Hockey GM-veto (Jatkoaika)

  • 32 471
  • 483

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Pahoittelut kaikille! Enpäs muistanut sääntöä ollenkaan, just tarkistin oman jengini, ja 5.10. ja 8.10. mulla 6 pingua. Laittakaa joku penalti, ohessa vielä pisteet pelaajittain

PELIPÄIVÄ 05.10.
Murray Matt 10
Letang Kris 17
Gudbranson Erik 11
Tanev Brandon 12
Kahun Dominik 6
Crosby Sidney 17



PELIPÄIVÄ 08.10.
Murray Matt -3
Letang Kris 8
Gudbranson Erik 0
Tanev Brandon 5
Kahun Dominik 3
Crosby Sidney 17

Kiitos rehellisyydestä.

Jaksojen välissä käyn nämä kaikkien kohdalta läpi, pelipäivien rosterit näkee kätevästi Hockey GM:n sivuilta.

Otetaan sulta 9 pistettä pois. Eli Kahunin pisteet.

Olkaapa tarkkana.

Nashville Predators & Vancouver Canucks - @Lico
Colorado Avalanche & Minnesota Wild - @Burnittaja
New Jersey Devils & Columbus Blue Jackets - @H.J.Simpson
Toronto Maple Leafs & Anaheim Ducks - @Noppa10
Dallas Stars & Arizona Coyotes - @olza13
Carolina Hurricanes & Buffalo Sabres - @Helsing#65
Florida Panthers & Montreal Canadiens - @Largo
Vegas Golden Knights & Chicago Blackhawks - @Zohan
Tampa Bay Lightning & New York Islanders - @Lucky Thirteen
Washington Capitals & St. Louis Blues - @eeMule
Pittsburgh Penguins & Philadelphia Flyers - @mountainsnake
Calgary Flames & Edmonton Oilers - @L.Stanley
San Jose Sharks & Boston Bruins - @Jominointia
Winnipeg Jets & New York Rangers - @Esoppi
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kiitos rehellisyydestä.

Jaksojen välissä käyn nämä kaikkien kohdalta läpi, pelipäivien rosterit näkee kätevästi Hockey GM:n sivuilta.

Otetaan sulta 9 pistettä pois. Eli Kahunin pisteet.

Olkaapa tarkkana.

Nashville Predators & Vancouver Canucks - @Lico
Colorado Avalanche & Minnesota Wild - @Burnittaja
New Jersey Devils & Columbus Blue Jackets - @H.J.Simpson
Toronto Maple Leafs & Anaheim Ducks - @Noppa10
Dallas Stars & Arizona Coyotes - @olza13
Carolina Hurricanes & Buffalo Sabres - @Helsing#65
Florida Panthers & Montreal Canadiens - @Largo
Vegas Golden Knights & Chicago Blackhawks - @Zohan
Tampa Bay Lightning & New York Islanders - @Lucky Thirteen
Washington Capitals & St. Louis Blues - @eeMule
Pittsburgh Penguins & Philadelphia Flyers - @mountainsnake
Calgary Flames & Edmonton Oilers - @L.Stanley
San Jose Sharks & Boston Bruins - @Jominointia
Winnipeg Jets & New York Rangers - @Esoppi

Ok, selkee homma ja pahoittelut kaikille, lupaan, ettei tule toistumaan!
 

Helsing#65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oilers, sympatiat myös Senators & Hurricanes
Multakin löyty vielä toinen virhe, eli tota toista edeltävänä yönä (tämän viikon ma-ti yö) oli ollut rosterissa vain Buffalon pelaajia. Laitoin tonne kimpan kyseiseen ketjuun sen yön rosterin ja pelaajien saamat pisteet, niin sieltä saa jonkun pisteet vähentää. @Lico

Pahoittelut tosiaan vielä kaikille, nyt vedetään loppukausi ilman rikkeitä!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lico

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
mitäs perkelettä, just tuli mailia, että Hockey GM päättyisi tähän jaksoon :I

NYKYMUOTOISEN HOCKEYGM:N JATKO UHATTUNA 26.11.2019
Poliisihallitus kieltää nykymuotoisen HockeyGM:n
HockeyGM on tuonut jääkiekon ystäville elämyksiä ja kiinnostavaa lisäsisältöä. Sen ympärille on vuosien varrella rakentunut tiivis pelaajayhteisö, joka elää ja hengittää mukana NHL-kauden tapahtumissa.
Arpajaislain noudattamista valvova Poliisihallitus on kiinnittänyt huomionsa HockeyGM:ään. Heidän näkemyksensä mukaan HockeyGM täyttää arpajaislain arpajaisten ja rahapelin määritelmät, ja 25.11. annetun päätöksen mukaan nykymuotoisen HockeyGM:n toiminta tulee uhkasakon uhalla lopettaa.
Kieltopäätös perustuu arpajaisten määritelmään ja siihen, että menestyminen pelissä perustuu ainakin osittain sattumaan. HockeyGM:ää pyörittävän Ilta-Sanomien mukaan kyse on taitopelistä, jossa menestyminen perustuu osaamiseen ja taitoon ja siten esimerkiksi pelin voittaminen ei perustu arpajaislain tarkoittamalla tavalla sattumaan. Korkein syyttäjäviranomainen, Valtakunnansyyttäjänvirasto on tullut Ilta-Sanomien kanssa samaan tulokseen päätöksessään vuonna 2010. Tähän päätökseen toiminnassa on nojauduttu ja jatkettu HockeyGM:n kehittämistä ja kiinnostavan lisäsisällön tarjoamista lätkäfaneille.
Tulemme noudattamaan kieltopäätöstä, ja tällaisenaan HockeyGM tulee päättymään alkavaan 3. jaksoon.
Selvitämme jatkomahdollisuuksia ja sitä, millaisia muutoksia eri vaihtoehdot toisivat palveluun. Jatkosta, jaettavista palkinnoista (jakso sekä kausi) sekä mahdollisuudesta rahojenpalautuksiin kausitunnusten osalta tiedotamme myöhemmin lisää.
Poliisihallituksen päätös on meille iso yllätys. Olen erittäin pahoillani meidän kaikkien, tekijöiden sekä käyttäjien, puolesta tästä tilanteesta. HockeyGM:n tiimillä ja varmasti myös käyttäjillä kuitenkin olisi halu jatkaa yhteistä hyvää tekemistä.
Pyydän malttia kysymysten suhteen. Tiedotamme jatkosta sitä mukaan kun saamme lisätietoja ja omat suunnitelmamme valmiiksi.
Terveisin,
Ville, HockeyGM:n Game Manager
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Ei kai tässä auta, kun viedä omat ja muiden kimppalaisten rahat jollekin vastaavalle ulkomaiselle sivustolle. Osaako kukaan suositella jotain mahdollisimman hyvää ja samankaltaista?
 
Ei kai tässä auta, kun viedä omat ja muiden kimppalaisten rahat jollekin vastaavalle ulkomaiselle sivustolle. Osaako kukaan suositella jotain mahdollisimman hyvää ja samankaltaista?

Hockey gm jatkuu vielä kolmosjakson ja tammikuun loppuun mennessä voi olla uusi tapa pelata. Esim ilman rahapalkintoja yms.

Nykymuodossaan nämä loppuvat, mutta on mahdollista että lopulta jatkuu hieman eri muodossa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ennen kuin mitään päätöksiä tehdään, niin odotan virallista lausuntoa tuosta jatkosta minkä nyt annetaan ymmärrettävästi vielä odotuttaa, kun vaihtoehtoja punnitaan.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Korona keskeyttää sarjan, miten edetään, keskutelua onkin jo tuolla hockey gm:n puolella aloiteltu
 

L.Stanley

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Calgary Flames
Laitetaan oma mielipide myös tänne näkysälle, jos pörssin sivuilla ei väki enää käy.

En tiedä olenko jotenkin yksinkertainen, mutta itse en keksi kuin kaksi vaihtoehtoa, jos kausi päättyy kesken.

A) Jaetaan rahat kausikimpan tämänhetkisten sijoitusten mukaan tai B) mitätöidään koko kausi.

Itse olen vaihtoehdon B kannalla, koska kaikki spekulaatio mitä loppukauden aikana olisi tullut tapahtumaan on turhaa. Kukaan tällaista tilannetta tuskin pystyi ennustamaan.
 

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Voittajahan on melkoisen selkeä, mutta kakkosijasta käytäisii vielä tiukka kamppailu mikäli kausi jatkuu.

Mä olen myös yllä esitetyn vaihtoehto B:n kannalla. Eihän mestaruuksiakaan jaeta keskeytyshetken tilanteen perusteella, mikäli pelejä ei päästä jatkamaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kirjotinkin jo NHL-vetojen puolelle, että ainakin itse olen suorittamassa maksuja ja odotan saavani maksut, jos häviän tai voitan jonkun viisikkovedon tai vastaavan. Sarjasta on pelattu jo sen verran paljon, että olisi kohtuutonta viedä joltain palkinto pois. Jos kausi tähän päättyy, niin sitten se päättyy. Vedon ideana oli pelata runkosarjan loppuun asti tätä manageripeliä ja jos runkosarja nyt loppuu, niin eikös se ole aika selvä peli?

Mun 20 cents.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Lico kanssa täysin samoilla linjoilla! Etkös muuten aloittanut tuon vedon niin palstan tapojen mukaan sulla on varmaan viimeinen valta tässä päättää mitä tehdään? Kaudesta on pelattu tosiaan se 85%, tilanne vähän eri jos olisi pelattu vaikka 50%

Itse myös oletan että kolmikko/viisikkovedot, luuserivedot sun muut maksetaan jos kausi loppuu koska kauden loppuunhan noita oli määrä pelata! Odetataan nyt toki ensin mitä NHL päättää mutta jos kausi nyt loppuu niin todellakin odotan tästä maksut saavani!
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
@Lico kanssa täysin samoilla linjoilla! Etkös muuten aloittanut tuon vedon niin palstan tapojen mukaan sulla on varmaan viimeinen valta tässä päättää mitä tehdään? Kaudesta on pelattu tosiaan se 85%, tilanne vähän eri jos olisi pelattu vaikka 50%

Itse myös oletan että kolmikko/viisikkovedot, luuserivedot sun muut maksetaan jos kausi loppuu koska kauden loppuunhan noita oli määrä pelata! Odetataan nyt toki ensin mitä NHL päättää mutta jos kausi nyt loppuu niin todellakin odotan tästä maksut saavani!

Onhan tämä poikkeustilanne, mutta mielestäni silti suhteellisen selkeästi tämän voi ymmärtää. Runkosarjaa tässä manageroitiin ja jos runkosarja loppui/loppuu suunniteltua aikaisemmin tai mitä tahansa, niin silti se loppuu. Pisteitä on ollut mahdollista kerätä. Erot ovat tällä hetkellä harmittavan pienet, mutta kyllä managereita pitää pystyä palkitsemaan. Se että pelimäärät ovat erilaisia on todella valitettavaa, mutta nostaisin tähän toisenkin pointin: veikkaan, että koko kauden ajan ne pelimäärät ovat olleet erilaisia kullakin managerilla, koska tässä valittiin pelaajia kahdesta joukkueesta.

Sanotaanko näin, että kaikissa näissä tilanteissa odotan tarpeellista vastuunottokykyä kaikilta käyttäjiltä. Hankala sanoa onko mulla valtuuksia päättää mitä kukin tekee enkä mä pysty kenenkään puolesta voittajille rahoja maksamaan, mutta mun mielestä tilanne on se, että nykyisten pistemäärien mukaan mennään ja niitä pisteitä tulee lisää tai ei tule. Jos tulee, sijoitukset ehkä muuttuvat.

Mä ainakin hoidan leiviskän voittajille aikanaan, kun jotain virallista tapahtuu.
 

Largo

Jäsen
Itse olen myös vaihtoehdon B kannalla. Johtuen toki siitä, että olen iskuetäisyydellä kakkosijalle ja ihan hyvin vaihtoja jäljellä verrattuna vaikka juurikin kakkossijalla olevaan joukkueeseen. Itse unohdin perua vaihdot ja niitähän olisi oikeasti 12/16. Hyväksyn toki muitakin vaihtoehtoja, eikä voittajasta kuitenkaan epäselvyyttä ole ja ansaitsisi ainakin jonkun osuuden, esim. 50€ sijaan 20€ kaikilta.
 

Zohan

Jäsen
Vaihtoehto B kanssa mun mielipide, meni meidän kaverikimpankin kausivedot jäihin. Maksellaan toki jos siihen päädytään.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Vedon ideana oli pelata runkosarjan loppuun asti tätä manageripeliä ja jos runkosarja nyt loppuu, niin eikös se ole aika selvä peli?

Mun 20 cents.

Tästä samaa mieltä, veto oli runkosarjan osalta ja jos se päättyy nyt niin se päättyy. Sama kaikkien muidenkin runkosarjavetojen osalta. Itse en toki ole mitään voittamassa tästä ja ymmärrän myös heitä, jotka vielä rahasijoista pelasivat.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kuten totesin, mä en päätä kenenkään puolesta mitä te teette. Odotan saavani omat voittoni palstalta ja maksan omat tappioni, jos a) veto liittyi runkosarjaan ja b) mitään ottelurajoitteita ei ole. Kuten tässäkin vedossa oli tarkoituksena pelata toisiamme vastaan runkosarjassa.

Hyvällä säkällä joudun vain maksajaksi ja mitään en saa keneltäkään, kun tämän taakse voidaan mennä, mutta se on sitten mun osalta voivoi!
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ite ehdotan sellaista, että voittajalle rahat, ja ne joukkueet, ketkä realistisesti taisteli 2.sijasta, niin ei saa eikä maksa rahaa tai jakaa pottia. Mikä sitten on realismia tokaan sijaa?

Tai sit kans b) vaihtoehto ja mitätöidään koko homma

E: Tilanne olisi mielestäni eri, jos kaikilla kakkos sijasta taistelevilla (2.jengiä kiinni toisisaan, ja jonkimoisella iskuetäisyydellä sitten vielä 4.sija 16 vaihdollaan) Jengillä olisi vaihdot mällätty, mutta nyt kun takaa-ajat ovat pantenneet vaihtoja otteluohjelmaakin silmällä pitäen, niin tähän perustan näkemykseni siitä, että 1.sijalle fydyt ja tän hetken sijat 2 ja 3 (ehkä sija 4.myös?) jakaa potin tai vaihtoehtoisesti ei liikuta rahaa kumpaankaan suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pakko vielä sen verran kommentoida, että tosiaan kun tuo minun johto on tuo noin 500 pistettä niin koen todella epäreiluksi jos tämän jo hävinnyt porukka päättää ruveta vetoa mitätöimään. Ymmärrän tilanteen ikävyyden noiden 2. sijasta taistelevien kannalta. Voitonjakohan oli 500/200, joten ehkä tuohon 2. sijasta taisteleville on joku sopuratkaisu löydettävissä, ongelmana on vaan, että mihin vedetään raja koska kisa siitä on todella tasainen.

Näyttää siltä kun tuota NHL puolen vedonlyöntiketjua lukee niin kukaan ei ole edes ehdottanut esim. kolmikkovedon mitätöintiä, kovasti ihmetyttää, että täällä useampi on tuota mitätöintiä ehdottanut. Runkosarjan loppuun kun pelataan niin jos kausi loppuu niin sehän tarkoitaa juuri sitä että runkosarja loppuu PISTE.
 

Largo

Jäsen
Pakko vielä sen verran kommentoida, että tosiaan kun tuo minun johto on tuo noin 500 pistettä niin koen todella epäreiluksi jos tämän jo hävinnyt porukka päättää ruveta vetoa mitätöimään. Ymmärrän tilanteen ikävyyden noiden 2. sijasta taistelevien kannalta. Voitonjakohan oli 500/200, joten ehkä tuohon 2. sijasta taisteleville on joku sopuratkaisu löydettävissä, ongelmana on vaan, että mihin vedetään raja koska kisa siitä on todella tasainen.

Näyttää siltä kun tuota NHL puolen vedonlyöntiketjua lukee niin kukaan ei ole edes ehdottanut esim. kolmikkovedon mitätöintiä, kovasti ihmetyttää, että täällä useampi on tuota mitätöintiä ehdottanut. Runkosarjan loppuun kun pelataan niin jos kausi loppuu niin sehän tarkoitaa juuri sitä että runkosarja loppuu PISTE.
Niin, tilannehan on todella epämiellyttävä ratkaista. Osa on jo ulkona rahasijoista ja varmaan helposti ehdottaa vedon mitätöimistä. Itse olen iskuetäisyydellä toiseen sijaan ja siksi en koe reiluksi myöskään sitä, että en saa mahdollisuutta tuohon ollenkaan. Vaihtojen määrä on kuitenkin hyvä ja mahdollisuus olisi vaikka mihin. Voittajan kuitenkin pitää voittaa jotakin, koska voittajasta ei ole epäselvyyttä. Itse ehdotan 50€ sijaan 25€ kaikilta, mikäli kausi tosiaan oli tässä. Luonnollisesti odotamme vielä mitä tapahtuu, mutta oma ehdotus on tämä. Voittajaa voi vähän harmittaa, mutta tuollakin pääsee jo plussalle eikä tarvii kakkossijasta taistelevien kokea epäreiluutta. Tai varmasti joku kokee, mutta sitten vaihtoehto B on ainoa vaihtoehto. Tämä olkoon vaihtoehto C.
 

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Runkosarjan loppuun kun pelataan niin jos kausi loppuu niin sehän tarkoitaa juuri sitä että runkosarja loppuu PISTE.

Tästä olen eri mieltä. Jos kausi keskeytetään eikä pelata loppuun, niin se on mielestäni täysin eri asia kuin mitä vetoja lyödessä on tarkoitettu. Mitäpä jos runkosarjaa olisi ehditty peleta vasta puolet, eikö samalla logiikalla silloin olisi runkosarja loppunut ja vedot tulleet maksettaviksi?

Kuten jo totesin, olen valmis maksamaan täyden summan pottiin jahka sopu syntyy kuinka toimitaan. Mutta vastustan logiikkaa että kauden keskeyttäminen on yhtä kuin runkosarjan loppuminen.
 

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Esimerkiksi: Jos olisin lyönyt vedon että Patrik Laine tekee vähintään 30 maalia runkosarjassa, ja vastapuoli alkaa periä rahoja kauden päättyessä tähän. Meneekö oikein? Vai voinko minä periä rahat, koska olisin melko varmasti voittanut? Vai olisiko reiluinta antaa vedon raueta ratkaisemattomana?

Siis toki Hockey Gm-veto on eri asia, koska voittaja on oikeasti jo ratkennut.
 

L.Stanley

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Calgary Flames
Samaa mieltä @olza13 kanssa. Kauden keskeytys ja runkosarjan loppu on kaksi täysin eri asiaa. Itse en kaipaa mitään korvausta kaudesta. Edelleen liputan vaihtoehto B:n puolesta. Toivottavasti saadaan demokraattinen päätös asiasta, vaikka se osaa varmasti vituttaakin. Kimpan idea oli hyvä, siitä kiitos @Lico
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös