HPK kaudella 2016–2017

  • 470 227
  • 2 434

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Tappara on huhujen mukaan heittämässä Karhusta pihalle tämän kauden jälkeen. Voisikohan siinä olla molari meille hyvällä hinnalla?
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaahas, aloitetaanpas uutena jäsenenä Jatkoajassa kommentointi tältä palstalta.

Mielestäni suurin ongelma Kerhossa on ollut epäonnistunut päävalmentajien palkkaus viime vuosina. On tehty sopimuksia väärien asioiden perusteilla ja päävalmentajien meriittejä ja kykyjä ei olla osattu arvioida oikein eikä oikeilla perusteilla. Myös sopimusten pituudet ovat ihmetyttäneet itseäni. Välillä on maksettu kahden päävalmentajan palkkaa kerrallaan, kun ollaan epäonnistuttu päävalmentajan rekrytoinnissa ja tällaisen toiminnan yhdistäminen menestykseen on vaikeata. Välillä olisi saattanut olla pelkästään palkkakustannusten kannalta halvempaa palkata yksi hyvä valmentaja kuin maksella kahden heikon valmentajan palkkoja yhtä aikaa, eli erotetun ja virassa olevan.

Omasta mielestäni päävalmentaja on kaikkein tärkein yksittäinen henkilö, joka vaikuttaa joukkueen menestymiseen Liigassa. Väittäisin, että sarjakauden aloittavan Liigajoukkueen menestykseen vaikuttaa noin 40% päävalmentaja, 20% ykkösmaalivahti ja 40% loput pelaajat ja loput joukkueeseen kuuluvat henkilöt. Tätä perustelen sillä, että lähtökohtaisesti Liigapelaajat ovat keskenään melko samantasoisia. Heitä kovatasoisemmat pelaajat menevät NHL:ään tai KHL:ään ja heikkotasoisemmat pelaavat Mestiksessä. Valmennuksessa tasoero on mielestäni suurempi Liigassa kuin pelaajien kesken. Hyvä päävalmentaja pystyy huonoa paremmin:
1. kehittämään kaikkia pelaajia kesällä ja kauden aikana
2. luomaan toimivan pelisysteemin
3. houkuttelemaan joukkueeseen hyviä pelaajia halvemmalla trade offina kehittymiselle

Ensi kaudelle tulevaa Pennasta pidän itse hieman arpana, koska päävalmentajakokemusta Liigasta ei ole. Kuitenkin positiivista kuvaa päävalmennuksesta antaa Jukurien ykkössija ja paras maalisuhde Mestiksessä tällä kaudella. Myös Jukka Jalosen kehut luovat positiivista kuvaa tyypistä. Ehkä siis lähtökohtaisesti omalla mittapuulla ylemmän keskitason Liigavalmentaja tulossa. Kolmen vuoden sopimus on kuitenkin aika riski tällaisessa tilanteessa, kun ei ole Liigakokemusta päävalmentamisesta. Miksei voitu tehdä esim. 1+2 vuotta seuran optiolla? Mutta varmasti ainakin parempaan suuntaan menee valmennus tästä kaudesta. Parempi sopimus lähtökohtaisesti kuin edelliskausien sopimukset Raution tai Arvosen kanssa, vaikka riskiä on paljon.

Nyt kun päävalmentaja on lyöty lukkoon, niin toisiksi tärkein osa joukkuetta on maalivahti. Hyvän maalivahdin hankintaan pitäisi nyt panostaa rahallisesti ensi kaudelle. Torjuntaprosentteja tältä kaudelta pitäisi seurata erityisesti maalivahdin valinnassa. Edellä ehdotettua Karhusta en ottaisi Kerhoon, koska huono torjuntaprosentti tällä kaudella(15. Liigassa). Sen Tapparan toisen maalivahdin ottaisin heti, joka pelasi pari peliä Kerhossa, jos vaan saisi, koska Liigan paras torjuntaprosentti. Vaikea tietää, että keillä Liigaveskareilla on sopimus päättymässä tähän kauteen ja keillä ei, kun näitä ei julkaista paljon missään enää, mutta kiinnostavia nimiä Liigassa on monissa joukkueissa, kuten esim. Bluesissa, Kookoossa ja Kärpissä. Kiinnostavia nimiä ovat mielestäni esim. Hrachovina, Vehviläinen, Zapolski, Bernard, Kähkönen, Rajaniemi, Rasilainen ja Järvenpää, jos ovat vapaita. Suuri osa näistä on nuoria edelleen kehittyviä veskareita hyvillä torjuntaprosenteilla. Ehkä joku näistä siis.. Tai sitten jostain muusta sarjasta joku..
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Jaahas, aloitetaanpas uutena jäsenenä Jatkoajassa kommentointi tältä palstalta.

Kolmen vuoden sopimus on kuitenkin aika riski tällaisessa tilanteessa, kun ei ole Liigakokemusta päävalmentamisesta. Miksei voitu tehdä esim. 1+2 vuotta seuran optiolla?
Hieno avaus ja helppo allekirjoittaa suurinpiirtein koko teksti. Tähän lainaamaani on vain pakko tarttua, niinkuin olen aiemminkin tarttunut. Jotta Kerhon tapainen organisaatio (vailla suuntaa, ei taloudellista etulyöntiasemaa, ei brändiä, ei valmiita Liigatason pelaajia, ei maalivahtia jne.) pystyy rekrytoimaan valmentajamarkkinoiden ehkä kuumimman nousevan kyvyn, pitää jotain antaa takaisinkin. Olen 100% varma että Pennanen ei olisi mitään vuoden pahvia suostunut tekemään saati sitten mitään seuran optioita. Miksi ihmeessä olisi? Valmentaja kun on vielä pelaajaakin enemmän yksilöurheilija ja uransa tuossa vaiheessa oleva kaveri haluaa pomminvarmasti turvata selustansa. Pidempi pahvi varmistaa sen että ensimmäisestä vastoinkäymisestä ei heilu mono ja Pennanen saa hieman aikaa muokata jengiä omannäköisekseen.

Riski on toki aina olemassa, mutta onhan tässä lähtökohtaisesti miljoona kertaa parempi maku kun vittu KAIRAN palkkaamisessa tai varamiespalvelu-Pantsen kiinnityksessä.

Veskaritilanne on kyllä jännä, siellä on nyt Pelicansin mies Kärppien ykkösenä, KooKoo lainasi juuri Lankisen, Kerho on kierrättänyt muiden kakkosveskareita ja ainakin Lukolla vaihtuu koko paletti ensi kaudella. Tämän kauden esitykset nyt on todistanut että kunnollisella, ei edes tähtitason, maalivahdilla Kerho on kilpailukykyinen jopa Pantsen pelikirjalla.

Tietenkin kenttäpelaajiltakin vaaditaan tasonnostoa ensikaudeksi, koska eipä siellä kehitystä tai ylisuorittajia ole tälläkaudella ehkä Paajasta lukuunottamatta näkynyt. Siinä taas jotain, minkä Jukka Jalonen teki täydellisesti - sai vitun mikkolaineista ja Hannu "hannuväisänen" Väisäsestä irti mestaruuskaliiberin jääkiekkoilijat. Jos Pennanen onnistuu edes vähän sinnepäin, voi Kertulle povata positiivista tulevaisuutta!
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hieno avaus ja helppo allekirjoittaa suurinpiirtein koko teksti. Tähän lainaamaani on vain pakko tarttua, niinkuin olen aiemminkin tarttunut. Jotta Kerhon tapainen organisaatio (vailla suuntaa, ei taloudellista etulyöntiasemaa, ei brändiä, ei valmiita Liigatason pelaajia, ei maalivahtia jne.) pystyy rekrytoimaan valmentajamarkkinoiden ehkä kuumimman nousevan kyvyn, pitää jotain antaa takaisinkin. Olen 100% varma että Pennanen ei olisi mitään vuoden pahvia suostunut tekemään saati sitten mitään seuran optioita. Miksi ihmeessä olisi? Valmentaja kun on vielä pelaajaakin enemmän yksilöurheilija ja uransa tuossa vaiheessa oleva kaveri haluaa pomminvarmasti turvata selustansa. Pidempi pahvi varmistaa sen että ensimmäisestä vastoinkäymisestä ei heilu mono ja Pennanen saa hieman aikaa muokata jengiä omannäköisekseen.

Kiitos! Järkevää tekstiä itselläsikin.
Olen kanssasi samaa mieltä suurimmasta osasta, mutta ehkä hieman eri mieltä tuosta, että tuo Pennasen sopimus olisi ollut aivan timantti HPK:lle ja että tuo 3 vuoden pahvi olisi ollut ainoa mahdollisuus saada hänet. Kyllähän Pennasen asema nousee tässä sopimuksessa kuitenkin Mestis -joukkueen päävalmentajasta Liiga -joukkueen päävalmentajaksi. Jukureihin on ilmeisesti Dufva tulossa, niin siellä ei olisi Pennaselle varmaankaan ollut Liigapäävalmentajan paikkaa. Toiseksi sopimus tehtiin Pennasen kanssa silloin, kun Jukurit oli vielä sijalla 6 Mestiksen runkosarjassa eikä Jukka Jalonenkaan ollut vielä antanut positiivista palautetta hänestä, että ehkä kaikkien mielestä Pennanen ei tuossa vaiheessa vaikuttanut miltään kuumimmalta nousevalta kyvyltä, vaikka yksi Mestis mestaruus löytykin. Kyllähän Jarno Pikkarainenkin piti Jukureita monta kautta Mestiksen ykkösjoukkueena(esim. runkosarjavoitot), mutta ei ole nyt saanut Tepsiä Liigassa ihan kärkisijoille Selinin kanssa, vaikka ei kyllä ole päävalmentaja, mutta kuitenkin.
Pointtina tässä on se, että olen jokseenkin tyytyväinen Kerhon tekemään sopimukseen Pennasen kanssa(pitkästä aikaa edes jokseenkin tyytyväinen johonkin Kerhon tekemään päävalmentajasopimukseen), mutta luulen paremmankin sopimuksen olisi hänen kanssaan saatu tehtyä pienemmällä riskillä sillä hetkellä, esim. 1+1 tai 2+1 vuotta seuran optiolla. Pitää muistaa, että muitakin päävalmentajia on kuitenkin Suomessa aika paljon ilman joukkuetta. Myös Mestiksen ja Liigan tasoero päävalmentamisessa on merkittävä, että itse ajattelisin, että korrelaatio on jotain tällaista: erittäin hyvä valmentaja Mestiksessä->hyvä Liigassa, hyvä Mestiksessä->keskitasoa Liigassa, keskitasoa Mestiksessa->huono Liigassa.
Mutta odotan innolla, että millaista Pennasen kiekko tulee olemaan ja toivon, että vie Kerhon playoffeihin, kuten Jalonen vei useita kertoja.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Hieno avaus ja helppo allekirjoittaa suurinpiirtein koko teksti. Tähän lainaamaani on vain pakko tarttua, niinkuin olen aiemminkin tarttunut. Jotta Kerhon tapainen organisaatio (vailla suuntaa, ei taloudellista etulyöntiasemaa, ei brändiä, ei valmiita Liigatason pelaajia, ei maalivahtia jne.) pystyy rekrytoimaan valmentajamarkkinoiden ehkä kuumimman nousevan kyvyn, pitää jotain antaa takaisinkin. Olen 100% varma että Pennanen ei olisi mitään vuoden pahvia suostunut tekemään saati sitten mitään seuran optioita. Miksi ihmeessä olisi? Valmentaja kun on vielä pelaajaakin enemmän yksilöurheilija ja uransa tuossa vaiheessa oleva kaveri haluaa pomminvarmasti turvata selustansa. Pidempi pahvi varmistaa sen että ensimmäisestä vastoinkäymisestä ei heilu mono ja Pennanen saa hieman aikaa muokata jengiä omannäköisekseen.
Rehellisesti... höpö höpö. Mihinkäs se Pennanen olisi mennyt? Ipaan? Tässä maassa on ollut osaavia ja vapaita valmentajia enempi kuin on joukkueita. Siellä on edelleen, esim täysin katastrofaalisella materiaalilla pelaava Blues koutsi lähdössä ensikaudelle, kun muuan TV-kommentaattori ottaa viran. Nämä kaikki "pieni paskaseura ei muuta saa" jutut on ihan oikeasti täyttä paskaa. Ei ole Hämeenlinnaan mitkään Viitaluomat ikänä tulleet pelkästään hyvää hyvyyttään, joten voisi jo pikkuhiljaa porukka jättää nämä "surku surku, mut kun me ollaan niin pieniä, surku mutku" jutut kirjoittamatta.

HPK maksaa tälläkin kaudella aivan kilpailukykyistä liksaa päävalmentajalle, on aina maksanut, varsinkin kun huomioi paljon se vanha soppari on rasittanut taakkaa. HPK maksaa myös niille Fehreille, Viedenskeille, Miettisille ja Hahleille sellaista liksaa, että ne pelaa Kerhossa, eikä jossain muualla. Nyt ihan oikeasti sitä järkeä taas käteen. Yksikään Mestis koutsi ei todellakaan voi olettaa saavansa suoraan 3 vuoden sopparia Liigasta, ilman mitään näyttöjä. Kyllä tässä annettiin pallo TÄYSIN sen Mestiskoutsin kouraan. Taas kerran on arpa ja nousu, uho, tai tuho kädessä. Miksi? Kun ei ole munaa sanoa, sille Mestis koutsille, että ota tai jätä? "Kun ollaan niin pieni ja nyyhky nyyhky"?

Ihan oikeasti Mestiksessä on mitä 12 jengiä, joista jokaisen koutsi saisi Kerhossa kovempaa liksaa, kuin yhdessäkään Mestis joukkueessa, samaan aikaan tuolla on ammattikoutseja ilman sopparia ainakin yhden käden sormien verran, samaten on ensikaudeksi jäämässä työttömäksi, tai jo jäänyt muutama lisää. Mikään helvetti vieköön ei todista sen puolesta, että Kerhon pitäisi jälleen kerran vetää upporikasta ja rutiköyhää, ei MIKÄÄN! Mutta kas kummaa, kun taas päätettiin niin tehdä. Miksi? En minä tiedä, mutta kuinka saamarin monta kertaa se tarvii tehdä, ennen kuin joku tajuaa muuttaa sitä touhua? Se olisi ollut Pennasellekkin ihan hyvä diili tyyliin 1+2 tai 1+1+1. Se olisi kelle vaan Mestis koutsille enempi kuin ne kehtaa toivoa. Mutta ei, ei meidän Kerhossa.

Noin olen avautunut... Minä itseasiassa odotan varsin innokkaana Pennasta ja kumppaneita, ehdottomasti positiivisin miettein. Ylläolevalla en tarkoita dissata Pennasta pätkän vertaa, vaan nimen omaan tätä asennoitumista koko seuraa ja sen toimintaa kohtaan. Mihin helvettiin on ne munat kadonneet? Ennen HPK oli se pikkuseura jolla oli Marssin kokosen cahonesit, seura joka aina rankattiin pohjalle ja sieltä se vaan tuli, näytti ja voitti. Nyt ollaan kuin jotain saamarin anteeksipyytelijöitä, että "sori vaan että ollaan täällä, pyydä mitä vaan, kyllä me sulle maksetaan, kun eihän kukaan tänne muuten suostu tuleen".

Miksi?
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miksi? Kun ei ole munaa sanoa, sille Mestis koutsille, että ota tai jätä? "Kun ollaan niin pieni ja nyyhky nyyhky"?

Ihan oikeasti Mestiksessä on mitä 12 jengiä, joista jokaisen koutsi saisi Kerhossa kovempaa liksaa,Mi kuin yhdessäkään Mestis joukkueessa, samaan aikaan tuolla on ammattikoutseja ilman sopparia ainakin yhden käden sormien verran, samaten on ensikaudeksi jäämässä työttömäksi, tai jo jäänyt muutama lisää. Mikään helvetti vieköön ei todista sen puolesta, että Kerhon pitäisi jälleen kerran vetää upporikasta ja rutiköyhää, ei MIKÄÄN! Mutta kas kummaa, kun taas päätettiin niin tehdä. Miksi? En minä tiedä, mutta kuinka saamarin monta kertaa se tarvii tehdä, ennen kuin joku tajuaa muuttaa sitä touhua? Se olisi ollut Pennasellekkin ihan hyvä diili tyyliin 1+2 tai 1+1+1.
Hehehheh, joku on kännissä. Mutta hei, aina joku itkee, itkee että kun meidän omat helmet Rautiainen ja Järveläinen lähti eikä maksettu niille miljuunaa, niin siksi kaikki meni päin sitä ihteään.

No, onko se kiveen kirjoitettu, että Pennasen sopimus on suora kolmonen? Tähänkö se titanikki uppoo lopulta?

Miksi - No siksi.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Noin olen avautunut...

Miksi?

Hyvä avautuminen, kiitos tästä! Arvostan kyllä näkemystäsi, vaikka paatosta onkin aika väkevästi messissä.

Eli sun mielestä Kerhon johto ihan hyvää hyvyyttään/tyhmyyttään/osaamattomuuttaan teki Pennasen kanssa pidemmän sopimuksen, koska johto on vaan niin perseestä että ei opi koskaan? Mutta sitten ei sun mielestä olekkaan ollenkaan perseestä, vaan pitäisi olla niin vitun kovaa luuta, että voisi myös sanoa "ota tai jätä" jollekin vuoden lapulle seuran optiolla? Kuka Kerhoon tässä tilanteessa tulee vuoden sopimuksella? Menisitkö itse?
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Jokainen nykyinen huippuvalmentaja on ollut joskus kakkos/mestis/junnu-koutsi. Minun mielestäni tärkeätä on katsoa eteenpäin eikä taaksepäin. Kerhon johto on tällä kertaa varmasti tehnyt taustatyönsä niin hyvin kun on pystynyt. Pendosta on monelta taholta tullut positiivista palautetta, niin kollegoilta, pelaajilta kuin Hämeenlinnan kiekkoilun ylijumala Jukka Jaloselta. Itsekin tunnen Pendon "jollain lailla" ja niiltä osin olen luottavainen..

Kuitenkin jokainen rekrytointi on aina riski, jotkut enemmän jotkut vähemmän. Täällä vedotaan riskiin siinä suhteessa, että mies tulee mestiksestä, ei juuri mihinkään muuhun. Samalla sivuutettaan kuitenkin nuo usealta eri taholta tulevat positiiviset signaalit. Ilman riskejä ei koskaan tule menestymään. Jos muuten oikein saivarrellaan, niin onhan Pennasella liigakokemusta päävalmentajana Sormusen kahdeksan ottelun toimitsijakiellon ajan.

Kun kerta halutaan takaisin huipulle, oikea toimintamalli on pitkäjänteisyys ja aikaa antaa kehittää toimintaa. Kolmen vuoden sopimus on minusta täysin tässä tilanteessa perusteltu. Itse olen valmis lyömään vetoa enemmän sen puolesta, että täällä tullaan kiroamaan jossain vaihessa, että miksei annettu viiden vuoden sopimusta.

Valmennus on kuitenkin aina tiimityötä, jossa päävalmentaja on siinä pääosasassa ulospäin. Mistä tuli muuten mieleen, että koska tullaan julkaisemaan Kerhon valmennusryhmä? Itseni korvaan ei tästä ole mitään sen kummemmin kuullut, muita kun omia arvailua siitä, että Salon Olli siinä on mukana.
 
Viimeksi muokattu:

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Valmennus on kuitenkin aina tiimityötä, jossa päävalmentaja on siinä pääosasassa ulospäin. Mistä tuli muuten mieleen, että koska tullaan julkaisemaan Kerhon valmennusryhmä? Itseni korvaan ei tästä ole mitään sen kummemmin kuullut, muita kun omia arvailua siitä, että Salon Olli siinä on mukana.
Kausikorttilaisten tilaisuudessa Koskinen sanoi, että valmennusryhmä/kuviot ovat selvät ja niiden kanssa tullaan pihalle mahdollisimman piakkoin.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pennasta on monelta taholta kehuttu suomen parhaimmistoon kuuluvaksi valmentajaksi pelikirjaltaan. Ja sanottu myös olleen suuresti vastuussa nuorten leijonien pelitavasta. Huhut taisivat viedä myös vahvasti Jalosen apuvalmentajaksi KHL Jokereihin ennen kerho pestin julkaisua. On jo voittanut noin nuoreksi valmentajaksi enemmän kuin moni kaksikymmentävuotta vanhempi kolleega. Jukka Jalosen opetuslapsi, meidän pelin vahva kehittäjä. Oman juniorivalmennuksen kasvatti. Kyllä, tämä on todella suuri riski ja vituttaa kun ei suostunut tulemaan pussillisella pähkinöitä tunnin irtisanomisajalla ilman kultaista pähkinäpussi palkintoa surusta ja murheesta. Mikkelissä tullaan vielä itkemään kun Pennanen vaihtuu Dufvaan...
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, no sopimukset mallia 1+2 tai 2+1 seuran optiolla olisivat olleet myös kolmen vuoden sopimuksia, jos Pennanen onnistuisi työssään eli täysin sama kuin suora 3 vuoden sopimus tässä tapauksessa. Ainoastaan epäonnistumisen tapauksessa tuollainen sopimus olisi ollut Kerholle parempi. Tästä asiasta olen kyllä BlackWolfin kanssa samoilla linjoilla, oli sitten humalassa tai ei, haha. Mutta toisaalta turha tästä on enää jauhaa, kun tuo sopimus on jo tehty. Kyllä sieltä todennäköisesti hyvä valmentaja on kuitenkin tulossa.

Olennaisin kysymys tällä hetkellä on nyt, että kuka Kerhon veskariksi ensi kaudeksi?
Itse ehdottaisin tosiaan, että tästä joukosta joku, jos Liigasta otetaan joku: Hrachovina, Vehviläinen, Zapolski, Bernard, Kähkönen, Rajaniemi, Rasilainen ja Järvenpää. Kaikki nämä ovat pelanneet hyvin tällä kaudella(torjuntaprosentti yli 91,5%) ja moni näistä on vielä nuori ja kehittyvä eli odotus ensi kaudesta on parempi kuin tästä kaudesta hyvällä valmennuksella. Sopimustilannetta en tiedä, kun tietoa niistä ei löydy helposti enää netistä.
Ei tuo Karhunenkaan tietty nyt huono vaihtoehto olisi, mutta se on pelannut viime kaudet aina hyvän puolustuksen takana, joka putsaa suuren osan vastustajan ripariyrityksistä ja siltikin torjuntaprosentti nyt aika alhainen muihin verrattuna.
 

Ralph

Jäsen
Itse ehdottaisin tosiaan, että tästä joukosta joku, jos Liigasta otetaan joku: Hrachovina, Vehviläinen, Zapolski, Bernard, Kähkönen, Rajaniemi, Rasilainen ja Järvenpää.
Zapolski matkaa Jokereihin, Kähkönen Lukkoon sekä Bernardilla jatkuu sopimus Ässien kanssa, Vehviläisellä JYP:iin ja Järvenpäällä KooKoohon.

Piti oikein tarkistaa, että kuka on tämä Rasilainen. Näemmä Bluesin kolmosmokke, joka on tällä kaudella pelannut uransa ensimmäiset 45 minuuttia aikuisten sarjoissa. Itse en ottaisi tuollaista edes kakkosmokeksi, kun ei ole mikään superjuniori ja näytöt tosiaan aikuisten peleistä olemattomia. Ja eiköhän Blues tahdo omat juniorinsa pitää itsellään.

Näin jäljelle jää vain Rajaniemi ja Hrachovina. Se kertoo karusti siitä, ettei nyt ole Liigasta vapautumassa mitään kelpo maalivahteja HPK:lle, jos ei lasketa mukaan vielä Lassilaa ja Tarkkia. Jossain välissä Rajaniemeä ja Hrachovinaa itsekin ehdotin HPK:n ensi kauden maalivahtikaksikoksi. Tappara on kovasti hommaamassa itselleen uutta maalivahtia, joten haluaako Hrachovina jäädä taas kakkosmokeksi, kun selvästi on osoittanut, että pystyy pelaamaan Liigassa? Rajaniemeä on pomputeltu Pelicansin ja Kärppien väliä, tiedä sitten miten siellä ollaan yhä kiinnostuneita.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Nykyinen ykkösmaalivahti muuten sitten kuuluu ymmärtääkseni myös ensi kauden suunnitelmiin, joten kannattaa hänet pitää näissä maalivahtihahmotelmissa mukana.

Otanta on toki pieni, mutta eikö Perhonen nyt ole oikeinkin mallikkaasti pelannut, jopa pienen paineen alla? Oikein mielelläni tällä otannalla ottaisin ensi kaudellekin, isokokoiset maalivahdit ovat aina hyvä asia joukkueessa. Veikkaan, että pariksi tulee joku täälläkin mainituista, Hrachovina tietenkin mieluiten. Myös Rajaniemi olisi hyvä haku tasaiseen maalivahtipariin. Olettaen siis, että siitä yhdestä turhakkeesta päästään eroon...
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä pahaa pelkään, että Myllyniemi on ensi kaudellakin Kerhossa. Mihinkäs tuon nyt tuosta vaan ulostat, kun on voimassa oleva soppari tumpussa. Varmasti nyt tienaa ainakin lähelle sen mitä aikaisemmillakin kausilla, varmaan tämän kauden otteilla kilpailevia sopimuksia on turha odotella.

Tuo soppari tulee olemaan yksi riippakivi, kun seuraavan kauden joukkuetta kasataan. Aikas kallis maalivahtiosasto on näillä näkymin tulossa, sillä vaikkapa joku Hrachovina näillä näytöillä tuskin tulee millään laarin pohjan homeisimmilla potuilla.

Sen molarihankinnan tulee olla kyllä nappisuritus. Haussa kaveri, jonka täytyy pelata kuitenkin se viitisenkymmentä matsia. Joku Lassila on tienannut yli 100 kiloeuroa, Tarkki päälle 150 kiloegee. Siihen Myllyniemen 70, niin johan olisi pottuja molareissa kiinni. Voidaan varmaan sovinnolla ainakin hylätä nämä nk. "valmiit" nimet.

Perhonen voisi olla kyllä yksi vakavasti harkittava kaveri.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ok, eli ehkä Hravhovina olisi paras vaihtoehto. Muita hyviä Rajaniemi ja Perhonen(torjuntaprosentti 91,3 tällä kaudella) tai ehkä jopa Lassila.
Kilpeläinen näyttäisi pelanneen myös hyvin tällä kaudella, mutta luultavasti ei ole vapaa. Tai sitten joku muusta sarjasta kuin Liigasta.

Itse olisin valmis siirtämään pelaajabudjetista 50k-100k maalivahdin palkkaamiseen lisää ja vähentää sen muihin pelaajiin käytettävästä määrästä, jotta saataisiin kunnon maalivahti tänne, jos se sen vaatii. Tuo osasto on vaan pakko saada kuntoon menestystä tavoittelevassa joukkueessa. Jos tarjoisi Hrachovinalle esim. 150ke tai jopa yli, niin luultavasti kyllä tulisi tänne. Pieni riski, mutta tässä tilanteessa ehkä kannattava, voisi saada ensi kauden parhaan maalivahdin tänne.
Harmi tosiaan, kun Myllyniemen sopimus on ensi kaudenkin vielä, tuskin pelaa yhtään paremmin kun tällä kaudella.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Hyvä avautuminen, kiitos tästä! Arvostan kyllä näkemystäsi, vaikka paatosta onkin aika väkevästi messissä.

Eli sun mielestä Kerhon johto ihan hyvää hyvyyttään/tyhmyyttään/osaamattomuuttaan teki Pennasen kanssa pidemmän sopimuksen, koska johto on vaan niin perseestä että ei opi koskaan? Mutta sitten ei sun mielestä olekkaan ollenkaan perseestä, vaan pitäisi olla niin vitun kovaa luuta, että voisi myös sanoa "ota tai jätä" jollekin vuoden lapulle seuran optiolla? Kuka Kerhoon tässä tilanteessa tulee vuoden sopimuksella? Menisitkö itse?
Siihen en ota kantaa, miksi joku tekee tuolla asioita kuten tekee. Enkä minä toki voi tietää, onko HPK:n johtoporras linjaillut uudeksi käytännöksi näitä salaisia try-outteja tai muutoin erilaisia soppareita, kuin mitä on ilmoitettu, mitä toveri @Musta_Kyy hieman vihjaa. Tosin humalalla, ei ollut mitään osuutta allekirjoittaneen tuotokseen, ellei kyseessä sitten ole syntymähumala.

Kun kysyt, että lähtisinkö ite, niin kyllä minä osaavana valmentajana (siis olettaen että sellainen olisin, tyyliin Pennanen) lähtisin ihan mihin Liiga-joukkueeseen vain valmentajaksi, olisi se soppari sitten mallia suora 3 tai 1+nönnönöö tahansa. Kyseessä on edelleenkin Mestis valmentaja ilman pääsarjakokemusta. Mistä ihmeestä te kaavitte sellaselle jotain neuvotteluvaltteja? Olkoonkin, että kyseessä on älyttömän lupaava valmentaja. Kyllä ne neuvotteluvaltit on siinä, että Liiga-joukkue yleensäkkin edes osoittaa kiinnostusta, tätä Mestis koutsia kohtaa, ihan sen Liiga-joukkueen puolella. Tai no ainakin pitäisi olla. Oudoksi on touhu mennyt, jos tuolla nuoret Mestis koutsitkin kävelee Kerhon ylitse neuvottelupöydässä.

Edelleen Pennanen on varmasti hyvä valinta ja veto tähän väliin, sitä en kiistä. Mutta kyllä melkosella riskillä lähdetään tähän touhuun. Ei tässä ole viimevuosina Kerho ollutkaan kuin kahdesti kusessa sen kanssa, että koutsille on pitänyt maksaa liksaa ja sillä ei olisi pitänyt olla mitään asiaa penkin taakse. Olkoonkin se kolmannen todennäköisyys vaikka kuinka pientä luokkaa, niin se riski on silti siellä ja nyt se sitten maksaa vielä enempi kausia, jos osuukin se mustapekka kätöseen. Kestäisikö Hämeenlinnalainen jääkiekko tuollaista iskua? Tuskin.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Pennanen pitkällä sopimuksella Hämeenlinnaan, joka kertoo siitä että luottoa kykyihin on, oli ilmeisen hyvä valinta. Mutta tietysti joku aina itkee, tehtiin mitä vain.

Nuorten MM. Luulisi että mahdollisuudet saada Hämeenlinnaan lupaavia nuoria pelaajia eivät myöskään uuden valmentajan vuoksi heikkene lähivuosina.

Maalivahdit ovat todellakin tärkeitä vakansseja, ja niihin pitää satsata. Ykkönen ykköskorista, kakkonen vähintään lupaava kehittyjä. Työpaikkailmoitukseen voisi pistää myös, että on koko on eduksi, perhostyyli hallussa ja olkapää peittää mielellään ylämummon.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Pakko sano, että sytyn tähän Pennaseen kokoajan enemmän ja enemmän. Huikee koutsi joka ei epäile näyttää tunteensa. Johan tässä on jo tarpeeksi kauan katsottu tuota purkan mässyttämistä.

http://www.jatkoaika.com/Haastattelu/tunteet-kuumenivat-mehtimäellä-vtun-valehtelija/175390
Löytyy selkeästi intohimoa lajia kohtaan. Jalonen tuosta mainitsikin HäSan jutussa juuri, että intohimo on yksi suuri tekijä menestyksestä puhuttaessa. Veikkaampa tämän olevan yksi syy, miksi Jukka on kehunut Pennasta.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Pakko sano, että sytyn tähän Pennaseen kokoajan enemmän ja enemmän. Huikee koutsi joka ei epäile näyttää tunteensa. Johan tässä on jo tarpeeksi kauan katsottu tuota purkan mässyttämistä.

http://www.jatkoaika.com/Haastattelu/tunteet-kuumenivat-mehtimäellä-vtun-valehtelija/175390
Jos arvostat epäkypsää kinastelua ja impulsiivisia solvauksia, niin mikäpä siinä jos se kelluttaa sun vuohta. Luulen vaan, että tuollaisella mouhoamisella ei pahemmin arvostuspisteitä kerätä kiekkopiireissä. Kukin toki käyttäytyy tavallaan, mutta kuumenemisetkin, ja varsinkin median edessä, kannattais pyrkiä hoitamaan tyylillä (ämerikkäläinen sanois "stay classy"). Toisen syyttäminen valehtelijaksi jonkin satunnaisen divarimatsin ratkaisun kannalta aivan herttaisen merkityksettömässä mielipideasiassa ei sitä ole.

Pikemminkin tuollainen pikkusieluinen kinaaminen ja aika kovat syytökset antavat huolestuttavan signaalin. Miten Pennanen käyttäytyy oikeasti kovassa paikassa? Minkälainen on miehen kypsyyden ja itsehillinnän taso omien pelaajien edessä, entä edustaessa HPK:ta ja sen tukijoita? Tämä on yksittäistapaus ja sellaisena unohtuu nopeasti, mutta kyllä minä olisin kaikkea muuta kuin riemuissani tuollaisesta käytöksestä.
 

Steus

Jäsen

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Jos arvostat epäkypsää kinastelua ja impulsiivisia solvauksia, niin mikäpä siinä jos se kelluttaa sun vuohta. Luulen vaan, että tuollaisella mouhoamisella ei pahemmin arvostuspisteitä kerätä kiekkopiireissä. Kukin toki käyttäytyy tavallaan, mutta kuumenemisetkin, ja varsinkin median edessä, kannattais pyrkiä hoitamaan tyylillä (ämerikkäläinen sanois "stay classy"). Toisen syyttäminen valehtelijaksi jonkin satunnaisen divarimatsin ratkaisun kannalta aivan herttaisen merkityksettömässä mielipideasiassa ei sitä ole.

Pikemminkin tuollainen pikkusieluinen kinaaminen ja aika kovat syytökset antavat huolestuttavan signaalin. Miten Pennanen käyttäytyy oikeasti kovassa paikassa? Minkälainen on miehen kypsyyden ja itsehillinnän taso omien pelaajien edessä, entä edustaessa HPK:ta ja sen tukijoita? Tämä on yksittäistapaus ja sellaisena unohtuu nopeasti, mutta kyllä minä olisin kaikkea muuta kuin riemuissani tuollaisesta käytöksestä.
Jääkiekko on tunnepeli ja nämä ajoittaiset "mouhoamiset" ainakin minun mielestäni kuuluvat siihen. HPK:n slogan on Kovalla Tunteella. Junnukisoissa nähdyt Pennasen tuuletukset ja tämä avautuminen vain vahvistavat minulle sitä tunnetta, että ollaan kerrankin saatu koutsi joka kuvaa tuota slogania. Yleensä muuten nämä eivät "kelluta vuohta", mutta kuten sanoin itse olen saanut tarpeekseni tuosta apaattisesta olemuksesta höystettynä purkan jauhantaan.

Edit.
Ja tuossakin taustalla on varmasti muutakin henkilökemioissa, mutta silti arvostan ihmisessä sitä, että jos jonkun naama tai puheet vituttavat niin siitä sanotaan suoraan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jääkiekko on tunnepeli ja nämä ajoittaiset "mouhoamiset" ainakin minun mielestäni kuuluvat siihen. HPK:n slogan on Kovalla Tunteella. Junnukisoissa nähdyt Pennasen tuuletukset ja tämä avautuminen vain vahvistavat minulle sitä tunnetta, että ollaan kerrankin saatu koutsi joka kuvaa tuota slogania. Yleensä muuten nämä eivät "kelluta vuohta", mutta kuten sanoin itse olen saanut tarpeekseni tuosta apaattisesta olemuksesta höystettynä purkan jauhantaan.
Olen sikäli samaa mieltä, että esim. JJ puhui jo Kerho-vuosinaan medialle varsin suoraan ja eli aiheellisesti tunteella tilanteiden jälkeen (esim. "aivan perseestä"-luonnehdinta Balastikista ja kommentit Rönnistä).

On kuitenkin täysin eri asia (itse)kritisoida aiheellisesti omaa pelaajaa tai tuomaritoimintaa kuin alkaa kinata maalipaikkojen absoluuttisesta lukumäärästä (!) Mestis-ottelun pressissä voitetun ottelun jälkeen. Vastustajan koutsille olisi voinut sanoa tämän "veimme maalipaikat selkeästi" -kommentin jälkeen kuittina vain, että "Ja me veimme hyödynnetyt maalipaikat selvästi 3-4."
 

Ralph

Jäsen
Jatkaakohan Juhani Jasu vai palaako Raumalle? Vähän sellaista on kirjoiteltu Lukko-kannattajien toimesta, että Jasu tahdottaisiin takaisin Lukkoon. Jos Jasu ei jatka, niin itse tahtoisin jonkun uuden nelossentterin, joka on myös kokenut puolustava sentteri, eikä mitään "otetaan nuori neloseen, kun ei ylemmäs mahdu" -Julius Valtosta. Severi Sillanpää maltillisella sopimuksella voisi olla kiva, vaikka toki Jasulla parempi pistepotentiaali, on Liigan paras aloittaja ja voi paikata laidassakin.

Jasu onkin jengin ainoa, jolta loppuu sopimus (ei ole optiota) ja hän ansaitsee jatkopaperin. Tarvittaessa Sillanpää on toinen, mutta ei molempia ole syytä pitää. Jos Jasu olisi jatkamassa, miksei hälle lyödä jo paperia kouraan ja nimeä julki?
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Jatkaakohan Juhani Jasu vai palaako Raumalle? Vähän sellaista on kirjoiteltu Lukko-kannattajien toimesta, että Jasu tahdottaisiin takaisin Lukkoon. Jos Jasu ei jatka, niin itse tahtoisin jonkun uuden nelossentterin, joka on myös kokenut puolustava sentteri, eikä mitään "otetaan nuori neloseen, kun ei ylemmäs mahdu" -Julius Valtosta. Severi Sillanpää maltillisella sopimuksella voisi olla kiva, vaikka toki Jasulla parempi pistepotentiaali, on Liigan paras aloittaja ja voi paikata laidassakin.

Jasu onkin jengin ainoa, jolta loppuu sopimus (ei ole optiota) ja hän ansaitsee jatkopaperin. Tarvittaessa Sillanpää on toinen, mutta ei molempia ole syytä pitää. Jos Jasu olisi jatkamassa, miksei hälle lyödä jo paperia kouraan ja nimeä julki?
Itsekkin pitäisin Jasun mielellään, mutta jos ajatellaan, että nykyisistä senttereistä Manninen ja Paajanen jatkaa. Hahl jos ei lopeta uraansa niin ei tarvitse arvailla kumman Kerho näistä kahdesta pitää Jasun vai Hahlin. Vielä jos huhuttu Oula Palve saapuu Pennasen matkassa tänne niin sentteristö alkaa olemaan täynnä. Vielä kun siihen lasketaan mahdollisesti Kapasen paluu niin eipä jää isoa roolia Jasulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös