HPK kaudella 2023–2024

  • 375 236
  • 2 128
Suosikkijoukkue
HPK
Ohhoh, kausi ei ole edes alkanut ja aloitetaan tämä pelaajien lainailu jo nyt. Eikö ole opittu mitään viime vuosilta. Kaikkihan nähnyt, että tonne tarvitaan sentteriä jo kauan, vaikka kaikki olisikin terveenä. Nyt sitten yksi sentteri sairastuvalla niin aletaan lainailemaan junnuja. EEEEEEEEHKÄ kannattaisi vihdoinkin sen kunnon keskushyökkääjä tonne hommata!
 
L

luigitar

Itse hieman ihmettelen purnausta tästä Lundllin lainasta. Minusta hyvä laina kaikin puolin, jos vielä sentteriä ei ole löytynyt. Kerhon täytyy tehdä itsestään houkutteleva vaihtoehto näille nuorille pelaajille ja olla sellainen paikka, missä seuraavan stepin ottaminen on mahdollista.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Huippuhankinta! Liigan julkaisemien tilastojen mukaan tää kaveri on painanut harjoituskaudella tehoja enemmän kuin Lehterä, Vesalainen ja Nättinen yhteensä...
 
Suosikkijoukkue
HPK
Itse hieman ihmettelen purnausta tästä Lundllin lainasta. Minusta hyvä laina kaikin puolin, jos vielä sentteriä ei ole löytynyt. Kerhon täytyy tehdä itsestään houkutteleva vaihtoehto näille nuorille pelaajille ja olla sellainen paikka, missä seuraavan stepin ottaminen on mahdollista.
Joo ehdottomasti samaa mieltä, JOS olisi tullut vuoden tai kahden sopparilla sisään. Miksi antaa toisen joukkueen pelaajille peliaikaa ja sitten HIFK saa pelaajan takaisin kun on ottanut "seuraavan stepin". Vähän myös ristiriidassa valmennuksen ja toimiston puheiden kanssa että halutaan omille junnuille näytönpaikkoja ja omia pelaajia kasvattaa siihen isompaan rooliin...
 
L

luigitar

Joo ehdottomasti samaa mieltä, JOS olisi tullut vuoden tai kahden sopparilla sisään. Miksi antaa toisen joukkueen pelaajille peliaikaa ja sitten HIFK saa pelaajan takaisin kun on ottanut "seuraavan stepin". Vähän myös ristiriidassa valmennuksen ja toimiston puheiden kanssa että halutaan omille junnuille näytönpaikkoja ja omia pelaajia kasvattaa siihen isompaan rooliin...

Puhuttiin myös siitä, että pelaajille pitää löytää oikeat paikat kehityksen kannalta. Itse en ainakaan näe mitään järkeä, että Savoilaisia ja Toivoisia laitetaan liigan mukaan selviytymään. Ehkä valmennuksen kanssa on todettu, että se oikea paikka on näille u20 tai Mestis.

Tämää kielii myös siitä, että oikeaa palasta sentterin tontille ei ole vielä löytynyt. Kerho on myöhässää tämän kanssa, mutta ei niitä rahoja kannata mihikään toivotaan toivotaan kaveriin laittaa.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Niin luulen, että tämän taustalla on se, että halutaan Martel laitaan tai sitten Toivolalle tuli takapakkia. Sitä en ymmärtäisi, että esim. hyvin pelannut Järvelä tippuisi kokoonpanosta ja muualta tuotu lainajunnu tilalle. Nooh, eiköhän Rajamäen ja Mason aivotukset huomenna selviä, kun kokoonpanon näkee.

Savolaiset yms... pysykööt tasoaan vastaavissa peleissä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä mäkin mieluummin ottaisin taksin pikkujouluista himaan sen sijaan, että ostaisin pikkujouluista kotiin pääsyä varten Teslan osamaksulla, kun ei ole just nyt massia ostaa käteisellä. Ideaalimaailmassa senttereitä olisi jonoksi asti rosterissa. Kerhon reaalimaailma on hiukan erilainen tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä mäkin mieluummin ottaisin taksin pikkujouluista himaan sen sijaan, että ostaisin pikkujouluista kotiin pääsyä varten Teslan osamaksulla, kun ei ole just nyt massia ostaa käteisellä. Ideaalimaailmassa senttereitä olisi jonoksi asti rosterissa. Kerhon reaalimaailma on hiukan erilainen tällä hetkellä.

Entäs kun sitä autoa olet jo tarvinnut pitkään ja tulet päivittäin sitä jatkossakin tarvitsemaan, eikö kannattaisi suoraan silloin se auto ostaa kuin huristella päivittäin taksilla?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Entäs kun sitä autoa olet jo tarvinnut pitkään ja tulet päivittäin sitä jatkossakin tarvitsemaan, eikö kannattaisi suoraan silloin se auto ostaa kuin huristella päivittäin taksilla?
No vittu kun ei oo sitä rahaa! Tonnin pommilla (tai fillarilla, dösällä, ihan millä vaan) mennään ja toivotaan parasta.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Entäs kun sitä autoa olet jo tarvinnut pitkään ja tulet päivittäin sitä jatkossakin tarvitsemaan, eikö kannattaisi suoraan silloin se auto ostaa kuin huristella päivittäin taksilla?

Kyllä tämä tilanne taitaa enemmän vertautua siihen, että olet kolaroinut autosi, sen huolto venyy, sinulla ei varaa useampaan autoon ja nyt on pakko mennä taksilla.

Olisi mahdollisesti hyvä haku, jos ei olisi kyseessä laina. Ei isomman seuran junnun lainasopimuksilla rakenneta tulevaisuuden Kerhoa.

En usko, että tällä palikalla tulevaisuutta pyritään rakentamaankaan. Ennemminkin liiga-avaukseen joukkuetta.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Eiköhän tässä nyt ole päällimmäisenä mielessä - kuten @luigitar :kin mainitsi - se, että saadaan taas esimerkkejä siitä kuinka Kerhossa voidaan kehittyä ja täällä on nuoren pelurin hyvä olla. Vastuuta ei pelätä antaa ja hyvistä suorituksista palkitaan. Jotain tällaista tästä nyt itselle ekana tulee mieleen.. Lundell on vieläpä mediaseksikäs nimi, joten jos ottaa täällä stepin, niin se sataa sit aika isosti Kerhon laariin tulevaisuudessa. Uskoisin ainakin.
 

Kerho-Jokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja 90-luvun Jokerit
Päivän lehdessä kerrotaan, ettei HPK:n kaltainen instituutio lähde ainostaan selviytymään… Sitten lainataan isomman seuran juniori meille kehittymään. Olisi ollut kiva lukea tiedotteesta mitä tällä lainalla haetaan, tarkemmin kuin kaikkien osapuolien hyötymistä tms.

Ja jos kyse on Toivolan paikkaamisesta, niin ei sitä voi Lundellilla tehdä. Paitsi jos tulevaisuuden strategia tähtää siihen, että ollaan liigan kasvaessa divarissa IFK:n farmi ja Forssa sitten farmin farmi.
 

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Päivän lehdessä kerrotaan, ettei HPK:n kaltainen instituutio lähde ainostaan selviytymään… Sitten lainataan isomman seuran juniori meille kehittymään. Olisi ollut kiva lukea tiedotteesta mitä tällä lainalla haetaan, tarkemmin kuin kaikkien osapuolien hyötymistä tms.

Ja jos kyse on Toivolan paikkaamisesta, niin ei sitä voi Lundellilla tehdä. Paitsi jos tulevaisuuden strategia tähtää siihen, että ollaan liigan kasvaessa divarissa IFK:n farmi ja Forssa sitten farmin farmi.
Aika suhteettoman iso asia tästäkin uutisesta on saatu aikaiseksi täällä - tosin se lienee meidän palstalla enemmän sääntö kun poikkeus.

Eikö tuo laina enemmänkin juuri osoita sitä, että ei lähdetä selviytymään (vajaalla jengillä), vaan käännetään ne kivet ja kannot, että saadaan iskukykyinen jengi ja taistellaan niistä pisteistä? Eikä kenenkään tarvi pelata väärässä roolissa vaan sen takia että "ei me olla mikään HIFK:n farmi".

Itse olen kovin tyytyväinen siihen, että reagoidaan parhaaksi näetyllä tavalla. Eiköhän laina ole varmasti tarpeellinen ja kustannustehokas tähän hätään, kun ukkoa on telakalla, raha on tiukilla ja pitäisi oikeasti saada niitä pisteitä huomisesta alkaen. Ei meidän sitä Lundellia ole pakko peluuttaa, jos oma väki paranee tai on muuten vaan parempia kentällä. Pianhan se nähdään miten käy!

PALLO!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Lundell lainalle Hifkistä.

En nyt ihan ymmärrä tätä lainaa. Edariin nyt kuitenkin varmaan kaavailtu.

Martel - Toivola - Päivärinta - Järvelä

Mihin sä tuolla Lundellin lyöt?
Pelaajahankintajohtajaksi?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Lupaavien junnujen hankinta, tai lainaaminen, ns. rahaseuroista on ymmärrettävää, ja parhaimmillaan oikein tuottoisa ratkaisu.

Nyt tuonne tarvittaisiin kuitenkin kaksi luotettavaa, rutinoitunutta ja tuloksentekoon kykynevää Liiga-tason sentteriä. 19-vuotias, aikuisten sarjoissa tasan yhden (1) ottelun pelannut HIFK-pelaaja "toistaiseksi"-sopparilla (eli käytännössä pelkästään pelaajaa itseään ja HIFK:ta hyödyttäen) ei ole sellainen. Ei millään mittarilla.

Keskikaista muotoa Mustonen, huh/Martel, heh-(Lundell-)Päivärinta-(Lundell/)Huttunen-(Lundell/)Toivola-Lundell
on muutenkin aivan ala-arvoinen viritys.

Sietämätöntä, että tämä seura on tällaisessa jamassa.
 
Viimeksi muokattu:
L

luigitar

Lupaavien junnujen hankinta, tai lainaaminen, "rahaseuroista" on ymmärrettävää, ja parhaimmillaan oikein tuottoisa ratkaisu.

Nyt tuonne tarvittaisiin kuitenkin kaksi luotettavaa, rutinoitunutta ja tuloksentekoon kykynevää Liiga-tason sentteriä. 19-vuotias, aikuisten sarjoissa tasan yhden (1) ottelun pelannut HIFK-pelaaja ei ole sellainen. Ei millään mittarilla.

Keskikaista muotoa Mustonen, huh/Martel, heh-(Lundell-)Päivärinta-(Lundell/)Huttunen-(Lundell/)Toivola-Lundell
on muutenkin aivan ala-arvoinen viritys.

Sietämätöntä, että tämä seura on tällaisessa jamassa.

Nää kirjoituksethan on melkein ihan samaa tasoa, kuin kiekkokiukassa...
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Liiga-laina on järkevä vaihtoehto. Oikeastaan ainoa asia, mikä mua vähän arvelluttaa on se, saako Kasper Kerhossa oikeanlaista ja laadukasta valmennusta. Siellä valmennus on kuitenkin Liiga-tasolle kokematonta ja Kasper on pitkään ollut meidän putkessa, jolloin kysymys kuuluu: huomioidaanko Kerhossa Kasper Lundell myös henkilökohtaisen valmennuksen osalta asiaan kuuluvalla tavalla? Paperilla varmasti, koska eihän HIFK muuten olisi häntä lainannut, mutta tapahtuuko niin käytännössä? Jää nähtäväksi, mutta toivotaan, että kasvavan peliajan ja vastuun myötä Kasper ottaa tarvittavat stepit ja pääsemme keräämään hedelmät. Tavallaan toivon myös, että Kasperia ei tarvitsisi kutsua takaisin ennen kuin vasta siirtorajan päättyessä.
Muualla ei luottoa. Mutta toivoa. No, itsellään on valmennus mallia Peltonen, notta...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muualla ei luottoa. Mutta toivoa. No, itsellään on valmennus mallia Peltonen, notta...

Mitä ihmettä? Miksi mulla pitäisi olla erityistä luottoa valmentajaan, jolla on Liiga-kokemusta peräti 0 peliä? En ole edes arvostellut teidän valmennusta, vaan pohtinut isompaa kuvaa. Esitin kysymyksiä, jotka ovat ihan aiheellisia ja korrekteja vieläpä, oman suosikkijengini ketjussa, joten mistä vedät herneen nenään, siirtelet kirjoituksia Kerhon osioon ja vittuilet Peltosesta päälle?

Moukkamaista käytöstä. Ei tarvitse käyttää mun viestejäni sun omien epävarmuuksiesi pönkittämiseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä ihmettä? Miksi mulla pitäisi olla erityistä luottoa valmentajaan, jolla on Liiga-kokemusta peräti 0 peliä?
Mulla on sen sijaan mctorsomainen luottamus Mason kykyihin valmentajana. Kerho tulee yllättämään monta joukkuetta ja vielä monempaa jääkiekon seuraajaa tällä kaudella.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Tätäkin asiaa, jos lähestyn omasta näkökulmastani, niin muutamia pointteja tulee mieleen. Ensimmäisenä Lundell on sentteri. Niitä oli tätä ennen kolme kappaletta, joista ehkä yksi on telakalla. Kokeilu on sinänsä melko riskitön, koska jos taso ei riitä, niin kaveria ei ole pakko peluuttaa ja oletettavasti tällaisessa tapauksessa matka vie hyvin nopeasti takaisin Helsinkiin. Mikäli taso on riittävä, auttaa hän Kerhoa taistelemaan pisteistä.

Pidemmällä tähtäimellä Lundell antaa happea sentterimarkkinan kartoitukseen moneltakin kantilta. Martel saa lisäaikaa opetella eurooppalaisia sentterikuvioita, jonka jälkeen nähdään onko miehestä täällä siihen rooliin. Samalla voidaan seurata myynnin kehitystä ja tehdä ratkaisuja hankintoihin käytössä olevan rahan suhteen, jossain kohtaa tulee myös veroraja vastaan ja tuo oman panoksensa yhtälöön. Lisäksi, yhtenä mielestäni isoimmista asioista, Lundell on yksi käyntikortti Kerhoarjen kehittävyydestä tulevaisuutta silmällä pitäen. Hänen paperinsa Helsinkiin taitaa olla vielä ensi kaudellekin voimassa, mutta kyllä tuolla piireissä sana kiirii ja sikäli mikäli hänen kehitystään saadaan vietyä tavoitteellisesti eteenpäin, luo se sitä paljon kaivattua imua Hämeenlinnan kehittymään. Vaikea minun on tässä jäädä negatiiviisiin puoliin kiinni.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on sen sijaan mctorsomainen luottamus Mason kykyihin valmentajana. Kerho tulee yllättämään monta joukkuetta ja vielä monempaa jääkiekon seuraajaa tällä kaudella.

Hieno homma ja niin sen pitääkin mennä! En mäkään ole Kerhoa (tai mitään muutakaan jengiä) laskenut ulos yhtään mistään. Ei kuulu mun tapoihini. Mun kommentti meidän omassa osiossamme koskien Kasperin HPK-lainaa sisälsi vain pohdintaa eikä sitä varsinaisesti oltu tarkoitettu edes teille. Olen nyt kuitenkin saanut sinne meidän omaan ketjuumme positiivisia lausuntoja valmentajanne osaamisesta, joten en keksi tässä lainassa yhtään mitään huonoa.

Mutta ihmeelliseksi on touhu mennyt, kun nykyisin ei näköjään saa enää pohdiskeluakaan harrastaa ilman, että joku täysin ulkopuolinen kääntää asiasisällön joksikin ihan muuksi. Tämä ei siis koske lainaamani kirjoitusta, vaan sitä alkuperäistä @Musta_Kyy n lainausta. Kyllä minä niin mieleni pahoitin!
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Pahhaa pelkään, että näistä vaihtoehdoista se b, eli Toivolan takapakki on tapahtunut. Se se kaikista loogisin syy tälle olisi.
Toivola reeneissä mukana ihan normaalisti, kuten myös Henriksson sekä Ikonen.

Lundell oli laitettu reeneissä tänään ainakin ihan ylivoimaan asti ja Toivola tiputettu tuosta pois. Jos oikein katsoin, niin normaali viisikoissa oli tuossa kakkosen keskellä kera Huttusen sekä Loimarannan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös