Suomi-Salama kirjoitti:
Odotan myöntämistäsi. Molemmat joukkuet peliä vei vuorotellen.
rinkeli22 kirjoitti:
Syynä lähinnä tuomarin sallima repiminen, roikkuminen ja kahvaaminen, millä vastustajan hyökkäyspeli eliminoitiin kyllä aika tehokkaasti.. Molemmat joukkueet toteutti tätä oikein antautumuksella, kun tuomari sille siunauksensa antoi..
Tuossa lainaukseni jo ensimmäisestä viestistäni.. Kerho kahvasi aina, kun vastustajaa meni vikkelämmin ohi.. Samoin teki teidän joukkue silloin harvemmin kun Kerho peliä vei.. Näin se yleensäkin menee.. No big deal.. Se oli pointtini, että tulosurheilussa rikkovia keinoja käytetään rohkeammin ja enemmän, jos tuomari näin sallii.. Tärkeintä tietysti, että linja on sama molemmille, mutta yleisen viihdyttävyyden kannalta olisi ainakin minun mielestäni mukavaa, kun ei sitä rikkovaa pelitapaa kannustettaisi. Sinkkonen otti tässä pelissä lähinnä ne rikkeet, joissa vastustaja kaatui. Tämä se yleinen ongelma onkin, että moni tuomari katsoo rikkeen kyllin suureksi vasta kun rikottu pelaaja kaatuu..
Suomi-Salama kirjoitti:
En todellakaan ymmärrä pointteja, joiden mukaan peli olisi ollut jotenkin erityisen huono tai tuomarilta karannut. En sitten millään. Sinkkonen olisi saanut ottaa herkemmin, mutta myös löysempää linjaa liigassa on nähty. Oli tasapuolinen ja aika hyvin johdonmukainen. Jäähyjen lukumäärä taisi mennä tasan.
Pelin tason arvosteluhan on aika subjektiivinen asia, joten sallit varmaan, että joku voi olla kanssasi eri mieltä. Katsottuja pelejä on historiassa niin paljon, että uskallan kyllä muodostaa mielipiteitä peleistä. Minun mielestäni tämä oli todella huono peli, koska esimerkiksi:
- peli ei ollut vauhdikasta, vaan melkoista seisoskelua
- ei taklauksia (tämä nyt on normaalia sm-liigaa)
- paljon mailahäirintää
- luvattoman paljon harhasyöttöjä puolin ja toisin (jää on toki huono, se tiedetään)
- todella vähän laadukkaita maalipaikkoja
- puolustuksen riemuvoitto. hyökkäyspäässä ei kumpikaan esittänyt mitään erikoista.
Huomaa vielä se, että olisin ihan samaa mieltä, vaikka Kerho olisi lopussa tehnyt voittomaalin.
En minä ainakaan missään sanonut, että tuomarilta olisi mopo karannut.. Linja piti mielestäni erinomaisesti aivan kolmannen erän loppua ja jatkoajan alkua lukuunottamatta.. JYP sai aivan naurettavan jäähyn jatkoajalla, joka oli päivän selvä "hyvittely" kolmannen erän lopussa viheltämättä jääneestä päivän selvästä jäähyn (jopa rankkarin) arvoisesta rikkeestä.. Se, että jäähyt menivät tasan, ei todellakaan ole mikään merkki siitä, että tuomari on ollut johdonmukainen..
Suomi-Salama kirjoitti:
Kerhon alkua pelkäsin, mutta eipä esittänyt mitään ihmeellistä. Odotin kovaa painetta ja ainakin kotijoukkueen avausmaalia. JYP pääsi peliin kiinni oikeastaan heti alusta lähtien. Ottelussa oli lukuisia läheltä piti-tilanteita kummassakin päässä ja jännitys säilyi loppuun saakkaa. Oikeastaan huikean jännittävä kiekkoilta.
Kuten olen jo todennut, niin JYP oli pelillisesti paljon parempi ja ansaitsi voittonsa. Kerholla ei yksikään kentällinen pystynyt esittämään kunnollista joukkuepeliä hyökkäyspäässä. Oman pään peli toki toimi kohtuullisesti, mutta hyökkääminen oli todella ponnetonta ja sooloilua.. Tästä toki kunnia myös JYP:n hyvälle oman pään pelille..
Itse lähinnä odottelin, että koskahan tämä trilleri suvaitsisi loppua.. Tasaisuus ei ole itseisarvo lätkämatsissa.. Tasainen peli voi olla ihan yhtä huono tai hyvä kuin joku 9-1 peli..