Mainos

HPK kaudella 2016–2017

• 474 960
  • 2 415

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Tosiaan Toivanen vastasi suoraan kommenttiin jossa sanottin että maanantaina sitten vai julkaistaan Kärppiin soppari sanoin: "Kiitos, mutta valitettavasti näin ei tapahdu".

Tietysti jos nyt halutaan vielä jatkaa tästä vääntämistä niin kantaa ei otettu siihen julkaistaanko soppari tiistaina.
"Valitettavasti"

Kuulostaa siltä kuin Toivanen toivoisi Mannisen lähtöä.

Itselleni ei ole jäännyt kauhean ammattimainen kuva tästä uudesta toimarista. Ensin paukutellaan henkseleitä lehdessä ja lupaillaan pikkupoikamaisella yli-innokkuudella pleijari/finaalipaikkoja. Sitten annetaan epämääräinen lausunto joka ei minun mielestäni sulje mitään pois. Tämän jälkeen ruvetaan omalla profiililla kommentoimaan yksittäisiä heittoja facebookissa tyyliin joka ainakin minun korvaani särähtää juurikin ylhäällä mainitsemastani syystä.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tosiaan Toivanen vastasi suoraan kommenttiin jossa sanottin että maanantaina sitten vai julkaistaan Kärppiin soppari sanoin: "Kiitos, mutta valitettavasti näin ei tapahdu".

Tietysti jos nyt halutaan vielä jatkaa tästä vääntämistä niin kantaa ei otettu siihen julkaistaanko soppari tiistaina.
Tämä oli kyllä yllättävä ja positiivinen reagointi Toivaselta. Peukkua sille. Josko vihdoinkin opittu käyttämään sitä somea...

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olisiko sitten niin, että Mannissakella olisi itsellään kovat lähtöhalut takaisin Junnon orkesteriin? Lähtökohtaisestihan palaajaa ei kannata pitää, jos hänellä itsellään ei ole haluja olla joukkueessa, mutta tällaisessa tapauksessa pitää kyllä tehdä poikkeus sääntöön, tietenkin. Kolmen vuoden sopimusta ei tuosta nuin vaan tule purkaa, kun Kerholla on sen pitkän pahvin kanssa ollut alunperinkin oma riskinsä. Rahalla toki saa mitä hyvänsä, mutta eipä taida Junnoltakaan löytyä sellaista rahaa, jolla Kerhon se sopimus kannattaisi purkaa. Jos se huumoripykälä tosiaan siinä pahvissa olisi olemassa, niin luulisi, että kaveri olisi jo muissa maisemissa. Saattaa tietysti ollakin, en minä ole sitä nähnyt pitkään aikaan, heh.

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olisiko koko soppaa tullut, jos Mannista ei olisi vuokrattu loppukaudeksi Kärppiin ? Hyväksyn sellaisten pelaajien myynnin, jotka ei jatka seuraavalla kaudella, kuten Jasu & Polak. Pelaajan jonka sopimus jatkuu, ei pitäisi koskaan päätyä kilpailijaan edes vuokralle. Mannisen side Kerhoon katkesi, ei ollut joukkueessa kauden loppuun asti, ei kauden loputtua yhteisillä reissuilla ym., vaan tahkosi omaa polkuaan ja nyt sitten pitäisi palata kuin ei mitään takaisin. Mutta, itse on lähtenyt isomman vastuun perässä pitkällä sopimuksella pois Kärpistä, ja kyllä sitä pitää kunnioittaa. Kärpät on tällä hetkellä yksi epätoivoisimmista liigajoukkueista etsimässä edes kohtalaisia vahvistuksia hyökkäykseensä, niin totaalinen tyhjennys siellä kävi. Uskon aloitteen tulleen Oulusta koska ovat huomanneet kerhon ja Mannisen haavoittuvuuden juuri tämän lainakeissin myötä.

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
"HPK:sta Kärppiin viime kauden lopulla lainalle siirtyneen Sakari Mannisen sopimus on voimassa HPK:n kanssa seuraavat kaksi kautta.

HPK:n toimitusjohtaja Antti Toivanen haluaa nähdä Mannisen kehittyvän HPK:ssa edelleen.
– Sakari meni pelaajana viime kaudella harppauksin eteenpäin. Hän on tulevilla kausilla niin tärkeä palanen joukkuettamme, että emme ole valmiita luopumaan hänestä."

Tuo kommentti ei muuta tosiasioita huhusta, vaan taistelevat Mannisesta (purkukorvauksesta) lakimiesten kera. Mutta niin kuin täällä on sanottu, mikä on pelaajan motivaatio! Kohta tulee ilmoitus Kerholta, Manninen ja Hpk on yhdessä tuumin purkaneet sopimuksen. Ja siihen meidän Tj., "Ei ole mitään järkeä pitää pelaajaa kokoonpanossa, jolla ei ole oranssia sydäntä."

Mun puolesta saa lähteä tällaiset mätäpaiseet joukkueesta, ei kasvata joukkuehenkeä!

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
"Emme ole valmiita luopumaan" = Ei ole ketään katsottuna tilalle, kun Manninen siirtyy Kärppiin.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Pelaajan jonka sopimus jatkuu, ei pitäisi koskaan päätyä kilpailijaan edes vuokralle. Mannisen side Kerhoon katkesi, ei ollut joukkueessa kauden loppuun asti, ei kauden loputtua yhteisillä reissuilla ym., vaan tahkosi omaa polkuaan ja nyt sitten pitäisi palata kuin ei mitään takaisin.

Näin se voi olla. Luulen kyllä että kun kyseessä on pelaat jotka pelaa ammatikseen niin ei tuollaisella ole mitään väliä. Sille pelataan kenen paita on päällä ja annetaan täysi panos eikä sille missä on mukavinta ja eniten yhteisreissuja.

Ralph

Jäsen
"Emme ole valmiita luopumaan" = Ei ole ketään katsottuna tilalle, kun Manninen siirtyy Kärppiin.
"HPK:n toimitusjohtaja Antti Toivanen haluaa nähdä Mannisen kehittyvän HPK:ssa edelleen" = Aina voi haluta, mutta valitettavasti kehittyminen jatkuu Kärpissä.

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko Manninen itse halukas palaamaan Kärppiin ja on tuonut jonkun sopimukseen liityyvän yksityiskohdan esille? Jos on, niin menoks vaan. Ei silloin halua olla osa Kerhoa.

Itse olen ainakin täysin eri mieltä tästä. Jos pelaaja on tehnyt 3 vuoden sopimuksen (olettaen ettei siellä nyt ole mitään erikoispykäliä), niin silloin se on sitoutunut 3 vuodeksi pelaamaan siinä joukkueessa, mihin on tehnyt sen sopimuksen. Piste.

Jos sitten käy niin, ettei anna kaikkeansa jäällä ja harjoituksissa, niin sitten se laitetaan alempiin ketjuihin tai katsomoon istumaan. Itsellensähän se tekee vain haittaa siinä pääasiassa sekä turmelee uransa ja tuskin kukaan, ainakaan Manninen, nyt niin tyhmä on että alkaa tällaista tekemään, kun on kerran itse halunnut tehdä sopimuksen, että on 3 vuotta tässä seurassa.
Ei jääkiekkoseura voi antaa pelaajien mielialoille sellaista painoa, että pitäisi sopimuksia alkaa purkamaan ilman korvauksia. Muuten hommasta ei tulisi mitään. Siirto toiselta seuralta saatavien reilujen korvauksien kanssa on sitten eri asia.
Tämä siis koskee mielestäni ihan jokaista pelaajaa, ei vain Mannista.
Sekin oletus, että Mannisella olisi huono motivaatio, on vain joidenkin palstalaisten oletus, jolle ei välttämättä ole minkäänlaisia faktoja.

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei voi kuin hymistellä näille jutuille. Täällähän on ihan samanlaisia juttuja kuin pudonneen Egypt Airin koneen kohtalon uutisoinnissa. Se kuka ensimmäisenä ehtii jotain kirjoittamaan on paras. Sillä nyt ei ole niin merkitystä mitä siinä uutisessa lukee.

Kenellekään ei varmasti tule yllätyksenä että Kärpät on kiinnostuneita Mannisesta loistavien play offien jälkeen. Aivan varmasti Kärpät on kysellyt Mannisen halukkuutta sirtyä takaisin Ouluun, eikä nykyaikana sopimuksilla ole mitään merkitystä kun ne voidaan purkaa "henkilökohtaisiin syihin vedoten".

Siltikin, älkää nyt viillelkö ranteitanne auki jonkun saatanan huhun takia.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse olen ainakin täysin eri mieltä tästä. Jos pelaaja on tehnyt 3 vuoden sopimuksen (olettaen ettei siellä nyt ole mitään erikoispykäliä), niin silloin se on sitoutunut 3 vuodeksi pelaamaan siinä joukkueessa, mihin on tehnyt sen sopimuksen. Piste.

Jos sitten käy niin, ettei anna kaikkeansa jäällä ja harjoituksissa, niin sitten se laitetaan alempiin ketjuihin tai katsomoon istumaan. Itsellensähän se tekee vain haittaa siinä pääasiassa sekä turmelee uransa ja tuskin kukaan, ainakaan Manninen, nyt niin tyhmä on että alkaa tällaista tekemään, kun on kerran itse halunnut tehdä sopimuksen, että on 3 vuotta tässä seurassa.
Ei jääkiekkoseura voi antaa pelaajien mielialoille sellaista painoa, että pitäisi sopimuksia alkaa purkamaan ilman korvauksia. Muuten hommasta ei tulisi mitään. Siirto toiselta seuralta saatavien reilujen korvauksien kanssa on sitten eri asia.
Tämä siis koskee mielestäni ihan jokaista pelaajaa, ei vain Mannista.
Sekin oletus, että Mannisella olisi huono motivaatio, on vain joidenkin palstalaisten oletus, jolle ei välttämättä ole minkäänlaisia faktoja.
Kerholla on tiukka budjetti. Ei ole varaa pitää pelaajaa, joka haluaa muualle/ei ole motivaatiota. Tässä on ollut ihan tarpeeksi juttuja pelaajista, jotka tavalla tai toisella myrkyttävät ilmapiiriin joukkueessa.

Ei sen pelaajan panoksen tarvitse olla huono, mutta jos ei ole täysin tyytyväinen tai täysillä mukana, niin ei siinä ole sitä kokonaisvaltaista sitoutumista, jonka tuohon hommaan tarvitaan.

Toki sopimuksia tulee noudattaa. Mutta näiden rahaseurojen kohdalla mikään ei ole ns. pyhää ja HPK on köyhä seura, joka joutuu nykypäivinä tekemään kipeitä ratkaisuja. Trendi on tämä nääs.

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aivan varmasti Kärpät on kysellyt Mannisen halukkuutta sirtyä takaisin Ouluun, eikä nykyaikana sopimuksilla ole mitään merkitystä kun ne voidaan purkaa "henkilökohtaisiin syihin vedoten".

Tämäkään ei vain yksinkertaisesti ole totta käsittääkseni myöskään jääkiekkoilijoiden osalta. Määräaikaista työsopimusta ei saa purkaa "henkilökohtaisiin syihin vedoten", toistaiseksi voimassa olevan saa. Määräaikaisen työsopimuksen purkamisesta pitää sopia aina työnantajan kanssa ja saada suostumus.

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kerholla on tiukka budjetti. Ei ole varaa pitää pelaajaa, joka haluaa muualle/ei ole motivaatiota. Tässä on ollut ihan tarpeeksi juttuja pelaajista, jotka tavalla tai toisella myrkyttävät ilmapiiriin joukkueessa.

Ei sen pelaajan panoksen tarvitse olla huono, mutta jos ei ole täysin tyytyväinen tai täysillä mukana, niin ei siinä ole sitä kokonaisvaltaista sitoutumista, jonka tuohon hommaan tarvitaan.

Toki sopimuksia tulee noudattaa. Mutta näiden rahaseurojen kohdalla mikään ei ole ns. pyhää ja HPK on köyhä seura, joka joutuu nykypäivinä tekemään kipeitä ratkaisuja. Trendi on tämä nääs.
Nojoo, itse en lähtisi kyllä vapaaehtoisesti päästämään Mannista pois ilman korvauksia, vaikka hänellä ei olisi motivaatiota tällä hetkellä. Yleensä se motivaatio kuitenkin löytyy sieltä, kun tajuaa, että omaa uraansa vain myrkyttää, jos ei vedä täysillä ja joutuu alempiin ketjuihin/katsomoon. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni.
Ja edelleen tämä motivaation puute on vain olettamista. Voihan olla niin, että mielummin pelaisi Kärpissä, mutta täydellä motivaatiolla, yrittämisellä ja kehittymishalulla pelaa myös Kerhossa. Itse näkisin ainakin niin, että urheilija koittaa saada parhaan mahdollisen diilin itselleen, mutta siltikin sillä diilillä mennään, mikä saadaan ja yritetään täysillä.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Toimitusjohtaja on kommentoinut tuolla Kerhon Facebook-sivuilla tätä huhua, että Mannisen sopimus mahdollistaisi siirron takaisin Kärppiin ilman korvausta näin: "Kiitos tästäkin viestistä, mutta faktat täyttä p....tä".
Onkohan se kännissä?

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Joku myös kysyi, että laittaako Toivanen toimarin paikkansa pantiksi sen puolesta, että Manninen pelaa täällä. Ei ole vastannut.

MITÄ VOIMME TÄSTÄ PÄÄTELLÄ?!

Mä tervehdin kyllä ilolla tällaista, että toimari kommentoi meidän tavallisten tallaajien juttuja SoMessa. Tarkkana täytyy toki olla, että ei tule sanottua mitään, josta voi nousta joku paskamyrsky.

MrOrange

Jäsen
Viestintä on taas totuttua. Tiedotteessa ei ole viitsitty vetää mutkia suoriksi vaan kierrellään kysymystä siitä että onko siirron mahdollistavaa pykälää olemassa vai ei. Sitten käykin niin, että itse herra toimitusjohtaja toteaa näiden huhujen olevan "täyttä p....tä". Voidaanko siis nyt ottaa taas rennosti kun itse TJ on vahvistanut asian laidan? Jotenkin on kuitenkin sellainen kutina että pykälä on olemassa, Manninen siirtyy Ouluun ja meidän toimari on tuiterissa ja mikä pahinta, hänellä on para-aikaa Kerhon Facebook-sivut auki selaimessaan.

HPK - Matkalla huipulle

T70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden HPK
Kerhon nettisivulla on tiedote Mannisen ympärillä liikkuvasta pöhinästä. Käykää lukemassa ketä kiinnostaa.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kerhon nettisivulla on tiedote Mannisen ympärillä liikkuvasta pöhinästä. Käykää lukemassa ketä kiinnostaa
No enpä kyllä löytänyt mitään, mitä ei olisi tässäkin ketjussa jo mainittu?
Voisitko linkittää, jos siellä on jotain uutta tietoa, sillä minä en löytänyt.

T70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden HPK
TJ Toivanen kommentoi Kerhon www-sivulla: "Sakari meni pelaajana viime kaudella harppauksin eteenpäin. Hän on tulevilla kausilla niin tärkeä palanen joukkuettamme, että emme ole valmiita luopumaan hänestä"

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
TJ Toivanen kommentoi Kerhon www-sivulla: "Sakari meni pelaajana viime kaudella harppauksin eteenpäin. Hän on tulevilla kausilla niin tärkeä palanen joukkuettamme, että emme ole valmiita luopumaan hänestä"

Tuo paljastaa jotta kännissä se tj Toivanen on, Facebookissa voi selvinpäinkin kyllä kirota...

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Toivanen vastasi facessa kysymykseen:
Antti Toivanen Laitatko TJ:n paikkasi pantiksi?

Antti Toivanen
Toistan edellisen eli asia on HPK.n puolelta selvä S. Manninen on meidän mies ensi vuonna.

Ralph

Jäsen
Tuo paljastaa jotta kännissä se tj Toivanen on, Facebookissa voi selvinpäinkin kyllä kirota...
Olenko minäkin kännissä, vai miksi tämä ei aukea mulle tämä tummennus. Menikö sinusta Mannisen kehitys viime kaudella taaksepäin, vai?

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tässä muuten Manniselle vähän tavoitetta ensi kausiksi. Saman pituinen pelaaja, mutta kropassa neljä kiloa enemmän lihasta. Voitti SHL:n runkosarjan pistepörssin ja mestaruuden, luultavasti KHL:ssä ensi kaudella. Teki myös maalin Kärppiä vastaan CHL -finaaleissa muistaakseni:
Eliteprospects.com - Ryan Lasch
Eliteprospects.com - Sakari Manninen
Tässä toinen kova samanpituinen pelaaja:
Eliteprospects.com - Justin Azevedo
Tosin Azevedolla nyt on sitten jo 8 kg enemmän lihasta tuossa kropassaan kuin Mannisella tällä hetkellä.

Eli, jos Manninen nyt tuosta kehittyy hyvin, niin voi olla, että parhaassa tapauksessa täällä on ensi kauden lopulla tai sitä seuraavalla kaudella tällainen Kerhon Lasch tai Azevedo. Mutta tämä nyt siis vain parhaassa tapauksessa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy