HPK-Jokerit Ti 12.10.2004

• 12 925
  • 113

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Ymmärrät asian joko tahallasi väärin tai sitten et ymmärrä sitä lainkaan. Rautalangasta: Heleniuksen osuus Lepistön ja Filppulan koskemattomuuteen viime kaudella on kiistaton. Jos on riittävän pätevä kuittaaja, kuitteja ei tarvita lainkaan. Näin se vaan menee ja on mennyt aina ennenkin.

Kyllä minä ymmärrän mitä sinä haet. Mutta minä en näe meillä tuossa aivan niin akuuttia ongelmaa kuin sinä. Ja ei Jokerit ole imagollisesti varsinaisesti mikään kuittivihko joukkue, ei ole koskaan ollut eikä sen mielestäni sellainen tarvitse ainakaan itse aloitteellisesti ollakaan. Eikä meidän lukuisat loukkaantumiset tällä kaudella johdu siitä että meidän pelaajia olisi ajeltu rumilla otteilla lasarettiin.

Viestin lähetti tuuski
Nokelaisen tapausta en kommentoi, koska en nähnyt, mutta melko yksin sinä mielipidettäsi puolustit, omasta leiristänne tuli silloinkin kommentteja tyyliin "rauhoitu nyt, saa niitä jokeripelaajiakin taklata".

Miten mä muistan että mä en suinkaan ollut yksin mielipiteineni tuossa tilanteessa vaan kyllä sen näki laitataklauksena moni muukin. Silti sinun mieleesi on siis jäänyt vain tuo meidän leiristä tullut demitran toteamus.

Viestin lähetti tuuski
Ilmeisesti "rapatessa roiskuu" sanonta ei ole Sinulle tuttu?

Tarkoittaako tuo sitä ettei näistä jutuista saa puhua, vai sitä että tarkoitus pyhittää keinot ?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Kyllä minä ymmärrän mitä sinä haet. Mutta minä en näe meillä tuossa aivan niin akuuttia ongelmaa kuin sinä. Ja ei Jokerit ole imagollisesti varsinaisesti mikään kuittivihko joukkue, ei ole koskaan ollut eikä sen mielestäni sellainen tarvitse ainakaan itse aloitteellisesti ollakaan.

Samoin minä ymmärrän kyllä kantasi. Jokerit on aina ollut ennen kaikkea taitojoukkue, jossa ei ole - ikävä kyllä - aina ymmärretty fyysisen puolen arvoja.

Mutta viime vuosina Jokereilla on ollut useita nuoria todellisia huippulupauksia riveissään. Sellaisia kuten vaikkapa Lehtonen, Lepistö ja Filppula ja jotka ovat taitojensa ja osin vielä puuttellisen fyysisyytensä vuoksi vastustajan silmätikkuina koko ajan.

Kyllä heidän pelaamisensa sujuu paljon helpommin, jos rosterissa on yksi riittävän kova kaveri. Kaiken lisäksi mainitut pelaajat itse ja Jokereiden pelaajat ylipäätään ovat asiasta aivan samaa mieltä, joten en näe tarvetta kyseenalaistaa heidän asiantuntemustaan tässä asiassa.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tarkoittaako tuo sitä ettei näistä jutuista saa puhua, vai sitä että tarkoitus pyhittää keinot ?
Ihanko täysin käsi sydämellä oikeasti sinusta Hahlin käden heilahdus oli sellainen törkeys josta kannattaa kirjoittaa sivukaupalla? Kyynärpäätaklaus päähän... joopa joo. Riku heilautti kättä katsomatta Lepistön suuntaan, mistä helvetistä sitä voi arvata että kukaan SM-Liigan pelaaja on sieltä tulossa leuka edellä kohti? Olisi tullut olkapää olkapäätä vasten niinkuin asiaan kuuluu.

Tuollaistahan tapahtuu jatkuvasti ja jos siinä onnistui näkemään jotakin vahingoittamistarkoitusta joka pitäisi goonien kuitata niin omaa kyllä täysin päinvastaisen näkö- tai käsityskyvyn kuin minä. Ok, olisi voinut antaa 2 minuuttia. Tuomari ei nähnyt koska oli Lepistön takana. Oikein että ei antanut jäähyä tilanteesta jota ei nähnyt vain siksi että toinen jäi jäälle makamaan useita sekunteja tapahtuneen jälkeen. Mitä ihmeellistä tuossa nyt sitten oli? Ei yhtään sen ihmeellisempää kuin vaikkapa siinä tilanteessa jossa Tim Thomasin maila osui Jani Ritaa suuhun. Tosiaankin, "Rapatessa roiskuu".

Ja yabadabadoo-miehelle vielä ratakiskon pätkä: En toivo loukkaantumisia kenellekään.

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Twite
Tuollaistahan tapahtuu jatkuvasti ja jos siinä onnistui näkemään jotakin vahingoittamistarkoitusta joka pitäisi goonien kuitata niin omaa kyllä täysin päinvastaisen näkö- tai käsityskyvyn kuin minä. Ok, olisi voinut antaa 2 minuuttia. Tuomari ei nähnyt koska oli Lepistön takana. Oikein että ei antanut jäähyä tilanteesta jota ei nähnyt vain siksi että toinen jäi jäälle makamaan useita sekunteja tapahtuneen jälkeen. Mitä ihmeellistä tuossa nyt sitten oli? Ei yhtään sen ihmeellisempää kuin vaikkapa siinä tilanteessa jossa Tim Thomasin maila osui Jani Ritaa suuhun. Tosiaankin, "Rapatessa roiskuu".

Ja yabadabadoo-miehelle vielä ratakiskon pätkä: En toivo loukkaantumisia kenellekään.

Yabadabadoo-miehellä on mennyt puurot ja vellit sekaisin jo aikaa sitten tässä ketjussa. Selostetun kuuloisia tilanteita on aina tapahtunut ja tulee varmaan jatkossakin tapahtumaan. Mikäli vastaava tilanne olisi tapahtunut jollekin Kerhon pelaajalle, niin eipä Flintstonekaan olisi mitään älämölöä nostanut.

Reno^^

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Porua

Hirveä itku yhdestä viheltämättä jääneestä jäähystä, joka sekin vaikuttaisi olevan melko kiistanalainen. Ok, ehkä siitä olisi pitänyt yksi pariminuuttinen viheltää, aivan kuin se nyt olisi koko pelin ratkaissut. Minä olen ainakin tyytyväinen että sain nähdä kunnon ryminää kaukalossa eikä niitä ainaisia mailasotia ja keppitappeluita. Eiköhän siellä jäänyt pari selvää jokerijäähyäkin puhaltamatta.

Osoitelkaa Helsingin poijjaat se syyttävä sormi Virmasen suuntaan, jos ei joukkueesta löydy kuin mikkihiiriä.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Porua

Viestin lähetti Reno^^
Osoitelkaa Helsingin poijjaat se syyttävä sormi Virmasen suuntaan, jos ei joukkueesta löydy kuin mikkihiiriä.
Muistutukseksi sekä sinulle että itselleni: Ei laiteta tuollaista "Helsingin poijjaat" yleistystä tähän tällä kertaa. Tuo näyttää olevan yhden ihmisen missio. Tai onko noita nyt ygs vai gags jotka tuossa tilanteessa näkivät kauden 2004-5 kulminaatiopisteen.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
Mutta viime vuosina Jokereilla on ollut useita nuoria todellisia huippulupauksia riveissään. Sellaisia kuten vaikkapa Lehtonen, Lepistö ja Filppula ja jotka ovat taitojensa ja osin vielä puuttellisen fyysisyytensä vuoksi vastustajan silmätikkuina koko ajan.

Kyllä heidän pelaamisensa sujuu paljon helpommin, jos rosterissa on yksi riittävän kova kaveri. Kaiken lisäksi mainitut pelaajat itse ja Jokereiden pelaajat ylipäätään ovat asiasta aivan samaa mieltä, joten en näe tarvetta kyseenalaistaa heidän asiantuntemustaan tässä asiassa.

Kyllä.

Ja vaikka me tästä ollaankin vastaväitteitä esitelty niin en usko että meillä tästä on loppujen lopuksi kauhean suuria näkemyseroja, vaikka painotukset onkin hieman erilaiset. Ja molemmat meistä taitavat toivoa vähintään sitä yhtä fyysistä pakkia meidän takalinjoja vahvistamaan.

Viestin lähetti Twite
Ihanko täysin käsi sydämellä oikeasti sinusta Hahlin käden heilahdus oli sellainen törkeys josta kannattaa kirjoittaa sivukaupalla?

Ei törkeys mutta selvä tilanne joka sieltä puolelta on koitettu väittää joksikin pikku hipaisuksi vaikka se isku selkeästi tiputti Lepistön polvilleen.

Viestin lähetti Begbie
Mikäli vastaava tilanne olisi tapahtunut jollekin Kerhon pelaajalle, niin eipä Flintstonekaan olisi mitään älämölöä nostanut.

No en minä meidän rikkeitä sillain noteeraa (paitsi törkeät), koska meille ei niistä olisi tulossa mitään hyötyä. Ja jos Toivola olisi antanut tilanteesta Hahlille Rikun ansaitseman rangaistuksen niin tuskin minä olisin asiasta mitään sanonutkaan.

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No en minä meidän rikkeitä sillain noteeraa (paitsi törkeät), koska meille ei niistä olisi tulossa mitään hyötyä. Ja jos Toivola olisi antanut tilanteesta Hahlille Rikun ansaitseman rangaistuksen niin tuskin minä olisin asiasta mitään sanonutkaan.

Ilmeisesti et, sillä Hahlin tilanne oli täsmälleen verrattavissa Thomasin kaistapäiseen huitomiseen oman maalin edessä. Järjetön härkänen on saatu tästä aikaiseksi. Pääasia on, ettei kukaan loukkaantunut. Ja se, että HPK voitti. Tästä pelistä olisi ollut poimittavissa positiivisiakin asioita molemmista leireistä, mutta näköjään tämä yksittäinen 2min arvoinen tilanne vei voiton tällä kertaa.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti tommilin
Tästä pelistä olisi ollut poimittavissa positiivisiakin asioita molemmista leireistä, mutta näköjään tämä yksittäinen 2min arvoinen tilanne vei voiton tällä kertaa.

No meidän puolelta ne positiiviset asiat on hyvin nopeasti poimittu, Tim Thomas oli tuttuun tapaansa huikea, Valtteri Filppula on vahvasti nousemassa kansalliselle huipulle ja jatkaa hyviä otteitaan. Jokereiden eilinen esitys Rinkulassa oli minun näkemistäni peleistä se kauden huonoin, vaikka hyvin lähelle rankkarikisaa päästiinkin. Teidän puolelta luultavasti eilinen oli varsin positiivinen esitys, vaikka paremmalla viimeistelyllä olisittekin saaneet ne kaikki 3 pistettä mitä olisitte pelillisesti ansainneetkin.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
No meidän puolelta ne positiiviset asiat on hyvin nopeasti poimittu, Tim Thomas oli tuttuun tapaansa huikea, Valtteri Filppula on vahvasti nousemassa kansalliselle huipulle ja jatkaa hyviä otteitaan. Jokereiden eilinen esitys Rinkulassa oli minun näkemistäni peleistä se kauden huonoin, vaikka hyvin lähelle rankkarikisaa päästiinkin. Teidän puolelta luultavasti eilinen oli varsin positiivinen esitys, vaikka paremmalla viimeistelyllä olisittekin saaneet ne kaikki 3 pistettä mitä olisitte pelillisesti ansainneetkin.
Virtuaalinen kädenojennus sinne flintstonen suuntaan lähtee täältä juurikin nyt. Vielä kun ajatuksella luet koko ketjun uudestaan peilaten sitä väitteeseesi jonka mukaan Hahlin höyhenen kevyttä silitystä Lepistön posken nukkaan "sieltä puolelta on koitettu väittää joksikin pikku hipaisuksi" niin olen onnellinen virtuaali-ihminen.

Kunpa itsekin pystyisin useammin laskemaan kymmeneen ja kokoamaan itseni juuri silloin kun tuntuu siltä että koko muu Jatkoaikamaailma paitsi minä itse ovat kusipäitä ja ymmärtävät minut tahallaan väärin.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Twite
Virtuaalinen kädenojennus sinne flintstonen suuntaan lähtee täältä juurikin nyt. Vielä kun ajatuksella luet koko ketjun uudestaan peilaten sitä väitteeseesi jonka mukaan Hahlin höyhenen kevyttä silitystä Lepistön posken nukkaan "sieltä puolelta on koitettu väittää joksikin pikku hipaisuksi" niin olen onnellinen virtuaali-ihminen.

No kun kerran tälle linjalle mentiin niin tehdään nyt tänäänkin edes yksi ihminen onnelliseksi. Eli kyllä mä myönnän että tuo Hahl-Lepistö insidenssi on teidän puolelta aivan oikein noteerattu ja siitä ilman suurta meteliä olisi sieltäkin puolelta hyväksytty pikkukakkonen.

Over and out...

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, tilannehan taisi mennä niin että Lepikko ja Hahl menivät rinta rinnan kohti kiekkoa ja Hahl lähes piinkovien NHL -pelien karaisemana yritti tuupata Leppästä jo ennen kulmavääntöä. Mun nähdäkseni Hahl yritti taklata kropalla Lepakon pois raiteiltaan, mutta jotenkin vahingossa, joko käden nousu/Leppävaaran horjahdus, Riksa huitaisikin Leppää kupoliin. tahaton tilanne, mutta kakkonen olisi ollut paikallaan. Samantyylinen tilanne kuin viime kaudella Lappeenrannassa Nielikäinen-(olikohan se) Eskelinen (vai Laku) = HPK:n mies lensi pää edellä laitaan ja loukkaantui.

Mätkäisy kyllä osui ja upposi. Leppäsuon kamojen keräily ei taatusti ollut filmiä.

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sitten muutama mielipide eilisestä pelistä, ei videokelauksen, vaan ihan paikalla tehtyjen kertaluonteisten havaintojen perusteella:

1. Kerhon viimeistely, paikkoja oli about kymmeneen maaliin. Niistä Thomasin huippusuorituksiin kariutui 3-4, loput yksinkertaisesti ryssittiin. Positiivista on, että saatiin edes ne kolme häkkiä aikaiseksi.

2. Viimeistelyä lukuunottamatta Kerhon peli oli tällä kertaa ihan kelvollista katsottavaa. Holden voisi tietysti niiden hienojen syöttöjen lisäksi joskus laukoa itsekin. Olisihan se avausmaali syytä hoitaa pois jaloista kuleksimasta.

3. Jokereiden puolella huomio kiintyi Variksen ja Lindin pelaamiseen, joka oli yllättävän pirteätä. Jos paikat kestävät, eivät missään nimessä ole mitään jäähdyttelijöitä. Myös Filppula oli hyvä (ensi kaudella sitten Hämeenlinnaan kun autokauppias ei löydä roolia Jokereissa, eiks niin?). Thomas oli hyvä, muttei maaginen. Vietti ison osan pelistä Joksi Jaakkolaa lainaten pikkujouluasennossa. Ei vaan saatu nostettua kiekkoa yli (paitsi kahdesti).

4. Tuomaritoiminta, noh. Toivolan linjatonta linjaa on jo moitittu. Itse lisäisin, ettei linjureillakaan ollut paras mahdollinen päivänsä. Heidän sekoilunsa suosi tällä kertaa enemmän Kerhoa (joskin Toivola paikkasi sen suosimalla Jokereita). Parhaana esimerkkinä tilanne, jossa Rita syötti avopaikan Laakkoselle, joka ei kuitenkaan saanut kiekkoa yli Thomasin ranteesta. Tätä tilannetta edelsi Kerhon päivän selvä paitsio.

5. Jokereiden joukkuepuolustus oli jossain huonon ja surkean rajamaastossa. Laskin hyvän matkaa toistakymmentä läpiajoa tai selkeätä ylivoimahyökkäystä Kerholle.

6. Sitten se kiistelty Hahl-mikäsenytoli -tilanne. Minun näkökulmasta (sikakatsomo) Hahlin käsi (mahdollisesti mailanpää) osui Jokeri-junnun käkättimeen. => selvä kakkosen paikka vaikka se käkätin olikin liian alhaalla. Tilanne vaikutti myös melko tahalliselta, joten jäähyn syyksi vaikka väkivaltaisuus. Ketään ei yllättäne, ettei (epä)Toivola "nähnyt tilannetta".

Kaikkiaan hyvää viihdettä ja kiitos Jokereille keskimääräistä vierasjoukkuetta vähäisemmästä kahvaamisesta.

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Viestin lähetti Jussih
Viimeistelyä lukuunottamatta Kerhon peli oli tällä kertaa ihan kelvollista katsottavaa. Holden voisi tietysti niiden hienojen syöttöjen lisäksi joskus laukoa itsekin. Olisihan se avausmaali syytä hoitaa pois jaloista kuleksimasta.
Kyllähän se kai kerran, ehkä parikin, yritti laukoa. Holden nyt vaan on pelinrakentaja, ja aika pirun kova sellainen, sano. Melkein sääliksi käy miestä kun nytkin tarjosi aivan upeita passeja useampiakin, mutta kun kaverit ei tee maaleja. Ja samahan se on ollut edellisissä peleissäkin. Jos Laakkonen ja Rita olisivat tehneet paremmalla prosentilla maaleja, Holdenilla olisi ainakin tuplasti pisteitä. Sääli, että on se alkoholiongelma ((c)näkkäri), kuinkakohan hyvä se olisi ilman..

Thomas oli hyvä, muttei maaginen. Vietti ison osan pelistä Joksi Jaakkolaa lainaten pikkujouluasennossa. Ei vaan saatu nostettua kiekkoa yli (paitsi kahdesti).
Niin ne pikkujouluasennot sun muut johtui kyllä mun mielestä lähinnä siitä, että Kerho pelasi Timpan ja jokeripakit niin pihalle, että piti tehdä niitä tiikeriloikkia. Toisaalta kyllä se Thomas ainakin jossain vaiheessa seurasi ihan muuten vaan peliä polviltaan, vaikka kiekko oli jokeripäädyssä. Kai se on sen tyyli.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy