, voisiko sanoa pakolliset asiat, toki hyvin, mutta mitään extraa ei ole tähän mennessä kauheasti tarjottu, mutta ehkä tämäkin asia tulee muuttumaan.

Jotenkin tuo toimiston organisaatiorakenne vain näyttäytyy kummallisena, kun varsinaisia myyntipuolen henkilöitä ei - ainakaan nimellisesti - ole kuin myyntipäällikkö.

Syksyllähän tuonne palkattiin yksi henkilö myyntineuvottelijan tittelillä, mutta ilmeisesti siihen tarinaan ei montaa sivua ehditty kirjoittamaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Siellä on tehty, voisiko sanoa pakolliset asiat, toki hyvin, mutta mitään extraa ei ole tähän mennessä kauheasti tarjottu, mutta ehkä tämäkin asia tulee muuttumaan.
Juuri näin. Toivotaan, että muutoksia parempaan suuntaan tapahtuu.
Syksyllähän tuonne palkattiin yksi henkilö myyntineuvottelijan tittelillä, mutta ilmeisesti siihen tarinaan ei montaa sivua ehditty kirjoittamaan.
Ok, kiitos tiedosta. Tämäpä mielenkiintoinen - ja jokseenkin hämmentävä - kuvio; hyvä sinänsä, että jotain on yritetty, mutta kummallista, että homma on tyssännyt noin nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Toimitusjohtaja
Urheilutoimenjohtaja (pelaajakoordinaattori)
Toimitusjohtaja
Myynti- ja markkinointipäällikkö
Viestintäkoordinaattori ("some-vastaava")
Asiakkuusvastaava (myyjä)
Toimistopäällikkö/-sihteeri
En myöskään kommentoi kritiikkinä nykytilanteeseen, mutta eteen päin pitää Kerhon mennä nyt rajusti. Naapureina on kaksi brändiä: erinomainen/loistava HIFK ja Liigaan yllättävän hyvin tehty Pelicans (jonka uusi logo on tosin järkyttävä, mutta muutoin markkinoinnillinen ote on varsin ammattimainen).

Konkrreetisena toimena ehdotan viilausta listaukseen:
Toimitusjohtaja, talous ja koko lafkan vastuu omistajille ja asiakkaille
Urheilutoimenjohtaja (pelaajakoordinaattori), urheilutoiminnan vastuu
BRÄNDIJOHTAJA, joka vastaa koko tuotteen brändistä. Brändi = tuote (ottelutapahtuma, paidat, fanituotteet, yhteistyökumppaniratkaisut) + myynti + myyntiä tukeva markkinointi + yrityksen arvoa lisäävä markkinointi (kehäpäätelmä eli brändi)
MYYNTIVASTAAVA/MYYNTIPÄÄLLIKKÖ, joka vastaa viestinnästä ja somesta
MYYNTIVASTAAVA/MYYNTIPÄÄLLIKKÖ, joka vastaa asiakassuhteista BtoB
Toimistopäällikkö/-sihteeri, joka kasvaa sijaistamaan myös TJ:tä niin talous- kuin viestintäasioistakin
Vistintäkoordinaattori/t (Viestinnän osa-aikaisia koordinaattoreita projektitehtäviin myynnin, markkinoinnin jne avuksi), tämän voi ulkoistaa esim. jonkin mainostoimiston tiimillekin
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Mielestäni Kerhon "some-osasto", jos joku, on toiminut tällä kaudella edes kohtalaisesti, ainakin viestinnällisestä näkökulmasta. Tämä ei toki tarkoita, etteikö organisaatio voisi ryhdistäytyä silläkin saralla tuntuvasti.

Kerhon myynti- ja markkinointipuolen tehtävät, resurssit ja toimenkuvat olisi sen sijaan järkevää katsoa ihan kokonaan uusiksi. Optimitilanteessa toimisto-organisaatio voisi olla nykyisen järjestelyn sijaan esim. seuraava:

Toimitusjohtaja
Urheilutoimenjohtaja (pelaajakoordinaattori)
Myynti- ja markkinointipäällikkö
Viestintäkoordinaattori ("some-vastaava")
Asiakkuusvastaava (myyjä)
Toimistopäällikkö/-sihteeri
Ja tuoltahan siis, heh, puuttuu se talvella palkattu Myyntipäällikön alainen - eikö vain?
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Olisiko tästä muutakin esimerkkiä kuin Zinzino ja Tallinnan peliin toteutettu huivi?

Äkkiseltään ei muuta tule itselle mieleen.

Että silleen...

Sitten kannattaa ottaa pää pois perseestä ja käydä tutustumassa lähialueen kilpailijoiden some markkinointiin. Silmiinpistävää on ennen kaikkea raikkaus ja nuorekkuus, siis noissa Pelikaanien kanavissa. Siellä tehdään juttuja vähän boksin ulkopuolelta, Kerho puolestaan tekee sen mitä vaaditaan muttei yhtään enempää, niin kuin se hyvin muotoiltiin tuossa aiemmin. Vaarmasti toimiston nykyporukka on saanut liikevaihtoa kasvamaan jne, mutta nyt puhutaan siitä, että aina on varaa parantaa.

Ja onhan Kerhollakin omat yksisarvispuoskarit, toripäivät ja autokaupat.

Että silleen...
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Olisiko tästä muutakin esimerkkiä kuin Zinzino ja Tallinnan peliin toteutettu huivi?

Äkkiseltään ei muuta tule itselle mieleen.

Että silleen...
Äkkiseltään tulee mieleen kaikki, jonka voi jotenkin yhdistää markkinointiin. Äkkiseltään ei tule mieleen yhtään markknoinnillista toimenpidettä, jossa Lahti ei olisi Hämeenlinnaa edellä (paitsi siis tuo karmea uusittu hitsaushanskan ja katkaravun hybridilogo*). Pelicansilla on mm. fanituotteiden lisäksi brändituotteita, joiden toteutuksesta on vastannut asennetta omaava erikoisvaateliike. Pelicans-TV on hyvin toteutettu (en ole tällä kaudella tosin nähnyt/katsonut kertaakaan). Ennen matsia on pyörinyt tyyllikkäät pregameshowt jo monta vuotta ja Ili on amerikanmalliin vetänyt otteluennakon omalla tyylillään, joka sekin on jo osa brändiä. Pelicansin ravintolatoiminta kehittyy vaikka Lämäri on jo pitkään ollut yksi ammatinharjoittaduunareiden suosituimpia lounasravintoloita. Lahdessa on myös kilpailua. FC Lahti hoitaa omaa brändiään myös hyvin. Namika oli hyvässä vauhdissa ennen konkurssiaan ja nyt Lahti Basket rakentaa asiakaslähtöistä omaperäistä tyyliään. Pelicans ja PHSB löi hynttyyt yhteen ja salibandykin on nousussa kohti pääsarjatasoja. *) niin ja se Tallinnan huivi oli täysi läppä...

Kerholla on hieno perinteitä ja menestystä omaava historia, jonka historian perusteella voi ennustaa jatkuvan. Töitä pitää Kerhossa tehdä: Linjata viestintää, linjata visuaalinen ilme, huolehtia arvokkaasta tuotemerkistä ja pikkuhiljaa laajentaa brändiarvoa niihin tuotteisiin, jotka voi yhditää arkeen hokin yhteydessä (mm. tapahtuma-, ravintola-, nautinto-, viihde- ja urheilubisnes) ja huolehtia, että HPK-tuotemerkillä varustetuissa palveluissa ja tuotteissa on sama laatu kaikissa. Valistunut arvaukseni on, että Hämeenlinnasta ei löydy kyllin kyyvykästä mainostoimistoa hoitamaan Kerhon brändiä, mutta pääkaupunkiseudulta tai vaikkapa Tampereelta tai Lahdesta löytyy...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Valistunut arvaukseni on, että Hämeenlinnasta ei löydy kyllin kyyvykästä mainostoimistoa hoitamaan Kerhon brändiä, mutta pääkaupunkiseudulta tai vaikkapa Tampereelta tai Lahdesta löytyy...
Eiköhän tässä ole ennemmin se ongelma että tietotaitoa ei välttämättä tällä puolella ole ja eivät edes osaa olla oikeisiin tahoihin yhteydessä. Lisäksi kun yrityskulttuuri on vähän jämähtänyt menneeseen aikaan, niin sitä ei helposti ymmärretä miten ne panostukset missään näkyisi. Siihen päälle tulee varmaan pari huutamaan miten täyttä paskaa, kun sen 100 000 vois ennemmin laittaa ykkösen laituriin, kun johonkin tollaseen paskaan, kun hän nyt käy hallilla muutenkin.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Eiköhän ne Hesoissa olisi tajunneet, että Keekillä vaan pitää olla kaks kerhon paitaa.

Joo, mutta sellaista laajempaa oranssia näkymää kylille kaipailen minäkin. Siihen toki taitaa olla kaupungillakin sanottavaa ja nykyään eivät enää uskalla liikaa kumarrella HPK:n suuntaa, ettei taas toisen pään mussuttajat iske. Itse tuli kausari uudelta alkoholilipalta (toivottavasti luvat tulee) hommattua ja kausi voi puolestani alkaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kehutaankin nyt mediapuolta välillä. HPK:n Instagramissa on jaettu nyt ihan hyvin materiaalia kesäharjoitteluista. Tänään oli esimerkiksi mielenkiintoisia videoita juoksukisojen muodossa. Näitä vaan rutkasti lisää. Ei ole mitään syytä, miksi noita ei jakaisi rohkeamminkin.
 

suklaasydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Natus Vincere (CS2), Tottenham Hotspur
Kehutaankin nyt mediapuolta välillä. HPK:n Instagramissa on jaettu nyt ihan hyvin materiaalia kesäharjoitteluista. Tänään oli esimerkiksi mielenkiintoisia videoita juoksukisojen muodossa. Näitä vaan rutkasti lisää. Ei ole mitään syytä, miksi noita ei jakaisi rohkeamminkin.
Juuri näin. Ennenkin näitä on postattu, mutta sitten tuleekin joku neljän kuukauden tauko ennen seuraavaa. Noh, tällä kertaa kuvatekstissä "Nyt hieman lomaa."
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kerhon Youtube -kanava on aktivoitunut. Tänä kesänä sinne on lisätty jo ainakin kolme videota. Melkoinen tahti verrattuna aikaisempaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös