Hockey Arena – Online Hockey Manager

• 427 750
  • 4 677

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Koetin haistella löytöä tällaisesta kaverista: 17v TI:44 79?/81? Kyseisestä kaverista maksoin suolaisen tuntuisen 50M jota jo hetken kaduin kaupat tehtyäni. Scouttauksen jälkeen arvoiksi paljastui 90/71 ja uskollisuuteen -?

Potentiaali oli uskollisuuden tavoin pieni pettymys, mutta lahjakkuus yllätti positiivisesti. Hintaakin tuli, joten en oikein osaa iloita tästä kaupasta.

Huti vai osuma?

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Koetin haistella löytöä tällaisesta kaverista: 17v TI:44 79?/81? Kyseisestä kaverista maksoin suolaisen tuntuisen 50M jota jo hetken kaduin kaupat tehtyäni. Scouttauksen jälkeen arvoiksi paljastui 90/71 ja uskollisuuteen -?

Potentiaali oli uskollisuuden tavoin pieni pettymys, mutta lahjakkuus yllätti positiivisesti. Hintaakin tuli, joten en oikein osaa iloita tästä kaupasta.

Huti vai osuma?

Osuma. Itselläni tosin samanlainen lahjakkuus samalla potentiaali

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Huti vai osuma?

Minusta taas huti. Ei noilla arvoilla tuosta saa koskaan hirveän kovaa peluria itselle tehtyä. Itse taas ostin vähänaikaa kalleiman arvan, TI oli 42, pelaajan arviot 88/71 ja hintaa 10 milljoonaa. Arvot oli 90/71. Saahan siitä ihan hyvät myyntivoitot neljän kauden päästä.

Mutta pointti oli, että ei tuolla pelaajalla hirveästi mitään tehdä ellei budjetti ole rajallinen, sanotaan muutama sataa miljoonaa niin ehkä tommoiset voi ollakin osuvia jos tarkoitus nuorentaa tai nuorentaa ja myydä nuoret muutaman kauden päästä ja rahoilla ostaa kovempia pelaajia.

Mutta pottua sen verran vähän ja lahjakkuuskaan ei nyt ihan ihan huippu niin ei tuosta kovin kovaa TI hirmua saa tehtyä ennenkuin taidot laskee. Aika vähissä ne vuodet milloin pelaajasta saa mitään irti.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Jahas! Nyt saattoikin tulla HC Tuomioistuimelle kaikkien aikojen kovin junnunosto. Pasi Sutinen, arvot näytti nostovaiheessa 99/71? TI-83. Pumppasin molemmat steroidipiikit(+12) äijään ja nostin ylös. Nyt näyttää 99/77? TI-105, uskollisuus tietenkin -?, katsotaan nyt mitä scouttaus sanoo huomenna tarkaksi potentiaaliksi. Hyökkäystaito mukava 80, nyt vaan pitäisi miettiä tuleeko siitä sentteri vai laituri. Myymään en rupea. Tai no... en kai..

edit: Toimiiko muuten hyökkääjän peluuttaminen pakkina yv:llä lainkaan HA:ssa? Joskus olen tainnut kokeilla, kun oli laituri, jolla oli hukkapisteitä jokunen puolustuksessa, mutten muista toimiko.

Viimeksi muokattu:

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
edit: Toimiiko muuten hyökkääjän peluuttaminen pakkina yv:llä lainkaan HA:ssa? Joskus olen tainnut kokeilla, kun oli laituri, jolla oli hukkapisteitä jokunen puolustuksessa, mutten muista toimiko.

Tähän ei kellään oo "oikeaa" vastausta. Välillä toimii ja välillä ei. Mä oon joskus peluuttanu neljää hyökkääjää ja pari kertaa kokeillu viidelläkin hyökkääjällä. Mutta niinhän se tässäkin menee että jos laitat sinne sen neljä hyökkääjää ja saattuu käymään niin että vastustaja tekee alivoimalla maalin, uskallan väittää sunkin kuuluvan sen jälkeen siihen porukkaan joka sanoo että ei se toimi. Kolikon toinen puoli, laitat hyökkääjän pakiks ja kaverit sattuu kiskaseen seuraavaan peliin viidestä ylivoimasta neljä maalia niin oletettavasti kuulut taas siihen porukkaan joka sanoo että olipas huippuveto laittaa toi laituri pakiks.

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)

Itse olen sitä mieltä, että neljä hyökkääjää saattaa toimia, jos sillä viivalla olevalla hyökkääjällä on korkeat laukaisu- ja syöttötaidot. Hyökkäyksellä en sinänsä usko olevan suurta merkitystä, niin kuin ei ole puolustajankaan hyökkäystaidolla.

Mulla oli joskus kauan sitten neljän hyökkääjän viritelmä ja se toimi muistaakseni aika neutraalisti. En huomannut ainakaan merkittävästi kohonnutta todennäköisyttä päästää maali alivoimalla, mutta toisaalta ei se myöskään automaattisesti taannut maalia, tai edes enempää laukauksia, ylivoimalla. Niin kuin ei tietenkään oikeassakaan elämässä.

Onkos teistä muuten kukaan "tykännyt" hockeyarenasta facebookissa? Ilmeisesti ensi kaudella olisi tulossa yv/av-kenttien agressiivisuus ja sitä myötä mahdollisuus 4vs.4 ja 5vs.3 tilanteisiin. (Sama lukee myös ha:n "uudistukset -sivulla, mutta fb:ssä oli varmistus sille, että tuo tulisi tosiaan jo ensikaudeksi.) Mitä mieltä olette tästä? Omasta mielestäni on tervetullut uudistus, joka tuo vihdoinkin jotain vaihtelua pelin ydinalueelle.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsekin olen tuolla neljällä hyökkääjä YV:tä joskus muinoin vetänyt, enkä muista olisiko siitä sen kummemmin hyötyä taikka haittaa ollut.

mico kirjoitti:
Ilmeisesti ensi kaudella olisi tulossa yv/av-kenttien agressiivisuus ja sitä myötä mahdollisuus 4vs.4 ja 5vs.3 tilanteisiin. (Sama lukee myös ha:n "uudistukset -sivulla, mutta fb:ssä oli varmistus sille, että tuo tulisi tosiaan jo ensikaudeksi.) Mitä mieltä olette tästä? Omasta mielestäni on tervetullut uudistus, joka tuo vihdoinkin jotain vaihtelua pelin ydinalueelle
Tämä olisi kyllä hyvä uudistus! Vielä kun tulisi mahdollisuus säätää mokke pois tappiotilanteessa, niin johan alkaisi peli muistuttamaan enemmän oikeaa jääkiekkoa!

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Tämä olisi kyllä hyvä uudistus! Vielä kun tulisi mahdollisuus säätää mokke pois tappiotilanteessa, niin johan alkaisi peli muistuttamaan enemmän oikeaa jääkiekkoa!

Kyllähän mokenkin voi ottaa pois tappiotilanteessa. Taktiikka välilehdeltä se onnistuu. Ainakin jotenkin. Vai ymmärsinkö mä väärin jotenkin? :)

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Kyllähän mokenkin voi ottaa pois tappiotilanteessa. Taktiikka välilehdeltä se onnistuu. Ainakin jotenkin. Vai ymmärsinkö mä väärin jotenkin? :)

Ymmärsit. Maalivahdin voi VAIN vaihtaa toiseen, pois sitä ei saa millään.

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Melkonen tuuri kävi tämän pelin osalta tällä kaudella. 7. divaria olen tahkonnut jo ties kuinka pitkään. Paras sijoitus 4., yleensä pyörittiin juuri siinä playoff-viivan yläpuolella. Mitään merkkejä paremmasta ei ollut. Omaa huonoutta tottakai, mutta yhtäkaikki, vitutus alkoi ottaa valtaa ja päätinkin pitää pienen tauon pelistä. Tiesin, että putoaminen kasiin olisi kuitenkin edessä, jos en aktiivisesti siellä käy ja siinä uskossa elin tähän päivään saakka. Tänään sitten pitkästä aikaa kirjauduin sisään ja huomasin ilokseni, että lohkoni on muuttunut sellaiseksi "turvalohkoksi" josta ei voi tippua kasiin. Nyt voin siis hyvillä mielin jatkaa lomaani ilman huolta huomisesta. Ensi kaudella voi taas uusilla mielin ja uusin taktiikoin jatkaa suoraan 7. divarista. Niin ja kyllä se kukkarokin yhden kauden aikana mukavasti lihoaa.. ;)

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Tänään sitten pitkästä aikaa kirjauduin sisään ja huomasin ilokseni, että lohkoni on muuttunut sellaiseksi "turvalohkoksi" josta ei voi tippua kasiin.

En haluaisi pilata iloasi, mutta...

Kaikki lohkot ovat muuttuneet tuollaisiksi, koska tälle kaudelle tuli uudistus, että viivan alle jääneet joukkueet pelaavat playoutit (runkosarjan pisteet jäävät voimaan). Playouttien jälkeen neljä viimeistä putoaa, ihan kuten ennenkin.

Fensba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itselläni taisi käydä suht hyvä tuuri lohkojen arvonnassa.

Tällä hetkellä olen itse manageroinut kuusi peliä liigaa puhtaalla saldolla, mutta erityisesti maaliero (43-0) on ällistyttävä. Runkosarjassa sijoitus on noussut ryminällä ja tällä hetkellä se on kolmas. Nousu on tietenkin tavoite, kun näin hyvin on alkanutkin. Pelaajakaupoilla on ollut vilkasta, mutta nyt se rauhoittuu ainakin hetkeksi.

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Kaleva Cougars odottelisi vierailijoita Bossy Areenalle lauantaina.. Kuka haluaa tulla teurastettavaksi, laittakaa haaste tulemaan.

Jonzze

Jäsen
Suosikkijoukkue
PEPO, SaiPa
Tulipahan luotua oma jengi HC Punksin Monsterit ja liigana näyttäisi olevan VII.84 (seitsemännen divarin joku osa?), sijoitus 10. 10 pelistä 2 voittoa, 2 tasuria, 6 tappiota.

Ostin ulkomaalaisia ketjun verran ykköseksi (tehonyrkiksi) ja nyt ensimmäinen peli omassa alaisuudessani ja kauden 3 voitto irtosi vieraissa tuloksella 0-2.

Mites tässä oli nuo sijoitukset, siis miettien nousua/putoamista? 8 parasta jatkaa nousukarsintoihin ja 8 heikointa putoamiskarsintaan vai?

Kaikin puolin mielenkiintoinen ja mukavan oloinen pelihän tämä alkuvaikutelmaltaan on.

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Mites tässä oli nuo sijoitukset, siis miettien nousua/putoamista? 8 parasta jatkaa nousukarsintoihin ja 8 heikointa putoamiskarsintaan vai?

Juuri näin. 8 parasta pelaa pleijarit paras kolmesta systeemillä, kauden lopuksi finaaleissa pelaavat joukkueet nousevat ylempään sarjaan. 8 viimeistä pelaavat playoutit, joihin jäävät runkosarjasta kerätyt pisteet voimaan. Playouteissa pelataan yksinkertainen sarja, jonka päätteeksi neljä viimeistä putoaa yhden sarjaportaan alaspäin.

Edit. Lohkosi näyttäisi olevan VIII.84 eli kasidivaria, tuolta tuskin kukaan mihinkään putoaa, kun ysi divaria ei ole yhtä lohkoa enempää.

Jonzze

Jäsen
Suosikkijoukkue
PEPO, SaiPa
Edit. Lohkosi näyttäisi olevan VIII.84 eli kasidivaria, tuolta tuskin kukaan mihinkään putoaa, kun ysi divaria ei ole yhtä lohkoa enempää.

Aivan, pieni moka sattui itselle ja tosiaan kasidivarissahan sitä pelaillaan. Kiitokset selvennyksestä ja tosiaan kahdeksan parhaan joukkoon tähtäämään, vaikka 8 pisteen takamatka onkin.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tappioton sarjakärki vastassa ja unohdan ystävyyskokoonpanon päälle = 14-0 tukkaan. Prkl! Siinä meni kerralla maalisuhde pilalle. Nyt tasapisteissä seiskan ja ysin kanssa.

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
HC Jykke kaipailee harjoitusvastustajia, koti/vieras, uusi/vanha, kova/heikko, ei väliä mitä noista vastustaja edustaa, kunhan vaan tulee haasteita ja kaikki hyväksytään, toki samalle päivälle osuvissa haasteissa katsotaan mikä valitaan, sillä perusteella, että tulee eri vastustajia ettei kaikki ole samaa vastaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy