Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 423 613
  • 4 678

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Tuli vähän lueskeltua tätä ketjua ja päädyttyä, että koitettavahan se vähintään on kun kotia pääsee. Kauanko kaikkeen säätämiseen menee aikaa päivittäin? Tarkalleen en edes usko, että kukaan voi kertoa, mutta onko kyse minuuteista, tunneista vai useammista tunneista? Onko tämä sellaista, että käy pelissä kerran pari päivässä ja se riittää? Ettei tarvitse kyttäillä?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tuli vähän lueskeltua tätä ketjua ja päädyttyä, että koitettavahan se vähintään on kun kotia pääsee. Kauanko kaikkeen säätämiseen menee aikaa päivittäin? Tarkalleen en edes usko, että kukaan voi kertoa, mutta onko kyse minuuteista, tunneista vai useammista tunneista? Onko tämä sellaista, että käy pelissä kerran pari päivässä ja se riittää? Ettei tarvitse kyttäillä?
Riippuu täysin siitä, mitä teet...

Kun joukkue on kasassa ja pelaillaan perus pelejä, kerta tai pari muutaman minuutin verran riittää. Jos taas joutuu pelaajamarkkinoilla enemmänkin hääräämään, niin saahan sitä aikaa kulutettua. Ja alkuun mennee vähän enemmän aikaa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli vähän lueskeltua tätä ketjua ja päädyttyä, että koitettavahan se vähintään on kun kotia pääsee. Kauanko kaikkeen säätämiseen menee aikaa päivittäin? Tarkalleen en edes usko, että kukaan voi kertoa, mutta onko kyse minuuteista, tunneista vai useammista tunneista? Onko tämä sellaista, että käy pelissä kerran pari päivässä ja se riittää? Ettei tarvitse kyttäillä?

Aluksihan siinä menee oma-aikansa kun säätää kaikki harjoittelut, ketjut yms kohdilleen. Sitten kun saa joukkueen rullaamaan, niin periaatteessa riittää kun käy kerran päivässä. Itse käyn useamman kerran, mutta minä olenkin niin koukussa tähän peliin :) Sitten kun alkaa markkinoita katsastelemaan, niin siinä sitä kyttäilyä riittää, että saa kriteerit täyttävän pelaajan/pelaajat itselleen ostettua. Tervetuloa kuitenkin kokeilemaan! Aluksi varmaan oot ihmeissäsi, mutta siitä se lähtee! Voidaan vaikka ottaa harkkamatseja (mitä muuten kannattaa joka päivälle ottaa, kun ei ole liigamatsia), niin saat hieman rahaa peliin. Tosin ei ne tulot minua vastaan niin suuret ole (jotain 3M puoliksi), mutta jotain kuitenkin.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Joutuu vähän kyselemään oikotietä onneen, mitkä olisivat alkuun hyvätasoisia pelaajia? Kannattaako vaan ottaa tuo "Suositellut pelaajat merkittynä" -jengi?

Edit: no joka tapauksessa aloitin sillä jengillä. Peli siis seuraa pelin omaa aikaa? Eli tunnin jälessä normaalista ajasta tällä hetkellä? Seuraava peli näyttäisi alkavan 16.08. 22:00. Kannattaako säätää ottelun asetuksista jotain, esim peluutusta?

Ja aloitin kaavailemaan scouttausosastoa, tiedä sitten onko viisasta mutta sinne hupeni leijonanosa rahoistani.
 
Viimeksi muokattu:

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Kannattaako säätää ottelun asetuksista jotain, esim peluutusta?

Kentät kannattaa muokata. Ohessa vinkkejä.
Laituri - hyökkäys, laukaus, nopeus
Sentteri - hyökkäys, syöttö, voima
Pakit - puolustus, voima

Noiden perustella parhaille eniten peliaikaa. Hyviä pelaajia alkuajan joukkueeseen löytää markkinoilta lähes ilmaiseksi. Kun tilat on huonot, niin junnuihin ei kannata panostaa. Sellaisia "valmiita" pelaajia joilla taitoindeksi siellä 150 kieppeillä ja potentiaalia jäljellä vähintään 12 pykälää ja hintaa alle puoli miljoonaa.

Esim. tällainen tai tällainen

Scouttausosasto on ehkä se kaikkein turhin, sori vaan :). Sitä tarvii vasta kun on paljon rahaa. Harjoitus- ja lepotilat on tärkeimmät, seuraavana junioritilat.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Koko teksti

No niin, kiitoksia kovasti neuvoista. Näistä on varmasti parempi lähteä kun ihan tyhjältä pöydältä rakentamaan joukkuetta.

Niin kuin usein käy niin virheistä oppii sitten kantapään kautta.. Kaikista vaihtoehdoista juuri se väärä tuli valittua. No kolme pykälää scouttausta isommaksi ei varmaan tämän pelin rahoissa ihan mansikoita maksanut.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
No kolme pykälää scouttausta isommaksi ei varmaan tämän pelin rahoissa ihan mansikoita maksanut.

No ei tosiaan, pikkuhilujahan nuo.

Harjoitus- ja lepotiloja kannattaa tosiaan nostaa käsi kädessä, tukevat toisiaan.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Paljonkohan kannattaisi pistää lipun hinnaksi kun faniklubi on näin starttiin 1360:n jäsenen kokoinen? Nyt siellä on oletusarvona 0. En kai mä nyt saatana halli puolillaan väkeä pelaa ilmaispelejä?!

Tämä peli vaikuttaa aivan mahtavalta!
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Paljonkohan kannattaisi pistää lipun hinnaksi kun faniklubi on näin starttiin 1360:n jäsenen kokoinen? Nyt siellä on oletusarvona 0. En kai mä nyt saatana halli puolillaan väkeä pelaa ilmaispelejä?!

Tämä peli vaikuttaa aivan mahtavalta!

Eikö scouttausosasto näytä suositeltua hintaa? Tuosta tulikin mieleen, että paljonko yli 10 000 kannattaa halli kehittää?
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Eikö scouttausosasto näytä suositeltua hintaa? Tuosta tulikin mieleen, että paljonko yli 10 000 kannattaa halli kehittää?

Nollaa ja kysymysmerkkiä näyttää. Oletan, että kun tänään illalla on päivämäärän mukaisesti ensimmäinen peli jossa minä olen puikoissa sen jälkeen tapahtuu muutoksia ja voin alkaa nyhtämään sikahintoja?
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Nollaa ja kysymysmerkkiä näyttää. Oletan, että kun tänään illalla on päivämäärän mukaisesti ensimmäinen peli jossa minä olen puikoissa sen jälkeen tapahtuu muutoksia ja voin alkaa nyhtämään sikahintoja?

Lipun hinta illan otteluun (maksimitulo) 1090
Lipun hinta illan otteluun (maksimi katsojamäärä) 1045

Mun scouttausosasto näyttää 6000 hallilla tuollaista, joten et alussa mitään hirveää tuottoa lipun hinnoilla tee, niinkuin en tee minäkään. 6-7milj on mun lipputulot riippuen paljon olen laittanut hinnaksi.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Lipun hinta illan otteluun (maksimitulo) 1090
Lipun hinta illan otteluun (maksimi katsojamäärä) 1045

Mun scouttausosasto näyttää 6000 hallilla tuollaista, joten et alussa mitään hirveää tuottoa lipun hinnoilla tee, niinkuin en tee minäkään. 6-7milj on mun lipputulot riippuen paljon olen laittanut hinnaksi.

Vähän kieli poskessa mä kommentoinkin ton. Arvasinhan mä etten mä heti voi alkaa Kal€rvomaisesti rahaa nyhtämään.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nollaa ja kysymysmerkkiä näyttää. Oletan, että kun tänään illalla on päivämäärän mukaisesti ensimmäinen peli jossa minä olen puikoissa sen jälkeen tapahtuu muutoksia ja voin alkaa nyhtämään sikahintoja?

Vieraspeli kyseessä? Jos kuitenkin himamatsi ja nollaa näyttää, niin tuikkaa vaikka 600 lipunhinnaksi.

Oma halli on 9200 kokoinen, laajensi tällä kaudella 500:llä. Nyt skouttiosasto näyttää aina jotain 1400 max. tuloiksi, alle 1000 max. katsojamääräksi. Lipputulot on yleensä siinä 9M kohdilla. Kutosdivaria hankaan.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Tuosta tulikin mieleen, että paljonko yli 10 000 kannattaa halli kehittää?

Täällä kolmosessa tuo 10000 riittää ihan hyvin, tuskin tarvii paljoa nostaa ykkösessäkään.

Vanha nyrkkissäntö taisi olla että 2,5 * fan clubin koko.
 

Ameno

Jäsen
Nyt on muutama jämäpelaaja kaupan:

Puolustaja Ilmari Palola, 25v, 72/35, +3, TI 188

Maalivahti Toivo Kuhanen, 24v, 73/18, +3, TI 173

Puolustaja Mikko Alanko, 23v, 60/47, +3, TI 158

Hidas laituri Uolevi Valkealahti, 22v, 65/65, +3, TI 141

Sentteri (tosin voimaton sellainen) Risto Rantaniemi, 23v, 65/59, +3, TI 148

Ainakin uskollista porukkaa ovat, kun kaikilla uskollisuus +3. Tosin, ei siitä tuon tasoisilla pelaajilla kovin paljoa hyötyä ole, kumma kyllä, että kaikki "jämäpelaajat" tuntuvat minulla saavan hyvät uskollisuudet ja sitten paremmilla pelaajilla järjestään uskollisuus miinuksen puolella...

Mutta niin, vaikka nyt jämäpelaajista puhunkin, niin kyllä noista varmasti hyötyä on ainakin alemmissa sarjoissa pelaajille, ja juuri alottaneille. Lähtevätkin suhteellisen halvalla. Ja potentiaalia riittää uusien joukkueiden runkopelaajiksi moneksi kaudeksi.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Jos jollakulla on puolustajaa tarjolla, järjellisellä hinnalla, niin heitelkää vaikka yv:llä (täällä tai HA:ssa, sama nimimerkki myös siellä).

Speksit:
Ikä: 20-25 vuotta
Lah/pot: 85+/max tai max-1
Uskollisuus: jotain muuta kuin -3.
TI: suht kilpailukykyinen ikään nähden (eli mitään 25 vuotiaita TI150 pelaajia on turha ehdotella) ja jakaumakin jotenkin järjellinen. Mielellään kokemustakin olisi kerättynä, mitä enemmän sitä parempi.

Hinnasta voidaan neuvotella ja todella hyvien ehdokkaiden kohdalla on kyllä sitten oikeasti varaa maksaakin :). Tuonne meikäläisen pelaavaan kokoonpanoon se olisi tarkoitus tunkea, joten sieltäkin voi vähän tsekata minkä tasoista haetaan.

Penkillä istuu mm. 23-vuotias TI210 +3 pakki, joten sitä tasoa vähintään.

EDIT! Pakki hankittu, joten ei enää ajankohtainen.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö scouttausosasto näytä suositeltua hintaa? Tuosta tulikin mieleen, että paljonko yli 10 000 kannattaa halli kehittää?

Scouttausosasto näyttää kyllä hintaa, mutta taitaa 15% hallissa olla heitot niin kovia, ettei se ihan tarkka luku kyllä ole. Tosin suuntaa antava toki on jos ei ole mitään hajua. Myös katsomalla muiden samassa lohkossa pelaavien lipun hintoja päästään aika oikeaan suuntaan. Scouttausoaston kyllä pitäisi jotain lukua näyttää jos sinä päivänä on kotipeli, vieraspelissä ei näytä.

Itsellä faneja nyt 5167 kpl ja tuo 12 000 halli on aika lähelle toiminut itsellä ihan hyvin, toki pudotuspeleissä, WL:ssä jne.. se ei ehkä ihan optimi ole, sen takia pistinkin vielä 1000 paikkaa lisää tulemaan. Tuossa 12-13k paikkeilla sitä ykkösen parhaimillakin tuo tila vain, että tuon 13k yli ei kannata mennä ja jos tiimi ei nyt ihan kärkisarjoissa pelaa veikkaan tuommoisella hieman yli 10k hallilla hyvinkin pystyvän jo pelamaan, sitä saa aina ylöspäin sitten jos näyttää, että joutuu pitkälle 2000 lipunhinnan pistää ja tupa silti täysi. Turha maksaa niitä kuluja lian isosta hallista joka ei tuo lisätuloja sillä jos se on hirveän iso niin lipunhintaa pitää säätää aina pieneksi..
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
60 miljoonaa näyttäis menenvän kohta halli laajennuksiin, kun laitan ne 95. Kai se on kaikkiin laitettava tohon 100 asti, kun kerran tähänkin asti kaikkia tasaisesti kehitetty.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
60 miljoonaa näyttäis menenvän kohta halli laajennuksiin, kun laitan ne 95. Kai se on kaikkiin laitettava tohon 100 asti, kun kerran tähänkin asti kaikkia tasaisesti kehitetty.

Jos on rahaton niin scouttausoasastoa ei ehkä kannata sinne asti rakentaa, jos löytyy paljon junnuja niin harjoitus ja lepotilat voi hieman yli 100% rakentaa..
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jos on rahaton niin scouttausoasastoa ei ehkä kannata sinne asti rakentaa, jos löytyy paljon junnuja niin harjoitus ja lepotilat voi hieman yli 100% rakentaa..

Kaikki on 90 jo, niin ei hirveästi väliä. Onhan toi scouttaus osasto mulle aika turha tässä vaiheessa, mutta ei tarvi sitten niitä kohta enään kehittää, niin on hyvä. 98 lahjakkuus ja 100 potentiaali junnukin kysymysmerkeillä löytyy junnukoulutuksessa 16v. Vähän herättää toiveita, mutta saa nähdä miten käy. Luultavasti tippuu reilusti, mutta eipä olisi uutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös