HPK kaudella 2024–2025

  • 327 238
  • 2 172
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
HPK:n instassa itseasiassa kävi nopeasti yksi mielenkiintoinen seuraajaa perheineen, mutta poistui aika nopiaan. Ettei olisi sanottu, että Heinäkuussa sitten. Ihmettelin syvästi ettei täällä kukaan huomannut. Tietysti hyvä vaan, niin jännitys säilyy.
Tai sit oli taas su(r)ullinen sopimus, ja Kärpät julkaisee loppuviikosta.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
HPK:n instassa itseasiassa kävi nopeasti yksi mielenkiintoinen seuraajaa perheineen, mutta poistui aika nopiaan. Ettei olisi sanottu, että Heinäkuussa sitten. Ihmettelin syvästi ettei täällä kukaan huomannut. Tietysti hyvä vaan, niin jännitys säilyy.
Klassinen "tiedän mutta en kerro" nämä pitäisi kitkeä pois jo ala-koulussa viimeistään.

Miksi ei vain voi kirjoittaa samaan viestiin, tieto siitä mitä on. On se sitten huhu, tai Insta seuraaja.
 

Rusty44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
HPK:n instassa itseasiassa kävi nopeasti yksi mielenkiintoinen seuraajaa perheineen, mutta poistui aika nopiaan. Ettei olisi sanottu, että Heinäkuussa sitten. Ihmettelin syvästi ettei täällä kukaan huomannut. Tietysti hyvä vaan, niin jännitys säilyy.
Libor Ustrnulin perheprofiili? Toki kelpais herran tyylinen miespuolustaja.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Fiksu ja särmä sälli tämä Julius Janhonen tuon haastattelunsa perusteella. Toivottavasti kuuluu kauden moniin positiivisiin yllyllättäjiin.
Lainataan tuolta toisesta ketjusta viestiäni enemmän koskevaan ketjuun. Kyllä, olen samaa mieltä. Ja on vielä sentteri. Mielestäni Kerholla on hyvinkin potentiaaliset sentterit, Topping, Lundell, Janhonen, Päivärinta, Korhonen, Järvelä ei ole ollenkaan kehnompi keskikaista onnistuessaan. Toki se vaatii sen onnistumisen, mutta uskon kyllä Mason sen sieltä kaivavan. Sen verran on uusiksi mennyt kesäharjoittelut, että ainakin minulla löytyy luottoa tuohon porukkaan. Yhtä pelaajaahan tuonne vielä ilmeisesti etsitään, joka lienee hyökkääjä?

Edit. Lundell lisätty.
 
Viimeksi muokattu:

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lainataan tuolta toisesta ketjusta viestiäni enemmän koskevaan ketjuun. Kyllä, olen samaa mieltä. Ja on vielä sentteri. Mielestäni Kerholla on hyvinkin potentiaaliset sentterit, Topping, Janhonen, Päivärinta, Korhonen, Järvelä ei ole ollenkaan kehnompi keskikaista onnistuessaan. Toki se vaatii sen onnistumisen, mutta uskon kyllä Mason sen sieltä kaivavan. Sen verran on uusiksi mennyt kesäharjoittelut, että ainakin minulla löytyy luottoa tuohon porukkaan. Yhtä pelaajaahan tuonne vielä ilmeisesti etsitään, joka lienee hyökkääjä?
Unohdit myös listauksesta sen ehkäpä potentiaalisimman nimen eli Lundellin. Hänellä jos jollain on se potentiaali nakutella kaiken loksahtaessa paikoilleen sen 40 pistettä.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Potentiaali. Se löytyy.
Näin on. Sitä löytyi myös 2018-2019. Silloin löytyi myös kokemusta mitä löytyy myös nyt. Toki silloin löytyi kokeneempi valmentaja, mutta penkin alle mennyt kausi oli pohjalla kuten on myös nyt. En nyt tarkoita että Kerho tuon kauden toistaisi, mutta Maso on vuoden verran kokeneempana saanut hyvää oppia, eikä tuo rosteri nyt niin kamalalta näytä kun sitä hahmottelee, ja mikäli sinne vielä hankitaan ok tason hyökkääjä uskon että Kerho on 12 sakissa.
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tossa keskikaistassa on piilevän potentiaalin lisäksi aivan kaikki ainekset täydelliseen pannukakkuun ja floppiin.

Vähän kuin avaisi kännissä suunsa, ei tiedä yhtään että tuleeko sieltä laulua vai oksennus.
Ja täytyy kuitenkin muistaa että tarvitaan aivan nappisuoritus kaikilta. Tyypit voi kehittyä ja pelata hyvin, mutta se ei riitä.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Ja täytyy kuitenkin muistaa että tarvitaan aivan nappisuoritus kaikilta. Tyypit voi kehittyä ja pelata hyvin, mutta se ei riitä.
Usein kun pelaa hyvin ja kehittyy, niin se myös riittää. Tuntuu että tänne Kerhon osioon on muodostunut negatiivinen ilmapiiri, puhutaan nappisuorituksista mutta samalla tuntuu että niihin nappisuorituksiin ei uskottaisi, ihan näin yleisesti kirjoittaen. Ehkä olen sitten itse yltiöpositiivinen.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Ja täytyy kuitenkin muistaa että tarvitaan aivan nappisuoritus kaikilta. Tyypit voi kehittyä ja pelata hyvin, mutta se ei riitä.
Ei riitä nappisuorituskaan. Topping varmasti aivan riittävä sentteri kärkiketjuihin, mutta tämän jälkeen piteleekin sitten todella hiljaista. Lundell voi nappisuorituksella tehdä sen ~ 25 pistettä, eli kolmosen keskellä hänen paikkansa.

Yksi laadukas sentteri on aivan pakko vielä tulla.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Liian monta positiivisen sävytteistä viestiä peräkkäin, hajaantukaa! Vituiks menee, kukaan ei kehity.

Tää on mun Kerho Jatkoajassa! Näkemättä paskaa.
Juu ja pari realismiin pohjautuvaa kommenttia ja poru alkaa..

.. Itse todella toivon, että Kerho onnistuu yhtenä kollektiivina ensikaudella, mutta tällä kokoonpanolla se tulee olemaan äärimmäisen vaikeaa. Realismi on realismia.
 

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
Mun sinisilmäisyyttä varmaan, mutta mä oon ihan 100% varma, että pari pelaajaa jotka oikeasti pystyy parempaan pelaa ensi kaudella oikeasti tasonsa mukaan. Esim. oon ihan sitä mieltä, että Rautiainen pelaa varmasti paremman kauden, kuin viime. Eikä se välttämättä näy pisteissä, mutta muuten otteissa ja asenteessa.

Tai sitten ei.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Ei riitä nappisuorituskaan. Topping varmasti aivan riittävä sentteri kärkiketjuihin, mutta tämän jälkeen piteleekin sitten todella hiljaista. Lundell voi nappisuorituksella tehdä sen ~ 25 pistettä, eli kolmosen keskellä hänen paikkansa.

Yksi laadukas sentteri on aivan pakko vielä tulla.
Ja tuo +25 pistettä olisi tosi hyvä suoritus. Ihan vaan että saadaan perspektiiviä, niin Oula Palve tuli todella lupaavana ja taitavana sentterinä Kerhoon kaudelle 16-17. Takana yli 70 pinnan Mestis-kausi. Kerhossa sitten avauskaudella ihan ok yli 20 pinnan suoritus. Sittemmin hänestä kasvoi huippu-sentteri. Sen kauden rosterissa oli myös Teemu Turunen, joka veti todella hyvän kauden, tehden reilu 30 pinnaa.

Mutta se mikä tuota 16-17 kautta erottaa tähän kauteen, on se että siinä missä Palve ja Turunen saivat tehdä tulosta ilman sen isompia paineita Mannisen, Kapasen, Lahden ja Cornetin takana ja valmentajana oli helvetin hyvä pelaajien kehittäjä Antti Pennanen. Nyt sitä kokeneiden ja kohtuu varmojen kärkipelaajien suojaa ei ole, eikä Maso Lehtosella ole vielä minkäänlaisia näyttöjä pelaajien kehittämisestä huippu-tasolle, saatiko minkäänlaisesta voittamisesta Liiga-tasolla.

Mun mielestä on helvetin epäreilua odottaa joltakin Lundellilta tai Janhoselta heti jotakin kärkiketjujen suorittamista. Kun sellainen 15-25 pinnan kausi olisi molemmille erittäin hyvä steppi eteenpäin.

Ainahan ihmeitä voi tapahtua ja tietyllä tavalla tuo Kerhon rosteri on nuori ja potentiaalinen kyllä. Auttamatta Liigan kevyin paperilla, mutta tapa jolla tuota nyt rakennetaan on oikea, osin myös pakon sanelema koska rahaa ei ole. Mutta se suurin ihme minun mielestä pitää tapahtua penkin päässä. Maso Lehtonen saattaa olla lopulta pirun hyvä valmentaja, mutta mitään viitteitä tästä ei viime kaudella saatu, ei pelaajakehityksen eikä voittamisen osalta. Todella, todella massiivisen iso näytön paikka Lehtoselle.

Kutsukaa kyyniseksi ja negailijaksi, mutta niille puheille, että ”Maso jos kuka kyllä kaivaa sen potentiaalinen esille” ei ole vielä tässä vaiheessa mitään katetta. Se argumetti ei perustu näyttöihin, vaan mielikuviin.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Juu ja pari realismiin pohjautuvaa kommenttia ja poru alkaa..

.. Itse todella toivon, että Kerho onnistuu yhtenä kollektiivina ensikaudella, mutta tällä kokoonpanolla se tulee olemaan äärimmäisen vaikeaa. Realismi on realismia.
Uskon että joukkueen sisällä osataan luoda voittamisen kulttuuri. Niin se luotiin myös 2018-2019. Kasvettiin. Eihän silloin juuri esim Leinoa pidetty johtavana pelaajana, Paajasen piti olla Paajanen joka puurtaa sen reilut 20 pistettä. Kesken kauden hankittiin hylkiö Lucenius, mitä sitten tapahtuikaan? Ehkä vertaan turhaan tuohon 18-19 kauteen, mutta kun muistellaan kesää 2018 ei silloinkaan lähtökohdat olleet juuri paremmat. Toki sen jälkeen tuli heikkoja kausia kun valmentajana oli täysi noviisi, jonka paikan Pikkarainen otti ja onnistui tehtävässään välttävästi. Pitää muistaa että Masolla on samat meriitit mestiksestä kuin Pennasella ja uskon että Masolla on kaikki mahdollisuudet menestyä myös liigassa Kerhon päävalmentajana. Nuoret pelaajat voivat ottaa isojakin askelia kesän aikana, Janhosen haastattelu on hyvä, mainitaan että kovaa mennään. Uskon että Skinnari, Kiiskinen, Lundell, Janhonen tulee olemaan kovia pelaajia tulevalla kaudella, löytyy myös takuuvarma Tuulola, Topping vaikuttaa hyvältä haulta, ja ilmeisesti hyökkääjää etsitään vielä, luotan tässä myös Ekiin. Puolustuksesta ja maalivahtiosastosta tuskin tarvitsee erikseen mainita.
 
Viimeksi muokattu:

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siellä on 15 muuta joukkuetta, joissa voidaan olettaa tapahtuvan kehitystä ja eteenpäin menoja. Kaikilla ei toki sitä tapahdu, joku aina pettyy.

Lähtökohtaisesti 14 joukkuetta on kuitenkin jo paperilla edellä. Eikä se sinänsä mitään merkitse, mutta iso työ on tehtävä että tälläkin kaudella ”1,8 miljoonan joukkue on keväällä 3 miljoonan joukkue”, kuten viime kaudella kävi.

Ei ole väärin ajatella positiivisesti, mutta ei ketään voi syyttää negatiivisuudesta kun analysoi tuota rosteria ja sen mahdollisuuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös