Onhan ne kivoja pointteja, mutta kyseinen jarkeily on sama asia, kuin jos miettisi miksi rikasmies saa paljon enemman pillua vaikka on lyhyt laski jolla on pieni muna. Elitserienissa lyotiin vuosia sitten uheilullisia ja taloudellisia juttuja lukkoon ja taman ansiosta urheilubisnes on valovoiman edella siella. Tai oikeastaan muutenkin urheilubisnes on valovuosia edella ruotsissa. Jalkapallo on valovuosia edella suomen vastaavaa, lisaksi on kasipalloa ja sahlya ja kaikki nama on isoja puulaakeja siella. Skelleftealla oli muuten keskimaarin 5224 katsojaa per peli talla kaudella.
Otetaan lakki paasta ja muutetaan nama asiat, niin Hameenlinna on suomen Skelleftea:
1) Ensinna muutetaan koko urheilukulttuuri. Siten se muutetaan etta puuhastelu loppuu ja ihmiset on kiinnostuneita enemman urheilusta ja kuluttavat urheiluun. Siten etta ihmiset eivat kaanna selkaansa vaikka menee huonosti.
2) Perustetaan muutaman megakorporaatioiden tehtaat Hameenlinnaan. Sielta sitten rahnaa sponsorointiin.
3) Muutama rikas mies johtoportaaseen. Se on hyva etta paaomaa on taustalla.
4) Kun kaikki nama on kunnossa niin office kuntoon. Nykyisen 9 henkilon lisaksi n. 15 henkea lisaa kuten Skellefteassa.
Noin se on Skelleftean kaava menestykseen. Ei muuta kuin perassa.
Toki toivon, etta toimistolla tehdaan enemman ja paremmin hommia ei siina.
Edit: Tuli aikas karkas kirjoitus, mutta asiat on vain pikkasen paremmin siella ja pohja parempi. Kylla tosin Hameenlinnan aluetta pitaisi pysty paremminkin hyodyntamaan. Myyntia ja markkinointia ja paljon. Nakymista kouluilla ja kaduilla. Katsoja keskiarvo olisi mahdollista saada 4.000 hujakoille ja sita myoten velkaa pois ja ehka lahitulevaisuudessa pystyttaisiin budjetilla lahenemaan keskisarjaa. Se on maksimi mita pystyn talla omistuspohjalla ennustamaan ja siten etta toiminta olisi kannatettavaa.
Otan nyt piruuttani kiinni tästä, eikä millään pahalla siis.
1. Eli siis vika on yleisössä, ei HPK:n toiminnassa missään määrin, Product, Price, Placement, Promotion... melko vanha mutta edelleen koko touhun lähtökohta kun aletaan markkinoinnista puhumaan.
2. Meinaat että jos olis joku iso firma niin se HPK:hon laittais isosti nappulaa? Vai olisiko niin että nykyaikana firmat antaa nappulaa jos sieltä saa myös vastinetta sille. Tässähän koko Suomalainen urheilukulttuuri on murroksessa, Ruotsissa saa toki verovähennykset sponsoroinnista, täällä ei, joten firmat miettii tarkasti mitä rahalla saa, onko se saamapuoli kunnossa? Myydäänkö, kuten 2014 pitää tuotetta firmoille vai kerjätään lakkikourassa almuja?
3. Tämä on aina hyvä kolmonen tähän kööriin, eli siis isojen firmojen sijaan joku rikas idiootti leikkimään HPK:lla ja syytämään rahaa kankkulan kaivoon, tappiollinen bisnes on aina toimiva juttu pitkässä juoksussa, leikitään niin kauakn kuin se rikas saa siitä hupia ja jaksaa rahaa syytää.
4. Ensimmäinen missä oli edes vähän ideaa koko setissä, kunhan eivät vaan olisi vanhoja Liiga jyriä.
Ei toki, ei Hämeenlinna ole Suomen Skellefteå, mutta eipä näytä muutkaan Liigajengit pelaavan samoilla merkeillä kuin Ruotsissa keskimäärin, joten ei välttämättä edes tarvitsisi olla. Alkaa vaan olemaan tämä talousalue sitä ja ihmiset tätä keskustelu niin loppuunkaluttu ja hedelmätön alue että oikeen riipasee jauhaa samasta asiasta vuodesta toiseen. Ammattilaisia puikkoihin ja uusia tuulia tekemiseen, sitä tuo toiminta kaipaa edelleenkin. En vain jaksa uskoa että jokainen kivi on käännetty ja jokainen temppu tehty asioiden edistämiseksi.
Tulipas taas paska viesti mutta menkööt. Tehdään siellä asioita oikeinkin siellä johtoportaassa, tyytyväisyys vaan tappaa kehityksen.