Kurinalainen vieraspelaaminen, missä pelaa?
... ei ainakaan torstaina Hämeenlinnassa. Missäköhän oli se joukkue ja se pelityyli millä haettiin viikko takaisin Espoosta kolme pistettä. Yksi maali heti alkuun ja pelityylistä ei ollut tietoakaan. Sekavaa sähellystä. Ainoastaan kolmannessa erässä pientä parannusta hetkellisesti.
Toisen erän alkuun pitkä ylivoima eikä oikeastaan yhtään kunnon tilannetta. Kun AUK otti käytöskympin sukeltamisesta hajosi peli lopullisesti. Huonoin erä mitä minä olen vieraskentällä tällä kaudella nähnyt. Onneksi HPK:kaan ei esittänyt juuri mitään. Muuten olisi taululla komeillut aivan eri numerot.
Pentikäinen ja Saarinen eivät jaksaneet. Liikaa minuutteja. Kyllä näkyi Toivosen poissaolo. Riksman melko heikko esitys tänään. Normaalisuorituksella ainakin yksi näistä kolmesta olisi torjuttu ja muutenkin epävarman oloista työskentelyä. Tosin aika sama silti kun hyökkäyksessä ei ole mitään järkeä.
Ei vahvalta näytä lauantaita ajatellen. Hyökkääjät eivät ainakaan liikoja luistelleet joten luulisi paukkuja olevan. Pakit pelottavat, sen verran väsyneiltä näyttivät pelin lopussa. Vaikeeta tulee olemaan.
Nickersson hölmöili itsensä pihalle. En ota kantaa mihinkään syljeskelyihin tai muihin mutta ei näin. Ei kestä kaverilla polla edelleenkään, toivottavasti rauhoittuu joskus.
Matti Liljaniemi
Kun Toivolalta useaan otteeseen tiedusteltiin oliko Nickersonin käytös hänen mielestään kunniakasta tai hyväksyttävää, ei Ässien luotsi suostunut sanallakaan edes paheksumaan jenkin tempausta. Myös valmentajan käytös tapahtuman jälkeen kertoi, että hänen mielestään tapaus oli lähtökohtaisesti huvittava ja Nickersonin reaktio jos ei nyt asianmukainen niin ainakin täysin ymmärrettävä käytösmalli.
Tämä on kyllä mielestäni vähintäänkin mielenkiintoinen väite. Edelleenkän en hyväksy enkä puolustele Nickerssonin käytöstä tuossa viimeisessä tilanteessa, mutta mitä valmentaja Toivolan olisi Sinun mielestäsi tässä pitänyt sanoa?
"No joo, tää meidän kuumakalle taas sekoili, mää vähän tylytän sitä ja toivon että Muukkonen antaa sille pitkän pannan että pääsen tylyttämään lisää. Lisäksi Kiven Karii tylyttää sitä sen jälkeen ja lopulta Takko kieltää sitä menemästä Vaakunaan"
?
Tottakai Toivola oli hiljaa eikä suostunut kommentoimaan. Minkä tähden hänen pitäisi sanoa mitään ennen Muukkosen langettamaa mahdollista rangaistusta? Uskotko todella että Toivolan mielestä tilanne oli huvittava? No usko toki mihin haluat, mutta minä ymmärrän Toivolan halun olla kommentoimatta tilannetta. Mies piti kantansa siitä että pelaajien päälle ei katsomosta sovi päästä sylkemään, kävipä niin tai ei ja samalla yritti syyllistää idioottimaisesti käyttäytynyttä katsojaa idioottimaisesti käyttäytyneen oman pelaajansa sijaan. Jos väitetty sylkemisepisodi on tapahtunut niin voi kysyä että koska kirjoitetaan vastaava kolumni jäätävän hyvistä ratkaisuista joilla Hämeenlinnan jäähallissa nuoret ja nohevat järjestysmiehet pitävät idioottimaiset katsojat herran nuhteessa...
Peli. HPK ansaitsi pisteet ja mua vituttaa. Ei niinkään pisteiden menetys vaan Ässien paska esitys. Lauantaina syytä tulla jo piste(itä).