Olenpa nytten tämän kauden alussa ostellut urakalla noita 17v junnuja. Sellaisia tärppejä, että halvalla vain olen jotain arpoja ostellut, mutta muutamat ovat ainakin kohtuullisesti osuneet. Ostin pari kalliimpaakin kaveria, kun innostuin vähän tarjoilemaan, kallein hankinta ollut 210 miljoonaa ja toiseksi kallein taisi olla 45 miljoonaa. Nyt jengissä olisi jotain 27 kappaletta noita 17v junnuja, joista yli puolella lahjakkuus yli 80. Ongelmani on vain tällä hetkellä se, kun ei oikein malttaisi luopua noista joukkueen ykkösstaroista, jotka ovat tällä hetkellä about parhaassa peli-iässään. Tuo ykköskenttä on kovin koskaan, mitä joukkueessani on ikinä ollut ja kaikki omista kasvateista. Ei niitä oikein malttaisi myydä... Myöskin täksi kaudeksi noustiin ensimmäistä kertaa urallani edes nelosliigaan.
Mutta kun olen jo tämän verran näihin uusiin junnuihin panostanut, niin kai se on pakko nuo pistää lihoiksi sitten ja alkaa vaan kasvattaa näitä uusia kavereita ja tippua taas johonkin kurasarjoihin ja jäädä sinne jumittamaan ties kuinka moneksi vuodeksi. Junnujen kasvattaminen sinänsä on kivaa, paitsi etten ikinä ole tehnyt tämän tyyppistä täysnuorennosta, enkä markkinoilla näin aktiivisesti toiminut, vaan aina kun olen osittaisnuorennoksen joukkueeseeni tehnyt niin pääasiassa uudet pelaajat ovat nousseet omista junnuista. Onko muilla ajatuksia/neuvoja tähän asiaan?
Yksi juttu muuten ärsyttää erityisesti tänään, kun olen tuhlannut kaksi scouttausta ihan hukkaan! Toinen niistä ei olisi mennyt ihan hukkaan, ellen olisi töpeksinyt irl. Scouttasin tuollaisen 100/-4 pelaajan, jonka arvot näyttivät melko matalalle. Lähdin töistä vähän reilu puoli tuntia ennen kaupan sulkeutumista, jotta kerkeisin kotia siihen mennessä. Mutta kotipihaan tullessa huomasin, että olin kadottanut kotiavaimeni... Ja tämän seurauksena sitten en saanut kyseistä pelaajaa hankittua, vaan se meni jollain 120k:lla muualle. Kotoa pyöräilin takaisin töihin, josta löysin avaimeni ja tulin sitten takaisin kotiin. Kotimatka, jonka piti kestää puolisen tuntia venyi sitten lähemmäs kahta tuntia, ja hukkasin tuollaisen pelaajan jota olisi voinut treenata pari kautta aika tehokkaasti ja pistää sitten myyntiin..