Tulihan se nousu HC Tuomioistuimelle viimein, vaikka meinasin kauden mittaan tehdä asioita vaikeaksi unohtelemalla junnukokoonpanoja kehiin. No runkosarjassa selvittiin kakkoseksi ja nyt pelaillaan vielä finaalit pois alta. Olisihan se nousun kuseminen ollut katastrofi, liigan TI-rankingeissä ihan kärkipäätä ja helposti nuorin joukkue, mutta silti kokenut. Veskarikin alkoi jo loppukaudesta saamaan jotain kiinni. Vanhukset jaksaa vielä muutaman kauden kantaa jengiä, ainakin yhden pykälän ylöspäin..
Pari kyssäriä asioihin syvemmin perehtyneille:
Onko pelaajilla piilotettuja ominaisuuksia? Esim. loukkaantumisherkkyys? Vai miksi mun parhaat junnut on jo pari kautta olleet loukkaantuneena kaikkein eniten? Kärkijätkät ei loukkaannu juuri ikinä, mutta esim mun paras junnu oli viime kaudella yhteensä yli kaksi viikkoa pois. Ei se maailmaa kaada, mutta kun yli kymmenen pojoa jää treenaamatta, niin harmittaa.
(edit: Ostinpa viikonloppuna semihyvän 99/max-2 junnun, pelasi tänään ekan pelinsä. Treeni jäi, kun yllättäen loukkaantui. Edellinen loukkantuja viime viikolla olikin kauden ainoa hyvä 91/max-2 junnunosto, olisko ollut kaverin kolmas tähän kauteen. Onneksi lyhyitä saikkuja näillä.)
Ja toisekseen, samaan liittyen, eikö noi treeniprosentit pitäisi mennä aika puhtaasti numeroiden perusteella? Ihmettelen vaan, että jos on kaksi pelaajaa, jotka pelaavat saman verran ottelussa, samassa ketjussa, niin nuoremman ja lahjakkaamman luulisi treenaavan kovemmin. 23-v 89/max-3 ja 20-v 91/max, näiden treeniprosentit 51 ja 44 vieläpä finaalipelissä. Ei mee mun järkeen.