Hockey GM-veto (Jatkoaika)

  • 31 286
  • 468

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Hockey GM-veto (alustana www.hockeygm.fi)

- luodaan osallistujien kesken kimppa
- superpeli eli 16 vaihtoa per jakso
- kesto: runkosarja eli viisi ensimmäistä jaksoa
- vain kahdesta joukkueesta pelaajia koko ajan siten, että toinen joukkue valitaan nyt ja se toinen joukkue valitaan käyttäjälle siten, että muut kilpailijat valitsevat toisilleen joukkueen (lue: valintamenetelmä viestin loppuosassa)
- max. 14 osallistujaa, minimissään 10
- asetetaan panokseksi 50e per käyttäjä, viidennen jakson jälkeen selviää parhaat managerit
- joukkueen rakentaminen taitaa maksaa 3 euroa per jakso, joten 15 euroa tulee lisäkustannuksia osallistumismaksun myötä
- osallistumismaksua ei kerätä etukäteen, kaikkiin ilmoittautujiin löytyy henkilökohtaista luottoa

Osallistujat:

Nashville Predators & Vancouver Canucks - @Lico
Colorado Avalanche & Minnesota Wild - @Burnittaja
New Jersey Devils & Columbus Blue Jackets - @H.J.Simpson
Toronto Maple Leafs & Anaheim Ducks - @Noppa10
Dallas Stars & Arizona Coyotes - @olza13
Carolina Hurricanes & Buffalo Sabres - @Helsing#65
Florida Panthers & Montreal Canadiens - @Largo
Vegas Golden Knights & Chicago Blackhawks - @Zohan
Tampa Bay Lightning & New York Islanders - @Lucky Thirteen
Washington Capitals & St. Louis Blues - @eeMule
Pittsburgh Penguins & Philadelphia Flyers - @mountainsnake
Calgary Flames & Edmonton Oilers - @L.Stanley
San Jose Sharks & Boston Bruins - @Jominointia
Winnipeg Jets & New York Rangers - @Esoppi

Seuraavat joukkueet ovat valintamahdollisuuksien osalta ulkopuolella mikäli joku ilmoittautuja ei itse kyseistä joukkuetta valitse: Ottawa Senators, Los Angeles Kings sekä Detroit Red Wings. Tämä siksi, että säilyisi ns. laatu pelaajavalikoimassa riittävän korkeana.

Valintamenetelmä toiseksi joukkueeksi on seuraava:

- ensimmäisenä ilmoittautunut saa itselleen arvon 1, toisena ilmoittautunut arvon 2, kolmantena arvon 3 ja niin edelleen
- maksimiarvo voi olla 14, mikäli saadaan 14 käyttäjää mukaan, suurimman numeron saa viimeisenä mukaan ilmoittautunut käyttäjä
- käytännössä siis viimeisenä joukkueensa valinnut valitsee ensimmäiselle toisen joukkueen ja puolessa välissä valinnat lähtevät ns. toiseen suuntaan mallin tapaan

14 (Esoppi -> 1 (Lico)
13 (Jominointia) -> 2 (Burnittaja)
12 (L.Stanley) -> 3 (H.J.Simpson)
11 -> 4
10 -> 5
9 -> 6
8 -> 7
7 -> 8
6 -> 9
5 -> 10
4 -> 11
3 (H.J.Simpson) -> 12
2 (Burnittaja) -> 13
1 (Lico) -> 14

Kuulostaako järkevältä? Heittäkää kommenttia säännöistä ja ehdotuksista, niitä voidaan enemmistön mukaan rukkailla.
 
Viimeksi muokattu:

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Riittääkö että valitsee kentälliseensä toisesta joukkueesta yhden pelaajan, jolloin loput voivat olla toisesta?

Jos näin sovitaan, niin en näe välttämättä syytä rajata mitään joukkueita vedon ulkopuolelle. Toki ei minua haittaa rajauskaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Riittääkö että valitsee kentälliseensä toisesta joukkueesta yhden pelaajan, jolloin loput voivat olla toisesta?

Jos näin sovitaan, niin en näe välttämättä syytä rajata mitään joukkueita vedon ulkopuolelle. Toki ei minua haittaa rajauskaan.

Mulle käy, että on vain yksi pelaaja toisesta joukkueesta. Sitä en jaksa rajoittaa, koska vähän tätä täytyy valvoakin.

On siinä pieniä taktisia etuja: oletetaan, että Zohan lätkäisee mulle Detroitin ja nopealla silmäyksellä keksin sieltä kaksi pelaajaa, joita mielelläni voisin omassa joukkueessani nähdä. Senatorsista kaksi, varauksin kolme. Kingsiltä kaksi, mutta hekin ovat lähtökohtaisesti kalliita odotettuun tulokseen nähden. Jos Zohan lätkäisisi taas minulle vaikkapa New York Islandersin, löytyy sieltä viisi minulle mielekästä pelaajaa.

Toki tämä perustuu omaan mielipiteeseeni, mutta varianssi kasvaa ja jollain tasolla tässä pystyy myös maksimoimaan pelipäiviä vaihdoilla. Mielestäni etu on kasvanut turhan kovaksi pelaajamassaan suhteutettuna niille, jotka ilmoittautuivat myöhemmin ja saavat tuolloin todennäköisesti paremman joukkueen valitsemansa joukkueen kaveriksi.
 

Burnittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Chiefs, Liverpool
Valitaanko milloin toiset joukkueet? Pitää tässä pikku hiljaa alkaa funtsimaan, minkälaisen jengin toiselle käyttäjälle valitsee.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Valitaanko milloin toiset joukkueet? Pitää tässä pikku hiljaa alkaa funtsimaan, minkälaisen jengin toiselle käyttäjälle valitsee.

No siis sä valitset toiseksi viimisenä sen joukkueen, joten ei siinä varmaan hirveästi valinnanvaraa jää!

Otetaan ensi viikon sunnuntaihin asti aikaa neljälle ilmoittautua ja maanantaista eteenpäin valitaan joukkueita.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mukana jos passaa, ja jenginä pittsburgh penguins!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lico

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Täähän vaikuttaa hyvältä! Oliko voitonjako 1. 100% vai jaetaanko lohtusijoja?

Mites, jos käy sellainen erittäin epätodennäköinen skenaario, että maestro @Lico toteaa jonkun jengin kusettavan/"epähuomiossa" ottanut väärästä jengistä pelaajaan, niin onko se automaattisesti ulos kisasta? Vai onko tämä turhaa pirujen maalailua seinille?

Ja voiko jengin nimeämisessä manita vaikka suluissa nuo omat 2 joukkuetta, joiden pelaajista gängi koostuu?

Tää kyl vaikuttaa hyvältä formaatilta, normi hockeygm-kimpois yli 60% samoi pelaajia joka jengis tyyliin. Tää tuo paljon mielenkiintoa+ei vaadi niin aktiivista säätämistä
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Täähän vaikuttaa hyvältä! Oliko voitonjako 1. 100% vai jaetaanko lohtusijoja?

Mites, jos käy sellainen erittäin epätodennäköinen skenaario, että maestro @Lico toteaa jonkun jengin kusettavan/"epähuomiossa" ottanut väärästä jengistä pelaajaan, niin onko se automaattisesti ulos kisasta? Vai onko tämä turhaa pirujen maalailua seinille?

Ja voiko jengin nimeämisessä manita vaikka suluissa nuo omat 2 joukkuetta, joiden pelaajista gängi koostuu?

Tää kyl vaikuttaa hyvältä formaatilta, normi hockeygm-kimpois yli 60% samoi pelaajia joka jengis tyyliin. Tää tuo paljon mielenkiintoa+ei vaadi niin aktiivista säätämistä

Jaetaan kolmelle parhaalle mun mielestä, mutta äänestetään siitä vaikka tässä samalla, kun valitaan toisille joukkueet.

Kyllä mä näen, että ilmoittautuessaan tähän kisaan pitäisi olla tiedossa, että mitkä ne kaksi joukkuetta on. Hockey GM:n sivuiltahan näkee joukkuekohtaiset tehdyt vaihdot aika pitkälle, joten sitä pystyy valvomaan helposti. Joten aika hyvä selitys saa olla, jos mielii virheen tehdessään kisassa jatkaa - toki rahoja kun en kerää etukäteen, niin siinä sitten saattaa jotain tulla. Toivottavasti ei nähdä tämmöistä skenaariota.

Jengin nimeämisessä vois tosiaan käyttää lyhenteitä tai vastaavia.
 

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Jengit vois tosiaan nimetä tyyliin Ottawa Red Wings, sitten on helpompi hahmottaa jo kimpan etusivua vilkaistessa minkä joukkueeen ukoista kasatut kentälliset porskuttaa kärjessä.

Ja voitonjako kolmelle parhaalle sopii hyvin.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jep, rahat top 3 sopii kans tyyliin 70/20/10 tjms, ja jos pistää jengin nimen perään vaikka lyhenteet sulkuihin (PIT - DET) esim. Samalla hauska seurata millä combolla sujuu mitenkim, kun ei niitä joukkueita/osallistuja kuitenkaan muista ulkoa
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yksi paikka taitaa olla vielä auki jos kukaan muu ei ole ehtinyt ilmoittautumaan niin tulen viimeisenä mukaan Jetsillä!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lico

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Skaba on siis täynnä! Päästäänkin suorittamaan toisten joukkueiden varaus annetun mallin mukaisesti. Avausviestissä näkyy malli. @Esoppi aloittaa valitsemalla minulle joukkueen.

Pingatkaa aina seuraava valitsija tähän ketjuun.

Mielestäni hyvä pottijako voisi olla 500e-150e-50 euroa kolmelle parhaalle. Saako vastaväitteitä?

Mun mielestä kun valitsette muille joukkueita, niin yrittäkää miettiä monipuolisesti valintaa. Kannattaako jollekin latoa tietyn tyyppistä joukkuetta toiseksi vaiko miten.

Osallistujat:

Nashville Predators @Lico
Colorado Avalanche - @Burnittaja
New Jersey Devils - @H.J.Simpson
Toronto Maple Leafs - @Noppa10
Dallas Stars - @olza13
Carolina Hurricanes - @Helsing#65
Florida Panthers - @Largo
Vegas Golden Knights - @Zohan
Tampa Bay Lightning - @Lucky Thirteen
Washington Capitals - @eeMule
Pittsburgh Penguins - @mountainsnake
Calgary Flames - @L.Stanley
San Jose Sharks - @Jominointia
Winnipeg Jets - @Esoppi
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mun mielestä kun valitsette muille joukkueita, niin yrittäkää miettiä monipuolisesti valintaa. Kannattaako jollekin latoa tietyn tyyppistä joukkuetta toiseksi vaiko miten.

Itsellä valinta perustuu täysin siihen, että valitsen toisele jengin jota en itselleni ainakaan halua :)
 

L.Stanley

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Calgary Flames
Lukittiinko pelaajavalinnat siten, että vähintään yksi pelaaja molemmista joukkueista pitää olla rosterissa koko ajan? Vai otetaanko useampi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös