Hockey GM-veto (Jatkoaika)

  • 33 344
  • 485

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Esimerkiksi: Jos olisin lyönyt vedon että Patrik Laine tekee vähintään 30 maalia runkosarjassa, ja vastapuoli alkaa periä rahoja kauden päättyessä tähän. Meneekö oikein? Vai voinko minä periä rahat, koska olisin melko varmasti voittanut? Vai olisiko reiluinta antaa vedon raueta ratkaisemattomana?

Siis toki Hockey Gm-veto on eri asia, koska voittaja on oikeasti jo ratkennut.

Nyt kun mulla on viisikkovetoja sun muita niin kaikkiko mitätöidään tällä logiikalla? Ihan vain, että alanko mä maksamaan kenellekään, koska en jaksaisi olla tilanteessa jossa mä maksan ja muut ei.
 

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Nyt kun mulla on viisikkovetoja sun muita niin kaikkiko mitätöidään tällä logiikalla? Ihan vain, että alanko mä maksamaan kenellekään, koska en jaksaisi olla tilanteessa jossa mä maksan ja muut ei.

Älä nyt ainakaan vielä maksa mitään, sillä runkosarjan loppuun pelaamistakaan ei ole vielä suljettu lopullisesti pois.

Ja mun logiikalla mikäli kausi päätetään perua ja mitätöidä, mitätöityy myös kautta koskevat vedot. Kyllähän vedonlyöntiyhtiötkin (oletettavasti) palauttavat kausivetojen panokset.. Mutta en mä ala neuvomaan miten muiden tulisi toimia vedoissa joissa en ole mukana.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No jos tästä nyt vedetään demokraattinen päätös ja veto mitätöidään niin asia on niin, että tasan yhtä henkilöä vituttaa ja paljon eli minua... Voittajan osalta ratkenneen vedon kohtalon päättäminen häviäjien kesken on ajatuksena kohtuu absurdi.

Täytyy nyt tosiaan toivoa ihan muidenkin vetoja voittavien puolesta että kausi vielä jatkuisi koska tuolla on monessa muussakin vedossa sen verran paljon rahaa jaossa ja jos tämä trendi leviää kuin korona niin on kyllä mielenkiintoisia keskusteluja tulossa keväämmällä
 

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Niin että demokratia romukoppaan ja voittaja määrää vedon ratkenneeksi?
Liverpoolkin varmaan julistaisi itsensä mestariksi jos saisi päättää asiasta.

Mä olen ihan valmis maksamaan osuuteni, sillä mahdollisuudet ovat menneet ajat sitten. Yritä nyt kuitenkin nähdä tilenne niiden näkökulmasta jotka ovat mukana taistelussa kakkossijasta. Varmaan vituttaa maksaa veto kun kausi keskeytetään ennen aikojaan. En osaa sanoa mikä olis sellainen ratkaisu että kaikki olis tyytyväisiä.

Ja minäkin toivon että kausi jatkuu!
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Niin, ja, ite 2.sijasta tasitelevana (3.kokonaiskisassa ja 30pojoa 2. sijaa perässä ja kymmenen vaihtoa enenmön käytettävissä) mielestäni runkosarjan päättyminen olisi ihan ok ja vedon päättyminen myös, JOS kaikilla olisi sama määrä vaihtoja tai max parin vaihdon ero. Vaihdot luovat kuitenkin selkeän muuttujan. Vai olisiko pitänyt mällätä vaihdot vain siksi jos jotain tällaista tapahtuu. Ehdotan, että voittaja saa rahat, ja kokonaiskisan 2. & 3. (ja ehkä 4.sija, tosin yli 100 pojoa perässä 2.sijaa,vaikka vaihtoja löytyykin kyllä täydet 16(!)) heittää jonkin moisen diilin? 100&100? Tai 0&0 (&0) ja loppu porukka sit iskeevoittajalle sen 10 x 50€?

Vaihtoehto b) koko homman mitätöiminen kuulostaa tooodella raadolliselta voittajalle, vaikka kausi onkin keskeytetty.

Kimurantti tilanne, ja juuri tuo 2. Sijan vääntö on mielestäni keskiössä. Jotta päästäisi kaikkia tyydyttävään lopputulokseen
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@mountainsnake kanssa samoilla linjoilla. 2. sijan epäselvyys tästä tekee kimurantimpaa, sijat 2 ja 3 ovat tosiaan hyvin lähellä ja jos otetaan seuravakin porukka (sijat 4-8) mukaan niin saadaankin jo 7 joukkuetta joilla voi olettaa olevan edes teoreettiset mahdollisuudet 2. sijaan. Niinkuin aiemmin päivällä jo kirjotin siitä taistelevien tulisi löytää joku ratkaisu.

Jokainen varmaan ymmärtää että 450e menettäminen varmana voittajana tässä tilanteessa olisi harvinaisen perseestä.
 

L.Stanley

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Calgary Flames
Minulla ei ainakaan ole pienintäkään aikomusta ottaa rahoja vastaan, jos kauden pelit on pelattu. En niitä vaatisi, vaikka olisin kärjessä.
 

Burnittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Chiefs, Liverpool
Kyllä mä ainakin sen oman osuuteni maksan, vaikka kausi jäikin tod.näk. kesken.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noniin nostellaas tätä ylös kun runkosarja on nyt sitten virallisesti taputeltu.

Maaliskuun keskustelujen pohjalta vaihtoehdot joista valitaan ovat mielestäni:

A) Rahat jaetaan nykyisten sijoitusten mukaan
B) Voittajalle 1. palkinto ja 2. ja 3. sijoille 2. sijan palkinto puoliksi
C) Koska voittaja on selvä ja 2. olisi ollut edelleen auki kaikki maksavat vain voittajalle esim. 30e jolloin voittaja saa 390e alkuperäisen 450e sijaan
D) Koko vedon mitätöinti

Omasta mielestäni vedon mitätöinti ei tule kysymykseen jo maaliskuussa esitetyistä syistä. Runkosarjaa ehdittiin pelaamaan n. 85% ja voittaja on selvillä. Kaikki muut ratkaisut ovat itselleni ok mutta jos yhtä pitäisi äänestää, äänestän vaihtoehtoa A

Liittenä vielä kuva kauden lopun tilanteesta

Edit: tagit vielä mukana olleille: @Lico @Burnittaja @H.J.Simpson @Noppa10 @olza13 @Helsing#65 @Largo @Zohan @Lucky Thirteen @eeMule @mountainsnake @L.Stanley @Jominointia
 

Liitteet

  • Jatkoaika HockeyGM.png
    Jatkoaika HockeyGM.png
    46 KB · kertaa luettu: 145
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Äänestän kohtaa D).

Koen että tilanne on epäreilu taistelussa sijasta 2. Mulla oli täydet vaihdot vielä.. (Mistä oisin voinut tietää että ne ois kannattanut käyttää heti??) 100p nyt voi kerätä yhdellä hyvällä kierroksella, ja noitahan piti olla vaikka kuinka jäljellä.

Jos nyt päätetään kuitenkin jollain tavalla maksaa, täytyykö ei täydestä kaudesta maksaa täysi potti sitten?

Eniveis, kyllä hampaat kiristen maksan osuuteni jos tähän päädytään.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mulle käy kaikki paitsi skenaariot ja olen edelleen sitä mieltä, että vetoa on tylsä mitätöidä. Mun mielestä tuo B on nopealla katsauksella aika fiksu, mutta kyllä siitäkin nokan koputtamista varmasti saadaan. En haluaisi vedon aloittajana ottaa sen suurempaa roolia päätöksestä, joten mennään mun mielestä enemmistön mukaan.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuolla yleisen puolella on puhetta ja äänestystä kolmikkovedon lopputuloksesta. Tilanne sen suhteenhan on hiukan samantyylinen kuin tässä. Siellä ei ole edes harkinnassa vedon mitätöinti joten @Lico voisitko tämän vedon aloittajana antaa mielipiteesi onko tuo laittamani vaihtoehto D eli vedon mitätöinti syytä ottaa pois vaihtoehdoista?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Tuolla yleisen puolella on puhetta ja äänestystä kolmikkovedon lopputuloksesta. Tilanne sen suhteenhan on hiukan samantyylinen kuin tässä. Siellä ei ole edes harkinnassa vedon mitätöinti joten @Lico voisitko tämän vedon aloittajana antaa mielipiteesi onko tuo laittamani vaihtoehto D eli vedon mitätöinti syytä ottaa pois vaihtoehdoista?

Kuten totesin jo aikaisemmin, niin minä en vetoa mitätöisi, mutta tässä on monen muunkin mielipiteellä väliä. Mä olen myös ilmoittanut, että maksan rahaa voittajille, vaikka muut eivät niin tekisi. En haluaisi ottaa ainakaan vielä sen suuremmin kantaa itsevaltiaana tähän ja toivoisinkin, että joku järjestäisi vaikkapa äänestyksen palstalle tai keräisi privaatisti mielipiteet tähän.

Kolmikkovedon lopputulemalla ei ole väliä yhtään, jos siellä äänestetään sekä tässä myös äänestetään. Eri tilanne, eri käyttäjät. Se mikä vaikuttaa tilanteeseen, on sama. Runkosarja päättyi myöhään eilen illalla.

Haluaisin miellyttää kaikkia, mutta se on itsevaltiaana mahdotonta. Siksi haluaisin äänestyksen.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen samaa mieltä, että äänestetään. Mutta kuuluuko vedon mitätöinti olla vaihtoehtona äänestyksessä? Niinkuin tuossa sanot, runkosarja päättyi eilen. Tuo päivän ensimmäinen viestini oli koonta esillä olleista vaihtoehdoista ei mikään virallinen äänestys.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Olen samaa mieltä, että äänestetään. Mutta kuuluuko vedon mitätöinti olla vaihtoehtona äänestyksessä? Niinkuin tuossa sanot, runkosarja päättyi eilen. Tuo päivän ensimmäinen viestini oli koonta esillä olleista vaihtoehdoista ei mikään virallinen äänestys.

Muutama tuota vaihtoehtoa jo väläytteli aikaisemmin ja pitäisin siitä syystä vaihtoehtona. Sen jälkeen voidaan sitten asiasta keskustella.
 

olza13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Mun mielestä mitätöinti ei ole enää validi vaihtoehto. Pidin sitä ratkaisuna siinä tapauksessa että kausi keskeytetään (=runkosarja "mitätöityy"). Nythän linjattiin että runkosarja päättyy, ja sen tulosten perusteella aloitetaan pudotuspelit.

Reiluinta vois olla jakaa pottia jollain tavoin niiden kesken joilla olis realistiset mahdollisuudet rahoille. Otettiinhan änärissäkin ylimääränen pudotuspelikierros.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lico

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mun mielestä mitätöinti ei ole enää validi vaihtoehto. Pidin sitä ratkaisuna siinä tapauksessa että kausi keskeytetään (=runkosarja "mitätöityy"). Nythän linjattiin että runkosarja päättyy, ja sen tulosten perusteella aloitetaan pudotuspelit.

Reiluinta vois olla jakaa pottia jollain tavoin niiden kesken joilla olis realistiset mahdollisuudet rahoille. Otettiinhan änärissäkin ylimääränen pudotuspelikierros.

Tämä.

Mä kannatan, että jaetaan jotenkin neljän ensimmäisen kesken. Sen jälkeen on aikamoinen hyppy meikäläiseen, enkä oikein näe että minä tai kukaan muukaan mun alapuolelta olisi realistisesti ollut mukana top-3 taistossa. @Lucky Thirteen heitti hyvän pointin juuri noista käyttämättömistä vaihdoista, ja sen takia lasken hänet vielä mukaan tuohon potentiaaliseen kisaan. Eihän meilläkään ole piste-eroa kuin se kaksi, mutta juurikin tuo vaihtomäärä ratkaisee selkeästi tässä...
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämä.

Mä kannatan, että jaetaan jotenkin neljän ensimmäisen kesken. Sen jälkeen on aikamoinen hyppy meikäläiseen, enkä oikein näe että minä tai kukaan muukaan mun alapuolelta olisi realistisesti ollut mukana top-3 taistossa. @Lucky Thirteen heitti hyvän pointin juuri noista käyttämättömistä vaihdoista, ja sen takia lasken hänet vielä mukaan tuohon potentiaaliseen kisaan. Eihän meilläkään ole piste-eroa kuin se kaksi, mutta juurikin tuo vaihtomäärä ratkaisee selkeästi tässä...

Yhdytään tähän kanssa (vaikka toki 3.sijalla olevana helppo huudella, mutta 21 pistettä 2. sijaa perässä ja 10 vaihtoa enennmän käytettävänä mielestäni suht tasapäisesti 2. sijassa @LordStanleyn kanssa vääntö. ja eipä nelossijakaan kaukana ole kuin 37 pisteen päässä, ja 14 vaihtoa enemmän kuin 2. sijalla)

Jos maksumiehiä olisi 10 (=500€) (sijat 5-14), niin miten rahanjako sitten menee kärkinelikon kesken, niin onko tähän jotain ehdotuksia?

Alunperin voinjako oli voittaja 500 ja toinen sija 200 (71,43% ja 28,57%), niin olisko sitten 500 prizepoolista 357,15€ (71,43%) ja 2. sija jaetaan kolmen kesken 142€)

Käytännössä joko niin, että voittajalle 350 ja tokasta sijasta taisteilleille 50€ per naama?

Vai onko ihan kuollutidea? Mielelläni en näitä heittelisi ilmoille, kun olen 2. sijassa "mukana", mutta onpahan konkreettinen ehdotus tehty (ja kaikkien rahaa siirtävien tarvitsee siirtää samansuuruinen summa, ellei rahaliikenne mene sitten yhdelle tilille, josta se jaetaan erinäisin osuuksin saajien kesken)
 

L.Stanley

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Calgary Flames
Kausi tosiaan tuli viralliseen päätökseen ja mielestäni vedon mitätöinti ei kuulu enää keinovalikoimaan. Mulle käy yllä ehdotetut mallit rahojen jaosta sijoille 2-4, toki jäävi olen minäkin tässä asiassa.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hiljaista on vastausten suhteen ollut jo toista päivää... Kaikki top 4 joukkueet ovat kuitenkin vastanneet joten sopiiko teille @L.Stanley ja @Lucky Thirteen tuo @mountainsnake ehdottama jako eli voittajalle 350e ja sijoille 2-4. 50e mieheen? Itselleni tuo ainakin käy että saadaan tästäkin maksut perintään.
 

L.Stanley

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Calgary Flames
Sopii toki myös minulle. Harmillisen hiljaista on tosiaan ollut, joten toivotaan, että ainakin voittaja saa rahansa. @Lico lle kiitos kimpan järjestämisestä. Ite en ole pitkään aikaan pelannut änäripörssiä, mutta tämä oli hyvä "formaatti."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös