Eikö Sihvonen ole parempi kirjoittamaan näkemyksiään lehtiin kuin valmentamaan. Ei ole mitään faktaa tarjota eli ihan myssyttelyä.
Minun tietotaso ei riitä kertomaan Sihvosen kompetenssista penkin takana junioreissa. Mutta sen olen antanut itseni ymmärtää, että hän "pakottaa" siellä pojat pelaamaan, eikä roiskimaan, mikä on junnuissa se ainoa oikea asia, mikäli haluaa ikinä oppia pelaamaan. Norsu-kiekkoja oppii heittämään kuka vain, vaikka vanhemmallakin iällä, mutta silloin on hieman myöhäistä alkaa reenaamaan niitä kiekkokontrolli tekoja, tilanteiden tunnistamista yms. mikä on olennainen osa kehittymistä pelaajana. Se pohja kun luodaan siellä nuorissa.
Ymmärräny kyllä, että joillain on Sihvosta kohtaan koviakin antipatioita, eikä minustakaan mies ihan penaalin terävin kynä ole, varsinkaan näiden mediaan tulleiden kirjoitusten valossa. Se ei silti tarkoita, ettei hänen valmennuskykynsä voisi olla hyvällä tasolla. Jääkiekosta kyllä tuntuu tietävän edes jotain ja omaa vahvan näkemyksen Kerholaisesta peli-identiteetistä. Tällä hetkellä, kun siellä ei ole edes B-junnuissa ollut päätoimista valmentajaa, vaan koko organisaatio on A:n alapuolella rakentunut enemmä tuulipuku/verkkarit ja jotain kilsakorvauksia tyyliseen rakennelmaan. Niin jokainen valmennuksen ammattilainen, joka tuolla palkkiolla, suhteessa menetettyyn vapaa-aikaan aka. rakkaudesta lajiin, siellä kehittää niitä Kerhon junnuja, on lähinnä painonsa arvoinen kullassa. Jokainen voi itse miettiä, moniko sinne on valmis lähteen 200 päivänä vuodessa ja joka viikonloppu tienpäälle käytännössä ilmaiseksi, niiden junnujen kehityksen takia. Olkoon vaikka kuinka typerästi lehtiin kirjoitteleva tai jossain Urheilulehdessä aiemmin työskennellyt "ex-johtava".
En toki tiedä Sihvosen saamista palkkioistakaan, mutta käsittääkseni mies ei ole mitään kuukausi palkkaa ry:ltä saanut.