Tää viesti oli ilmeisesti osoitettu myös minulle (oon tähän asti ainoa, joka on käyttänyt sanaa "fantasiamanagerointi"?)? Mielelläni kuulisin perustelut sille, että miksi mun fantasiamanagerointi kuulostaa Mestis-jengiltä? Ja sanon nyt sitten etukäteen, niin mun ei tarvii jälkikäteen kysellä, että kuinka monta tilastoa, videopätkää, analyysiä tai foorumia oot kahlannut perustelujen pohjaksi? Vai kuulostaako nimet vaan Mestikseltä?
Vaikka tosiaan kyse on fantasiamanageroinnista, niin omalla kohdallani oon koittanut pysyä siinä mielessä realismin puolella, että noihin pelaajiin Kerholla varmasti olisi varaa.
Hyvinhän nuo Järvinen ja Toivonen näyttää tuonne sun listalle kelpaavan. Pirnes ja Hahl yhdessä veisivät ainakin Lassilan ja Viitaluoman palkan, mistä sitten vielä tehdään perunoita Toivoseen? Järviseen varmaan tässä kohtaa vielä perunat riittäisi. Mutta sen jälkeen noilla lopuilla perunoilla ei kauhean montaa "Laakkosta", "Kuhtaa" ja "Sicakia" saa verkkoihin. Ei siinä, kyllä Laakkonen mulle kelpaisi, mutta herralla on vielä sopimusta Kalpan kanssa ja nyt ei ole ollut mitään huhua liikenteessä, että sitä oltaisiin purkamassa, kuten Järvisen sopimusta Jokereiden kanssa. Eli mun mielestä sun fantasiamanagerointi menee tuolla talouspuolella persiilleen.
Ja mitä tämän päivän liigojen talouteen tulee, niin mun käsittääkseni ollaan pudottu sinne aika keskikastiin. Venäjä, Sveitsi, Ruotsi ja Itävalta menee selkeästi ohi korkeammilla palkoilla. Jopa Saksassa taidetaan maksaa osittain parempaa palkkaa kuin Suomessa. No, mitkä liigat sitten jää, joista nykyisessä taloustilanteessa voidaan _helposti_ houkutella pelaajia tai tehdä sopivia löytöjä? Onhan toki totta, että esim. Norjan liiga on ehkä juuri ja juuri Mestistä kovempi liiga, mutta esim. Tanskan liiga on jo paljon tasokkaampi. Ei ihan kotoisan liigamme tasoa, mutta hyviä pelaajia sieltäkin on jalostunut, jos katsotaan kuinka tämän päivän Tanskan maajoukkue laittaa Suomen maajoukkueelle kampoihin. Allsvenskan on samaa tasoa Tanskan liigan kanssa, ehkä jopa hieman tasokkaampi, mutta ei kuitenkaan ihan pärjää SM-liigalle.
Olenko näissäkin ajatuksissa ihan hakoteillä ja jos olen, niin voisiko joku ystävällisesti ohjata oikealle tielle?
Edit: Pohdin hieman uudellaan tuota tulevien ja poistuvien suhdetta.