Hockey Arena – Online Hockey Manager

• 427 719
  • 4 677

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä taas kausi mennyt ihmeen hyvin tähän asti ja piikkipaikalla ykkösessä ollaan. Saa nähdä kauanko tätä hyvää noususuhdannetta kestää :D

Onhan se näin "konkarina" kiva katsella tuota sarjataulukkoa kun yli 7 vuotta peliä pelannut ja loppujen lopuksi edes ykkösessä ei hirveän montaa kautta aikaisemmin oltu pelattu. Toki kausi on pitkä ja voidaan viellä toisella puolikkaalla tippua vaikka kärkinelikosta, sen verran nopeasti tilanteet muuttuu ja joukkueet alkaa kesken kauden panostaa pelaajiin ym..

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Itsellä taas kausi mennyt ihmeen hyvin tähän asti ja piikkipaikalla ykkösessä ollaan. Saa nähdä kauanko tätä hyvää noususuhdannetta kestää :D

Pakko kompata tätä. Minäkin olen yllättäen ykkösenä, tosin olen nelosdivarissa, mutta kuitenkin. Muutenkin statsit näyttää kaiken kaikkiaan ihan hyviltä.

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mites täällä jengillä on ruvennut kassa kilisemään oikein kunnolla? Eli siis onko tulult paljon jotain kovia junnuja, vai onko pelissä jotain muuta millä hyvin tuota rahaa tekisi? Ei taida oikein olla kuin juuri nuo junnut? Itse nyt oon tässä jonkun aikaa pelaillut ja tosiaan kehitellyt nuo organisaatiot tuonne 70 kaikki. Nouseminen on jäänyt toistaseks tekemättä, mutta se ei oo ollu vielä pääasia, vaan oon yrittänyt kehitellä tota organisaatiota mahdollisimman paljon.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mites täällä jengillä on ruvennut kassa kilisemään oikein kunnolla? Eli siis onko tulult paljon jotain kovia junnuja, vai onko pelissä jotain muuta millä hyvin tuota rahaa tekisi? Ei taida oikein olla kuin juuri nuo junnut? Itse nyt oon tässä jonkun aikaa pelaillut ja tosiaan kehitellyt nuo organisaatiot tuonne 70 kaikki. Nouseminen on jäänyt toistaseks tekemättä, mutta se ei oo ollu vielä pääasia, vaan oon yrittänyt kehitellä tota organisaatiota mahdollisimman paljon.

Ostaa mahdollisimman halvalla nuoria kehittyviä pelaajia ja myy ne tarpeeksi voitolla pois. Noin yksinkertaista se rahanteko oikeastaan pelissä on jo muuta tapaa kun menestyminen tai pelaajien myyminen ei ole, ja menestymälläkään ei tietyn pisteen jälkeen isoja rahoja tipu varsinkaan ylemmissä sarjoissa.

Ostaa alle 20-v pelaajia joilla yli 80 lahjat ja hinta mahdollisimman pieni, omissa jos nousee junnuja niin joku 70 lahjainen hyvällä potenttiaalilla kelpaa myös sillä niistä on myös se etu että voit myydä milloin tahansa, viikoista välittäättä. Ostopelaajista pitää muistaa että kannattaa pitää 40 viikkoa ennenkuin myy daytdraderi jutun takia.

Nyt kun tilasi alkaa olemaan hyvällä mallilla niin eikus markkinoilta kyttimään halvempia pelaajia. Jos myyntiä varten ostaa niin mitä paremmat päätaidot on valmiiksi sitä helpompi on pelaajaa myyntiä varten treenata, ja sitten kun treenaa niin sitä yhtä päätaitoa kannattaa kerralla.

Noin lähtisin liikkeelle jos haluaa päästä isompiin ja edes pienimpiin rahoihin kiini. Sitten varsinkin kun harjoitus ja lepotilat 100% niin pelaajia ei juurikaan alle 40 kannata olla vaan aina noita nuoria kehittymässä. Yleensä paras aika on myydä runkosarjan lopun jälkeisinä päivinä ja viikkoina. Myös ekat viikot markkinat kuumia.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ei tuota 40 viikon rajoitusta nyt tarvitse liikaa murehtia, jos on esim. hallin rakennukset käynnissä, scouttailee pelaajia ja ehkä ostaa jonkun uskollisuusbonuksen silloin tällöin. Tai, jos ostaa jotain -pot kavereita menestystä takaamaan, joista ei saa omiaan takaisin.

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ostaa alle 20-v pelaajia joilla yli 80 lahjat ja hinta mahdollisimman pieni, omissa jos nousee junnuja niin joku 70 lahjainen hyvällä potenttiaalilla kelpaa myös sillä niistä on myös se etu että voit myydä milloin tahansa, viikoista välittäättä. Ostopelaajista pitää muistaa että kannattaa pitää 40 viikkoa ennenkuin myy daytdraderi jutun takia.

Varsinkin alkuvaiheessa edes 50M voiton tekeminen (tämä on siis sallittua ennen daytrader satusta) kausittain on verrattaen vaikeaa (huonot treenitilat joten pelaajat ei kehity nopeasti yms.), joten jostain daytraderista murehtiminen on ihan turhaa. Tuosta on muutenkin kasvatettu turhan suurta peikkoa sen todelliseen vaikutukseen nähden. Joo häviää siinä vähän rahaa, mutta reilusti enemmän häviää, jos niitä pelaajakauppoja alkaa varomaan tai odottelemaan.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varsinkin alkuvaiheessa edes 50M voiton tekeminen (tämä on siis sallittua ennen daytrader satusta) kausittain on verrattaen vaikeaa (huonot treenitilat joten pelaajat ei kehity nopeasti yms.), joten jostain daytraderista murehtiminen on ihan turhaa. Tuosta on muutenkin kasvatettu turhan suurta peikkoa sen todelliseen vaikutukseen nähden. Joo häviää siinä vähän rahaa, mutta reilusti enemmän häviää, jos niitä pelaajakauppoja alkaa varomaan tai odottelemaan.

Totta, mutta toisaalta usein jos meinaa saada siitä pelaajasta voittoa niin ihan jo koko prosessin kannalta sitä pelaajaa kannattaa 4 kautta kasvatella, varsinkin jos tilat on hiekommat niin treenikin on hitaampaa ja näin pelaajaa joutuu usein kauemmin kasvattamaan, että siitä jotain irti saa. Toki alussa muutaman miljoonankin voitot lisää kasvuvaraa aika paljon, mutta jos haluaa isoihin rahoihin kiini niin se 4 kautta muutenkin aika vakio noissa.

Mutta totta tuo että myyntien pitää kaudessa olla satoja miljoonia, että tuo daytdaderijuttu voi iskea päälle. Rajahan on tuo 50 miljoonaa mitä kaudessa voittoa voi tehdä, mutta sekään kun ei mene niin suoraan että myyt 50 miljoonalla vaan siitä lähtee viikkkojen mukaan prosenttiosuus pois riipuen kuinka nopeasti on myynyt, eli parhaimassa tapauksessa jos jossain 3 kauden jälkeen pelaajia myy, niin melkein useamman sadan miljoonan edestä voi silti myydä, ennenkuin se staatus voi iskeä ja silti ei välttämättä iske jos jollakin kaudella on tappiota tehnyt..

http://www.hamagazine.net/index.php?rss=fi:1035 tuossa aika hyvin selitetty, kunhan 30 miljoonaa korvaa 50 miljoonalla.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Totta, mutta toisaalta usein jos meinaa saada siitä pelaajasta voittoa niin ihan jo koko prosessin kannalta sitä pelaajaa kannattaa 4 kautta kasvatella, varsinkin jos tilat on hiekommat niin treenikin on hitaampaa ja näin pelaajaa joutuu usein kauemmin kasvattamaan, että siitä jotain irti saa.
Toisaalta jos kasvatat paskoilla tiloilla junnua, pian sulla on kädessä paska pelaaja josta ei saa mitään kun se potentiaalikin on jo käytetty.

Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että kannattaa junnujen sijaan keskittyä enemmän siihen, että menestyy, saa enemmän faneja ja sitä myötä saa enemmän rahaa. Ja menestyy. Erityisesti siis alkuvaiheessa. Halpoja veteraaneja tiimi täyteen ja ei muuta kuin nousemaan liigatasoja. Samalla kun rakentaa lepo- ja harjoittelutilat täysille, voi muutamien kausien jälkeen oikeasti alkaa miettimään junnuja kun niille on sopivat olosuhteetkin olemassa.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta jos kasvatat paskoilla tiloilla junnua, pian sulla on kädessä paska pelaaja josta ei saa mitään kun se potentiaalikin on jo käytetty.

Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että kannattaa junnujen sijaan keskittyä enemmän siihen, että menestyy, saa enemmän faneja ja sitä myötä saa enemmän rahaa. Ja menestyy. Erityisesti siis alkuvaiheessa. Halpoja veteraaneja tiimi täyteen ja ei muuta kuin nousemaan liigatasoja. Samalla kun rakentaa lepo- ja harjoittelutilat täysille, voi muutamien kausien jälkeen oikeasti alkaa miettimään junnuja kun niille on sopivat olosuhteetkin olemassa.

No lähinnä meinasin muutenkin noita joila on n. 70% tilat, noilla kyllä saa jo ihan kelpo treeniprosentteja. Totta ettei ihan ihan aloittelijoiden kannata juurikaan nuorempiin "täytepelaajia" lukuunottamatta panostaa. Ei tosin välttämättä myöskään aivan vanhuksiakaan kalliila palkalla välttämättä paras vaihtoehto ole, varsinkin jos potentiaalit pahasti miinuksella niin helposti käy että sulla pelaa joku TI 70 konkari kovalla palkalla. Toki usein kokemuksella tehdään alasarjoissa jo kovia pinnoja vaikka taitoja ei olisikaan..

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jaahas jätkät, jälleen lisää pelaajia markkinoilla, nuoresta iästä vanhoihin(ei toki miinuspottusia, vanhimmilla on vielä 6 pottu). Igor Hora ei ole -3. Joten sikäli ei hätää. Eikä Morten Finnesandkaan.

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=28405904

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=21168855

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=19339401

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=29323612

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=28291918

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=27544349

Töissä nyt, arvoja ei ehdi laitella, ottakaa yV:llä tai ha postilla yhteyttä jos arvoja haluatte tietää, vastaan toki rehellisesti ;)

Viimeksi muokattu:

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Elämä on ihmeellistä HA:ssa. Noustuani seiskasta kuutoseen tein kevyen nuorennosleikkauksen ja silti olen sarjaykkösenä nyt.

No, nuorensin rosteria vähän lisää erit. nuorten osalta, joten sieltä varmaan tiputaan alaspäin mutta pleijareihin nyt ainakin pitää päästä. Sata miljoonaa meni mutta tulevaisuus näyttää taas pykälän tai pari paremmalta.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse taas tiputin noin 1500 pisteen arvoisen viime kauden ykköskentän myyntiin ja pistin tilalle 17-21-vuotiaat tenavat joilla taitopisteitä on rapeasta 60 pisteestä melkein 200 pisteeseen, mukana Suomen top3 18-vuotias John Luukkonen jolla lienee huomenna rikki 120 taitopisteen raja.

Silti tässä keikutaan III.4 top4:ssä ihan hyvin, joukkuehenki on ollut hyvä alusta lähtien ja voittoja kaavitaan lähinnä huipputason puolustuksen ja maalivahtipelin ansiosta. Ykkösketjun pelaajien viikon keskiarvotreenit ovat 50-60% tienoilla, harkkapelit mukaan lukien, eli varsin hyvin menee sielläkin. Vähän harmittaa se, että nuo huippujunnut syntyvät järjestään vääränä vuotena nuorten maajoukkuetta ajatellen.

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jaahas jätkät, jälleen lisää pelaajia markkinoilla, nuoresta iästä vanhoihin(ei toki miinuspottusia, vanhimmilla on vielä 6 pottu). Igor Hora ei ole -3. Joten sikäli ei hätää. Eikä Morten Finnesandkaan.

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=21168855 88/6 -2, sopparia 134 päivää TI 270

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=19339401 88/6 TI 253 -2

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=29323612 Lahjakkuus 95, 21v, moke TI 162

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=28291918 TI 158 +3 21v kokemus 46

Uudestaan siis myynnissä, nyt paljon halvemmalla!

Jonzze

Jäsen
Suosikkijoukkue
PEPO, SaiPa
Kausi puolivälissä ja nousin sijalle 6. Voitin sarjajumbon vieraissa 1-10 ja se paransi kyllä maalieronikin jo +6:een. Nyt olisi kyllä sellainen hyvä tuntuma, että kahdeksan joukkoon mennään jälleen kerran.

Vähän muokkautui nuo tilastotkin pelureistani.

Paras pistemies: Colton Proulx 15 peliä 2+11 = 13 pinnaa
Paras maalintekijä: Lester Tenhagen 14 peliä 8 maalia
Eniten syöttöpisteitä: Colton Proulx 15 peliä 11 syöttöä
Paras +/-: Māris Brālītis 4 peliä +5
Paras suoritus(keskiarvo?): Colton Proulx 7.7
Paras torjuntaprosentti: Boleslav Haščák 93,9% (201 torjuntaa 214 laukauksesta)

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kertokaa minulle, että missä teen väärin, kun maalivahti nuorukaiseni on tämän tästä klesana vai onko kyseessä vain normaalia lasisempi tapaus? Mikael Tatti.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kertokaa minulle, että missä teen väärin, kun maalivahti nuorukaiseni on tämän tästä klesana vai onko kyseessä vain normaalia lasisempi tapaus? Mikael Tatti.

Eipä noille mitään oikein voi. Pientä arvailua vain ollut, mutta joilakin pelaajilla voi olla jotain "piiloarvoja" jotkut kun tuntuu loukkaantuvan helpommin, jotkut tekee maaleja "luonostaan" ja kaikenmaailman pieniä uskomuksia täynä peli. Jos se tuntuu ihan kokoajan sivussa olevan kai se vahinko pitää vain pistää kiertämään jollekin toiselle joukkueelle.. Ei tässä pelissä oikein veskareita muutenkaan kantsi treenauttaa :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy